با شماری از معروف ترین جشنواره های غذای جهان آشنا شویم

یکی از مواردی که گردشگران را در سراسر جهان به خود جذب می کند، مسابقات و جشنواره های یک ناحیه است. در بین جشنواره های رنگارنگی که در کشورهای مختلف انجام می شوند، جشنواره غذا از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این جشنواره در حقیقت مجموعه ای از فرهنگ غذایی هر کشور هست. هر ساله در کشورهای مختلف جشنواره های غذا برپا می شوند. در این نوع فستیوال ها شما می توانید انواع غذاهای یک ناحیه را پیدا کنید، از پیتزا و شکلات داغ تا غذاهای محلی و حتی غذاهایی که با نوآوری شکل گرفته اند. با ما در مقاله معروف ترین جشنواره های غذای جهان همراه شده تا شما را با شماری از بهترین جشنواره های غذای جهان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با برترین فستیوال های غذای جهان برایتان جالب خواهد بود.

جشنواره کیک ماه، چین

جشنواره کیک ماه، چین

در اواسط پاییز دومین جشن مهم کشور چین پس از سال نو برگزار می شود. این جشنواره که به آن جشنواره نیمه پاییز یا کیک ماه نیز گفته شده، همه ساله در نیمه هشتمین ماه تقویم کشور چین برپا می شود. هدف از جشنواره کیک ماه در حقیقت شکرگزاری و تشکر از ماه بوده و این جشنواره قرن ها قدمت دارد. در جشنواره کیک ماه غذاهای مختلفی تهیه می شوند. همچنین، کیکی سنتی پخته شده که به کیک ماه موسوم است. این کیک به شکل ماه کامل گرد بوده و در تهیه آن از زرده تخم مرغ، رب عناب، لوبیای شیرین، عصاره صدر و پنج مغز استفاده می شود. کیک ماه دارای طعمی دلپذیر و شیرین هست. مرسوم است که در این مورد از معروف ترین جشنواره های غذای جهان کیک را تکه می کنند و آن را به نشانه برآورده شدن آرزوها به عزیزان می دهند.

جشنواره پیتزا، ایتالیا

جشنواره پیتزا، ایتالیا

ایتالیا را به عنوان کشوری با غذاهای لذیذ می شناسند. در این کشور انواع مختلفی از غذا تهیه شده که بسیاری از آنها مانند پاستا و پیتزا شهرت جهانی دارند. همه ساله در این کشور چهار جشنواره غذایی مختلف برگزار می شود اما بدون شک جشنواره پیتزا پرطرفدارترین آنهاست. امروزه کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که به پیتزا علاقمند نباشد. امتیاز پیتزا نسبت به غذاهای دیگر سراسر جهان این بوده که میتوان با کمی تغییر آن را متناسب با سلیقه و ذائقه افراد تهیه کرد.

انواع مختلف پیتزا و پپرونی ثابت کرده که در پیتزا هیچ محدودیتی وجود ندارد. بدون شک شما پیتزاهای خوب زیادی خورده اید اما هیچ چیز به اندازه چشیدن یک پیتزای ایتالیایی در خود ایتالیا آنهم در یکی از بهترین جشنواره های غذای جهان نمی تواند هیجان انگیز باشد. برای شرکت در این مورد از برترین فستیوال های غذای جهان باید در ماه سپتامبر به ناپل بروید. مدت جشنواره یک هفته بوده و فرصتی لذت بخش برای تجربه انواع پیتزاست.

جشنواره غذای ملبورن، استرالیا

جشنواره غذا ملبورن، استرالیا

تصور کنید که با صدها نفر دور میز طویلی نشسته اید و ناهار می خورید. ماه مارس زمان مناسبی است که به استرالیا سفر کنید. اگر در دهم ماه مارس در ملبورن باشید، می توانید یک جشنواره خوشمزه را تجربه کنید و انواع غذا و نوشیدنی های مردم استرالیا را با دستپخت سرآشپزهای ماهر و حرفه ای تناول نمایید. در این مورد از معروف ترین جشنواره های غذای جهان یک ناهار دسته جمعی محلی در میان سرگرمی های تدارک دیده شده صرف می شود. این یک جشنواره شاد و صمیمی است که در طی آن افراد دور میزی که 350 متر طول دارد، در کنار هم می نشینند و انواع غذاهای سنتی و لذیذ استرالیایی را با نوشیدنی های دلخواه خود میل می کنند.

جشنواره سالن شکلاتی، فرانسه

جشنواره سالن شکلاتی، فرانسه

در تمام دنیا فرانسه به عنوان بهشت شکلات شناخته می شود. امکان ندارد شما راهی شهرهای فرانسه شوید و از شکلات های خوشمزه و قهوه بی نظیر این شهر بی نصیب بمانید؛ شکلات هایی که در بسته بندی های جذاب با طعم های بیاد ماندنی در بازارهای این کشور پیدا می شود. اما هیچ کدام آنها نمی تواند به اندازه جشنواره شکلات خیره کننده باشد. این جشنواره که نزدیک به صد سال قدمت دارد، از سال 1922 به صورت سالانه در شهر پاریس و چند شهر دیگر جهان برپا می شود.

در سال 2016 و در ماه اکتبر جشنواره شکلات در شهر پاریس برگزار شد. در این مورد از بهترین جشنواره های غذای جهان شیرینی پزهای حرفه ای در کارگاه های خود شکلات را برای ایجاد کتاب های شکلاتی، جوایز شکلاتی و حتی یک شوی فشن شکلاتی بکار برده بودند. تصور کنید یک ردیف لباس زنانه پر از چین با دامن ها، بلوزها و کفش هایی از جنس شکلات هر کدام با تون رنگی خاصی از قهوه ای روشن تا تیره ترین قهوه ای شکلات سیاه ساخته شده اند. حتی اگر به شکلات علاقه نداشته باشید، تماشای این جشنواره دلپذیر خواهد بود.

جشنواره طعم ها، سنگاپور

جشنواره طعم ها، سنگاپور

همه ساله جشنواره ای به مدت چهار روز در سنگاپور برگزار می شود که در آن بهترین رستوران های جهان با سی نوع غذای لذیذ با هم رقابت می کنند. خصوصیت اصلی این جشنواره این است که در طول مدت آن بهترین غذاهای دنیا را با کمترین قیمت سرو می کنند. شرکت کنندگان در این مورد از برترین فستیوال های غذای جهان این فرصت را دارند تا با مشهورترین سرآشپزهای دنیا دیدار نمایند.

جشنواره بیکن، ساکرامنتو

جشنواره بیکن، ساکرامنتو

این یک جشنواره طرفداران زیادی دارد. بهتر است بدانید که بیکن تکه های باریکی از گوشت خشک یا نمک سوده، گاو، گوسفند، خوک، بوقلمون و مرغ است که با سس های مختلف مزه دار می شود. بیکن ها در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارند. البته در کشورهای غیر مسلمان گوشت خوک نمک سود شده را در شراب می خوابانند و آن را دود اندود می کنند. اما کشورهای مسلمان گوشت گاو یا گوسفند را با نمک و سرکه سیب مزه دار می نمایند. در شهر ساکرامنتوی آمریکا همه ساله جشنواره ای برگزار شده که در آن صبحانه های مختلفی با گوشت بیکن پخته می شود. این غذاها توسط بیش از صد رستوران مختلف تهیه می گردند.

جشنواره پوتین، اتاوا

جشنواره پوتین، اتاوا

یکی از غذاهای مشهور در کشور کانادا پوتین است. این غذای سنتی که امروزه جزئی جدا نشدنی از فرهنگ مردم کانادا بوده، اولین بار در استان کبک ایجاد شد. برای درست کردن این غذا، سیب زمینی سرخ شده را با آب گوشت و کشک سرو می کنند. تقریبا در تمام رستوران های کشور کانادا می توانید پوتین را پیدا کنید، چرا که طبخ آن کار بسیار ساده ای است و افراد بسیاری مخصوصا گیاهخواران آن را دوست می دارند. البته برای افراد گیاهخوار پوتین را بدون گلوتن می پزند. به دلیل محبوبیت زیاد این غذا در کشور کانادا همه ساله جشنواره ویژه ای برای آن برگزار می شود که در آن شرکت کنندگان انواع مختلفی از سرگرمی ها و بازی ها با سیب زمینی را تجربه می کنند.

جشنوراه کباب دنده، تورنتو

جشنوراه کباب دنده، تورنتو

پارک سنتنیال (Centennial Park) شهر تورنتو همه ساله میزبان یکی از شلوغ ترین جشنواره های شکم چرانی در کانادا است. بیش از 150000 نفر در این جشنواره شرکت می کنند و افراد زیادی با پخت کباب دنده مهارت های آشپزی خود را به نمایش می گذارند. در کنار طبخ غذا، در این جشنواره انواع سرگرمی ها نیز برای جوان ترها تدارک دیده شده است. آتش بازی در شب، شعبده بازی های سرگرم کننده، بازی های دسته جمعی و رنگ آمیزی صورت از دیگر سرگرمی های این جشنواره هستند.

جشنواره طعم های شیکاگو، آمریکا

جشنواره طعم های شیکاگو، آمریکا

آمریکایی ها همواره به خوش اشتها بودن شهرت دارند و شاید اثبات این ادعا برگزاری بزرگترین جشنواره غذای جهان در این کشور باشد. اگر در ایام جشنواره طعم ها به شهر شیکاگو سفر کردید، باید در این جشنواره شرکت کنید. در جشنواره طعم ها انواع غذاهای لذیذ توسط رستوران ها و فست فودهای مختلف سرو می شود. شما می توانید غذاهای درجه یک را امتحان کنید؛ طعم هایی بیاد ماندنی و خوشمزه. همچنین در کنار این جشنواره سرگرمی هایی نیز تدارک دیده شده است. از جمله آنها میتوان به برگزاری بازی و کنسرتها اشاره کرد. حضور سرآشپزهای مشهور هم موجب رونق بیشتر جشنواره طعم شیکاگو شده است.

جشنواره شکموها، انگلستان

جشنواره شکموها، انگلستان

افراد شکمو و دوستداران غذا در انگلستان به ماههای آوریل و می علاقه زیادی دارند، چرا که در این زمان جشنواره ای ویژه شکم پرستان در این کشور برگزار می شود. در جشنواره شکموها افراد می توانند تمام غذاها را امتحان کنند. این جشنواره با حضور سرآشپزهای مشهور برگزار شده و در آن روش طبخ انواع غذاها آموزش داده می شود. همچنین افراد می توانند مواد اولیه سالم و طبیعی محلی را برای غذاهایشان تهیه کنند.

جشنواره غذاهای دریایی، اسپانیا

جشنواره غذاهای دریایی، اسپانیا

علاقمندان به غذاهای دریایی در اسپانیا همه ساله در ماه اکتبر جشنواره ای را برگزار می کنند که قدمت آن به سال 1963 می رسد. در این جشنواره حاضران می توانند انواع مختلف غذاهای دریایی را میل کنند. سالانه دهها هزار نفر برای شرکت در جشنواره غذاهای دریایی راهی اسپانیا می شوند تا از لذت خوردن بهترین غذاهایی دریایی اروپا برخوردار شوند.

جشنواره بزرگ پنیر، آمریکا

جشنواره بزرگ پنیر، آمریکا

بدون شک پنیر از پرکاربرترین مواد غذایی در سراسر جهان است. صدها نوع از پنیر در کشورهای مختلف وجود داشته که کاربردهای متفاوتی دارند، از پنیرهای صبحانه تا پنیر پیتزا و...حتی در تهیه بعضی از شکلات ها نیز از پنیر استفاده می شود. از انواع پنیر میتوان به پنیر فتا، چدار، ماسکارپونه و پارمزان اشاره کرد که هر کدام به روش خاصی تهیه شده و مزه خاص خود را دارند. در این مورد از برترین فستیوال های غذای جهان می توانید هم غذا بخورید و هم تفریح و سرگرمی را در کنار دیگران داشته باشید.

جشنواره گیاهخواری، تایلند

جشنواره گیاهخواری، تایلند

بیشتر جشنواره های گیاهی که تا اینجا گفته شد، مرتبط به گوشت و فرآورده های گوشتی بودند. اما با رشد گیاهخواری علاقمندان به حفظ طبیعت نیز دست به کار شدند. کشور تایلند همه ساله به مدت نه روز جالب ترین جشنواره های غذا را برگزار می کند که ویژه گیاهخواران است. در این جشنواره فقط و فقط غذاهای گیاهی سرو شده و شرکت کنندگان می توانند از انواع مختلف پنیر، سوسیس توفو و غذاهای فاقد گوشت لذت ببرند. در پایان هر روز نیز اپرای چینی برگزار می شود. در کنار این سرگرمی هایی مثل بازی های کوچک و رنگ آمیزی صورت نیز وجود دارند.

جشنواره بین المللی غذا و نوشیدنی اپکوت، آمریکا

جشنواره بین المللی غذا و نوشیدنی اپکوت، آمریکا

پارک موضوعی اپکوت والت دیزنی همه ساله و به مدت دو ماه میزبان جشنواره ای خوشمزه است. در این مورد از بهترین جشنواره های غذای جهان 11 کشور جهان انواع مختلفی از غذاهای مشهور، شکلات و آبنبات و سوغاتی های خوراکی کشور خود را به معرض نمایش می گذارند. همچنین، غذاهای سرآشپزهای معروف نیز در جشنواره با هم رقابت می کنند.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با شماری از معروف ترین مناطق رنگارنگ جهان آشنا شویم

الهام یاوری ، دوشنبه 10 مرداد 1401

با ما در مقاله معروف ترین مناطق رنگارنگ جهان همراه شده تا شما را با شماری از دیدنی ترین مناطق رنگارنگ جهان آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :