جاذبه های گردشگری تایلند | پادشاهی جنوب شرق آسیا

تایلند ممتازترین تجارب سفر در آسیا را ارائه می دهد و زیباترین شهرهای دیدنی تایلند و مناطق دیدنی تایلند دیدنی است: طبیعت جذاب، فرهنگ و تاریخ غنی، جمعیت دوستانه و غذاهایی که رنگ و ظاهرشان مانند طعمشان عالی است. برای بسیاری از مسافران، تایلند اولین مقصد از سری سفرها به آسیای جنوب شرقی است چراکه برترین جاذبه های گردشگری تایلند و مناطق دیدنی تایلند در آن جای گرفته. گردشگری از دهه 1970 به طور جدی در این کشور توسعه یافته است. امروزه تایلند دارای خدمات مسافرتی بسیار پیشرفته است تا هرگونه مسافران از هر گونه سختی سفر دور شوند. گردش در کشور نسبتاً ساده است و با توجه به استانداردهای منطقه، کاملاً مقرون به صرفه است، این کشور تعداد زیادی گردشگران را از سراسر جهان جذب می کند. شما احتمالاً با یک استرالیایی یا در واقع یک سنگاپوری به بار ساحلی بروید. وقتی صحبت جاذبه های دیدنی می شود، اسم تایلند می آید، اما وقتی صحبت نکات برجسته ی تایلند می شود، چندین نکته واقعاً نباید فراموش شود. کسانی که به دنبال تجربه ای بزرگ هستند، از میان چندین جزیره گرمسیری، خرابه های شگفت انگیز، مکان های گشت و گذار در شمال، و بانکوک، پایتخت کشور، غافل نشوند. باهمگردی همراه باشید برای سفر به شهرهای دیدنی تایلند، مناطق دیدنی تایلند و جاذبه های گردشگری تایلند...

تایلند

معرفی شهرهای دیدنی تایلند

بانکوک: در واقع بانکوک همه خوب و بد در مورد یک شهر بزرگ آسیایی را نشان می دهد و از شهرهای دیدنی تایلند می باشد. این یک شهر، دارای مکان هایی برای همه، غذای های خوشمزه خیابانی، کلابهای شبانه بی نظیر، کلاسهای یوگا و یا بازار های رنگی است.
چیانگ مای: پایتخت شمالی تایلند است و جمعیت کمتری دارد چیانگ مای جاهای زیادی دارد تابع مسافران پیشنهاد شود. مرکز شهر با معابد پر زرق و برق، رستوران های عالی و بازار های گسترده، پُر شده است که دسترسی به همه آنها راحت می باشد.
خرابه های تاریخی: بین بانکوک و چیانگ مای، محل ویرانه های مهم تاریخی است که از قرن 13 میلادی قدمت دارد. سوخوتای و آیوتهایا پایتخت های سابق بودند و بیشترین بازدید را داشته اند. کامفانگ فت به کسانی که به دنبال هیجان بیشتری هستند، پیشنهاد خواهد شد که از شگفت انگیزترین شهرهای دیدنی تایلند می باشد.
جزایر: با وجود تنوع بسیار زیاد، ما از معرفی حقایق نامطلوب احتیاط می کنیم، اما این چهار جزیره بسیار متفاوت هستند. کوپنگان برای سواحل و اقامت مقرون به صرفه اش، برجسته است، کوجام رطوبت زیادی دارد، کوبالن لا چگونگی حرکت گردشگران هماهنگ با ریتم آرام جزیره و کو کات سواحل زیبا و آرام را نشان می دهد.

بانکوک

مناطق دیدنی تایلند

کانچانابوری: نزدیک بانکوک و از زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند است، مرکز پارک های ملی، غارنوردی، رودخانه های با شکوه، دریاچه ها، آبشارها و معابد است. با این حال، برای بسیاری، یادآور تاریخچه جنگ جهانی دوم در منطقه می باشد. یکی از شهرهای دیدنی تایلند که می توان نام بر همین جاست.
پای: پیشنهاد مناسب و خوبی بر روی نقشه مسافرتی شمال تایلند است. اگر یک مسافر جوان هستید که برای اولین بار به تایلند سفر کرده اید، در پای میتوانید شاهد صحنه های عالی و برترین مناطق دیدنی تایلند باشید.
نانگ خای: با نگاه کردن به رودخانه مکونگ در نزدیکی لائوس، نانگ خای را میبینید که دارای مناظر زیبا، آبشارها و معابد جنگلی است که در اطراف آن قرار دارد. ترکیبی خوب از اقامت مقرون به صرفه، غذای جالب و پارک مجسمه سازی هیجان انگیز می باشد که می توانید سفری جذاب داشته باشید.
هوآ هین: ساحل سفید شن و ماسه، مناطق دیدنی تایلند، صحنه های پرطرفدار، جاذبه های گردشگری تایلند، معماری قرن بیست و یکم، تپه های دیدنی و زمین های گلف، خیابان های توسعه یافته، قیمت های بالارفته، شهرهای دیدنی تایلند، استراحتگاه های خانوادگی و بسیاری از بازنشستگان اروپایی، چه خوشتان بیاید چه نه، هوآ هین ویژگی های خاص خود را دارد و از بی نظیرترین شهرهای دیدنی تایلند است.
کرابی: این از شهرهای دیدنی تایلند می باشد و ترکیبی از بارها، رستورانهای غربی و بازارهای قدیمی، مدرسه های فرسوده، به نوعی شهر سرگرم کننده و جذاب تبدیل می شود که به عنوان کرابی شناخته می شود.

کرابی تایلند

جاذبه های گردشگری تایلند

سانگخلابوری: هنگامی که مسافران رویای تایلند دارند، ممکن است عکس جنگل ها، معابد درخشان و جذابیت عجیب و غریب روستایی را مشاهده کنند. سانگخلابوری مرکز همه ی اینهاست و انزوای آن به جذبه و شهرت معنوی آن افزوده است و از مناطق دیدنی تایلند پرطرفدار می باشد.
چیانگ دائو: دائو به معنی ستاره در تایلند است چون ارتفاع کوه در چیانگ دائو خیلی بلند است و در سطح ستارگان می باشد.
سانگ خم: روستای کوچکی است که در امتداد رودخانه مکونگ قرار دارد، یکی از مکانهای دور افتاده است که می تواند نقطه عطفی برای کسانی باشد که مایل به دور شدن از ازدحام هستند. به عبارت دیگر ما سانگ خم را دوست داریم!
پرچوئاپ خیری خان: وقتی را برای بازدید اینجا بگذارید و با فضای کم عمق و محلی که به اندازه کافی از یک زیرساخت گردشگری توسعه یافته و اقامتی راحت را برایتان به ارمغان می آورد، آشنا شوید. غذاهای دریایی اش هم عالی هستند.
ناخون سیتم تامارات: یک مرکز فرهنگی و تجاری و مدرن است که در زمینه تاریخ پادشاهان بودایی و تجارت فعالیت دارد. اگر بعد از تجربه جنوب تایلند دلتنگ آنجا هستید و نمیتوانید از مسیر توریستی کنار بروید، به اینجا سر بزنید.

چیانگ دائو

جزایر گرمسیری

وقتی صحبت دریاها و شن و ماسه، با چهار جزایر اصلی، مناطق دیدنی تایلند و همچنین ده ها جزایر دیگر می شود، همه تایلند را انتخاب می کنند.
جزایر خلیج شرقی: در کنار کامبوج، این شامل کوچه چانگ، جنگل های پوشیده از درخت کو چانگ، کو کات جذاب، نزدیک به بانکوک و محلی مناسب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته.
جزایر خلیج جنوبی: این شامل کوساموی، متعلق به حزب کامل از کو فانگان و غواصی کوتائو است.
جزایر اندامان شمالی: ساحل اندامان (جنوب غربی) تایلند، از کوفایام و کوچانگ نوی در شمال تا فوکت در جنوب است. توجه داشته باشید که محل های زیادی بین آنها وجود دارد و از پرطرفدارترین مناطق دیدنی تایلند و جاذبه های گردشگری تایلند برای گردشگران می باشد.
جزایر اندامان جنوبی: کو یا نوی دوست داشتنی و کو یا یا بسیار پر طرفدار و از شهرهای دیدنی تایلند هستند. علاوه بر جنوب، کوه کو جام و کولانتا و به دنبال آن رشته ای از جزایر کوچکتر در کو تاروتا، کوبالن لا و کولیپ یافت می شود، درست قبل از اینکه امواج به مالزی برسند.

جزایر تایلند

دوستداران طبیعت

پارک های ملی: تایلند دارای یک شبکه غنی از پارک های ملی است، از جمله پارک ملی خائویای در شمال شرقی و پارک ملی کائنگ کراچان در جنوب. دیگر نقاط شامل پارک ملی خائوسوک و پارک ملی خائوسم روی یوت هستند که هر دو در جنوب قرار دارند. در شمال شرقی، پارک ملی فا تائم نشان دهنده شواهد اولیه زندگی انسان در منطقه است.
پارک های ملی دریایی: با چنین زیبایی، خط ساحلی جزیره ای، تایلند محل های زیادی دارد تا به عاشقان طبیعت آبزی ارائه دهد. اگر تا به حال مردی با تفنگ طلایی دیده باشید، پارک ملی آئو فانگ را تشخیص خواهید داد و در جنوب به پارک ملی ما کو لانتا خواهید رسید. در طول خلیج، بین 42 جزیره، پارک دریایی آنگ تانگ از محبوبیت زیادی برخوردار است.

پارک ملی تایلند

خرابه ها و رودخانه ها

خرابه های خمر: کسانی که علاقه مند به دوره خمرهای تایلند هستند، اغلب به شمال شرقی می روند، جایی که شامل خرابه های دیدنی در فانم رانگ و فیمای هستند، هرچند بسیاری از مکان های دیگر نیز می توانند مورد بازدید قرار گیرند. یادتان نرود که غذاهای تند آتشین را زمانی که در این منطقه هستید، کشف کنید.
رودخانه ها: در حالی که تایلند برای جاذبه های گردشگری تایلند، مناطق دیدنی تایلند سواحل، جزایر آن معروف است، میتوان چند روز کنار رودخانه ها ی آن استراحت کرد . مکونگ بخش زیادی از مرز تایلند و لائو را تشکیل می دهد و شهرهای اصلی رودخانه شامل چیانگ کونگ، چیانگ خا، سانگخوم، نونگ خای، آن فانوم، موکدان و خونگ چیام هستند. رودخانه های شمال و چائو فرایا، در پایتخت تایلند، رودخانه های ارزشمندی و از منحصر به فرد ترین مناطق دیدنی تایلند هستند.

فانم رانگ تایلند

چه باید بکنیم؟

برای بسیاری، تعطیلات تایلندی ممکن است به معنای چیزی باشد که نیاز به قدم زدن بیش از  20 متر از کلبه تا اقیانوس دارد. اما برای کسانی که به دنبال انجام کارهای بیشتری نسبت به خواندن ارباب حلقه ها هستند، تایلند محل سرگرم کننده ای نمی باشد.
دوره های آشپزی: انجام یک دوره پخت و پز یا خوردن غذا هر دو فعالیت های محبوبی هستند، مانند بازدید از از بازارهای شناور در بانکوک.
پیاده روی: در شمال تایلند، پیاده روی بسیار پرطرفدار است، چیانگ مای و پای و مائی هانگ سان همه از مراکز پیاده روی هستند. سفرها اغلب همراه با رفتینگ بامبو و بازدید یا اقامت در روستا است.
دوره ها و بهبود وضعیت: هر شهر تایلند دارای حداقل یک وات (معبد) است، بنابراین کمبود مکان برای بازدید وجود ندارد و بعضی در دوره های مدیتیشن شرکت می کنند. دوره های آموزش زبان و پس از آن یوگا نیز محبوب هستند، به ویژه در چیانگ مای، این ها برای کسانی است که سفری جامع تری برنامه ریزی می کنند.
جشنواره ها: تایلند جشنواره های قابل توجهی دارد، جشنواره آب سنگکران (سال نوی تایلندی) در اواسط آوریل بزرگتر از همه است. دگر جشنواره ها، از جمله جشنواره راکت و فی تا خون در شمال شرقی کشور و لوی کراتونگ، می توانند بینش قابل توجهی مسبت به زندگی در تایلند ارائه دهند.

جشنواره های تایلند

کی بریم؟

بین نوامبر و مِی، شمال تایلند بیشترین بارش را دارد و هوا در ماه آوریل گرم می شود. ماه مِی تا نوامبر تحت تأثیر توفان های موسوی جنوب غربی قرار می گیرد که باران های سنگینی در هوای خشک و آفتابی می بارد. جنوب دارای دو فصل است و تغییرات آب و هوایی بستگی به این دارد که در کدام شبه جزیره قرار دارید. در ساحل غربی، موسم هایی به جنوب غربی، باران و اغلب توفان های سنگین را از آوریل تا اکتبر می بینید، در حالی که در ساحل شرقی، بیشترین بارندگی بین سپتامبر و دسامبر اتفاق می افتد. بقیه سال در هر دو سمت گرم و خشک است. پس بهترین زمان برای بازدید از تایلند چه موقع است؟ از نظر آب و هوا، از دسامبر تا فوریه به طور کلی بهترین شرایط را دارد. شمال گرم نمی شود و شما می توانید آب و هوای خوبی را در برخی از جزایر تایلند بیابید. با این آب و هوای عالی، تعداد جمعیت و قیمت ها به اوج می رسند. کسانی که نباریدن را بر شلوغی جمعیت ترجیح میدهند، باید در ماه های نوامبر و مارچ سفر کنند. البته این بستگی به مقصدتان هم دارد.زمانی که در کوچانگ باران می بارد، بر روی کو تائو و کو فانگان هم تابناک هستند.

تایلندگردی

چقدر طول می کشد؟

چقدر زمان دارید؟ برای کسی که اولین بار است از بانکوک دیدن می کند، و می خواهد کانچانابوری یا کوسامت هم ببیند، یک هفته کافی است تا از نقاط جذاب کشور بازدید کند. هرچند برای دیدن تایلند واقعاً به سفری دو هفته ای نیاز است. اگر قصد ندارید تنها در یک جزیره اقامت کنید، بدون ویزا چهار هفته طول می کشد و به شما اجازه می دهد تا چند هفته در شمال و چند هفته در جنوب بمانید. اگر شما برای اقامت طولانی تری برنامه ریزب می کنید، می توانید با قوانین ویزای تایلند آشنا شوید. آنها اغلب تغییر می کنند و برخی از قوانین به طور تصادفی اعمال می شوند و فرآیندی که ساده به نظر می رسد، پیچیده می شود.

جاده های تایلند

چه هزینه ای خواهد داشت؟

بودجه شما بستگی به سبک سفرتان دارد. اگر شما با اقامت ساده، خوردن غذای خیابانی، نخوردن الکل بیش از حد، استفاده از حمل و نقل ارزان و خیابان های پر از توریست مشکلی نداشته باشید، می توانید در حدود 600 بتان در روز صرفه جویی کنید. اگر شما به عنوان یک زن و شوهر سفر می کنید. دنبال هتل های فانتزی که اغلب قیمت بالا تری نسبت به مهمانخانه های عادی دارند، باشید. بیشتر مسافران مستقل تمایل دارند کمی بیشتر خرج کنند. اتاق هوایی دارای استخر و وای فای، اتوبوس لاتین و اتوبوس VIP یا پرواز داخلی کوتاه. برای همه ی اینها باید بودجه را 1000 تا 1500 بتان در روز افزایش دهند. اگر شما تمایل به جاهای لوکس دارید، تایلند به شما پیشنهاداتی به حدود ارزش 3000 تا 6000 بات برای اقامت می دهد، که با هزینه غذا و تفریح به مراتب افزایش می یابد. به همین ترتیب، شما می توانید دهها هزار بات را برای امکانات واقعا لوکس صرف کنید. فکر کنید ویلا های دارای استخر اختصاصی و پرواز به همه جاو غذا های عالی همه در کنار هم هستند.

جاهای دیدنی تایلند

چه چیزی بخوانیم؟

احتمالا مهمترین رمان تایلندی The Beach The از Alex Garland است، که در سال 2016 دوباره منتشر شد تا سالگرد 20 ساله انتشار آن جشن گرفته شود. گارلند به دنبال کشف این سؤال است که آیا مسافران غربی به طور موثر چیزی را که می خواهند، پیدا می کنند. شما می توانید به آسانی جواب را حدس بزنید، اما این کتاب صفحاتی را به تجزیه و تحلیل آن اختصاص داده است. Bangkok Found نوشته Alex kerr، کتابی است که از سفری الهام بخش نسبت به یک پروژه تحقیقاتی روایت میکند، و به بیان عمق هنر، فرهنگ و مردم تایلند می پردازد. یک فصل درباره رفتار مؤدبانه با عنوان Walking Softly می باشد که نیاز است تا همه بازدیدکنندگان تایلند مطالعه کنند. برای بررسی ارزشهای سنتی تایلندی، در سال 1954 Many Lives توسط  M.R. Kukrit منتشر شده است، و در مورد مطالعه زندگی و مرگ و میر 11 نفر در قرن 20 ام در تایلند است. این داستان ها شبکه ای از قوانین نا نوشته ای می باشند که هنوز هم جوامع تایلندی را به هم متصل می کنند. کشف روشن تری از زندگی در تایلند در دهه 1960 از منظر یک بیگانه، Mai Pen Rai Means Nevermind نوشته  Carol Hollinger است. این خاطرات در حال حاضر چیزی از یک کتاب تاریخی هستند، که زندگی هولینگرن را در ابتدا به عنوان یک زن خانه دار و سپس به عنوان یک معلم در دانشگاه آمریکایی و در نهایت در دانشگاه Chulalongkorn در بانکوک گذرانده است، شرح می دهد نگاهی تازه تر به زندگی تایلندی ها (و کسانی که از تایلند بازدید می کنند)، Sightseeing نوشته یک متولد شیکاگو درسال 2004، مجموعه ای از داستان های کوتاه (و یک رمان) است. این نمایی دیدنی در پشت پرده کشوری است که فشارهای زیادی را برای بازدید خارجی ها به راه انداخته است. کتاب جادهای باریک به عمق شمال توسط ریچارد فلانگان، نگاهی عمیق، باریک و مهم است که در یک اردوگاه نیروی هوایی ژاپن در کنار قطار تایلندی و برمه قرار دارد. اگر قصد دارید از Hellfire Pass و Kanchanaburi در تایلند بازدید کنید، باید این را قبل از آن بخوانید.

 Alex Garland

از چه مراقبت کنیم؟

متأسفانه تایلند بیش از سهم منصفانه خود کلاهبرداری دارد. کلاهبرداری از جواهرات، به ویژه در بانکوک، همچنان ادامه دارد. سرقت کوچک خرابکاری و گریختن و سایر جرایم در مناطق شدید گردشگری غیر معمول نیست. جرایم خشونت آمیز که به طور خاص مسافران خارجی هدف قرار می گیرند، هنوز اتفاق می افتد. از عقل خود استفاده کنید، مواظب باشید و اگر وضعیت نا امن شد، بلافاصله محل را ترک کنید یا کمک بگیرید.

سفر به تایلند

داشتن بیمه سفر ضروری است

خطرات جاده ای تایلند بسیار زیاد است. نوشیدن الکل موقع رانندگی، بویژه در روز های تعطیلات عمومی، باعث گرفتن جان صدها نفر در جاده ها می شود. تصادفات اتوبوسی زیاد است. هنگام استفاده از موتور سیکلت، همیشه از کلاه ایمنی  استفاده کنید و اگر موتور سواری بلد نیستید، سوار نشوید. قایق های عمومی اغلب بیش از حد بارگذاری و سنگین می شوند و غالباً غرق می شوند. اگر قایق سنگین به نظر رسید یا هوا مناسب نبود، هرگز سوار قایق نشوید، منتظر قایقی دیگر بمانید یا صبر کنید هوا بهتر شودهنگام مستی رانندگی نکنید. قوانین مربوط به مواد مخدر در تایلند خیلی قوی هستند اما به صورت تصادفی اجرا می شوند. فقط به این دلیل که راننده ای به شما کیسه ی مواد مخدر فروخت و دستگیر نشد، به این معنا نیست که شما هم نخواهید شداگر شما این کار را در کشور خودتان انجام نمی دهید زیرا احمقانه است، چرا در تایلند انجام می دهید؟ تایلند توسط یک ژنراتور نظامی اداره می شود. این قدرت را در یک کودتای نظامی به تصویب رساند و دولت ایده آل را انتخاب کرد. تحت حکومت ژانته، بسیاری از آزادی های عمومی به طور قابل توجهی کاهش یافته اند. تایلند قوانینی بسیار شدید، که ظاهراً برای محافظت از اعتبار خانواده سلطنتی است، دارد. تایلندی هایی که این قوانین را نقض کرده اند، زندانی شده اند. گفتگوی سیاسی عمومی به طور کلی جالب نیست.

بیمه در سفر

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

حقایقی در مورد تایلند | کشور پادشاهی جنوب شرق آسیا

مصطفی مردانی ، شنبه 7 مرداد 1396

تایلند، کشور پادشاهی جنوب شرق آسیا است که بزگ ترین تولید کننده قلع در جهان نیز هست. عجیب ترین عروسی دنیا، عروسی دو گربه در بانکوک است و...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :