سفر به جزیره کاستلوریزو جواهری کوچک در یونان

کاستلوریزو یکی از زیباترین جزیره های کشور یونان است که در 570 کیلومتری جنوب شرقی شهر آتن پایتخت یونان واقع شده است. این جزیره مکانی دنج و آرام بوده و مناظر فوق العاده و چشم اندازهای زیبایی دارد. از این رو در سال های اخیر توجه گردشگران زیادی به سمت این جزیره که از زیباترین جزایر یونان جلب شده است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با جزیره کاستلوریزو زیبا بیشتر آشنا شوید.

جزیره کاستلوریزو

جزیره کاستلوریزو جزیره ای کوچک و آرام

جزیره کاستلوریزو (Kastellorizo) با نام رسمی مگیستی (Megisti) یکی از زیباترین جزایر یونان است که در جنوب شرقی دریای مدیترانه واقع شده است. این جزیره از شمال با کشور ترکیه، 2 کیلومتر و از غرب با جزیره ی رودس، 125 کیلومتر فاصله دارد. جزیره کاستلوریزو با مساحت حدود 10 کیلومتر کوچک ترین جزیره ی دودکانیز می باشد که در بین سایر جزیره های دریای مدیترانه مانند یک نقطه به چشم می خورد. اما با تمام کوچکی خود فضایی دنج و فوق العاده برای سفر بوده و در سال های اخیر گردشگران زیادی به سمت آن کشیده شده اند. این جزیره از لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت می باشد. کاستلوریزو دارای جمعیتی حدود 200 نفر می باشد. ساکنان این جزیره افرادی مهمان نواز هستند و با روی خوش با مهمانان خود روبرو می شوند. آن ها اعتقاد زیادی به زئوس، الهه ی مهمان نوازی دارند. همین مهمان نوازی و خوشرویی آنان در کنار تاریخ پربار و افسانه های شنیدنی شان، این منطقه را به یک مکان جذاب برای استراحت تبدیل کرده است.

جزیره کاستلوریزو جزیره ای کوچک و آرام
جزایر یونان
معماری کاستلوریزو

معماری کاستلوریزو 

چهره ی تاریخی جزیره با خانه های قدیمی آن در همان نگاه اول احساس دیگری را در بازدید کنندگان ایجاد خواهد کرد. گردشگران این منطقه با دیدن خانه های قدیمی که به سبک معماری نئوکلاسیک طراحی شده اند، حس می کنند وارد دنیای دیگری شده اند. خانه های این مکان با رنگ های متنوع و شاد رنگ آمیزی شده اند و این رنگارنگ بودن باعث زیبا شدن هرچه بیشتر نمای این منطقه شده است. برخی از این خانه ها در بالای تپه ها ساخته شده اند. خیابان های شهر به صورت سنگ فرش طراحی شده و اطراف آن پر از گل های زیبا و رنگارنگ می باشد. بندرگاه کوچکی نیز در امتداد خیابان وجود دارد.

کاستلوریزو

جاذبه های دیدنی و تاریخی

موزه ی باستان شناسی: اگر دوست دارید در مورد تاریخ کاستلوریزو و جزایر یونان بیشتر بدانید، می توانید از موزه ی باستان شناسی این جزیره دیدن کنید. در این موزه علاوه بر تاریخ، با افسانه های یونانی و داستان های کاستلوریزو نیز آشنا خواهید شد. موزه باستان شناسی کاستلوریزو در یک معبد قرار دارد.

جاذبه های دیدنی و تاریخی

قلعه ی روسو: قلعه ی روسو (Castello Rosso)، مکان جذاب دیگری در این منطقه است که شما را به گذشته خواهد برد. روسو یک قلعه ی باستانی است که توسط شوالیه های سنت جونز با صخره های رنگی ساخته شده است. تماشای این قلعه ی زیبا و بالا رفتن از پله های آهنی آن، تصاویری از قرن چهاردهم را در ذهن شما تداعی خواهد کرد. در بالای قلعه تمام جزیره و بندرگاه در زیر پای شما خواهد بود.

قلعه ی روسو

مقبره های لیلیکان: از دیگر جاذبه های تاریخی این جزیره می توان به مقبره های لیلیکان اشاره کرد که در فاصله ی بسیار نزدیکی از قلعه ی روسو قرار دارد. این مقبره ها مربوط به قرن چهارم بوده و در دل سنگ ها حکاکی شده اند.

مقبره های لیلیکان

کلیسای سنت کنستانتین و هلنا: برای دیدن این کلیسا باید به قسمت شرقی بندرگاه مراجعه نمایید. این کلیسا به سبک گوتیک طراحی شده و دیدن آن خالی از لطف نیست.

کلیسای سنت کنستانتین و هلنا

منطقه ی پالایکاسترو: مهم ترین بخش جزیره، منطقه ی پالایکاسترو (Palaiokastro) می باشد که در بخش غربی جزیره واقع شده است. این منطقه همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده و ساختمان های قدیمی بسیاری را در خود جای داده است. در این منطقه کلیساهایی دیده می شود که قدمت آن ها به قرن سوم پیش از میلاد می رسد.

منطقه ی پالایکاسترو

کاخ Mycenaean : لیمناری (Limenari) نام منطقه ی دیگری است که در آن دیوارهای سنگی بزرگی دیده می شود. این دیواره ها، باقی مانده ی کاخ قدیمی و باستانی Mycenaean می باشد.

بلو گروتو: بلو گروتو  یا غار آبی یکی از زیباترین غارهای ساحلی دریای مدیترانه است که در بخش جنوبی این جزیره قرار دارد. این غار زمانی به عنوان پناهگاه دزدان دریایی مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه به عنوان یک مکان تفریحی برای مسافران و توریست ها آماده شده است. برای رفتن به این غار باید از قایق استفاده نمایید و حدود 40 دقیقه طول می کشد تا از جزیره با غار برسید. یکی از تفریحاتی که می توانید در این مکان داشته باشید شنا کردن است. البته در صورتی که شرایط آب مساعد باشد. زیبایی این جزیره در فصل زمستان بی نظیر است ، اما معمولا فصل بهار را برای بازدید از این جزیره پیشنهاد می کنند. در بهار هوا بسیار مساعد است و خیلی گرم نیست بنابراین گشتن در این جزیره ساده تر می شود. همچنین در این فصل کاستلوریزو بسیار رنگارنگ تر می شود و می توانید از مناظر زیبای آن و جزایر یونان لذت ببرید.

بلو گروتو
سفر به جزیره کاستلوریزو

سفر به جزیره کاستلوریزو 

اگر قصد سفر به این جزیره ی کوچکِ زیبا در بین جزایر یونان  را دارید، باید ابتدا به آتن بروید. در فرودگاه آتن هواپیمای کاستلوریزو را سوار شوید. پس از یک ساعت در این جزیره خواهید بود. اتوبوس ها و تاکسی هایی برای رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر کاستلوریزو وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید. برای گردش در جزیره کاستلوریزو و دیدن جاذبه های آن نیاز به هیچ وسیله ی نقلیه ای ندارید. زیرا این جزیره بسیار کوچک است و همه ی جاهای دیدنی آن نزدیک به هم هستند. از این رو به راحتی می توانید با پیاده روی  از جاهای دیدنی آن بازدید کرده و از تماشای زیبایی های طبیعی آن لذت ببرید.

سفر به جزیره کاستلوریزو
سفر به جزیره کاستلوریزو

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به جزیره سانتورینی یونان | جنوبی ترین جزیره ی دریای اژه

سعید حسنی ، سه شنبه 12 دی 1396

اگر تا به حال در سانتورینی نبوده اید، این شانس می تواند وجود داشته باشد که در لیست مقصدهای مورد نظرتان هست. جنوبی ترین جزیره در جزایر دریای اژه . . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :