آشنایی با فرودگاه بین المللی باتومی در کشور گرجستان

شاید بسیاری از شما تاکنون به سفر به گرجستان را تجربه کرده باشید و یا سفر به این کشور را در برنامه سفر های خود قرار داده اید، چرا که سفر به این کشور را می توانید در زمره سفر های اروپایی خود قرار دهید. این کشور که همچون بالکنی برای قاره اروپا است، می تواند تجربه ای بی نظیر را در زمینه گردشگری برایتان به ارمغان بیاورد. از میان شهر های این کشور شهری به نام باتومی وجود دارد که به «لاس وگاس کوچک دریای سیاه» (البته قبل از تیراندازی در این شهر آمریکا) معروف است و به صنعت گردشگری و جذب گردشگر کشور گرجستان کمک شایانی کرده است. دلیل این نام گذاری ( لاس وگاس)  نیز وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی در این شهر است. ما در این مطلب قصد داریم تا به معرفی فرودگاه بین المللی باتومی بپردازیم. پس اگر می خواهید با این فرودگاه بیشتر آشنا شوید، تا پایان با ما و همگردی همراه شوید. ابتدا بهتر است قدری به معرفی این شهر و در واقع بندر بپردازیم. این بندر  در کرانه دریای سیاه قرار داشته و از این حیث حائز اهمیت است که مراودات تجاری و مسافری گرجستان با اروپا و سایر نقاط جهان از این بندر امکان پذیر است. نکته دیگر که در رابطه با کشور ما ایران طی سال های گذشته صورت گرفته این است که روادید برای گردشگران ایرانی لغو شده و این موضوع خود مزید بر علت شده است تا شمار گردشگران این کشور و بطور خاص بندر باتومی روز به روز افزایش یابد. با این تفاسیر واضح است که فرودگاه بین المللی باتومی که یکی از اصلی ترین پایگاه های تردد گردشگران خارجی این کشور است، از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. در ادامه با این فرودگاه بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با فرودگاه بین المللی باتومی در کشور گرجستان

مشخصات پایه ای فرودگاه بین المللی باتومی

در ابتدا بهتر است از مشخصات پایه این فرودگاه کمی آشنا شویم. ارتفاع این فرودگاه از سطح دریا  32 متر بوده و کد  یاتا آن  BUS می باشد. نوع این فرودگاه همگانی (مسافری) بوده و کد ایکائو آن نیز  UGSB است. برای سفر به این بندر 1398 کیلومتر معادل با 80 دقیقه پرواز را باید از تهران طی کرد. 

 فرودگاه بین المللی باتومی در کشور گرجستان

معرفی فرودگاه بین المللی باتومی

شاید اطلاع داشته باشید که پایانه جدید فرودگاه این شهر نیز  از سال 2007 میلادی مشغول سرویس دهی است. گنجایش پذیرش این فرودگاه کشور گرجستان که  در سال گذشته طبق اعلام شرکت فرودگاه های گرجستان در حدود 51 درصد با استقبال بیشتری مواجه شده اند، 600,000 نفر  در سال می باشد. ضمنا بهتر است بدانید که این فرودگاه توسط سازمان ملی هوانوردی آمریکا بواسطه ی برخورداری از استانداردهای روز تایید شده است. پس با این تفاسیر جای هیچ تعجبی نیست که با وجود  رشد صنعت گردشگری در گرجستان فرودگاه بین المللی باتومی یکی از سه فرودگاه اصلی کشور گرجستان باشد. 

فرودگاه بین المللی باتومی

موقعیت جغرافیایی و راه های دسترسی فرودگاه بین المللی باتومی

حال اگر تصمیمتان را برای سفر به گرجستان گرفته اید، بهتر است بدانید که موقعیت فرودگاه  باتومی در 2 کیلومتری جنوب باتومی و بیست کیلومتری شمال شرقی شهر هوپا در استان آرتوین (Artvin) ترکیه است. در ادامه به معرفی مسیر های اتوبوس و تاکسی این فرودگاه نیز می پردازیم.
فرودگاه بین المللی باتومی

دسترسی از طریق اتوبوس

اگر می خواهید با اتوبوس از  این فرودگاه به مرکز شهر و برعکس جا به جا شوید، می توانید از طریق ایستگاه اتوبوس ویژه فرودگاه – شماره 10- که در مقابل پایانه مستقر است، در مدت 20 دقیقه به مرکز شهر برسید.

فرودگاه بین المللی باتومی

دسترسی از طریق تاکسی

اگر هم ترجیح می دهید که با تاکسی های فرودگاه در مقابل پایانه قرار دارند، خود را به مرکز شهر برسانید، در مدت 10 تا 15 دقیقه به مرکز شهر خواهید رسید.

فرودگاه بین المللی باتومی

در این مطلب قصد داشتیم تا با معرفی فرودگاه یکی از بهترین شهر ها و مقاصد دنیا برای سفر  شما را در انتخاب بهترین آنها یاری کرده تا بهترین سفر به گرجستان ممکن را در کنار خانواده تان تجربه کرده و تا سالیان سال به یاد داشته باشید. امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا کرده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همیشه همراه همگردی را فراهم آورده باشیم.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به یزد | آشنایی با فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی

hb ، شنبه 18 شهریور 1396

فرودگاه بین المللی شهید صدوقی مهمترین پایانه مسافربری استان یزد به حسب می آید که سالانه مسئولیت حمل و نقل عده زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را برعهده می گیرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :