جاذبه های گردشگری کامبوج | کامبوج، مقصدی محبوب در جنوب شرقی آسیا

امروزه، کامبوج در جنوب شرقی آسیا یک مقصد محبوب برای انواع قومیت ها به شمار می آید: از کوله پشتی به دوشان مستقلی که در خشکی و به دور از آب سفر می کنند تا توریست های لوکسی که در تجربیات ناحیه Angkor Wat بین ماساژ و وعده های غذایی فرانسوی باقی می مانند. اگر چه در گذشته به جز مسافران شجاع، سفر به کامبوج برای دیگران ممنوع بود. گردشگری به کامبوج در دو دهه گذشته طی دو جریان رشد کرد: اول، زمانی بود که به خاطر نگرانی های امنیتی دستیابی به Angkor آسان تر شد و دومی ، کمی قبل تر، زمانی بود که جزایر زیبای کامبوج برای تجارت باز شد. برخلاف هجوم بازدیدکنندگان، گردشگری انبوه جز در چند مقصد محدود شد و به همین دلیل کاهش تعداد توریست ها همچنان کار آسانیست. تصور نکنید Angkor Wat تمام چیزیست که کامبوج پیشنهاد می کند. جاذبه های گردشگری کامبوج در نهایت تنوع وجود دارد. راهنمای سفر کامبوج ما اینجاست تا به شما کمک کند، تا از هر روز در هر سفر به کامبوج نهایت استفاده را ببرید. این مطلب با راهنمایی هایی برای مسافران سفر اولی به این کشور آغاز می شود. لذت ببرید.

کامبوج مقصد آسیا 1

جاذبه های گردشگری کامبوج

به دلیل اینکه روی پرچم کامبوج طرحی از Angkor Wat است، معادل ندانستن این دو کمی دشوار است. اگر چه واقعیت این است که Angkor Wat و پارک تاریخی اطرافش، یکی از جاذبه های گردشگری کامبوج است، ولی در واقع آنها یکی نیستند. این کشور همچنین چندین جزیره استوایی فوق العاده دارد، منظره اکوتوریسمی تازه متولد شده و تعدادی مرکز شهری جذاب و تاریخی. اگر چه کامبوج مناسب چند سفر سریع به ویرانه های تاریخی اش است اما بی شک ارزش آن بیشتر است.

Angkor Wat: Angkor Wat کامبوج، به سادگی، یکی از جذاب ترین دیدنی های جنوب شرقی آسیا است. ویرانه های Angkor، بر خلاف تصور رایج، هرگز توسط بومیان کامبوج از بین نرفته اند، مردمانی که از این بناها، در طول تاریخ، به عنوان مکان هایی مذهبی استفاده می کرده اند.

Siem Reap: Siem Reap در پنج کیلومتری جنوب Angkor Wat از یک شهر دور افتاده نسبتا کوچک به سکونت گاهی رو به رشد بدل شده است. تصور کنید غذاهای خوشمزه، مکانهایی جذاب برای اقامت و حجم انبوهی از کارهای مختلف که می توان انجام داد، در دسترس شماست.

Phnom Penh: Phnom Penh به عنوان محل تقاطع فرهنگ ها، زمان ها، آدم ها و دنیا هایی شناخته می شود که می توانید در آنجا معابد، فروشگاه ها و خیابان های پر سر و صدایی پیدا کنید. این شهر رو به رشد و پر چنب و جوش غیر قابل کنترل، یک ترکیب شلوغ، نه چندان مرتب، درخشان، پرانرژی و رو به رشد از نفوذ کامبوجی ها، چینی ها و فرانسوی هاست که تا حدی کارآمد به نظر می رسد به جز مواردی که باران می بارد.

جزایر: وقتی مردم به "جزایر کامبوج" فکر می کنند، معمولا به هیچ نتیجه نمی رسند. ولی این ناحیه میزبان چندین جزیره خارق العاده و مناسب برای ریلکس کردن، آفتاب گرفتن و تفریح کردن است. اینجا چند مورد از علاقمندی های ماست.

کامبوج مقصد آسیا 2

مقصدهای محبوب

Sihanoukville: Sihanoukville شبه جزیره ای محصور شده با ساحل هایی با ماسه سفید رنگ و تعداد کمی جزیره جذاب، اولین مقصد ساحلی کامبوج است. ما معتقدیم، ساحلها، حداقل سواحل جزیره های دور از خشکی، رقیب جزایری هستند که مردم را به تایلند می کشانند.

Battambang: Battambang دارای یک میراث معماری غنی و یک صحنه هنری، با اطمینانی رو به افزایش است و به همین دلیل  است که Battambang یکی استعدادهای کامبوج است که یک فرجه آرام از شلوغی و درهم و برهمی شهر های Phnom Penh و Siem Reap را فراهم می کند.

Kratie: Kratie مشهور به دلفین هایش به خصوص دلفین های Mekong Irrawaddy، است؛ Kratie شهری کوچک، جذاب و شاد در Mekong می باشد. به دلیل جمعیت رو به کاهش این موجودات، خانه آنها جایی دور از دهکده Kampi است و در 20 کیلومتری شمال شهر واقع می باشد.

Banlung: یکی از دوست داشتنی ترین مناطق کامبوج، یکی از دورافتاده ترین مناطق آن است. Ratanakiri که مرکز آن، Banlung، است و ارزش دیدن و گشت و گذار دارد؛ هم اکنون رسیدن به آن بسیار ساده تر از گذشته است.

Koh Kong: Koh Kong شهری درخشان است که مکانی دوست داشتنی و آرامش دهنده برای اکتشاف کوه ها و دریاهای اطراف و هر آنچه در بین آنهاست را فراهم می سازد. این شهر مشرف به شبه جزیره ای است که کامبوج را به تایلند وصل می کند و با یک پل دو کیلومتری ارتباط بین آنها میسر شده است.

کامبوج مقصد آسیا 3

مقصدهای جایگزین در سفر به کامبوج 

Kampot: Kampot امروزی به مقصدی توریستی با تعداد زیادی رستوران خوب، بار و موسیقی بدل شده است؛ اگر چه Kampot برای مدت طولانی به عنوان شهری "آرام" شناخته می شود ولی این به آن معنا نیست که آنها، اتاقک سنگی کنار رودخانه را، که نام شهر خود را از آن گرفته اند، رها کرده اند. نه به هیچ وجه.

Kompong Thom: برای آنها که تلاش می کنند از جمعیت و دیوانگی جاذبه های توریستی کامبوج فرار کنند ولی مشتاق دیدار چند مقصد فوق العاده هستند، Kompong Thom می تواند بسیار مناسب باشد.

Kompong Chhnang: ناحیه Kompong Chhnang مرکزی، دارای جذابترین و سهل الوصول ترین مناظر است، در حالیکه مرکز استانی با همان نام یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای این ناحیه است.

Sen Monorom: شهر کمتر دیده شده Sen Monorom ، مرکز Mondulkiri است و بخاطر جنگل های متراکم (به سرعت در حال ناپدید شدن)، آبشار های پر جوش و خروش، قله هایی که در مناطق مه آلود و دوردست بالا و پایین رفته اند و اینکه شانسی برای غوطه ور کردن شما در طبیعت به حساب می آیند، مشهور شده است.

Chi Phat: یک روستای کامبوجی زیبا و آرام بین کوه و دریا، مکانی خوشایند برای اکتشاف بخش خاصی از دنیا ارائه می دهد واز جاذبه های گردشگری کامبوج است. Chi Phat دهکده ای دو خیابانی، زیبا و ثروتمند است که با نمای جنوب غربی رشته کوه های Cardamom پوشیده شده است.

Khmer ruins

وقتی صحبت از کامبوج و ویرانه های آن می شود، اینکه از کجا شروع کنیم اندکی چالش برانگیز است؛ ویرانه هایی خارق العاده و کوچک تقریبا در تمام کشور یافت می شوند. برای راحت تر کردن فهم شما، ما بعضی از مکانهای مهم را به چند بخش کوچک و قابل فهم تقسیم کرده ایم.

از Siem Reap: Siem Reap پاتوقی برای بازدید از Angkor Historical Park به همراه مکانهایی مثل Banteay Srei و Phnom Kulen و Beng Mealea و Roluos Group و Koh Ker به شمار می آید.

از Banteay Chhmar: در حالیکه از Siem Reap هم می توان بازدید را شروع کرد، ما به شدت پیشنهاد می کنیم که شب را در Banteay Chhmar ، به عنوان بخشی از طرح توریستی جامعه محور، بگذرانید.

از Kompong Thom: Preah Khan of Kompong Svay جایگاهی افسانه وار در داستانهای مسافران کامبوج به خود می گیرد و از Kompong Thom بهتر دیده می شود؛ درست مثل Sambor Prei Kuk دوست داشتنی که از جاذبه های گردشگری کامبوج است.

از Battambang: Battambang مکانی مهم در تاریخ Angkor، میزبان چندین معبد ویرانه و مکان تاریخی است که در شعاع 30 کیلومتری شهر قرار دارد و موقعیت های خوبی برای مسافرت روزانه به حساب می آیند.

معبد Preah Vihear: Prasat Preah Vihear موضوع یک درگیری منطقه ای طولانی مدت بین کامبوج و تایلند بوده است و در عین حال یکی از خیره کننده ترین ساخته های بشری است؛ نه فقط بخاطر خود معبد بلکه بخاطر چشم اندازهایی به جنوب غربی کامبوج که از ارتفاع 650 متری قلعه ایجاد می شود. باید دید.

کامبوج مقصد آسیا 4

جزایر استوایی

در سالهای اخیر، جزایر دور از ساحل کامبوج (هفت جزیره کامبوجی) به ادعای خود، مقصدی توریستی در سفر به کامبوج شده اند، با سکونتگاههایی که در نزدیکی آنها ساخته شده اند، با بارها، رستوران ها، فروشگاه های لوازم غواصی و موج سواری و غیره. در حالیکه آنها دیگر جزایر متروکی به حساب نمی آیند، ولی همچنان آرامشی دارند که در هیچ جای دیگری در جنوب شرقی آسیا یافت نمی شود.

Koh Rong: از تصویر شفاف و اصل موجودات دریایی تا حدود آشفته و مخصوص مهمانی ساحل های فوق العاده را در بر می گیرد؛ Koh Rong فضایی 43 کیلومتری و رو به ساحل با هفت خلیج کوچک ارائه می کند که همه با مرجان ها، زندگی دریایی و پلانکتون های درخشان پرشده اند؛ درست به همان خوبی که جنگلهای متراکم داخلش را پرکرده اند.

Koh Rong Samloem: Koh Rong Samloem تنها 45 دقیقه با قایق سریع راه است، اما دنیایی متفاوت از مرزهای کثیف Sihanoukville را ارئه می دهد؛ چهار فضای کاملا متفاوت روی چهار ساحل ارائه می کند که بسیاری ممکن است آنها را جزایر بهشتی توصیف کنند.

Koh Ta Kiev: مردم بسیاری شب ها در Koh Ta Kiev نمی مانند؛ البته این موضوع یک پشیمانی به حساب می آید زیرا Koh Ta Kiev منطقه ای بسیار زیباست و ساحل های سهل الوصولی دارد.

Koh Totang: در Ko Totang شما به راحتی می توانید به سمت طبیعت برگردید زیرا نه ویران شده و نه توسعه یافته است؛ جاده و حتی وسیله نقلیه ای در آن دیده نمی شود.

کامبوج مقصد آسیا 5

علاقمندان به طبیعت

پارکهای ملی: در سفر به کامبوج تعداد زیادی پارکهای ملی که شما در بعضی از همسایگان آن می بینید، وجود ندارد، ولی برای علاقمندان مشتاق طبیعت، پارک ملی Virachey در شمال شرقی همچنان یک منطقه توریستی است و از جاذبه های گردشگری کامبوج می باشد. دوستداران طبیعت ساحلی ممکن است پارک ملی Ream را جالب ببینند، در همان ناحیه، پارک ملی Bokor ، در حالیکه مسافران آن را غیر جذاب می دانند، همچنان شایستگی تعداد زیادی مسافر را دارد. نزدیک Phnom Penh، اولین پارک ملی کامبوج، Kirirom قرار دارد.

 اکو توریسم: محدود بودن پارک ملی به این معنی نیست که فعالیتهای متمرکز شده بر طبیعت دیگری در کامبوج وجود ندارد. در غرب، از Koh Kong می توانید به پیاده روی در کوههای Cardamom بروید ، و همچنین امکان پیاده روی در نزدیکی Chi Phat وجود دارد. در شمال Betreed bekons ، دورتر از Beng Per Wildlife Sanctuary. و شرق Sen Monorom پاتوقی برای فعالیت های اکوتوریستی پیرامون فیل ها و توریسم پایدار است.

کامبوج مقصد آسیا 6

چه کاری انجام دهید

شما ویرانه های اعجاب انگیز را دیده اید و پخت و پز ساحلی خود را انجام داده اید، چه کار دیگری می توان در سفر به کامبوج انجام داد؟ در واقع کارهای زیادی!

شیرجه یاد بگیرید: در حالیکه شیرجه کامبوج با تایلند رقابت نمی کند، شما می توانید شیرجه زدن را در جزیره هایی بیرون از Sihanoukville، شامل Koh Rong و Ko Sdach یاد بگیرید.

دوره های آشپزی و تورهای غذا: تورهای غذا و دوره های آشپزی، مثل قارچ در فصل های مرطوب، در سرتاسر کشور وجود دارند. Battambang و Siem Reap و Phnom Penh همگی گزینه هایی برای علاقمندان به آشپزی دارد.

پیاده روی: در کامبوج شمال غربی، پیاده روی در Virachey National Park مناسب کسانی است که می خواهند به جاهای دور دست برسند. انتظار روستاهای اقلیتی یا چیزی شبیه آن را نداشته باشید؛ این پایه حیات وحش است و حداقل چیزی که از آن باقیمانده است. همچنین Chi Phat و Kiritrom را امتحان کنید که از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کامبوج است.

کامبوج مقصد آسیا 7

کی برویم؟

محبوبترین زمان برای رفتن به کامبوج بین نوامبر و فوریه است، با فصل اوج مسافرت که اواخر دسامبر شروع می شود و تا اواسط ژانویه ادامه دارد. در این دوره از سال هوای کامبوج خیلی خوب است، باران کمی وجود دارد و گرمایش آزاردهنده نیست. اگر چه این زمان، محبوب برای سفر به کامبوج است، ولی مقصدهایی نظیر Angkor Wat و جزایر کامبوج، می توانند به شدت شلوغ باشند. در فصل اوج سفرها، رزرو کردن Koh Rong و Koh Rong Samloem یک فکر محتاطانه و عاقلانه است. در حالیکه دوران کریسمس، محبوبترین زمان برای رفتن به کامبوج است، انتخاب زمانی بین اوج و فرود دیدارهای توریستی، یا بین اواخر اکتبر و اوایل دسامبر یا از اوایل فوریه تا انتهای مارچ، می تواند یک ایده خوب باشد. هنگام انجام این کار، شما با ریسک باران ملایم (اگر در اکتبر/نوامبر سفر کنید) یا گرمای غیرقابل تحمل (مارچ، آوریل) روبرو هستید ولی مزیتش، کم بودن تعداد توریست هاست. فصل مرطوب کامبوج از می تا اکتبر است و برای تعطیلات ساحلی کامبوج بهترین زمان نیست؛ دریاها پرجوش و خروشند و سرویسهای قایقی ممکن است کاهش یابند و بعضی از اقامتگاههای جزیره ای بسته شوند. در خشکی، رطوبت، جمعیت را تا حدی دور نگه می دارد و Angkor در فصلهای مرطوب خوب است و آنقدرها بد نیست. Phnom در فصل بارانی کامبوج غالبا سیل سنگینی را تجربه می کند. آوریل به طرز سوزاننده ای گرم و زمان سال نوی کامبوجی است که یک مراسم پرزرق و برق را به خود می بیند و البته زیاد با Songkran در تایلند فرق ندارد. Phnom Penh در این دوره از سال به شدت افت و خیز دارد (به طور خاص مراقب جیب برها باشید) و وسایل حمل و نقل به شدت شلوغ است زیرا کامبوجی ها مانند مسافران دیگر، در سراسر کشور رفت و آمد می کنند.

کامبوج مقصد آسیا 8

سفر به کامبوج چقدر طول می کشد؟

چقدر وقت دارید؟ برای مسافر سفر اولی که فقط به دنبال دیدن Angkor با یک سفر هوایی هستند، سه روز به عنوان مقدمه برای سفر به کامبوج کافی به نظر می رسد. به محض اینکه به مقصدهای دیگری نیز فکر می کنید، به حداقل یک هفته احتیاج خواهید داشت. با دو هفته، شما می توانید Angkor، چند شهر و احتمالا یک جزیره را ببینید. در مجموع، به عنوان راهنمایی معتقدیم این کشور ارزش دو هفته وقت گذاشتن را دارد. اگر شما در حال برنامه ریزی برای سفری طولانی تر هستید، سه یا چهار هفته دوره محبوبی است، به خصوص برای اینکه کامبوج مرزهای زمینی خوبی با هر سه کشور همسایه اش دارد که باعث می شود به خوبی فرصت کافی برای سفرهای ناحیه ای به دست بیاورید. اگر شما اقامت طولانی تری را در سفر به کامبوج برنامه ریزی می کنید، این موضوع شما را ملزم می کند که خود را با قوانین ویزای کامبوج آشنا کنید. قوانین غالبا تغییر می کنند و بعضی به صورت تصادفی اعمال می شوند و پروسه ای را که باید ساده باشد، سخت می کنند.

کامبوج مقصد آسیا 9

هزینه ها چقدر است؟

بودجه شما خیلی زیاد به نحوه سفر کردن شما بستگی دارد. اگر شما در یک اقامتگاه بسیار کوچک احساس راحتی می کنید، غذاهای خیابانی می خورید، زیاد الکل نمی نوشید، با وسایل حمل و نقل ارزان سفر می کنید و از مقصدهای خیلی توریستی (و خیلی گرانتر) دوری می کنید، هر روز را با حدود 15 دلار می توانید سر کنید؛ در جزیره ممکن است چند دلار کمتر هم خرج کنید و اگر صرفه جو باشید یا به عنوان یک زوج سفر کنید هزینه ها کاهش می یابند. اگر چه بسیاری از مسافران با بودجه مستقل تمایل دارند پول بیشتری خرج کنند. اتاق با تهویه هوا، استخر و WiFi، قهوه و اتوبوس VIP و پرواز کوتاه داخلی، همگی جذاب هستند. اما همه موارد ذکر شده هم پیمان هستند تا بودجه روزانه شما را تا چیزی حدود 20 یا 30 دلار در روز افزایش دهند. اگر شما بیشتر به سمت موارد لوکس گرایش دارید، پس کامبوج ارزش فوق العاده ای را ارائه می دهد، بخصوص در بخش مسکن که پیشنهادهای دوست داشتنی و جذاب 50 تا 150 دلار (هر شب) نواحی پراکنده ای در سطح کشور را مشخص می کند. قیمت غذا و سرگرمی نیز می تواند به همان نسبت بالا برود. به طور مشابه، شما می توانید بیشتر از هزاران دلار در روز تجهیزات لوکس خرید کنید؛ ویلا هایی با استخرهای عمومی و پیشخدمت و غیره، به همه جا پرواز کنید و تمام مدت روز غذا بخورید.

کامبوج مقصد آسیا 10

حواسمان به چه چیزی باشد؟

کامبوج یکی از فقیرترین مکانهای روی زمین است اما همچنان نسبتا امن است. دزدیهای جزئی یک مشکل است، بخصوص تنوع زورگیری، ولی جنایت های بی رحمانه به ندرت اتفاق می افتد. همیشه هوشیار باشید. نوشیدن 15 قوطی آبجو و رفتن به سمت خانه در ساعت 3 صبح احتمالا در کشور خودتان هم چندان امن نیست. جنایت های بی رحمانه با هدف خارجی ها، نادر هستند ولی اتفاق می افتند. از عقل سلیم خود استفاده کنید و تحت کنترل بمانید، اگر موقعیتی آزار دهنده شد، آن را ترک کنید یا فوری به دنبال کمک بگردید. در موارد دزدی، به شدت پیشنهاد می کنیم که مقاومت نکنید و سعی نکنید چیزی را که دزدها به دنبالش هستند، به آنها ندهید؛ اصلا غیر معمولی نیست که دزدها بعد از دستگیر شدن تا سر حد مرگ کتک بخورند؛ بنابراین آنها، در مقام مقایسه با شما، چیز بیشتری برای از دست دادن دارند. هر سال حداقل تعدادی از خارجی ها در مهمانخانه های Phnom Penh بر اثر مصرف تصادفی بیش از حد مواد مخدر می میرند. دلیل اصلی؟ خرید کوکائین در حقیقت خرید هروئین است. جدا از غیر قانونی بودن، ریسک مصرف مواد مخدر در کامبوج ممکن است به شدت بالاتر از کشور خودتان باشد. مجازات ها، اگر اعمال شوند، سخت خواهند بود. خمار یا ناهوشیار سوار ماشین نشوید (رانندگی نکنید). فقط برای اینکه راننده تاکسی ها به شما یک کیف پر از مواد مخدر می فروشند و دستگیر نمی شوند، اصلا به این معنا نیست که شما هم دستگیر نخواهید شد. وضعیت عمومی مهارت رانندگی در جاده های کامبوج خوب نیست. ماشین ها و اتوبوس ها معمولا با سرعت بالا حرکت می کنند، کمربندهای ایمنی درست نصب نشده اند و مصرف مواد مخدر، بنا بر گزارشها، چیز غیر معمولی نیست. وسایل نقلیه غالبا بیش از اندازه بار زده می شوند. جاده همه چیز دارند: از تاکسی های با سرعت بالا گرفته تا چرخ دستی های بوفالو و تفاوت سرعت، خطر را به میزان قابل توجهی بالا می برد. از بودن در جاده به هنگام شب در جاذبه های گردشگری کامبوج، در صورت امکان خودداری کنید. استفاده از اتوبوس در شب را پیشنهاد نمی کنیم. همیشه هنگام موتورسواری در کامبوج کلاه ایمنی به سر داشته باشید.

کامبوج مقصد آسیا 11

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

به جاذبه های گردشگری کامبوج در آسیای شرقی سفر کنید

کیانا صدیقی ، یکشنبه 17 تیر 1397

کامبوج کشوری است در شرق آسیا، که از نظر اقتصادی و سیاسی وضع مناسبی ندارد اما فرهنگ و طبیعت این کشور ارزش سفر به آن را دارد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :