صحرای داناکیل | مریخ زمین، جایی در آفریقا

آیا می خواهید که مریخ را از نزدیک مشاهده کنید و سفری به این سیاره ی جذاب و پر ماجرا داشته باشید ؟ می خواهیم در مجله همگردی جایی را در شمال شرقی اتیوپی به شما دوستان معرفی کنیم که شباهت بسیار زیادی به سیاره مریخ دارد  و برای دیدن مریخ دیگر لازم نیست شما  سوار سفینه فضایی شوید و آزمایشات زیادی را پشت سر بگذارید ، سختی زیادی را به جان بخرید تا بتوانید از این سیاره مرموز وصحرای داناکیل  زیبا دیدن نمایید. بیابان داناکیل جایی در آفریقا که به مریخ زمین مشهور است. 

آشنایی با داناکیل

تنفس در این منطقه 

نقطه ای در روی زمین وجود دارد که در آن به بالای 50 درجه سانتی گراد می رسد و آن را می توان غیرقابل سکونت ترین و گرمترین نقاط روی زمین دانست . البته ما بهترین حالت را برای شما عنوان کردیم چون که بنا به گفته محققانی که از این منطقه دیدن کرده و به بررسی و تحقیق برروی آن پرداخته اند گازهای سمی که در هوای آنجا وجود دارد اگر توسط شما تنفس شود ممکن است که موجب مسمومیت شدیدی گردد. این جا جای است که با دیدن آن شما اولین فکری که به ذهنتان خطور می کند این است که نکند که قطعه ای از سیاره ی  آسمانی در این منطقه فرود آمده باشد. منطقه ای که به بیابان داناکیل مریخ زمین مشهور است.

داناکیل مریخ

تپه های سولفوریک زرد

جالب تر این است که مردمانی در این منطقه زندگی می کنند با چنین شرایط آب و هوایی که بسیار خطرناک و سمی دست و پنجه نرم می کنند . اینجا دریاچه از نمک است  تپه های سولفوریک زرد رنگ تمام اطراف آن را پوشانده است پایین ترین نقطه زمین نسبت به سطح دریا  در کل جهان همین منطقه است جایی که ارتفاع آن از سطح دریا در حدود 100 متر می باشد. جایی در شمال شرقی اتیوپی  که به مریخ زمین معروف است . البته صحرای داناکیل این قدر ها هم بی رحم نیست چرا که افرادی که در اینجا زندگی می کنند رزق و روزی خود را با زحمت بسیار فراوان از ته این دریاچه در می آورند آنها نمک دریاچه را استخراج کرده و به محلی ها می فروشند نام این مردمان عفار  می باشد که گرما و سرسختی زمین بیابان داناکیل نمی تواند آنها را شکست دهد آنها بسیار تلاش می کنند تا برتری انسان را به رخ طبیعت بکشند . طبیعتی که در عین سرسختی و بی رحمی بخشنده هم هست.

صحرای داناکیل

صحرای داناکیل

این منطقه یک منطقه بسیار دورافتاده است بیابان  داناکیل علاقه مندان زیادی برای بازدید ندارد اما محققان برای تحقیق و آزمایش برای موادی که سطح این فرورفتگی را پوشانده است به این منطقه می آیند کاری بس دشوار در راه پیشرفت علم و خدمت به بشریت آن ها را برای این می دارد که این همه سختی و گرمایش شدید را به جان بخرند.گرمای سوزان، نه جاده ای ، نه آبی، نه هتلی هیچ کدام از این ها دراین جا پیدا نمی شود. همین ویژگی ها سبب می شود که صحرای داناکیل مکانی جذاب و شگفت انگیز باشد.

آشنایی با داناکیل مریخ

 

مریخ زمین
 داناکیل مریخ

 

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

صحرای قرمز آفریقا | بارش عجیب برف در صحرای قرمز آفریقا !

ندا مجیدی ، دوشنبه 13 دی 1395

آخرین جایی که در آن انتظار بارش برف را داریم صحراست. مخصوصا صحرایی که از خشک ترین و داغ ترین مناطق جهان باشد با دمایی میانگین 30C ! اما در چرخه ی طبیعت باید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :