معرفی قله های مرتفع جهان برای کوهنوردان تازه کار

قله های مرتفع دنیا بسیار هستند که می توانید برای کوهنوردی انتخاب کنید. اما برخی از قله ها در عین مرتفع بودن، صعود آسان تری نسبت به سایر قله ها دارند. این قله ها برای کوهنوردان تازه کار انتخاب مناسب تری می باشند. پس اگر تازه کوهنوردی را شروع کرده اید و قصد صعود به قله های مرتفع را دارید، در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید. در این جا با قله های مرتفع جهان و بلندترین قله های جهان آشنا خواهید شد که به راحتی می توانید آن را فتح نمایید.

معرفی قله های مرتفع

قله فوجی در ژاپن

کوه فوجی با ارتفاع 3776 متر بلند ترین کوه ژاپن است که در پایتخت این کشور قرار دارد. این قله به عنوان نماد کشور ژاپن در بسیاری از عکس ها و نقاشی های هنرمندان این کشور خودنمایی می کند. فوجی یک آتشفشان خاموش است که آخرین بار در سال 1708 میلادی فوران کرد این قله را می توان یکی از پرطرفدارترین قله های مرتفع دنیا در بین کوهنوردان دانست تا جایی که این قله از لحاظ تعداد دفعات صعود به عنوان اولین قله ی مرتفع جهان شناخته می شود. اگر کوهنورد تازه کاری هستید، مسیر Kawaguchiko بهترین مسیر برای صعود به قله فوجی است. زیرا به بالارفتن قدرت و استقامت شما به عنوان یک کوهنورد تازه کار کمک می کند. این مسیر از ارتفاع 2300 متری شروع شده و تا قله ادامه می یابد. اگر از آمادگی بدنی کافی برخوردار باشید، می توانید در مدت 8 ساعت به قله دست پیدا کنید. برای صعود به این قله باید در ماه های جولای یا آگوست اقدام نمایید.

قله ی فوجی در ژاپن

قله پایکس در آمریکا

قله پایکس (Pikes) با ارتفاع 4302 متر یک انتخاب مناسب برای شروع کوهنوردیست. فتح این قله به شما کمک می کند تا آمادگی لازم برای دست یافتن به قله های مرتفع جهان را پیدا کنید. این قله در آمریکای شمالی واقع شده و بلندترین قله ی رشته کوه فرانت می باشد. برای رسیدن به قله ی این کوه یک مسیر فوق العاده عالی وجود دارد. پس از صعود شما می توانید با استفاده از قطار یا ماشین یکی از گردشگران به سمت پایین قله برگردید.

قله ی پایکس در آمریکا

قله Tofana di Rozes در ایتالیا

این قله یکی از بهترین تجربه ها برای کوهنوردان تازه کار می باشد. کوهنوردان در حین بالارفتن از کوه می توانند سنگ نوردی را نیز تجربه نمایند. این قله دارای 3225 متر ارتفاع بوده و مسیر کوهنوردی آن تا قله 1200 متر می باشد. در این مسیر راه های آهنکوب (via ferrata) برای کوهنوردان تازه کار تعبیه شده است که به این راه ها Ferrata Lipella گفته می شود. این راه آهنکوب مجموعه ای از پلکان ها و کابل هایی می باشد که به کوهنوردان کمک می کند بدون هیچ تخصص و مهارت خاصی این قله را فتح نمایند. صعود به این قله 5 ساعت طول می کشد.

قله ی Tofana di Rozes در ایتالیا

کوه هود در ایالات متحده ی آمریکا

کوه هود (Hood) یکی از کوه های بخش شمال غربی اقیانوس آرام است که در آمریکا قرار دارد. این قله با ارتفاع 3426 متر یکی از راحت ترین قله های این بخش برای صعود می باشد. کوهنوردان تازه کاری که تجربه ی استفاده از یخ شکن و تبریخ را نداشته اند، می توانند این قله ی را برای اولین تجربه ی خود به عنوان یک قله ی برفی انتخاب نموده و آن را فتح نمایند. اغلب کوهنوردان مسیر دامنه ی جنوبی را برای صعود انتخاب می کنند. صعود از این مسیر و عبور از لژ Timberline حدود 12 ساعت طول می کشد. زمان مناسب برای صعود از این قله از اواخر آوریل شروع شده و تا ژوئن ادامه می یابد.

کوه هود در ایالات متحده ی آمریکا

قله ی بریتورن در سوئیس

اگر قصد دارید صعود به یک قله ی برفی و یکی از بلندترین قله های جهان با ارتفاع بالا را تجربه کنید، قله ی بریتورن (Breithorn) می باشد. بین تمام قله های مرتفع رشته کوه های آلپ، بریتورن با ارتفاع 3883 متر بیشترین آمار صعود را داراست. برای صعود با زاویه ی 35 درجه یک قله ی برفی است که برای صعود به آن نیاز به استفاده از یخ شکن و تبریخ برای کوهنوردان می باشد و شاید به همین دلیل کمی سخت به نظر برسد. اما کوهنوردان می توانند با استفاده از تلکابین Klein Matterhorn تا 300 متری قله بروند و بقیه راه را تا قله طی کنند.

کوه هود در ایالات متحده ی آمریکا 1

قله ی کلیمانجارو در تانزانیا

کلیمانجارو (Kilimanjaro) بلندترین کوه آفریقاست و یکی از قله های مرتفع دنیا است که در کشور تانزانیا قرار دارد. این کوه با ارتفاع 5895 متر یک تجربه ی متفاوت و عالی برای کوهنوردان تازه کار به شمار می آید. صعود به این کوه نسبتا راحت است و خطراتی مانند سقوط بهمن یا شکاف های عمیق، کوهنوردان را تهدید نمی کند. مسیر شروع صعود در قله کلیمانجارو از ارتفاع 1800 متری آغاز می گردد و به مدت 5 - 6 روز طول می کشد تا کوهنورد به قله برسد. در تمامی مسیر صعود راهنمایان محلی کوهنوردان را همراهی می کنند. کوهنوردان با صعود به این قله ی بلند می توانند خود را با شرایط آب و هوایی و رقیق بودن آن وفق دهند و واکنش بدنشان را در این شرایط بسنجند.

قله ی کلیمانجارو در تانزانیا

قله اوریزابا در مکزیک

قله اوریزابا (Orizaba) با ارتفاع 5636 متر بلندترین قله ی مکزیک می باشد. این قله نیز مانند کلیمانجارو یک فرصت عالی برای کوهنوردان تازه کار محسوب می گردد. برای صعود به این قله ابتدا کوهنوردان با قله های کم ارتفاع تر شروع می کنند تا بدن آن ها با شرایط جوی کوه هماهنگ شود. سپس صعود به اوریزابا یکی از قله های مرتفع دنیا آغاز می شود. صعود از Piedra Grande شروع شده و به سمت یخچال جاماپا (Jamapa) ادامه پیدا می کند. از ارتفاع 5000 متری به بالا کوهنوردان یک مسیر یخی را با شیب 40 درجه می گذرانند.

قله ی اوریزابا در مکزیک

قله آیلند در نپال

قله ی آیلند (Island) با ارتفاع 6189 متر به عنوان یکی از ساده ترین قله های مرتفع جهان برای کوهنوردی شناخته می شود و کوهنوردان تازه کار با کمترین تجربه می توانند به راحتی یکی از بلندترین قله های جهان را فتح نمایند. این قله نیز یک قله برفی است و در برخی مناطق نیاز به استفاده از یخ شکن و تبر یخ می باشد. قله ی آیلند در پارک ملی ساگارماتا در منطقه ی هیمالایای نپال واقع شده و صعود به این قله یک تا دو روز طول می کشد.

قله ی آیلند در نپال
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به آسیا | جاذبه های گردشگری قاره اسیا برای گردشگران تازه کار

ن. چرمچی ، پنج شنبه 10 آبان 1397

در این مطلب به معرفی مقاصد گردشگری فوق العاده که سفر کردن به آنها آسان است و برای یک گردشگر مستقل و تازه کار مناسب و ایده آل هستند می پردازیم

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :