آشنایی با زیباترین آبشارهای جهان | آبشارهایی باشکوه و باصلابت

بدون شک آبشارها از شگفتی های سیاره زمین محسوب می شوند. بازدید از چند مورد از این آبشارها می تواند تجربه فوق العاده ای باشد، چرا که همراه با منظره ای حیرت انگیز و همچنین آوای منحصر به فرد خود هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با زیباترین آبشارهای جهان آشنا کنیم، پس با همگردی همراه باشید تا با زیباترین آبشارهای دنیا آشنا شوید.

زیباترین آبشارهای جهان

آبشار ویکتوریا در زیمبابوه

 آبشار ویکتوریا (Mosi-oa-Tunya)، آبشاری باشکوه واقع در مرز زامبیا و زیمبابوه است. رودخانه زیمبزی در یک مسیر مستقیم به طول 108 متر به سمت پایین جاری است. عرض این رودخانه 1708 متر است، به همین دلیل آب در ارتفاع زیادی خروشان می شود و از کیلومترها دورتر قابل رویت است.

آبشار ویکتوریا

آبشار ایگواسو در آرژانتین - برزیل

 آبشار ایگواسو در مرز برزیل و آرژانتین کشف شده اند. این آبشار تنها در حدود 87 متر ارتفاع دارند، اما شگفت انگیز و با ابهت می باشد. آبشارهای ایگواسو از 275 آبشار تشکیل شده اند که ظاهری مانند نعل اسب را تداعی می کنند و مساحت شان 2700 متر است.

آبشار ایگواسو
آبشار انجل در ونزوئلا

 آبشار انجل در ونزوئلا بلندترین آبشار جهان و از جذاب ترین آبشارهای جهان است که 979 متر ارتفاع دارد. شما می توانید این آبشار را در پارک ملی کانایما که توسط یونسکو محافظت می شود، ببینید. نام این آبشار برگرفته از نام کاشف و خلبان آمریکایی تبار آن یعنی جیمی انجل می باشد.

آبشار انجل

آبشار کایتور در گویان

آبشار کایتور در جنگل های گویان کشف شده است. این آبشار از ارتفاع 226 متری جاری می شود و سپس به اولین آبشار کوچک با شیب تند می رسد. این آبشار توریست های بسیاری را به خود جذب می کند، به خصوص کسانی را که دوست دارند سفرهای ماجراجویانه و با مسافت زیاد داشته باشند، چرا که این آبشار در قلب حیات وحش و بدون هیچ امکانات شهری است.

آبشار کایتور

آبشار نیاگارا در کانادا - آمریکا

 از زیباترین آبشارهای جهان، آبشار نیاگارا مشهورترین آبشار جهان است که مرز بین کانادا و آمریکا را مشخص می کند. نیاگارا از دو بخش تشکیل شده است، آبشار نعل اسبی در کانادا و آبشار آمریکایی در آمریکا که توسط یک جزیره از یکدیگر جدا شده اند. آبشار نعل اسبی از جذابیت بیشتری برخوردار است. در این قسمت ارتفاع آبشارها 53 متر است، در حالی که ارتفاع آبشارهای آمریکایی حدود 21 الی 30 متر می باشد.

آبشار نیاگارا

آبشار طلایی (Gullfoss) در ایسلند

 Gullfoss یک آبشار باشکوه واقع در جنوب غربی ایسلند می باشد. آبشار ارتفاع به خصوصی ندارد (با شیب 11 در 21 متر) اما بسیار زیباست. به دلیل شکافی که در رودخانه  Hvítá  وجود دارد، به نظر می رسد که این رودخانه در ژرف ناپدید می شود.

آبشار طلائی

 آبشار پلیتویس در کرواسی

یکی دیگر از زیباترین آبشارهای دنیا، آبشار پلیتویس می باشد که در پارک ملی دریاچه های آبشار پلیتویس در کشور کرواسی کشف شده است. ارتفاع این آبشارها زیاد نیست، اما به دلیل تعداد زیاد آن ها، بسیار زیبا و خیره کننده هستند. صدها آبشار در این منطقه وجود دارد و رنگ آب را در این آبشارها می توانید از کریستالی شفاف تا آبی نیلگون و فیروزه ای مشاهده کنید.

آبشار پلیتویس

آبشار یوسمیتی در آمریکا

 آبشار یوسمیتی بلندترین آبشار در آمریکای شمالی می باشد. این رودخانه از قله های سیرا نوادا در کالیفرنیا با ارتفاع 739 جاری می شود. این رودخانه از برف هایی که آب می شوند، سرچشمه می گیرد، بنابراین ممکن است گاهی اوقات به دلیل کمبود برف، جریان آب کاهش یابد.

آبشار یوسمیتی

آبشار ساترلند در نیوزیلند

 آبشار ساترلند واقع در فیورلند، نیوزیلند می باشد. این آبشار با ارتفاع 580 متر از بلندترین و زیباترین آبشارهای جهان محسوب می شود. این آبشار به 3 آبشار کوچیکتر تبدیل می شود که منظره ای چشمگیر و منحصر به فرد ایجاد می کنند. نام این آبشار از کاشف آن دونالد ساترلند گرفته شده که در سال 1880 این آبشار را کشف کرده است.

آبشار ساترلند

 آبشار نوهکالیکای در هند

 آبشار نوهکالیکای به ارتفاع 335 متر، واقع در هندوستان است. هرچند جریان این آب تنها 2 کیلومتر است، اما این آبشار همچنان یکی از زیباترین آبشارهای دنیاست. در پایین این آبشار استخری درست شده که در آن رنگ آب در نگاه ما سبز به نظر می رسد.

آبشار نوهکالیکای
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

زیباترین آبشارهای جهان | معرفی باشکوه ترین آبشار های جهان!

ثنا احمدی ، سه شنبه 29 خرداد 1397

آبشار ها یکی از زیبا ترین پدیده های طبیعی هستند که علاقه مندان زیادی نیز دارند. قصد داریم برخی از برترین و زیباترین آبشارهای جهان را معرفی کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :