تپه های هالده | تپه های ضایعاتی که جاذبه گردشگری آلمان شده اند!

آیا تا حالا شنیده بودید که از ضایعات و مواد باطله می توان یک منطقه ای به وجود آورد که توریست و گردشگران بیایند و از آن بازدید کنند . امروز می خواهیم شما را با مکانی در غرب آلمان آشنا کنیم که تپه های مواد باطله معدنی آن هر ساله گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خودش جلب می کند و به صورت یک پارک توریستی تفریحی در آمده است. این منطقه به نام رور شناخته می شود.این تپه ها را در زبان آلمانی به نام هالده می گویند، تپه های هالده تپه های غنی از مواد باطله معدنی هستند که در طی زمان زیادی به این شکل در آمده اند. منطقه رور معادن زغال سنگ و فولاد زیادی در قرن های 19 و 20 میلادی داشت . در غرب آلمان در نوردراین وستفالن در یک منطقه وسیعی واقع شده است . تعداد تپه هایی که در این منطقه وجود دارد به 100 عدد تپه می رسد که بیشتر آن ها توسط انسان ساخته شده و تبدیل به جاذبه گردشگری آلمان شده است .

تپه های ضایعات

تپه ی ضایعات

اگر چه این منطقه در قرن نوزدهم و بیستم یک منطقه ی صنعتی بسیار پیشرفته به دلیل وجود معادن زغال سنگ در غرب آلمان بود اما در اواسط قرن بیستم این همه شکوه و عظمت اقتصادی در رور رو به افول نهاد و علتش هم این بود که اگر چه زغال سنگ ثروت منطقه به حساب می آمد اما برای استخراج آن باید کارگران زیادی استخدام می شدند و استخدام کارگر بیشتر یعنی هزینه بیشتر و در نهایت ضرر . از سوی دیگر جایگزین های ارزان تر و پاک تر از نظر محیط زیست و ... به جای زغال سنگ و کاهش مواد خام منطقه سبب گردید که این صنایع بزرگ زغال سنگ و فولاد که در روزگاری حرف اول منطقه و جهان را می زد به تدریج تعطیل شود و زا بین برود اما حالا بعد از گذشت این همه مدت تپه هایی از مواد باطله معدنی در این ناحیه به یادگار مانده است که ارزش فرهنگی و هنری دارد . این تپه ها یا همان هالده ها امروزه تجزیه و بازیافت گردیده و به مناطقی پاک و زیبا برای گذراندن اوقات فراغت و عرضه هنر و زیبایی تبدیل گشته اند. در دوران عصر صنعتی در این منطقه 300 معدن زغال سنگ وجود داشت که همزمان با هم مشغول فعالیت بودند و کارگران زیادی در این معادن شبانه روز کار می کردند تا بتوانند از این طریق در امدی کسب کرده و باعث برپا نگه داشتن صنعت منطقه بشوند. تعداد تپه های هالده که در ناحیه رور یافت می شود خیلی زیاد است که در زیر مابه معرفی و بررسی برخی از آن ها می پردازیم با مجله همگردی درا دامه مطلب همراه باشید.

تپه های ضایعات در رور آلمان که جاذبه گردشگری هستند

هالده هوهوارد

اگر علاقه خاصی به رصد ستاره ها و سیارات در کهکشان را دارید این تپه جای مناسبی در بین جاذبه گردشگری آلمان خواهد بود. برای مثال می توانید روز آغاز زمستان و تابستان را در رصد خانه ای که در بالای این تپه وجود دارد رصد نمایید. این رصد خانه در یک زمین مسطحی که در بالای این تپه قرار گرفته وجود دارد و دارای ابزار آلاتی مانند دو آهن قوسی شکل تراز شده از وسط ، ساعت آفتابی غول پیکر است که برای نشان دادن نصف النهار محلی و استوای سمامی می توان از ان استفاده نمود.ارتفاع تپه هوهوارد در حدود 152 متر است و تقریبا 180 میلیون تُن سنگ روی هم انباشته شده تا این تپه ی بزرگ را به وجود آورده است.

تپه های ضایعات در المان

المان

هالده رونگنبرگ

ور افکن هایی در این هالده وجود دارد که وقتی هوا تاریک می شود ستون ها نوری که به سمت آسمان بالا می رود تشکیل اشکال هرمی در آسمان تاریک شب می دهد که فوق العاده زیبا و دیدنی وجاذبه گردشگری آلمان است. هالده دارای دو قلّه می باشد . و نور افکن هایی که در موردشان توضیح دادیم بر روی هر دو قله می توان این نور افکن ها را درون پوششی فولادی از لوله های زنگ زده مشاهده نمود.

هالده رونگنبرگ

هالده رونگنبرگ 1

هالده  هاینریش-هیلدبراند-هایت

در بالای این هاله می توان سازه فولادی که مانند یک ترن هوایی است و ارتفاعی بالغ بر 45 متر دارد را مشاهده نمود که می توان بر روی آن پیاده روی کرد . اسم این سازه فولادی ببر و لاک پشت می باشد. و دارای 249 عدد پله است . این هالده در جنوب دویسبورگ در پارک انگر واقع شده است و در برخی از قسمت های ترن هوایی مجبورید در حین پیاده روی از پیچی 360 درجه عبور نمایید.

هالده  هاینریش

هالده هانیل

این هالده در بین تپه های هالده دیگر این منطقه مشهورترین جاذبه گردشگری آلمان می باشد که در شهر بوتروپ واقع گردیده است و درواقع در ان یک آمفی تئاتر با گنجایش 800 نفر ساخته اند که مراسمات فرهنگی و هنری زیادی در آن به نمایش در می آید. این آمفی تئاتر که از نظر معماری به شکل دایره می باشد در کنار خود اثر هنری منحصر به فردی به نام توتمز را جای داده است در واقع این اثر هنری از صد تخته خواب قطار ساخته شده است که به صورت عمودی در دل زمین فرو رفته است.

هالده هانیل

هالده هانیل 1

هالده راین البه

تندیسی بسیار زیبا و تماشایی ساخته شده از بلوک های بتنی در این هالده وجود دارد که با نام پلکان بهشت شناخته می شود و ارتفاع آن در حدود 10 متر می باشد که فوق العاده زیبا و دیدنی می باشد.

هالده راین البه
هالده راین البه 1

هالده نورد دویچلند

این هالده بهترین مکان برای پاراگلایدینگ می باشد. در این هالده دو جاذبه توریستی مشهور و فوق العاده به نام های خانه هال و پلکان بهشت قرار گرفته است که در واقع پلکان بهشت دارای 52 پله می باشد و خانه هال در واقع اسکلت فولادی یک خانه می باشد.

هالده نورد دویچلند

هالده بکشتراسه

در بالای این هالده در سال 1995 پروژه ای به نام پارک آی بی ای امشر اجرا گردید که در واقع این پروژه یک چهار وجهی می باشد ارتفاعی بالغ بر 60 متر دارد و جاذبه هایی که بر روی تپه های هالده دیگر در این منطقه قرار دارند از روی این سازه نمونه برداری شده اند.

هالده بکشتراسه

هالده بکشتراسه 1

هالده راین پروسن

در بالای این هالده تندیسی از لامپ معدنی ایجاد شده است که جزو جاذبه های گردشگری فرهنگ صنعتی در رور به حساب می آید . این اثر که یک لامپ معدنی غول پیکر است نورپردازی زیبایی در ساعات تاریکی شب از خود بروز می دهد که بسیار دیدنی و با شکوه است .

هالده راین پروسن

هالده راین پروسن 1
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آسانسورهایی که تبدیل به جاذبه گردشگری شده اند

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 28 آذر 1400

این خبر پیرامون آسانسورهایی که تبدیل به جاذبه گردشگری شده اند، برای شما نگارش شده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :