آشنایی با پاندو | بزرگترین موجود زنده روی کره ی زمین

پاندو اسم یک کلونی از درختان صنوبری است که در کنار یکدیگر رشد کرده اند و جنگلی انبوه را تشکیل داده اند. اگر خوب به این جنگل نگاه کنی ابتدا تصور می کنی که با جنگلی پر از درختانی که ریشه هایشان از هم جدا هستند طرف هستی در صورتی که این طور نیست در واقع این همه درختان را که می بینی همه ی آنها از ریشه به یکدیگر متصل هستند. در واقع کل این درختان صنوبر لرزان با همدیگر تشکیل یک درخت بزرگ و غول پیکر را می دهند به نام پاندو شاید بتوان پاندو را بزرگترین درخت جهان و موجود زنده روی زمین تصور کرد موجودی که ریشه در خاک دارد و نفس می کشد، موجودی زنده که اگر مراقب آن نباشیم شاید چند صباحی بیشتر در بین ما نخواهد ماند. پس باهمگردی همراه باشید تا به تماشای کهنسال ترین درخت جهان برویم.

پاندو بزرگترین موجود زنده روی زمین

نگاهی عمیق تر به پاندو

بارتون بارنز از دانشگاه مشیگان اولین بار لفظ موجود زنده را برای این کلونی درختان استفاده کرد وی در دهه ی 1970 پاندو را کشف نمود.  خوب حالا که در مورد پاندو این موجود بزرگ و زیبا صحبت کردیم خوب است بدانید که محل زندگی آن در ایالت یوتای آمریکا و در جنگل ملی فیشلیک می باشد. اگر از نظر ژنتیکی به بررسی تک تک این صنوبران بپردازیم می بینیم که دقیقا مانند هم هستند و تعداشان به بیش از 43 هزار درخت  می رسد. یعنی 43 هزار درخت به یک ریشه مشترک وصل هستند که عمری بیش از 80 هزار سال برای آن ها می توان متصور شد.

پاندو

پاندو

پاندو این جنگل اسرار آمیز و دیدنی تقریبا مساحتی بالغ بر 43 هکتار را تحت تصرف خود قرار داده است و این درخت بزرگ، پاندو از آن جهت عمر دراز داشته است که توانسته است خودش به تکثیر و تولید خود بپردازد که از نظر علمی به آن گیاه باروری می گویند، یعنی نوعی تولید مثل غیر جنسی . OECD سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در سال 1992 پاندو را به عنوان بزرگترین درخت جهان و موجود زنده روی زمین نام نهاد. عمر هر کدام از درختان این کلونی، هر کدام از صنوبران لرزان به صورت جدا را گیاهشناسان و پژوهشگران طبق تحقیقاتی که بر روی موارد مشابه انجام داده اند چیزی حدود 1 میلیون سال برآورد می کنند لقب کهنسال ترین درخت جهان را از آن خود کرده. گفته می شود که وزن پاندو تقریبا معادل 6 هزار تن می باشد و توانایی گسترش این درختان تا 80 هکتار نیز وجود دارد. و روند تکثیرشان هم بدین گونه است که وقتی که شرایط مساعدی قرار داشته باشند زیر شاخه هایی از دل زمین بیرون می آید و رشد می کند و به یک درخت صنوبر بالغ تبدیل می شود در حالی که ریشه ی همه ی این درختان همان طور که گفتیم یکی است و عضوی از خانواده بزرگ پاندو می شود.

درختان کهنسال پاندو

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بزرگترین پرتره پابلو پیکاسو با استفاده از تراکتور بر روی زمین خلق شد

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 20 فروردین 1402

براساس آخرین گزارش های منتشر شده، بزرگترین پرتره پابلو پیکاسو با استفاده از تراکتور بر روی زمین خلق شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :