راهنمای ورود به ورزشگاه های جام جهانی 2018 روسیه

در این مطلب از راهنمای ورود به ورزشگاه های جام جهانی 2018 روسیه برایتان گفته ایم. همانطور که می دانید زمان زیادی تا آغاز مسابقات جام جهانی 2018 روسیه نمانده است و مردم ما به طور ویژه در انتظار آغاز جام جهانی فوتبال هستند و برای تماشای رقابت های فوق العاده بین تیم های دست اول جهانی و درخشش کمابیش قابل پیش بینی تیم ملی کشورمان در این مسابقات لحظه شماری می کنند. جام جهانی 2018 روسیه، بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال است که از تاریخ چهاردهم ژوئن 2018 تا پانزدهم ژوئیه 2018 در این کشور برگزار می شود و اولین جام جهانی فوتبال در تاریخ است که در اروپای شرقی برگزار می گردد. در این تورنمت، مجموعا 64 مسابقه در 12 ورزشگاه و 11 شهر برگزار خواهد شد. اما مهم ترین نکته ای که گردشگران ایرانی عازم روسیه دوست دارند بدانند اطلاعات مفید در مورد شهر ها و ورزشگاه های میزبان این رقابت هاست. در سری مطالب ویژه جام جهانی روسیه به توضیح بهترین راه های رسیدن به چند ورزشگاه مهم جام جهانی و ارائه اطلاعات مفید در مورد قوانین و محدودیت های ورود به آنها می پردازیم. با همگردی همراه باشید تا برای سفر خود به روسیه و تماشای مسابقات هیجان انگیز جام جهانی فوتبال ، بهترین برنامه ریزی را انجام دهید و خاطره ای فراموش نشدنی برای خود بسازید.

جام جهانی 2018 در روسیه

چگونگی رسیدن به ورزشگاه اسپارتاک شهر مسکو

آسان ترین راه برای رسیدن به ورزشگاه اسپارتاک مسکو Spartak Stadium که یکی از ورزشگاه های جام جهانی 2018 روسیه هست، استفاده از مترو شهر است. دو ایستگاه از ایستگاه های خط هفت مترو مسکو در نزدیکی ورزشگاه اسپارتاک قرار دارند. یکی از آنها ایستگاه مترو اسپارتاک Spartak است که به اندازه یک پیاده روی سه تا پنج دقیقه ای با این ورزشگاه فاصله دارد و دیگری ایستگاه توشینسکایا Tushinskaya که پیاده طی کردن از آنجا تا ورزشگاه بین هفت تا ده دقیقه طول می کشد. اگر از ویلچر استفاده می کنید، راه مناسب برای ورود شما به ورزشگاه اسپارتاک از اتاقک سمت چپ درب ورودی شمالی ورزشگاه که در سمت چپ تندیس گلادیاتور نصب شده در شمال ورزشگاه قرار دارد می باشد. کافیست به این بخش مراجعه کنید تا کارمندان ورزشگاه، شما را به سمت صندلی تان هدایت کنند. در روزهای برگزاری بازی های جام جهانی، تعداد زیادی اتوبوس خطی وجود خواهند داشت که بین ورزشگاه، ایستگاه مترو فرودگاه Aeroport و فرودگاه بین المللی Sheremetyevo در رفت و آمد خواهند بود و تماشاگران را بین این سه مکان مهم شهر مسکو جابجا خواهند کرد.

ورزشگاه اسپارتاک شهر مسکو

چگونگی رسیدن به ورزشگاه فیشت شهر سوچی

ورزشگاه فیشت که یکی دیگر از ورزشگاه های جام جهانی 2018 روسیه هست در پارک المپیک شهر سوچی Sochi Olympic Park، واقع شده است و آسان ترین راه رسیدن به آن، استفاده از قطار است. اگر از شهر سوچی Sochi سوار قطار شوید، حدود 50 دقیقه و اگر از منطقه آدلر Adler سوار قطار شوید، نزدیک به 13 دقیقه در راه خواهید بود تا به ورزشگاه برسید. پیاده روی از ایستگاه قطار تا ورزشگاه نیز حدود 20 دقیقه خواهد بود که مسیر آن از میان پارک المپیک Olympic Park می گذرد. در روزهای برگزاری مسابقات جام جهانی ، تعداد قطار های این مسیر ، بخصوص دو تا سه ساعت قبل از مسابقه و یک تا دو ساعت بعد از مسابقه، افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین محدودیت های ترافیکی در اطراف ورزشگاه وضع خواهد شد؛ برای مثال، مسیرهای حمل و نقل عمومی کوتاه تر خواهند شد و نهایتا تا ایستگاه اتوبوس و ایستگاه قطار نزدیک پارک المپیک Olympic Park ادامه خواهند داشت. و در نهایت، تعداد زیادی اتوبوس خطی وجود خواهند داشت که بین پارک المپیک Olympic Park، ایستگاه قطار سوچی Sochi و فرودگاه بین المللی سوچی Sochi International Airport در رفت و آمد خواهند بود و تماشاگران را بین این سه مکان مهم شهر جابجا خواهند کرد.

ورزشگاه فیشت شهر سوچی

چگونگی رسیدن به ورزشگاه کازان آرنا در شهر کازان

در روزهای برگزاری مسابقات جام جهانی، محدودیت های ترافیکی در اطراف ورزشگاه کازان آرنا Kazan Arena وضع خواهد شد و مسیرهای وسایل حمل و نقل عمومی کوتاه تر خواهند شد. مسافران می توانند در یکی از دو ایستگاه نزدیک به ورزشگاه که به اندازه یک پیاده روی بین دوازده تا پانزده دقیقه ای تا ورزشگاه فاصله دارند پیاده شوند. ایستگاه تقاطع خیابان های Adoratsky و  و همچنین ایستگاه Veterinary Academy که اتوبوس ها و ترامواها و قطارهای شهر از هر دو آنها رد می شوند. اتوبوس های خطی نیز بین ورزشگاه و فرودگاه شهر کازان، رفت و آمد خواهند داشت.

ورزشگاه کازان آرنا در شهر کازان

چگونگی رسیدن به ورزشگاه سنت پترزبورگ در شهر سنت پترزبورگ

آسان ترین راه رسیدن به ورزشگاه سنت پترزبورگ St. Petersburg Stadium، که یکی از ورزشگاه های جام جهانی 2018 روسیه است، استفاده از مترو می باشد. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این ورزشگاه، ایستگاه Krestovsky Ostrov می باشد که به اندازه یک پیاده روی 20 دقیقه ای تا ورزشگاه فاصله دارد. در روزهای برگزاری مسابقات جام جهانی، محدودیت های ترافیکی در اطراف ورزشگاه سنت پترزبورگ St. Petersburg Stadium وضع خواهد شد و مسیرهای وسایل حمل و نقل عمومی کوتاه تر خواهند شد. اما اتوبوس های خطی ویژه تماشاگران جام جهانی به سیستم حمل و نقل اضافه خواهند گشت. این اتوبوس ها در دو نقطه ایستگاه دارند: اولی ایستگاه Krestovsky Ostrov که قطارهای مسیر ورزشگاه و فرودگاه از آن می گذرند و دیگری ایستگاه تقاطع خیابان های Sportivnaya و Morskoy که قطارهای مسیر ورزشگاه از آن عبور می کنند. نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس و تراموا به ورزشگاه در خیابان Yakhtennaya و منطقه Primorsky قرار گرفته است و می بایست حدود 25 دقیقه پیاده روی کنید تا از این ایستگاه به ورزشگاه برسید. اتوبوس مسافران می توانند در یکی از دو ایستگاه نزدیک به ورزشگاه که به اندازه یک پیاده روی بین دوازده تا پانزده دقیقه ای تا ورزشگاه فاصله دارند پیاده شوند.

ورزشگاه سنت پترزبورگ

چیزهایی که نباید با خود به ورزشگاه های جام جهانی 2018 روسیه بیاورید

- هر گونه اسلحه یا بخش های مختلف اسلحه

- اشیاء نوک تیز یا برنده مانند چاقو، اسلحه های سرد و هر چیزی شبیه اینها

- ترقه، مواد منفجره، مواد آتش زا و لوازم آتش بازی

- نمادهای نژاد پرستانه و توهین آمیز مانند سمبل های نازی یا هر موسسه تندرو یا نژاد پرست که در دشمنی با یک کشور، یک انسان، یک گروه نژادی، رنگ پوست، ملیت، زمینه اجتماعی، جنسیت، ثروت، معلولیت، زبان، مذهب، عقیده سیاسی یا گرایشات جنسی خاص باشد.

- وسایل نقلیه کوچکی مانند اسکوتر یا غیره که مخصوص حمل و نقل افراد معلول نباشند (ویلچر ها یا وسایل نقلیه برقی ویژه معلولین نباید بیش از 70 سانتی متر عرض و یک متر و 30 سانتی متر طول و سرعتی بیش از 6 کیلومتر در ساعت داشته باشند.

- وسایل ورزشی مانند دوچرخه، اسکوتر، کفش های اسکیت و صفحه های اسکیت

- آلات موسیقی و سازهای بادی که صداهای بلند ایجاد می کنند (مانند شیپور ووووزلا) بجز بوق و فلوت

- پرچم ها یا پلاکاردهایی که اندازه آنها بزرگ تر از 1.5 * 2 متر باشد.

- انواع میله پرچم یا پوستر. تنها لوله های پلاستیکی قابل انعطاف و کمتر از یک متر می توانند در ساخت پرچم ها یا پوستر ها به کار بروند.

- هر گونه تبلیغات تجاری، مذهبی، سیاسی یا توهین آمیز

- امکانات تلویزیونی و مخابراتی

- تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری مانند سه پایه یا تکیه گاه (از جمله مونوپاد برای گرفتن سلفی)

- دستگاه های ضبط و پخش، آپلود در اینترنت، مودم و غیره

- تجهیزات مزاحم مسابقات که باعث آزار باشند (مانند لیزر و نور افکن)

- نقاب، کلاه خود یا هر چیزی که صورت شما را بپوشاند و تشخیص هویت را سخت نماید.

- چترهای بلند تر از 25 سانتی متر (در زمان بسته بودن)

- هر گونه وسیله پرواز مانند گلایدر و کایت

- هر گونه ماده پودری به جز دارو و لوازم بهداشتی

- پوشاک ایمنی مانند جلیقه های ضد گلوله، محافظ لباس ورزش های رزمی

- ابزار کار

- بطری و ظروف شیشه ای

- فلاسک آب جوش

- قوطی های اسپری به جز آنهایی که توسط پزشک تجویز شده باشند.

- صندلی ها و نیمکت های تاشو

- اشیاء پرحجم

- هر گونه حیوان به جز سگ های امداد

- مواد سمی

- هر گونه رنگ

- غذا و نوشیدنی (بویژه نوشیدنی های الکلی)

- هر گونه ماده دودزا یا آتش زا

هواداران جام جهانی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به جام جهانی 2018 روسیه | راهنمای سفر به سوچی

ن. چرمچی ، یکشنبه 16 مهر 1396

برای آشنایی بیشتر با شهر سوچی، پایتخت تابستانی روسیه ، این مطلب همگردی را بخوانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :