جشنواره گردشگری بین المللی فانوس ها در تایوان

اداره ی گردشگری تایوان برای جذب گردشگران و افزایش جاذبه های گردشگری در سطح بین المللی سال هاست این جشنواره را پا بر جا نگه داشته است. طبق یک سنت قدیمی در این جشنواره فانوس ها را بدست گرفته و حرکت می کنند. تشریفات جدید و به روزی به مراسم جشن سنتی تایوان اضافه شده است و این مراسم را به سطح بین المللی رسانده است. در جشنواره فانوس ها تایلند مردم شاهد هنرها و اجراهای نمایشی هستند و این فستیوال برای گردشگران خارجی و داخلی جذاب و قابل توجه است. فستیوال فانوس ها در تایوان یکی از فستیوال های مورد علاقه ی گردشگران محلی و خارجی است.

جشنواره فانوس تایوان 1

جشنواره فانوس ها در Taipei و Kaohsiung

فانوس های رنگی در ابعاد و اشکال مختلف، ویژگی اصلی جشنواره فانوس ها است، که در تایپه و Kaohsiung به صورت یک فستیوال بزرگ و مهم جشن گرفته میشود. فستیوال فانوس ها تایپه برای چندین روز در پارک نمایشگاه Taipei برگزار می شود و در روز فانوس ها تایلند به اوج خود می رسد. در فانوس ها تایلند تعداد زیادی فانوس های سنتی، فانوس های الکترومکانیکی و فانوس های بزرگی که توسط شرکت های مختلف طراحی و حمایت می شوند، وجود دارد. در جشنواره فانوس ها تایلند در Kaohsiung در امتداد رود Love برگزار میشود. در طول برگزاری این جشنواره ، هر دو سوی این رود همچون Wufu Rd ، Heping Rd، Guangzhou St و خیابان های دیگر نمایشگاه های فانوس پابرجاست, Guangzhou St., and other thoroughfares have lantern exhibitions. همچنین برای افزایش شادی و حفظ فضای فستیوال فانوس ها، موسیقی نیز اجرا میشود.

جشنواره فانوس تایوان 2

جشنواره فانوس تایوان 3

جشنواره فانوس های آسمانی Pingxi

فستیوال فانوس ها آسمان Pingxi یکی از جذابیت های رنگارنگ جشنواره فانوس ها است. Pingxi یک شهر دور تپه ای و ساحلی است. در گذشته، کسانی که در کوه ها مشغول به کار بودند یا کشاورزی می کردند با خطراتی چون دزدی یا حتی کشته شدن مواجه بودند، آن ها از فانوس استفاده میکردند تا خانواده های خود را از سلامت خود آگاه سازند. از فانوس ها تنها برای آگاه سازی استفاده میشد اما حال سمبل صلح و اقبال خوب هستند.

جشنواره فانوس تایوان 4

جشنواره فانوس تایوان 5

جشنواره آتش بازی Yenshui

نمایش آتش بازی در معبد خدایان جنگ در Yanshui در شهر Tainan یکی از مشهورترین وقایع در فستیوال فانوس ها است. این نمایش یک روز قبل از فستیوال فانوس ها آغاز میشود، زمانی که خدا در شهر همراه با آتش بازی، سوار بر صندلی مخصوص خود می شود. این شلوغی، نور و تشریفات که خدا را دنبال می کنند تا صبح روز بعد ادامه می یابند.

جشنواره فانوس تایوان 6

فستیوال فانوس Pingxi

گردشگران خارجی که از Pingxi دیدن میکنند از تماشای رها کردن فانوس های Sky بسیار لذت می برند.

جشنواره فانوس تایوان 7

Bombing of Master Han Dan

فستیوال فانوس ها در پانزدهمین روز از اولین ماه قمری چینی همراه با مجموعه ای از تشریفات در سراسر تایوان جشن گرفته میشود. در میان همه ی این اتفاقات، یکی از آنها بازدید از تور Master Han Dan در شهر Taitung است. همچون نگهبان گنجینه مقدس، Master Han Dan به عنوان خدای ثروت مورد احترام است، اگرچه مردم به او به عنوان یک شخصیت واقعی با نام Zhao Gong-ming معتقد هستند. زمانی که Master Han Dan مراسمش را در دنیای زمینی سالی یک بار برگزار میکند، تماشاکنندگان برای برکت و خوشبختی دعا می کنند. در روز برگزاری فستیوال، Master Han Dan نیز به خدایان دیگر در معبد Taitung و دیگر شهرها پیوسته است. مردم در امتداد مسیر، میوه ها و گل های تازه آماده کرده اند و کلاه گیس پوشیده اند و به استقبال Master Han Dan آمده اند. شخصی که نماینده ی Master Han Dan است تنها یک روسری، ماسک و شلوار کوتاه قرمز می پوشد. او شجاعانه در میان کماندارها می ایستد درحالی که تنها توسط یک شاخه درخت محافظت میشود. داستان های مختلفی در مورد این که چرا مردم حرکات نمایشی در مراسم Master Han Dan انجام می دهند، روایت میشود. در یکی از این داستان ها، Master Han Dan، خدای بدخلقی ها و اوباش است و قدرتش با انبوهی از انفجارها افزایش می یابد. داستان دیگری که کمتر پذیرفته می شود این است که اMaster Han Dan از سرما می ترسد، بنابراین مردم کمان ها را به او می دهند تا او را گرم نگه دارد و موهبت به او برسد. ادغام فرهنگ، مذهب، ورزش و دیگر رخدادهایی که بیانگر نوآوری و هنرنمایی تایوانی هاست.

جشنواره فانوس تایوان 8
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جشنواره بین المللی کوچ عشایر نگاه ها را متوجه اهمیت رویداد اردبیل 2023 می کند

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 27 فروردین 1402

براساس آخرین خبرهای بدست آمده، جشنواره بین المللی کوچ عشایر نگاه ها را متوجه اهمیت رویداد اردبیل 2023 می کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :