هتل هن نا ژاپن؛ هتلی که کارمندانش ربات هستند

براساس مطالعه ای که بطور مشترک توسط اقتصاددانان دانشگاه ام.آی.تی و دانشگاه بوستون انجام شد، به ازای هر رباتی که به نیروی کار اضافه می شود، حدود 6 نفر کار خود را از دست داده و دستمزدها تا سه چهارم یک درصد کاهش می یابند. این مطالعه نشان می دهد که 670000 آمریکایی بخاطر ربات های صنعتی بین سالهای 1990 تا 2007 کارشان را از دست داده اند. پژوهشی دیگر پیشگویی ناراحت کننده تری را ارائه می کند؛ تا 15 سال آینده بیش از 10 میلیون کارگر بریتانیایی می توانند توسط ربات ها جایگزین شوند. هتل هن نا ژاپن Henn Na Hotel Tokyo Nishikasai یک یک هتل روباتیک بوده و به عنوان اولین هتل با کارمندان ربات ثبت شده است. با ما در این مقاله جالب و خواندنی همراه باشید تا شما را بیشتر با هتل هن نا ژاپن آشنا کنیم.

هتل هن نا ژاپن

آشنایی

در این هتل روباتیک از مسئول پذیرش تا پیش خدمت و نگهبان همگی ربات هستند. پشت میز پذیرش سه ربات ایستاده اند؛ یک ربات انسان نمای دختر، یک ربات دایناسور با پاپیون و کلاه و یک اندروید. ربات های چند زبانه به میهمان ها توضیح می دهند که چگونه می توانند پذیرش یا از هتل خارج شوند. یک ربات باربر چمدان ها را تا اتاق حمل کرده و در اتاق رختکن یک بازوی روباتیک وسایل را برای میهمان ها مرتب می کند. هیچ کلیدی برای درها وجود ندارد و به جای آن، از سیستم تشخیص چهره برای ورود استفاده می شود.

داخل اتاق، یک ربات کوچک به شکل گل لاله روی پاتختی قرار دارد که میهمان ها را در طول اقامتشان همراهی می کند. این ربات می تواند چراغ ها را خاموش یا روشن نماید، وضع هوا را پیش بینی کرده و زنگ ساعت را برای بیدار شدن تنظیم کند. با این حال، زمانیکه یکی از کارکنان گاردین در سال گذشته از هتل بازدید کرد، این ایده را نسبتا سحرآمیز خواند، چرا که به مداخله انسانی برای کارکرد درست ربات ها نیاز بود.

آشنایی با هتل هن نا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

چه تغییراتی در انتظار هتل های اردبیل برای نوروز کرونایی هستند؟

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 26 بهمن 1399

بدنبال خبرهای منتشر شده، این سوال مطرح می شود که چه تغییراتی در انتظار هتل های اردبیل برای نوروز کرونایی هستند؟

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :