مجسمه قهرمان ملی ارمنستان | مجسمه ساسونتسی داوید در ارمنستان

یادبود های فراوانی را می توان در کشور ارمنستان دید که طراحی و رونمایی بیشتر آن ها در دوران ارمنستان شوروی یعنی دهه های 1920 تا 1980 انجام شده و نماد استقامت و مقاومت این کشور در مقابل بیگانگان می باشد. در میان این مجسمه ها و یادبود ها می توان به مجسمه میلیام سارویان، میکائیل نعلبندیان، واردان مامیکونیان و مهم تر از همه مجسمه ساسونتسی داوید اشاره کرد. مجسمه قهرمان ملی ارمنستان که گردشگران زیادی برای دیدنش به ایروان می روند. با همگردی همراه باشید تا با مجسمه ساسونتسی داوید در ارمنستان آشنا شوید.

مجسمه قهرمان ملی ارمنستان

آشنایی با قهرمان ملی ارمنستان

یکی از چهار قهرمان اصلی و حماسی ارمنستان، داوید ساسونی یا ساسونتسی داوید می باشد. کسی که مقاومت و ایستادگی زیادی در مقابل حمله اعراب به ارمنستان از خود نشان داد و در مقابل آنها مبارزه کرده تا کشورش را نجات دهد و استقلال و آزادی را به کشور خود ارمغان بیاورد. ساسونتسی داوید فردی بود که عرق خاصی به وطن خویش داشت. تعصب او بیش از اندازه بود به گونه ای که او حتی در خوردن غذا نیز دقت می کرد و غذاهایی که از سمت کشورهای عربی وارد شده بود را مصرف نمی کرد. غذای او محصول ناب ساسون یعنی کره و عسل بود. همه این ها نشان می دهد که وی فردی میهن پرست بود. مهر ورزی نسبت به ستمدیدگان، امید و خوش بینی نسبت به پیروزی و عدالت، انسان دوستی و وطن پرستی از او یک قهرمان وطن پرست و افسانه ای برای مردم ارمنستان ساخته است. داستان او مربوط به قرن هشتم می باشد. این در حالیست که داستان حماسی او در سال 1837 اولین بار به صورت مکتوب در آمد. حماسه او که به زبان های مختلفی در سراسر جهان ترجمه شده، دارای چهار بخش به نام قهرمان اصلی آن یعنی داوید ساسونی می باشد.

مجسمه قهرمان ملی ارمنستان | ساسونتسی داوید

ایستگاه ساسونتی داوید ایروان

در بخش شنگاویت ایروان یکی از ایستگاه ها به نام این قهرمان ملی و حماسی نام گذاری شده است. برای دسترسی آسان به خیابان Tigram mets و یادبود ساسونتسی داوید و همچنین ایستگاه راه آهن ایروان می توان از این ایستگاه استفاده کرد. افتتاح این مترو در 7 مارس سال 1981 صورت گرفت و تعداد ایستگاه های این مترو ده ایستگاه می باشد. حرکت قطار در این ایستگاه تا ساعت 11 شب انجام می شود و در زمان های خلوت هر ده دقیقه یک بار و در زمان های شلوغ هر 5 دقیقه یک بار قطار از این ایستگاه حرکت می کند و سریع ترین مسیر برای گشت و گذار در شهر نسبت به ایستگاه های دیگر همین ایستگاه مترو ایروان می باشد.

مجسمه قهرمان ملی در ارمنستان

کمی بیشتر درباره مجسمه قهرمان ملی ارمنستان

مجسمه ساسونتسی داوید در ارمنستان که درست در مقابل این ایستگاه قرار گرفته، بسیار دیدنی می باشد. مجسمه ای سوار بر پشت اسب که تاثیر گذار ترین یادبود در این کشور است. مردم ارمنستان، مردمی وطن پرست و علاقه مند به استقلال و آزادی هستند و این را می توان از احترام خاصی که برای این قهرمان افسانه ای خود قائل هستند، فهمید. مجسمه ساسونتسی داوید برای این مردم، نماد استقلال و آزادی است. از این قهرمان، مجسمه دیگری در فرزنو کالیفرنیا در کشور آمریکا قرار دارد و بر روی مجلات مختلف و بروشور های سفر می توان تصویر این مرد افسانه ای را دید. این مجمسه در سال 1959 رونمایی شد که بر روی پایه ای که در یک حوض آب قرار گرفته و از جنس سنگ می باشد، قرار گرفته است. یکی از بزرگترین و ماهرترین نقاشان و مجسمه سازان ارمنستان به نام یرواند کوچار این مجسمه را ساخته است. کوچاری که به اشتباه او را در سال 1941 دستگیر کرده و دو سال به زندان انداختند. این اولین نمونه از این مجسمه بود که 3 متر طول داشت و مجسمه ای بود از جنس گچ که در سال 1939 ساخته شد و به گونه ای ساخته شده که سربازان عرب را که در زیر سم اسب این دلاور یعنی داوید به خاک افتاده بودند، به تصویر می کشید. او با به زندان افتادن، اعتبار و ارزش خود را در بین مردم از دست داد، اما بعد از گذشت دو دهه توانست بار دیگر این مجسمه را در همان میدان در ارمنستان و این بار از جنس مس بسازد و اعتبار از دست رفته خود را باز یابد. ظاهر این مجسمه به گونه ای است که یک شمشیر در دستان داوید قرار گرفته. داویدی که انگیزه ای وصف ناپذیر به استقلال و آزادی میهن خویش دارد و او را به صورت یک مرد همیشه مبارز در مقابل تهاجم بیگانگان به سرزمین مادریش نشان می دهد. این مجسمه نسبت به مجسمه مسی، کمی بزرگتر و مجسمه ای بی نظیر از هر لحاظ می باشد.

مجسمه قهرمان ملی ساسونتسی داوید
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مجسمه ی ساسونتسی داوید در ارمنستان | ساسونتسی داوید قهرمان ملی

ز. نیرومند ، چهارشنبه 26 مهر 1396

هر کشور قهرمان ها و اسطوره هایی دارد که برای مردم کشورشان بسیار عزیز و قابل احترام هستند. گاهی این افراد چنان در دل مردم جای می گیرند

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :