روش های حفظ امنیت در سفر | ایمن سفر کنید

وقتی که در جاده هستید و باید به اطلاعات بانکی خود دسترسی داشته باشید، یا اینکه می خواهید آخرین پیشنهادات خود را در مناقصه ای اعلام کنید، استفاده از Wi-Fi های عمومی راحت تر از این است که منتظر یک شبکه اینترنتی مطمئن باشید. شما هیچ وقت تنها نخواهید بود. با توجه به نظرسنجی ملی، 53 درصد افراد در سفرهایشان از Wi-Fi عمومی استفاده می کنند، اما ما هرگز به این موضوع فکر نمی کنیم که ممکن است اطلاعات شخصی و هویتمان به سرفت برود، درست است؟ این کار می تواند بیشتر از آن چه که تصورش را می کنید، به اطلاعات شما آسیب برساند. در سال 2016، بیش از 15 میلیون آمریکایی قربانی سرقت هویت شده اند و انتظار می رود که در سال جاری، این آمار تا 16 درصد افزایش پیدا کند. همه این ها در یک لحظه و یا در یک معامله اتفاق می افتد و بخشی از اطلاعات شخصی شماست که به دست هکرها می افتد و شما زمان زیادی را صرف گرفتن کارت های اعتباری جعلی و یا معاملاتی می کنید که فرد دیگری از روی نام شما آن ها را ساخته است.  پس برای حفظ اطلاعات شخصی و هویتتان، روش های حفظ امنیت در سفر را به شما می آموزیم. با همگردی همراه باشید تا با راه های حفظ امنیت در سفر آشنا شوید.
ضمنا برای دانستن نکات بیشتر در رابطه با حفظ امنیت در سفر می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید:
امنیت در سفر | چگونه یک مامور اف بی آی شوید، ایمنی در سفر | در سفر حواستان به خودتان باشد !!، تجهیزات سفر برای تامین امنیت بانوان | امنیت در سفر را تجربه کنید و آموزش دفاع شخصی در سفر | بادیگارد خود باشید.

حفظ امنیت در سفر

1. عدم استفاده از Wi-Fi عمومی برای دسترسی به اطلاعات مالی یا خرید آنلاین

تصورکنید برای خرید به استار باکس می روید، به جای گفتن نام خود، شماره خود را دراختیارشان قرار می دهید .نباید این کار را کنید. تمام افرادی که آن جا هستند، شماره ای که گفتید را می شنوند. این کار باعث دسترسی آن ها به اطلاعات مالی شما بعد از خرید آنلاین و یا استفاده از وای فای عمومی می شود. یک شبکه عمومی، عمومی است و شاید کسی آن را دنبال می کند. این کار برای یک هکر سخت نیست، که درکافه ای بنشیند و تمام فعالیت دستگاه های متصل به Wi-Fiهای عمومی را کنترل کند. پس اجازه ندهید سایت های آنلاین هزینه های اضافه ای را درقبال سفارشتان از شما دریافت کنند.

استفاده از وای فای عمومی در سفر

2. مراقب باشید چه چیزی را در رسانه های اجتماعی پست می کنید

ممکن است بخواهید که لحظات هیجان انگیز سفرتان را در رسانه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید، اما گذاشتن عکس از گذرنامه، این امکان را برای هکرها فراهم می کند تا به اطلاعات شخصی و هویت شما دسترسی پیدا کنند. یکی از روش های حفظ امنیت در سفر، پرهیز از این کار است.

رسانه های اجتماعی

3. استفاده از دستگاههای خودپرداز بانک ها

دسترسی به دستگاه های خودپرداز در لابی هتل یافروشگاه راحت است، اما بیشتر کلاهبرداری های اخیر مربوط به دستگاه هایی هستند که در همین مکان های عمومی نصب شده اند. دستگاه های خود پرداز بانک ها، ایمن تر هستند و مرتب کنترل می شوند.

خودپرداز بانک ها

4. استفاده از هتل های ایمن

هتل ها ممکن است از شما بخواهند که آنجا را مانند خانه خود بدانید، ولی به یاد داشته باشید که شما مهمان هستید وکارکنان آنجا امکان دسترسی به اتاق شما را دارند. طبق بررسی ها، تنها 39 درصد مهمانان از امنیت هتل ها راضی بوده اند. پس وقتی می خواهید درهنگام روز اتاقتان راترک کنید، هیچ یک از اطلاعات حساس و شخصی رادر آنجا نگذارید. این یکی از مهم ترین راه های حفظ امنیت در سفر است.

استفاده از هتل های امن

5. تغییر کلمه عبور به طور منظم

تغییر کلمه عبور، به طور مرتب در کل کار خوبی است، به خصوص بعد از سفر. این یک اقدام پیشگیرانه برای عدم دسترسی سارقین به هویت و اطلاعات شخصی شماست و آن ها قادر به دسترسی به اطلاعات شما نخواهند بود.

تغییر رمز گوشی موبایل

6. محافظت از تلفن همراه با رمز عبور

یکی دیگر از اقدامات پیشگرانه برای حفظ هویت واطلاعات، این است که برای تلفن همراه خود، رمز عبور ایجاد کنید. اگر موبایل شما در جاده به سرقت برود، نداشتن رمز عبور، دسترسیبه برنامه ها، حساب کاربری و یا هر چیز شخصی شما را برای سارقین مهیا می کند.

7. بررسی درستی گزارش اعتباری

گزارش های اعتباری، تنها برای پیگیری اعتبار حساب های شما نیست، بلکه به شما نشان می دهد که حساب هایتان به نام شما باز هستند یا نه و یا حساب های جعلی که امکان دارد با نام وهویت شما باز شده باشند را نشان می دهند.

8. کنترل دوره ای حساب های بانکی

به جای اینکه منتظر گزارش ماهیانه بانک باشید، در بانکداری آنلاین ثبت نام کنید تا بتوانید معاملات خود را به صورت منظم انجام دهید. نظارت بر حسابهای بانکی، شما را از وجود هر گونه حساب جعلی مطلع می کند. شما می توانید به صورت آنلاین و سریع هر اطلاعاتی را که خواستید، تغییر دهید، قبل از این که آسیب زیادی به حسابتان وارد شود.

کنترل حساب بانکی

9. برسی و کنترل عکس ها بعد از سفر

ممکن است وسوسه شوید تا عکس از نوشیدن کوکتل در ساحل را برای همه و یا همکارانتان بفرستید، اما اگر عکس های شما دست فرد نامناسبی بیفتد، بعد از برگشت از سفر متوجه می شوید که عکس های شما در فضای مجازی پخش شده. آن فرد نه تنها به عکس شما، بلکه به تمامی اسناد مهم و هویت شما نیز دسترسی پیدا کرده. تنها 32 درصد از افراد وقتی به خانه برمی گردند، این عکس ها را به اشتراک می گذارند.

بررسی عکس ها پس از سفر

10. برنامه حفاظت هویت

ثبت نام برنامه حفاظت هویت مثل داشتن یک حامی قوی است. برنامه Experian IdentityWorks می تواند نظارت بر وب سایت های اینترنتی و گزارش های اعتباری را انجام دهد و شما بدون نگرانی درمورد اطلاعات حساس و شخصی خود از سفرتان لذت ببرید. این برنامه ها به شما در مورد هر گونه فعالیت مشکوکی هشدار می دهد.

برنامه حفاظت هویت
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

امنیت در سفر | چگونه ایمنی سفر خود به کشور های پر خطر را حفظ کنیم؟

ن. چرمچی ، یکشنبه 11 آذر 1397

این مطلب همگردی را بخوانید و در مورد این که چگونه ایمنی خود را در کشور های پر خطر حفظ کنیم بیشتر بدانید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :