کوه آتشفشانی تاراناکی | کوهی که آتشفشان های متقارن دارد!

پارک ملی ها در هر کشوری، نماینده تنوع جانوری و گیاهی آن کشور است. پارک ملی اگمونت در کشور نیوزیلند، میزبان یکی از متقارن ترین آتشفشان های مخروطی دنیاست. عکس های هوایی بینظیر از این پارک و کوه تاراناکی، هر بیننده ای را جذب میکند. بااین مطلب همراه باشید تا اطلاعات کاملتری از این پارک و کوه آتشفشانی تاراناکی بدست آورید.

اگمونت

آخرین فوران آتشفشان

کوه آتشفشانی تاراناکی با عنوان کوه اگمونت هم مشهور و شناخته شده است.در سواحل غربی جزیره شمالی نیوزیلند واقع شده است. این کوه یکی از متقارن ترین کوه های آتشفشانی مخروطی در دنیا است. (البته کوه آتشفشانی مایون نیز کاندیدای دیگری در این مورد است.) تولد این آتشفشان به حدود 120 هزار سال پیش برمی گردد و آخرین بار، در سال 1775 فوران کرده است. البته آتشفشان نام برده هنوز خاموش نشده است. زمین شناسان عقیده دارند کوه تاراناکی یک آتشفشان خاموش است و در موقعیت مناسب دوباره فوران خواهد کرد.

تاراناکی

دلیل تفاوت رنگ محوطه پارک با بیرون آن

آتشفشان کوه تاراناکی در مرکز پارک ملی اگمونت قرار دارد. همانطور که در تصاویر هوایی مشاهده می کنید، رنگ محوطه داخلی پارک، نسبت به بیرون آن تیره تر است. این تفاوت رنگ به دلیل تنوع پوشش گیاهی است که دورن پارک با بیرون دارد. مناطق تیره داخل نقشه، در حقیقت جنگل های بومی واصیل درون پارک هستند و مناطق روشن تر، چمن زارهای اطراف پارک می باشند. که همه شان کار دست انسان است. بخاطر حریم دایره شکلی که دور تا دور پارک کشیده شده، این تفاوت رنگ به خوبی قابل مشاهده است.

تاراناکی

پارک با اصالت اگمونت

مقدار قابل توجهی از زمین های مسطح کشور نیوزیلند، که زمانی پوشیده از جنگل های سر سبز بود، اکنون تغییر کاربری داده و به زمین های کشاورزی تبدیل شده اند.تنها بخش های کوچکی از آن جنگل های بومی سر سبز به شکل اولیه خود، همرا با درختان قدیمی باقی مانده اند.پارک ملی اگمونت که دارای کوه آتشفشانی تاراناکی ست، یکی از این جنگل های بومی است که با مساحتی حدود 19 کیلومتر همچنان اصالت خود را حفظ کرده است.  اگر مشتاق و طالب دیدن ابهت یک آتشفشان زیبا هستید،حتما به دیدن این آتشفشان زیبا بروید.

تاراناکی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین کوه های آتشفشان در جهان | ماجراجویی در کوه های آتشفشانی

ن. چرمچی ، سه شنبه 2 مرداد 1397

اگر در جستجوی بهترین کوه های آتشفشان در جهان هستید تا بتوانید در یک سفر ماجراجویانه از آنها بازدید کنید، بهتر است این مطلب همگردی را بخوانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :