سفری زیرزمینی با سریعترین قطارهای زیرزمینی اروپایی

اکثر شهرهای بزرگ با سیستم قطار زیرزمینی تجهیز شده اند و مسافران باهوش می دانند که آشنایی با این شبکه، کلید یک گشت و گذار عالی و مناسب می باشد. قطارهای زیرزمینی اروپا نام های زیادی دارند که نام "مترو"  رایج ترین نام بین آن هاست، اما در آلمان و استرالیا بیشتر مردم به آن "یو - باهن" می گویند. در منطقه اسکاندیناوی، این قطارها نام های متفاوتی دارند، مثلا در اسلو به آن "تی – بانه" می گویند، در استکهلم، به "تی – بانا" و در کپنهاگ، به "اس – تاگ" معروف است. در لندن نیز نام این قطارها "توب" می باشد. کلمه subway در بریتانیایی، معمولا به زیرگذر پیاده اطلاق می شود. سیستم قطار زیرزمینی عموما از ساعت 6 صبح تا نیمه های شب کار می کنند. آن ها معمولا از برنامه زمانی مشخصی تبعیت نمی کنند، بلکه زمان رسیدنشان به سکو، متناوب و پشت سر هم، اما با فواصل زمانی نامنظم می باشد. در اکثر سیستم ها، تابلوهایی الکترونیکی وجود دارد که با نوشته هایشان، زمان رسیدن قطار بعدی را اعلام می کنند. با همگردی همراه باشید تا در مورد سیستم قطار زیرزمینی و سریعترین قطار زیرزمینی اطلاعاتی کسب کنیم.

قطار زیرزمینی

               نکاتی برای رفت و آمد بی دردسر در با سریعترین قطار زیرزمینی اروپا

نقشه را از بر کنید

نقشه های مترو معمولا شامل نقشه های درون شهری بوده و در ایستگاه ها و بر روی بردها و بنرها نصب می شوند. یک نقشه عادی مترو معمولا مانند یک اسپاگتی، درهم و برهم می باشد و تعداد زیادی تقاطع در هم پیچیده را به شما نشان می دهد. خط های جدا با رنگ، عدد و یا حروف، کدگذاری می شوند و در برخی موارد، مثلا در لندن، حتی نام هم دارند. ایستگاه ها نیز، چه ایستگاه های آغازین و چه پایانی، در نقشه ها مشخص شده اند. ایستگاه های پایانی، احتمالا همان جاهایی که شما هیچ وقت نخواهید رفت، مهم هستند، زیرا همان ایستگاه هایی هستند که مشخص می کنند که مسیر قطار به چه سمتی است و معمولا نیز بر روی بخش جلویی قطار ظاهر می شوند. شهرهای کمی (مانند رم) تنها دو یا سه خط خط مترو دارند، در حالیکه لندن بیش از دو جین خط مترو دارد. برخی متروها در بعضی شهرها، مسیرهای مشترکی با قطارهای سریع السیر پر رفت و آمد دارند (مانند RER  پاریس و S-Bahn آلمان) که در این خط ها، ایستگاه های کمتری وجود دارد و معمولا باعث می شود که سریعتر در شهر جابجا شوید و از سریعترین قطارهای زیرزمینی می باشند.

قطار زیززمینی

مسیر خود را از قبل برنامه ریزی کنید

قبل از هرچیزی مشخص کنید که از کدام خط می خواهید استفاده کنید، نام ایستگاه پایانی در مسیر مورد نظرتان را بدانید و در صورت لزوم، محل تقاطع و عوض کردن خط را نیز از قبل مشخص کنید. در ایستگاه، از این اطلاعات برای دنبال کردن نشانه ها استفاده کنید تا به سکوی مورد نظرتان برسید. اگر شک دارید هم بپرسید تا در ایستگاه سریعترین قطار زیرزمینی سردرگم نشوید.

بلیط خود را تایید کنید

هنگامی که یک بلیط می خرید، ممکن است نیاز باشد تا آن را در گیت ورودی قرار دهید تا تایید شود (فراموش نکنید که دوباره بلیط خود را از دستگاه بگیرید). توجه کنید که دیگران چه کاری انجام می دهند. اگر یک بلیط تمام وقت یا چند روزه دارید، ممکن است نیاز باشد تا آن را تنها اولین باری که مورد استفاده قرار می دهید، تایید کنید و یا اینکه اصلا به تایید نیازی نباشد (هنگامی که بلیط را می خرید، از دیگران بپرسید). اگر هیچ گیت ورودی در ایستگاه وجود ندارد، به آن معنی نیست که مترو رایگان است. اگر بلیط معتبری ندارید، مشکلی پیش نمی آید. بلیط دیگری بخرید. بلیط را زود دور نیندازید، زیرا ممکن است نیاز باشد تا در ایستگاه خروجی نیز، بلیط خود را در گیت قرار دهید (اگر بلیط، استفاده شده باشد، ممکن است که دستگاه، بلیط شما را نگاه دارد و پس ندهد). یادتان باشد که بلیط های استفاده شده را دور بیندازید یا پاره کنید تا آن ها را با بلیط هایی که استفاده نکردید، اشتباه نگیرید.

قطار زیرزمینی

هشیار باشید

در ایستگاه ها نشانه ها را به دقت دنبال کنید. مطمئن شوید که پیش از سوار شدن، در سکوی درستی ایستاده اید و به جهت درستی می روید. قطارهای زیرزمینی در ساعات شلوغی، بسیار شلوغ می شوند. تلاش کنید تا از شلوغی و هیاهو دوری کنید. معمولا در واگن های اول و آخر، جمعیت کمتری وجود دارد.

در کنار همراهتان بایستید

اگر با شخص یا گروهی همراه هستید، پیش از سوار شدن، مطمئن شوید که همه نام ایستگاه مقصد را می دانند، نزدیک به یکدیگر بایستید و اگر از گروه جدا شدید، بر سر نقشه از پیش مشخص شده توافق کنید و به آن عمل نمایید. اگر هنگامی که به سکو رسیدید، قطار در حال ترک کردن ایستگاه بود، برای رسیدن به قطار عجله نکنید، زیرا ممکن است که همراهانتان پشت سرتان جا بمانند. سیستم قطار زیرزمینی مرتبا به سکو وارد می شوند و منتظر ماندن برای قطار بعدی آسانتر از جدا شدن از گروه می باشد.

در ایستگاه درست، پیاده شوید

در قطار، به هر ایستگاه در نقشه تان توجه کنید. اکثر واگن ها یک صفحه نمایش الکترونیک دارند که ایستگاه بعدی را نشان می دهد. گاهی اوقات، راهبر قطار یا یک صدای خودکار، ایستگاه بعدی را اعلام می کند، اما به این صدا اعتماد چندانی نکنید، زیرا تشخیص درست یک نام خارجی با یک لهجه غلیظ محلی در میان سروصدای زیاد جمعیت، ممکن است سخت باشد. هنگامی که به ایستگاه می رسید، از پنجره به بیرون نگاه کنید. نام ایستگاه بر روی سکو و روی دیوارها نوشته شده است. اگر قطار شلوغ است، سعی کنید به سمت درها بروید و یک قدم عقب تر از در و محل پیاده شدن بایستید. هنگامی که قطار متوقف شد، درها ممکن است به طور خودکار باز شوند یا ممکن است نیاز باشد که در را خودتان با فشار یک دکمه یا کشیدن یک اهرم باز کنید. نگران نباشید. به دیگران نگاه کنید و کاری را که آن ها انجام می دهند، انجام دهید.

قطار زیرزمینی

اگر می خواهید خطتان را عوض کنید، نشانه ها را دنبال نمایید

رفتن از یک خط مترو به خط دیگر، می تواند به آسانی طی کردن چند قدم به سمت سکوی مورد نظر باشد و یا اینکه ممکن است مانند یک بی خانمان در میان پیچ و تاب پله ها و راهروهای طولانی سردرگم شوید. سیستم قطار زیرزمینی و سریعترین قطار زیرزمینی با نشانه هایشان به خوبی واضح و مشخصند، تنها کافیست که نشانه ها را دنبال نمایید یا از یک محلی کمک بخواهید.

از ایستگاه خارج شوید

هنگامی که به ایستگاه مقصد می رسید، نشانه های خروج را به سمت خیابان دنبال کنید. حواستان به نقشه های نصب شده دوروبرتان باشد تا بتوانید به مقصدتان برسید. ایستگاه های بزرگتر، چندین خروجی دارند که نام خیابان ها یا مکان های مهم نزدیک به آن ها بر رویشان نوشته شده است. انتخاب یک خروجی درست به شما کمک می کند تا از پیاده روی های طولانی و غیر ضروری در میان تقاطع های شلوغ خودداری کنید.

نمونه یک سفر کوتاه زیرزمینی

در نظر می گیریم که شما می خواهید تا از هتلتان به موزه هنر بروید که در سمت دیگر شهر قرار دارد. از هتل شما تا ایستگاه ناپلئون در خط A، پنج دقیقه پیاده فاصله است. به یاد داشته باشید که خط A، دو ایستگاه پایانی دارد: Outer Limits در شمال و Suburb del Sud در جنوب. موزه هنر در خط B قرار دارد، بنابراین شما باید در ایستگاهی که این دو خط با هم در آن تقاطع دارند، پیاده شوید: ایستگاه Java Junction.

قطار زیرزمینی

شما باید اینگونه سفر کنید:

1) در ایستگاه ناپلئون وارد مترو شوید. نشانه ها را در جهت Outer Limits دنبال کنید (ایستگاه پایانی شمالی).
2) سه ایستگاه را بگذرانید تا به Java Junction برسید. ایستگاهی که در آن باید به سمت خط B بروید.
3) نشانه ها را در جهت ایستگاه East Forest دنبال کنید تا به خط B برسید (ایستگاه پایانی).
4) دو ایستگاه را بگذرانید تا به ایستگاه Michelangelo  برسید.
5) از نقشه دوروبرتان برای انتخاب نزدیک ترین ایستگاه به موزه استفاده کنید.
تبریک می گویم. شما اولین سفر زیرزمینی و سریعترین قطار زیرزمینی خودتان در اروپا را به سرانجام رسانده اید.

قطار زیرزمینی اروپایی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

قطارهای جدید راه دور جایگزینی برای سفر هوایی بین کشورهای اروپایی است

گلاره یوسف پور ، پنج شنبه 26 مرداد 1402

براساس خبرهای واصله، قطارهای جدید راه دور جایگزینی برای سفر هوایی بین کشورهای اروپایی است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :