راهنمای سفر به اندونزی؛ منطقه ای جذاب برای عاشقان آسیا

مجمع الجزایر پراکنده اندونزی مقصدی با گردشگری بسیار کم بوده و یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی است. با ما در راهنمای سفر به اندونزی همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی های مشهور اندونزی آشنا کنیم.

اندونزی

شهرهای دیدنی

بالی

این ناحیه هندو مذهب برای مدت طولانی خارجی ها را به خود جذب کرد؛ از هنرمندان و نویسندگان قرن 19 تا موج سواران قرن 20 و این روزها هر کسی از کوله پشتی به دوشانی که حواسشان به بودجه خودشان هست تا مسافران لوکس پولدار از سرتاسر جهان به بالی می آیند.

بالی

یوگیاکارتا

به همان اندازه که آثار باستانی اطراف Yogyakarta قدمت دارند و فرهنگ و سنتی غنی دارد، قلب Java نیز هست و با نوآوری در تکاپو و حرکت. براساس راهنمای سفر به اندونزی باید بدانید که این مجموعه پرجوش و خروش و جذاب که در فولکلور و رمز و راز پوشیده شده، مطمئنا می تواند ذهن شما را درگیر خود کند.

یوگیاکارتا

Flores

نامش را از کلمه Flowers به معنی گلها می گیرد و اگرچه بخاطر گیاهانش شناخته شده نیست، با این حال یک مکان بسیار قشنگ است. اگر زمان دارید، این مکان می بایست در برنامه سفر به اندونزی باشد.

Flores

Sumbawa

Sumbawa خانه کوه آتشفشانیست که دنیا را تغییر داد. این ناحیه گشت و گذاری با کلاس جهانی، مناطقی بکر و دست نخورده و تعدادی ساحل و جزیره فوق العاده را به رخ می کشد. البته، همچنان بدون مسافر خارجی است.

Sumbawa

Sumba

Sumba نزدیک لبه پایین مجمع الجزایر اندونزی و سومین جزیره در زنجیریست که در غرب بالی امتداد دارد. فرهنگ باستانی و غنی Sumba و نواحی خیره کننده آن این سوال را برایتان بوجود می آورند که چرا هرگز درباره آن نشنیده اید!

Sumba

جاذبه های گردشگری

Ubud

قلب فرهنگی بالی بازدیدکنندگان از سرتاسر جهان را به گالری های هنر، مراسم های تشریفاتی، مکان های آرام لوکس و رستوران های زیبا دعوت می کند. ترافیک هم وجود دارد.

Ubud

پارک ملی Komodo

پارک ملی Komodo در سال 1980 ثبت شد و در اصل یک پارک ملی زمینی بود که به حفاظت از اژدهای Komodo (بزرگترین مارمولک دنیا) اختصاص داده شد، اما با گذشت زمان گسترش پیدا کرد تا موجودات آبزی را نیز در بر بگیرد. حالا این مورد از دیدنی های مشهور اندونزی یک پارک ملی بزرگ زمینی و آبیست که تقریبا 2000 کیلومتر مربع مساحت دارد.

پارک ملی Komodo

Munduk

رشته کوه Munduk شاهد جریان داشتن زندگی روستایی برای نسلها بوده است. با انتخاب خوب مهمانخانه ها و مهمانسراها، مهمان نوازی گرم و واقعی به قوت و قدرت خود باقی می ماند.

Munduk

Nusa Lembongan

Nusa Lembongan ناحیه ای پر ترافیک، تقریبا بکر و دست نخورده، ضیافتی از مکانهای اقامتی خوب و بومیان مهربان است و روزهایی آرام و بی دغدغه را فراهم می کند.

Nusa Lembongan

Amed

معمولا گفته می شود Ame یک شهر تنها نیست، بلکه یک زنجیر از روستاهای ساحلی عجیب و غریب با کسب و کار ماهیگیری بوده که در حدود 15 کیلومتری ساحل شمال غربی بالی قرار دارد. براساس راهنمای سفر به اندونزی باید بدانید که این ناحیه دنیایی دور از مراکز توریستی شلوغ در جنوب بالیست؛ مناطقی از قبیل Kuta ،Seminyak و Ubud.

Amed

جزایر استوایی

Nusa Penida

این محدوده که تقریبا از خالی از توریست است، نزدیک جزایر Nusa Lembongan و Nusa Ceningan قرار دارد و نسبت به آنها بزرگتر است. علیرغم مایل ها فاصله از خط ساحلی زیبا، سرزمینی جذاب و بطور کلی دارای فضا و اتمسفری سنتی هست.

Nusa Penida

Gili Layar

Gili Layar در غرب Gili Gede توسعه یافته و در شرق Gili Asahan قرار دارد و غواصی به مراتب هیجان انگیزتر و قطعا احساس آرامش ساحلی بیشتری را ارائه می دهد. این ناحیه آخرین بخش از secret gilis است.

Gili Layar

Karimunjawa

تصور کنید ساحل هایی سفید با حاشیه ای از درختان نخل، آب فیروزه ای به شدت درخشان که چشمانتان را می سوزاند، هوای گرم در تمام سال، توریست های نه چندان زیاد و اقامتگاههای خوب و کافی که به شما اطمینان می دهند مجبور به چادر زدن نیستید!

Karimunjawa

آتشفشان ها

Bromo

دلیل اصلی بسیاری از مردم برای دیدن این مورد از دیدنی های مشهور اندونزی، دیدن طلوع خورشید در بالای کوه آتشفشانی و شبیه ماه Tengger Caldera است. چشم اندازها از این نقطه با Batok در پیش زمینه، Bromo کوچکتر در پشت آن، کوه بلندتر در Java و Semeru همیشه فعال شگفت آور هستند.

Bromo

Rinjani

از هرقله ای شما می توانید غرب را تا Agung در بالی و شرق را تا Tambora در Sumbawa ببینید. کوهنوردی فعالیت محبوب مسافران خارجی و محلی این منطقه است.

Rinjani

Tambora

مخرب ترین و بطور قابل بحث بزرگترین فوران آتشفشانی در تاریخ مکتوب مربوط به Gunung Tambora در Sumbawa است. فوران ده مرتبه قوی تر از فوران بیشتر شناخته شده Sumatra’s Krakatau بود.

Tambora

برنامه های سفر پیشنهادی

-دو هفته در بالی: بالی در زمینه مناظر و تجربیات به شدت غنی است، بطوریکه ممکن هست تمام دوره را در جزیره بگذرانید و به ندرت با مشکلی مواجه شوید.

-چهار هفته در Lombok: در حالیکه می توانید با یک هفته یا بیشتر مناطق دیدنی Lombok را ببینید، چهار هفته کنار بگذارید و از یک جزیره کمتر دیده شده و به شدت جذاب بیشتر لذت ببرید.

-دو هفته در Sumbawa: در حالیکه بعضی از کتابهای راهنما معتقدند Sumbawa ارزش این را ندارند که سرعت سفرتان را کم کنید، ما می گوییم دو هفته در واقع حداقل زمانی است که شما احتیاج دارید تا این جزیره با شکل عجیب و غریب را ببینید و از تماشای جاذبه های گردشگری اندونزی لذت ببرید. اگر شما در حال برنامه ریزی هستید که زمانی را برای دراز کشیدن در ساحل و کشف حومه شهر اختصاص دهید، دو هفته کمترین زمانیست که می توانید در نظر بگیرید.

-18 روز در Flores: اگر شما دیدنی های مشهور اندونزی را قبلا دیده اید، قویا به شما پیشنهاد می کنیم در دیدار بعدی خود از آن صرف نظر کنید و به شرق Nusa Tenggara بروید تا یکی از چهار ناحیه محبوب اندونزی را ببینید.

-دو هفته در Sumba: رسیدن به Sumba آسان است. پیشنهاد می کنیم با شروع از شرق، خودتان را آرام و با احتیاط پیش ببرید. دو هفته را به دیدن روستاهای سنتی، سواحل و آبشارهای فوق العاده و احتمالا زمانی برای پیاده روی اختصاص دهید.

برنامه های سفر پیشنهادی

چه کار بکنیم؟

-شیرجه یاد بگیرید: اندونزی بطور قابل بحثی بهترین شیرجه در آسیای جنوب شرقی را پیشنهاد می دهد و هیچ کمبودی از بابت مکانهای آموزشی آن ندارد. ما در Togean Islands شیرجه زدن را یاد گرفتیم، ولی براساس راهنمای سفر به اندونزی باید بدانید که بالی و Flores محبوب ترین مکان های شیرجه هستند.

-دوره های آشپزی و دوره های غذایی: گرفتن یک دوره آشپزی در Bali Asil یا Bumbu Bali یا Hotel Tugu راهی فوق العاده است تا کمی بیشتر درباره خوراک اندونزی بدانید.

-موج سواری: اول موج سواری یاد بگیرید. زمانیکه آن را بلد باشید، ما شما را به Kuta in Lombok و Maluk و Lakey در Sumbawa هدایت می کنیم.

چه کار بکنیم؟

کی برویم؟

بطور دقیق، آوریل تا نوامبر فصل خشک است. دیدنی های مشهور اندونزی بالاترین میزان توریست را در طول تابستان اروپایی (جولای و آگوست) و تعطیلات کریسمس استرالیایی (دسامبر و ژانویه) به خود می بینند.

کی برویم؟

هزینه چقدر است؟

براساس راهنمای سفر به اندونزی باید بدانید که این کشور یکی از کشورهای مقرون بصرفه است و مسافران صرفه جویی که در اقامتگاه های ساده راحتند، غذای خیابانی می خورند، از حمل و نقل ارزان استفاده کردع و از مناطق بسیار توریستی دوری می کنند، می توانند با روزی 20 دلار زندگی کنند. اتاق با تهویه هوا، استخر و WiFi، قهوه و اتوبوس VIP و پرواز کوتاه داخلی همگی جذاب هستند. اما همه موارد ذکر شده هم پیمان بوده تا بودجه روزانه شما را تا چیزی حدود 30 یا 40 دلار در روز افزایش دهند.

هزینه سفر به اندونزی

حواسمان به چه چیزی باشد؟

-بزرگترین خطری که توریست های خارجی با آن دست به گریبانند تصادف کردن هنگام اسکوتر سواری آن هم بدون کلاه ایمنی است.

-در بالی، زورگیری یک مشکل اساسی است. هنگامیکه در کنار خیابان راه می روید، کیف خود را روی شانه ای که به سمت خیابان نیست، بیاندازید.

-در اندونزی شرقی بطور خاص Kombok ،Sumbawa و Sumba، موتور سواری در شب و به تنهایی غیر عقلانیست، زیرا ریسک سرقت از طرف افرادی وجود دارد که به مزدوران محلی معروفند.

-قایقهای عمومی و سریع السیر هر دو معمولا پر از جمعیت هستند و نامنظم و خطرناک حرکت می کنند.

-قایقهای عمومی مکررا غرق می شوند و معمولا جلیقه نجات های نامناسبی دارند.

حواسمان به چه چیزی باشد؟
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر نوروزی به دامنه زاگرس؛ منطقه ای دیدنی و حیرت آور

افسانه هادی پور ، پنج شنبه 2 فروردین 1403

با ما در راهنمای سفر نوروزی به دامنه زاگرس همراه شده تا شما را با شماری از معروف ترین شهرهای دیدنی دامنه زاگرس آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :