آشنایی با مترو پاریس | چگونه از متروی پاریس استفاده کنیم؟

شبکه قطار زیرزمینی در پاریس مترو نامیده می شود (که مخفف عبارت Métropolitain de Paris است) 380 ایستگاه دارد و به همین دلیل بهترین راه برای رسیدن به حوالی هر نقطه از شهر است. در واقع، شما هرگز بیشتر از چند دقیقه پیاده روی تا یک ایستگاه مترو فاصله ندارید. به علاوه، مترو به شدت به صرفه است، به محض اینکه چند بار از آن استفاده کردید، به راحتی می توانید مکان خودتان را تشخیص دهید و اینکه این وسیله عنوان بهترین وسیل حمل و نقل عمومی جهان را به دست آورده است. مترو راه پله های زیاد و آسانسورهای کمی دارد. اگر بار زیاد یا مساله دیگری مرتبط با حرکتتان دارید، ممکن است بخواهید حمل و نقل جایگزینی پیدا کنید. برای  آشنایی با مترو پاریس با همگردی همراه باشید تا راهنمای متروی پاریس برای نقاط توریستی پاریس رو بهتون معرفی کنیم.

ایستگاه مترو پاریس 1

 آشنایی با مترو پاریس

بلیطهای یک سویه: 1,90 €
رزرو 10 بلیط یک سویه: €14,50 (این بهترین معامله است)
بلیطهای فروشی: بلیطها در داخل همه ایستگاهها به فروش می رسند ولی بعضی از ورودیها، پنجره فروش بلیط ندارند (به نشانه های ورودیها توجه کنید) این پنجره ها همچنین باید نقشه های مترو رایگان داشته باشند.
ساعت فعالیت: 30: 05 صبح تا 15: 01 صبح (15: 02 صبح جمعه ها و شنبه شب ها)
بلیط خود را نگه دارید: بلیط خود را تا زمان ترک ایستگاه، نگه دارید-گاهگاهی بلیط شما چک می شود و اگر بلیط همراهتان نباشد، با جریمه €25-€50 روبرو خواهید شد.
هشدار: راه پله های زیاد و پیاده روهای طولانی وجود دارد، بنابراین حمل مقدار زیادی بار می تواند سخت باشد.

 راهنمای متروی پاریس

همانطور که قبلا گفته شد، سیستم متروی پاریس وسیع است؛ بنابراین به ندرت اتفاق می افتد که بیش از چند دقیقه از یک ایستگاه مترو فاصله داشته باشید. هر ایستگاه یا با یک علامت “Metropolitan” مدرن یا با یک نشان قرمز رنگ “Metro” به خوبی مشخص شده است.

درباره بلیط ها

پاریس همچنان از بلیطهای مقوایی کوچک استفاده می کند که شما آن را در ماشینهای الکترونیکی گیت های ورودی قرار می دهید. یک بلیط یک سویه شما را در شبکه مترو به هر جایی می برد-چه یک توقف یا 30 توقف با چند تغییر خط داشته باشید. در واقع، مترو، اتوبوس، و واگنهای برقی همه از دقیقا یک بلیط یکسان استفاده می کنند. همچنین در قطارهای RER به معنای قطارهای شبکه اکسپرس منطقه ای داخل شهری نیز کار می کند (ولی برای راهنمای متروی پاریس به نقاط توریستی باید بدانید که، در سفرهای خارج شهری کارآیی ندارد).

ایستگاه مترو پاریس 2

قیمت ها و انواع بلیط های متروی پاریس

گزینه های مختلفی برای بلیط ها وجود دارد که اگر بخواهید بهترین معامله را انتخاب کنید، می تواند کمی تصمیم گیریتان را سخت کند. ولی نگران نباشید، این کار راحتتر از آنیست که به نظر می رسد. یک بلیط یک سویه €1,90هزینه دارد این ها به طور فنی +Ticket t نامیده می شوند. اگر چه همیشه بهترین راه این است که یک بسته 10 تایی از بلیطهای یک سویه + Ticket t بخرید. این بسته €14,50 هزینه دارد (یک تخفیف 20 درصدی با بلیطهای یک سویه) که برابر است با €1,45 به ازای هر بار سوار شدن. اگر برنامه ریزی کرده اید که از مترو زیاد استفاده کنید، Ticket Mobilis یک بلیط نامحدود روزانه است که قطعا برایتان به صرفه خواهد بود. برای سفر درون پاریس (همان طور که بیشتر افراد استفاده می کنند) این بلیط € 7,30 قیمت دارد (که برابر با پنج بلیط یک سویه است) . اگر می خواهید برای دیدن مکانهایی مثل La Défense, Versailles, Disney, Fontainebleau و... از مرکز شهر خارج شوید (نواحی 2-1) این بلیطها چیزی بین €9,70 تا €17,30 قیمت دارند و راهنمای متروی پاریس در تمامی این اماکن هم قرار دارد. نکته: Ticket Mobilis در انتقال به فرودگاه معتبر نیست. همچنین، بلیطهایی به نام Paris Visite pass وجود دارند. هدف این بلیطهای نامحدود روزانه و چند روزه توریست ها هستند. آنها تخفیفهایی به عنوان جذابیت های دیگر ارائه می دهند البته تخفیف ها چیز خاصی نیستند.
1 روز-€11,65
2 روز-€18,95
3 روز-€25,85
5 روز-€37,25

برای اغلب افراد بهترین روش این است که یک بسته بلیط در مسیر Paris Visite بخرند برای اینکه مجبور خواهید بود در یک روز شش بار سوار مترو شوید قبل از اینکه بلیط نامحدود بتواند مبلغ خودش را بپردازد. همچنین بلیطهای Paris City Passes وجود دارند که ورود به بسیاری از مناطق جالب و حمل و نقل عمومی نامحدود را پوشش می دهند.برای راهنمای متروی پاریس به نقاط مخلف خوب است بدانید که اگر شما برای دوره طولانی تری قصد اقامت دارید، بلیطهای هفتگی (که از دوشنبه شروع می شود)، بلیطهای ماهی و سالی وجود دارد.

ایستگاه مترو پاریس 3

کجا بلیط ها و اسناد حمل و نقل را خریداری کنیم

شما می توانید بلیطها و عبور و مرورها را از تقریبا هر ایستگاه مترویی خریداری کنید تقریبا هر ایستگاهی باید یک پنجره بلیط فروشی یا دستگاه خودپرداز فروش بلیط داشته باشد. نکته: بعضی از ایستگاهها، ورودی های کمکی کوچکتری دارند که ممکن است پنجره بلیط فروشی یا دستگاه خودپرداز آن را نداشته باشد. در چنین مواقعی، شما نیاز دارید که ورودی اصلی به ایستگاه را پیدا کنید. دستگاههای خودپرداز فروش بلیط همه به زبان انگلیسی هستند همه پول خرد احتیاج دارند. بیشتر کارتهای نقدی (نه اعتباری) آمریکایی را قبول می کنند. بعضی پول کاغذی می گیرند. کارمند بلیط فروشی ممکن است به انگلیسی صحبت نکند ولی می تواند پول نقد، کارت اعتباری یا نقدی و سکه بگیرد.

چگونه از مترو استفاده کنیم

شما باید با راهنمای متروی پاریس حتما قبل از سفرتون آشنا بشید. متروی پاریس 380 ایستگاه، 16 خط و بیش از 130 مایل راه آهن دارد بنابراین مناسب است که بگوییم که شهر دور مترو می چرخد. به همین دلیل است که شما می خواهید یاد بگیرید هنگام سفر به پاریس چگونه از مترو استفاده کنید. خوشبختانه، مترو نسبتا آسان است و بعد از چند بار استفاده از آن مکان یابی برایتان راحت خواهد بود.

ساعتها و تکرارها

متروی پاریس در ساعت 30: 5 صبح باز می شود و آخرین قطار حوالی 40: 12 صبح دوشنبه تا پنج شنبه و تا 15: 2 صبح حمعه یا شنبه ایستگاه را ترک می کند. قطارها مکررا در رفت و آمدند؛ بنابراین به ندرت مجبور به انتظار بیش از چهار یا پنج دقیقه خواهید بود. ولی، اواخر شب، رفت و آمد قطارها کمتر می شود؛ بنابراین ممکن است انتظارتان تا نزدیک به 10 دقیقه طول بکشد.

یک نقشه تهیه کنید

ما پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با مترو پاریس یک نقشه مترو انتخاب کنید. نقشه های رایگانی در پنجره های بلیط فروشی بیشتر ایستگاهها وجود دارد. شما همچنین می توانید نقشه های مترو را دانلود کنید؛ ولی من نقشه ها را ترجیح می دهم چون کاربریشان آسان تر است. هر ایستگاه یک نقشه بزرگ از کل مترو دارد ولی بهترین راه استفاده از یک نقشه است.

گیت وروی و بلیط شما

بلیط خود را از سمت نوار مغناطیسی وارد دستگاه بلیط گیت ورودی کنید. این دستگاه بلیط را گرفته و سپس آن را به شما برمی گرداند. بلیط خود را نگاه دارید برای اینکه کارمندان مترو به صورت تصادفی بلیط شما را چک می کنند (آنها در گوشه و کنار مخفیانه تردد می کنند). اگر شما بلیط نداشته باشید آنها شما را بین 25 تا 50 پوند جریمه می کنند. شما می توانید با استفاده از یک بلیط یک سویه هر اندازه که می خواهید سوار مترو شوید و هر اندازه که می خواهید جابجا شوید. ولی، وقتی گیت خروجی را رد می کنید برای بازگشت به داخل به یک بلیط جدید احتیاج دارید.

مکان یابی مترو

توقف بالایی (روی نمایشگرهای الکترونیک) نشان می دهد که شما کجا هستید و بعدی نشان می دهد که توقفهای بعدی کجا هستند. مترو نمادهای خیلی خوبی دارد بنابراین فقط نمادها را دنبال کنید تا قطار خود را پیدا کنید هر خط مترو با یک عدد (بین 1 تا 14) و یک رنگ نامگذاری شده است. جهتی که مترو در حال سفر است با توقف پایانی (Terminal) روی آن خط مشخص شده است. به عنوان مثال، دو انتهای خط دو Porte Dauphine و Nation هستند. در روی یک سکوی حرکت قطار، قطاری در حال رفتن به سمت ایستگاه Porte Dauphine و در جهت مخالف خط راه آهن، قطاری در حال حرکت به سمت ایستگاه Nation است. نشانه های چاپ شده ای در هر ایستگاه وجود دارد که همه ایستگاههای در طول خط را نشان می دهد. همچینن مانیتورهای الکترونیکی در هر سکوی حرکت هستند که نشان می دهند قطار بعدی کی میرسد. نگران نباشید اگر سوار قطاری شدید که در جهت اشتباه می رود چون می توانید ایستگاه بعد پیاده شوید و برگردید.

امنیت مترو

تنها چیزی که در مورد مترو که می تواند نگرانتان کند، جیب برها هستند. برای آشنایی با مترو پاریسباید بدانید که آنها تقریبا فعال هستند (همانند همه شهرهای بزرگ). پس هوشیار باشید. پول کیف خود را جلوی بدن خود نگه دارید و مطمئن شوید که زیپش بسته و جایش امن است. جیب برها تقریا در ایستگاههای مترو فعال هستند و دوست دارند افرادی با اثاثیه زیاد را هدف بگیرید زیرا ذهن آنها با اسباب و اثاثیه شان درگیرست. جیب برها (معمولا در گروههای 6-2 و بیشتر) کار می کنند تا خودشان را در لحظه های آخر به داخل متروهای شلوغ پرت کنند. این یک حواس پرتی ایجاد می کند. بعضی وقتها آنها قبل از اینکه درها بسته شود، از قطار بیرون می پرند و قربانی نگون بخت را گیر افتاده در داخل قطار، جا می گذارند. دیگر گزینه مورد علاقه جیب برها، موبایل ها هستند. یک ایده خوب این است هر بار که درهای مترو باز می شود تلفن خود را مخفی کنید. برای اینکه دزدان درست در حالیکه درها نزدیک به بسته شدن هستند، تلفن شما را می کشند. همچنین داخل مترو موبایل به دست راه نروید-دوباره، یک عده بچه ممکن است به شما برسند، موبایلتان را بکشند و فرار کنند. این همیشه اتفاق می افتد-به طور مشابه برای توریستها و محلیان.

نکات بیشتری برای استفاده از مترو

پاریس را با پیاده روی بهتر تجربه کنید. بنابراین تنها در صورتی از مترو استفاده کنید که وقتتان تنگ است یا باید مسیرهای طولانی را طی کنید.برای آشنایی با مترو پاریس باید بدانید که؛ قطارهای قدیمی تر درهای اتوماتیک ندارند بنابراین مجبور خواهید بود آنها را دستی باز کنید. قطارهای جدید نمایشگرهای مسیر الکترونیک دارند و شما دقیقا می دانید توقف بعدی کجاست. قطارهای قدیمی تر یک مسیر چاپ شده دارند بنابراین باید توجه بیشتری بکنید. در طول ساعتهای پررفت و آمد و توقفهای توریستی فوق محبوب، قطار به شدت شلوغ می شود. اگر قطار خیلی پر یا شلوغ است، ممکن است بخواهید منتظر قطار بعدی بمایند زیرا احتمالا طی دو دقیقه بعدی میر سد. مترو در طول ساعات پررفت و آمد به شدت شلوغ می شود. اگر اسباب و اثاثیه دارید بهتر است در این ساعات بی خیال مترو شوید. سمت راست پله برقی بایستید. در سمت چپ راه بروید. ایستگاههایی که به عنوان اتصال دهنده مرکز چند خط مثل Châtelet–Les Halles عمل می کنند 5 خط مترو و 3 خط RER دارند و می توانند بسیار بی نظم شوند. اواخر شب هوشیار باشید. به خصوص در ایستگاههای بزرگ! برای امنیت بیشتر گروهی سفر کنید.

Métropolitain de Paris

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با قوانین استفاده از بلیت مترو و انواع آن

hb ، پنج شنبه 27 آبان 1400

با ما در مقاله قوانین استفاده از بلیت مترو همراه شوید تا شما را از نحوه استفاده از کارت مترو و نحوه خرید بلیت مترو آگاه کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :