با تعدادی از زیباترین جزایر یونان آشنا شوید

یونان کشوری است در جنوب شبه جزیره بالکان و جنوب شرقی اروپا. گفته می شود که تعداد مهمترین جزیره های یونان، چیزی حدود 6000 بوده که این جزایر را براساس موقعیتی که دارند، در دسته بندی های مختلف جای می دهند. البته، باید خدمت شما همراهان گرامی عرض کنیم که همه زیباترین جزایر یونان مسکونی نبوده و برخی جنبه تفریحی دارند. با ما در ادامه این مقاله جذاب همراه باشید تا با تعدادی از معروفترین جزایر یونان آشنا شویم.

جزایر سایکلیدز Cyclades

جزایر سایکلیدز یکی از زیباترین جزایر یونان بوده که در واقع، اغلب جزیره هایی که در آن قرار دارند، از نظر شکل ظاهری دایره مانند بوده و دور جزیره دولوس را فراگرفته اند. برخی از این جزایر قابل سکونت بوده و بقیه تفریحی هستند. مشخصه اصلی مجمع الجزایر سایکلیدز این است که در این جزایر می توان بناهای باستانی زیادی را دید و اغلب جزایرش کوهستانی هستند.

جزایر سایکلیدز Cyclades

جزایر سایکلیدز Cyclades 2

جزایر آرگو سارونیک Argo Saronic Islands

این مجمع الجزایر که دارای طبیعتی دوست داشتنی بوده، بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات و سفرهای تفریحی است. آب و هوای این مورد از معروفترین جزایر یونان با مزاج هر گردشگری سازگار بوده و دارای جزایر زیادی است که مهمترین آنان عبارتند از: پوروس و اسپتسس، ایجینا، هیدرا و سالامانیا.

جزایر آرگو سارونیک Argo Saronic Islands

جزایر آرگو سارونیک Argo Saronic Islands2

جزایر آیونی Ionian Islands

مجمع الجزایر آیونی از سال 1864 به یونان تعلق گرفت. این جزایر شامل پاکسی، ایتاکی، کرکرا، لفکادا، کفالونیا و زاکینتوس بوده که از مهمترین جزیره های یونان هستند. آیونی را هفت جزیره نیز می نامند، چون این هفت جزیره ای که نام بردیم به همراه چند جزیره دیگر به این مجمع الجزایر تعلق دارند . ونیزی ها از این جزایر در مقابل حمله عثمانی ها دفاع کرده و توانستند آن را حفظ کنند.

جزایر آیونی Ionian Islands

جزایر آیونی Ionian Islands 2

اسپورادس Sporades

اسپورادس، مجمع الجزایری است که شامل جزایر مسکونی و غیر مسکونی زیادی می شود. جزایر مسکونی مجمع الجزایر اسپورادس شامل اسکیاتوس، آلونیسوس، اسکیروس و اسکوپلوس هستند. اسپورادس یعنی پراکنده و به جزیره هایی که خارج از سایکلیدز قرار دارند، اسپورادس گفته می شود.

اسپورادس Sporades

اسپورادس Sporades 2

جزایر شمال اژه North Aegean Islands

گردشگران علاقه زیادی به این مجموعه جزایر که شامل ساموس، لمنوس، لسبوس، تندوس، رابیت و پسارا بوده، دارند، چون این جزایر دارای آبهای گرم و ساحل زیبایی هستند؛ سواحلی خلوت که هر کسی که به اینجا مسافرت کرده را به خود جلب نموده اند. این جزایر که در شمال دریای اژه قرار دارند، به هم متصل و پیوسته نیستند و تعدادی از این جزایر، بین ترکیه و یونان مشترک هستند.

جزایر شمال اژه North Aegean Islands

جزایر شمال اژه North Aegean Islands 2

دودکانیز Dodecanese

کانیز که معنی آن می شود 12 جزیره، در شرق دریای کریت قرار دارد و از جزایر مهمش می توان به پاتموس، کاسوس، رودس، کالیمنوس، کارپاتوس و آگاتونیسی اشاره کرد که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای گذراندن تعطیلات، تفریح و سرگرمی به آنان مسافرت می کنند. تعداد جزیره های دودکانیز 165 جزیره بوده که 150 تا از این جزیره ها کوچک هستند و 15 جزیره بزرگ.

دودکانیز Dodecanese
دودکانیز Dodecanese 2
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با تعدادی از زیباترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران آشنا شوید

مسلم علیمحمدی ، پنج شنبه 13 آذر 1399

با ما در مقاله زیباترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :