جزیره های کشور پرتغال | معرفی بهترین جزیره های پرتغال

شاید بسیاری از شما از علاقه مندان به تماشای جزیره ای احاطه شده توسط آب های درخشان و اقامت در آنجا باشید. هر چند  ما در کشور خودمان ایران نیز از این نعمت بزرگ خدادادی بهره مند هستیم و جزایر زیبایی در جنوب و یا حتی در شمال کشورمان داریم اما تماشای نمونه های خارجی این جزایر نیز خالی از لطف نخواهد بود. یکی از این نمونه های خارجی 3 جزیره باشکوه در کشور پرتغال است که بواسطه ی درختان گرمسیر، مناظر زیبا و سواحل خارق العاده معروف هستند. پس می توانند جزایری آرمانی برای علاقه مندان به طبیعت و ماجراجویی باشند. پس اگر تا الان مشتاق شده اید تا با زیباترین جزیره های پرتغال و معروف ترین جزیره های پرتغال بیشتر آشنا شوید، تا پایان با ما و همگردی همراه شوید تا در ادامه به معرفی این 3 جزیره باشکوه و رنگارنگ و  زیبا بپردازیم.

پرتغال

جزیره ی اول: جزیره Azores

جزیره Azores یکی از این سه جزیره زیبا است که شامل گروه می باشد. این 3 گروه به این ترتیب هستند:
1) گروه اول مجموعه جزیره های مرکزی نظیر: (Terceira, Sao Jorge, Pico, Graciosa and Faial
2) گروه دوم مجموعه جزیره های شرقی نظیر : (Santa Maria and Sao Miguel)
3) گروه سوم مجموعه جزیره های غربی نظیر: (Flores and Corvo islands)
از ویژگی های منحصربه فرد جزیره های پرتغال می توان به امکان تفریحات آبی از قبیل ماهیگیری در اعماق دریا، تماشای نهنگ ها، شنا کردن با دلفین ها، قایقرانی و غیره اشاره کرد. از دیگر وجوه تمایز و علل شهرت این جزیره نیز پنیر های محلی و میوه های گرمسیری بی نظیرش هستند که اتفاقا علاقه مندان و خواهان فراوانی نیز دارند. به همه این ویژگی ها و امکانات باید  آفتابی سازگار، سواحلی باشکوه و مناظری بزرگ و زیبا را که این جزیره را به بهشتی مبدل کرده اند، اضافه کرد. از نظر جمعیتی نیز پایتخت این جزیره دارای جمعیتی بیش از 250000 نفر سکنه است. ضمنا در حال حاضر  این جزیره به مکانی برای سوخت گیری هواپیماها، کشتی های کروز و محلی برای حمل و نقل بین المللی مبدل شده است که آن را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور پرتغال زیباترین جزیره های پرتغال تبدیل خواهند کرد و این ویژگی بسیار مهمی برای یک جزیره است. جالب است بدانید که جزیره Azores در قرن 14 و در سال 1317 در اقیانوس اطلس برای بار نخست کشف شده است. از نظر موقعیت جغرافیایی نیز  آزورس در 1400 کیلومتری پایتخت پرتغال، لیسبون قرار دارد. پس با این تفاسیر می توانید بر روی این جزیره ی زیبا حساب ویژه ای باز کنید.

 3 جزیره باشکوه در کشور پرتغال

جزیره ی دوم : جزیره Madeira

شاید بتوان گفت این جزیره همان جزیره ای است که هر آنچه برای یک تعطیلات مورد نظرتان است را بر آورده می سازد. حتما در ذهنتان این پرسش مطرح شده است که این امکانات و خواسته ها شامل چه چیز هایی می شوند. باید گفت اگر علاقه مند به طبیعت و پوشش گیاهی هستید، این جزیره گل های زیبا و جنگل هایی با انبوهی از مه را برایتان به ارمغان می آورد که درجه حرارتی ملایم در طول سال را  به همراه خواهد داشت. دلیل وجود این زیبایی ها هم این است که در گذشته این منطقه دارای قله های آتشفشانی با  ارتفاع 1860 متر بوده است که فوران آن ها در گذشته، در این جزیره ارتفاعات زیادی را  در حال حاضر بوجود آورده اند.  این ارتفاعات با انبوهی از پوشش های گرمسیری پوشانده شده است که بسیار مناظر زیبایی نیز دارد. البته در مورد فوران آتش فشان ها و زمان آن ها باید این را هم افزود که  6500 سال پیش متوقف شده و اکنون خطری از این حیث وجود ندارد. اگر هم  به دنبال استراحتگاه های لوکس و زیبا و استخر های آب گرم، زمین های گلف و تنیس، زمین های اسب دوانی، ماهیگیری و سر گرمی هایی از این دست هستید نیز این جزیره ی زیبا انتظارات شما را بر آورده می سازد. اگر هم برای خوردن میوه های گرمسیری به پرتغال سفر کرده اید، می توانید میوه هایی همچون موز و نیشکر و میوه های گرمسیر را در این جزیره بیابید. شمال این جزیره که در مرکز اقیانوس اطلس واقع شده است، با جنگل های انبوه و جنوب آن  با روستاهای زیبا احاطه شده است. ضمنا جزیره Madeira از  جزیره Porto Santo و دو جزیره غیر مسکونی دیگر تشکیل شده است که هتل های محلی در آن ها وجود دارند که از مهمانان به خوبی پذیرایی می کنند. جالب است بدانید که این جزیره در سال 1419 توسط ناوهای پرتغالی کشف شده است و می تواند بسیاری از انتظارات شما را بر آورده سازد و همین امر نیز باعث رشد روز افزون گردشگران در این معروف ترین جزیره های پرتغال و زیباترین جزیره های پرتغال شده است .

 3 جزیره باشکوه در کشور پرتغال

جزیره ی سوم: جزیره Lisbon 

اگر بدنبال مکانی لوکس و گران قیمت برای زندگی و یا حتی سرمایه گذاری هستید، جزیره لیسبون می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در واقع این جزیره یکی از گران ترین جزیره های دنیا بوده که هر روز با توجه به سرمایه گذاری سرمایه داران که در حال افزایش است، به قیمت آن نیز افزوده می شود. حتی پیش بینی می شود با توجه به روند پیش رو این جزیره به جمع 3 جزیره گران قیمت دنیا پیوسته و مکان مناسبی برای زندگی لوکس باشد. از نظروسعت نیز این جزیره که در نزدیکی پایتخت پرجمعیت پرتغال قرار دارد، مساحت 3000 هکتاری داشته که در نوع خود جزیره ی وسیعی به حساب می آید.  پس اگر زندگی و یا گردشی لوکس می خواهید ، این جزیره را در فهرست اماکن خود برای سفر و بازدید قرار دهید.

در این مطلب قصد داشتیم تا با معرفی سه نمونه  از بهترین جزایر گردشگری  و مقاصد دنیا برای سفر ،  شما را در انتخاب بهترین آنها یاری کرده تا بهترین سفر  ممکن را در کنار خانواده تان تجربه کرده و تا سالیان سال به یاد داشته باشید. 

امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا کرده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همیشه همراه همگردی را فراهم آورده باشیم.

 3 جزیره باشکوه در کشور پرتغال

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی بهترین مناطق دیدنی پرتغال؛ کشوری زیبا در بطن اروپا

فرزانه شریعتی ، چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399

همین الان یک ماشین کرایه کنید و در یکی از این سفرها به بهترین مقاصد دیدنی پرتغال همراه ما باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :