نکاتی مهم در رابطه با تور روسیه | راهنمای سفر به روسیه

در این مطلب از سفر به روسیه و تور روسیه برایتان می گوییم، از اطلاعاتی مهم که برای داشتن سفری مطمئن و خاطره انگیز مورد نیازتان هست. روسیه یکی از آن کشورهایی است که در چند سال اخیر توجه ایرانیان را به خود جلب کرده است، کشوری با تاریخی پر بار و شب های سفید، کشور برف و یخ و کاخ رنگی کرملین. این کشور پهناور با فرهنگ های مختلف، بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری متنوع، توانسته به یکی از بهترین گزینه ها برای توریست ها تبدیل شود. هرچند که آژانس های مسافرتی بسیاری این روزها برنامه تور روسیه و سفر به روسیه را در بین سفرهای خارجی خود قرار داده اند اما هنوز افرادی هستند که به دنبال سفر به روسیه به صورت شخصی هستند. اما سفر شخصی به چنین کشوری نیازمند داشتن اطلاعاتی جامع و کاربردی ست، نیاز به راهنمای سفر به روسیه، کتاب و یا مقاله ای که شما را به خوبی راهنمایی کند. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی کاربردی را درباره سفر به روسیه بدست بیاورید.

روسیه

ویزا روسیه

هرچند که خبر لغو شدن ویزای کشور روسیه برای ایرانیان را بسیار شنیده ایم، اما این وعده هنوز عملی نشده است، البته قول آبان ماه 1396 به مسافران و خصوصا طرفداران فوتبال و علاقه مندان به حضور در جام جهانی 2018 روسیه داده شده است. تا به آن روز اما برای سفر به روسیه، به ویزای توریستی یا روادید گردشگری نیاز دارید. مدت این ویزا به تاریخ پرواز و رزرو هتل شما بستگی دارد. البته ویزا روسیه انواع مختلفی دارد که می توانید درباره آن در اینجا بیشتر مطالعه کنید یا به سفارت روسیه در تهران مراجعه کنید. درصورتی که با تور روسیه نیز همراه باشید، آژانس های مسافرتی کارهای اداری را به عهده می گیرند.

ویزا روسیه

زمان مناسب برای سفر

روسیه سرزمین برف و یخ است و همین موضوع هم باعث علاقه مند شدن مسافران به سفر در فصل تابستان شده است. بنابراین اگر به دنبال آفتاب بی رمق تابستان های مسکو هستید، به شما ابتدای ماه ژوئن تا نیمۀ ماه سپتامبر را برای سفر به روسیه پیشنهاد می کنیم. هرچند که بهار در روسیه همراه با فستیوال های جذاب هست و  پاییز و زمستان هم پر از برف و باران و پیست هایی عالی برای تجربه فراموش نشدنی اسکی و پاتیناژ. 

جاذبه های گردشگری روسیه

هزینه های سفر

مسکو یکی از گرانترین شهرهای جهان است و البته پایتخت روسیه، بنابراین می توان سفر به روسیه را یکی از گران ترین سفرها و تور روسیه را یکی از گران ترین تورهای آژآنس های مسافرتی دانست. البته همیشه راه هایی برای سفر ارزان وجود دارد به شرطی که هزینه های ضروری و هزینه های اضافی را شناخت. بنابراین کمی بیشتر درباره واحد پول این کشور و هزینه های قابل پیش بینی سفر برایتان می گوییم. واحد پول این کشور روبل است و یادتان باشد که حتما کمی روبل در جیبتان داشته باشید زیرا در بعضی از مکان های توریستی مانند موزه ی معروف آرمیتاژ، اقامتی مثل هتل ها و هاستل ها و ... کارت اعتباری و یا چک های مسافرتی را قبول نمی کنند و شما مجبور هستید هزینه ها را به صورت نقد پرداخت کنید. درضمن توریست ها برای بازدید از جاذبه های گردشگری باید دو برابر افراد عادی هزینه ورودی پرداخت کنند. یکی دیگر از هزینه های سنگین سفر شما، هزینه اقامت است، بنابراین هتل خود را با دقت و با توجه به بودجه سفرتان انتخاب کنید. برای مثال اگر به دنبال اقامتی لوکس نباشید، امکانات و خدمات استاندارد هاستل ها بسیار ارزان تر از هتل هاست. هزینه ی چشمگیر بعدی شما در سفر مربوط به رستوران و کافه هاست، بنابراین به هیچ عنوان به رستوران های توریستی و معروف نزدیک نشوید و در عوض به دنبال رستوران هایی باشید که  افراد محلی به شما معرفی می کنند. اما خبر خوب این است که حمل و نقل عمومی در روسیه بسیار ارزان است.

موارد زیر گوشه هایی از هزینه های سفر به روسیه می باشد :

قیمت بلیط سفر به روسیه : چیزی در حدود 1.200.000 تومان بابت بلیط هواپیما به سن پترزبورگ
هتل 3 ستاره : بین 175500000 ریال تا 277270000 ریال
هتل 4 ستاره : بین 196070000 ریال تا 318410000 ریال
هتل 5 ستاره : بین 196790000 ریال تا 319860000 ریال
هزینه غذا  در رستوران های لوکس :  بیش از 1400000 ریال
هزینه غذا در رستوران های حد متوسط : 350000 تا 700000 ریال
هزینه غذا  در رستوران های خیابانی : 140000 تا 350000 ریال
قیمت تاکسی های مرکز شهر : 140000 تا 210000 ریال

سفر به روسیه 2

اقامت

همان طور که گفتیم، اقامت در روسیه هزینه بالایی دارد و درصورتی که به دنبال سفری لوکس هستید، همراه شدن با تور روسیه می تواند هزینه های شما را کاهش دهد. به همین خاطر هم هتل هایی در سطوح مختلف از نظر ستاره، امکانات و هزینه در سه شهر اصلی این کشور را به شما معرفی می کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. مسکو پر از هتل های 2 تا 5 ستاره است که از طرف سایت تریپ ادوایزر و مسافران به عنوان بهترین ها انتخاب شده اند، هتل هایی مانند هتل | Hotel Ibis، هتل ماکسیما پانوراما | Maxima Panorama Hotel، هتل | Hotel Mercure Arbat ، هتل متروپل | Hotel Metropol و هتل هیلتون | Hilton Moscow Leningradskaya . بهترین هتل های شهر سوچی هم، هتل آزیموت، هتل رادیسون بلو پارادایز و هتل پولمن هستند. شهر سن پترزبورگ هم با هتل های هتل هالیدی این، هتل آنجلتره ، هتل آستوریا، هتل هرزن هاوس، لنینگارد | Leningrad Hotel و هتل | Akyan Saint Petersburg آماده میزبانی از شماست.

هتل های روسیه

اقامت در روسیه

رستوران گردی

امتحان کردن غذاهای روسی تلفیقی از سفر کردن پشت میز غذاخوری و آشنایی با فرهنگ ملل مختلف هست. غذاهای روسی از خاورمیانه، مرکز آسیا و اروپا طعم های دلچسبی را وام گرفته تا در نهایت طعم فراموش نشدنی را به شما هدیه دهد. آن ها غذاهایی شبیه به کتلک، شیشلیک و سوپ های ما دارند که طعم آشنای آن ها در عین تنوع داشتن باعث راحت شدن انتخاب برای شما می شود، هرچند که پیشنهاد می کنیم غذاهای kholodets، بلینی و انواع پیراشکی های آن ها را امتحان کنید. رستوران های خوب مسکو، رستوران بورا بورا گریل | Bora Bora Grill restaurants، رستوران | Extra Virgin، و رستوران تتری | Tetri Restaurant و رستوران های سوریانین، بهترین های سن پترزبورگ هستند. بنابراین در صورتی که با تور روسیه همراه نیستید و وعده های غذایی خود را مهمان هتل، حتما سری به یکی از این رستوران ها بزنید.

رستوران روسیه

خرید

خرید کردن و به یادگار سوغات آوردن جزو جدانشدنی هر سفری هست. کشور روسیه هم که با سوغاتی هایی مثل ظروف خولخوم، عروسک ماتروشکا، والنکی یا چکمه نمدی، شال روسی که به شال های ترکمن خودمان خیلی شباهت دارد شناخته شده، از این قاعده مستثنی نیست. تنها چند مورد هست که قبل از خرید کردن باید بدانید، نکاتی مانند اینکه قوانین کشور روسیه خروج برخی از کالاها مانند اشیای تاریخی و فرهنگی را بدون اجازه نامه های مورد نیاز ممنوع کرده است. همچنین در صورتی که از این کشور جواهرات با ارزش، عتیقه جات، سکه های قدیمی و ... خریداری می کنید باید حتما سند خرید درستی از آن را به همراه داشته باشید تا ثابت کند شما خریدار آن کالا هستید و به راحتی آن را از کشور خارج کنید. بهترین مراکز خرید مسکو را هم می توان خیابان پتروسکا و خیابان آربات در مسکو دانست هرچند مرکز خرید جی یو اِم و دِتسکی میر هم شناخته شده اند. مراکز خرید Moskovsky، Bolshoi Gostiny Dvor و Svetlanovsky هم بهترین های شهر سن پترزبورگ است. هرچند در صورتی که با تور روسیه همراه باشید، لیدر شما پیشنهادهای خوبی برای گزینه پاساژگردی در روسیه دارد.

مراکز خرید روسیه

 جاذبه های گردشگری شناخته شده کشور روسیه

میدان سرخ

نام میدان سرخ در برنامه بازدید تور روسیه بسیاری از آژانس های مسافرتی دیده می شود. میدانی بزرگ و تاریخی در شهر مسکو که در جنوب آن کلیسای مشهور سنت باسیل قرار گرفته، در شمال آن موزه ی State History و در غرب آن کاخ کرملین که همگی جزو جاذبه های گردشگری مشهور و شناخته شده روسیه هستند.  بنابراین در زمان بازدید از این میدان به همراه تور روسیه، حتما از لیدر خودتان توضیحاتی کامل و تاریخی را بخواهید و در نهایت عکس یادگاری در این میدان شناخته شده و مشهور را فراموش نکنید.

میدان سرخ

کاخ کرملین 

کرملین، این کاخ زیبا که مجموعه ای از 4 کلیسای جامع ( مربوط به قرن 15 و 16 )، 4 کاخ، برج های کرملین،چندین موزه و یک اسلحه خانه است, علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های گردشگری مسکو است کاربردی دولتی نیز دارد و قرارها و نشست های مهمی در آن برگزار می شود. کاخ کرملین، همانقدر که معماری خارجی زیبا و چشمگیری دارد، سقف های بلند و نقاشی شده شگفت انگیزی دارد که توریست ها را از سراسر جهان شگفت زده می کند.

کاخ کرملین 

کاخ کرملین روسیه

موزه ارمیتاژ ( Hermitage Museum )

این موزه که در گذشته یک کاخ زمستانی و محل اقامت فرمانروایان روسی بوده است، این روزها به موزه ای که حافظ آثار تاریخی و فرهنگی این کشور است تبدیل شده و البته یکی از جاهای دیدنی مسکو.  این موزه در سال 1754 ساخته شده و یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین موزه های جهان به شمار می رود. این کاخ از شش ساختمان تاریخی تشکیل شده که به ترتیب آن ها را کاخ زمستانی، آرمیتاژ کوچک، آرمیتاژ قدیمی، آرمیتاژ جدید و تئاتر آرمیتاژ می نامند. اما در نهایت زیباترین قسمت این بنا، کاخ زمستانی آن است که صدها اتاق دارد و در طول تاریخ مکانی امن برای زندگی خاندان رومانف بعد از کاترین کبیر بوده است.

موزه ارمیتاژ

موزه های روسیه

آسمان خراش های هفت خواهران مسکو

این آسمان خراش ها که به  به هفت خواهران استالین هم نامیده می شوند، در سال 1947  و به پیشنهاد استالین به مناسبت جشن هشت صدمین سال احداث مسکو ساخته شد. کاربری این ساختمان ها نیز به ترتیب به عنوان ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو ، مجتمع مسکونی در بلوار کاتلنیچسکایا، هتل اوکراین ، ساختمان وزارت خارجه روسیه ، مجتمع مسکونی در میدان کودرینسکایا ، ساختمان اداری مسکونی برج دوشکین نزدیک دروازه های سرخ و هتل لنین گراد می باشد.

دیدنی های مسکو

تالار بولشوی

اگر به هنر علاقه مند هستید، بازدید از این تالار باشکوه که در سال 1776 به دستور کاترین کبیر بنیان شده را نباید از دست بدهید. این تالار نه تنها بنایی زیبا، شاهکار معماری و جاذبه ای دیدنی بلکه یکی از  از افتخارات فرهنگی و هنری روسیه است. تالار بولشوی که در منطقه ورسکوی مسکو ساخته شده است، یکی از معروف ترین تالار های جهان می باشد که در آن باله و اپرا اجرا می شود و از ابتدا تا به امروز، میزبان هنرمندان بسیاری بوده است، هنرمندانی که آثار هنری بسیاری مانند  باله معروف " دریاچه قو " را بر روی صحنه برده اند.

تالار بولشوی

تالار بولشوی روسیه

نکات مهم در سفر به روسیه

1) آب لوله کشی شهرهای روسیه قابل آشامیدن نیست، بنابراین آب مورد نیاز خودتان را باید به صورت آب های معدنی از فروشگاه تهیه کنید.

2) هرچند که وسایل نقلیه عمومی در این کشور قیمت خیلی خوبی دارند اما مساله ای به نام جیب برها و سارقین وجود دارد که باید مراقب آن باشید.

3) از پیاده روی کردن آن هم به تنهایی در نیمه های شب پرهیز کنید.

4) زبان یکی از مساله هایی ست که در سفر به روسیه ممکن است کمی مشکل ساز باشد زیرا بسیاری از مردم روسیه انگلیسی صحبت نمی کنند.

5) اگر به صورت شخصی سفر می کتنید و با تور روسیه و آژانس های مسافرتی همراه نیستید، تنها و تنها از  پلیس ها که هم زبان انگلیسی بلد هستند و هم قابل اطمینان سوال کنید. برای ارتباط تلفنی با پلیس روسیه هم میتوانید با شماره تلفن 102 تماس بگیرید.

کشور روسیه

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

موزه های دیدنی استانبول | راهنمای سفر به ترکیه با تور استانبول

مهیار قاسمی ، چهارشنبه 25 مرداد 1396

ترکیه کشوری با تاریخچۀ غنی تاریخی و فرهنگی است. از میان شهرهای این کشور استانبول تاریخچه ای قدیمی تر دارد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :