موزه جنگ پنن| مکانی تسخیر شده در مالزی

کانال نشنال جئوگرافیک در برنامه ای که در آن به معرفی ده مکان ترسناک آسیا برای گردشگری می پرداخت، موزه جنگ پنن را به عنوان یکی از ده مکان ترسناک برای سفر به آسیا معرفی نمود. زیرا این موزه دارای گذشته تاریکی بوده و در فضای این موزه می توان رمز و راز را حس کرد. با همگردی همراه باشید تا با موزه جنگ پنن در مالزی یا جایی که به نام موزه تسخیر شده در مالزی معروف است، بیشتر آشنا شوید.

موزه جنگ پنن

آشنایی با موزه تسخیر شده در مالزی

علت این که این موزه را ترسناک می خوانند، بر می گردد به افسانه ای قدیمی که در آن یک کلنل ژاپنی به نام تاداشی سوزوکی این مکان را در تسخیر خودش دارد. کلنلی که می گویند، بسیاری از ساکنان این منطقه توسط شمشیر سامورایی او به قتل رسیده اند. آنچه که در بررسی ها مشخص شده، این است که بخشی از داستان خوفناک این موزه به دوران جنگ جهانی دوم باز می گردد. یکی از افسانه ها که در مورد موزه جنگ پنن وجود دارد، این است که می گویند، کارگران بسیاری که مشغول تمیز کردن محوطه این موزه بوده اند، دیده اند که در اطراف این موزه موجوداتی عجیب مانند غول آزادانه رفت و آمد می کنند. این که می گویند این موزه یک موزه تسخیر شده است، بیشتر از لحاظ تاریخی می باشد، زیرا این موزه توسط نیرویی تحت تسلط در آمده. علاوه بر آن اینکه موزه در کنار گورستان چینی ها قرار گرفته نیز تاثیر به سزایی در مخوف بودنش داشته است. در زبان محلی این موزه را با نام بوکیت هانتو یا تپه ی روح می شناسند.

موزه جنگ پنن

مستند موزه جنگ پنن در نشنال جئوگرافیک

یک برنامه تلویزیونی توسط کانال نشنال جئوگرافیک ساخته شده که در واقع مستندی است که در آن به بررسی ده تا از مکان های خوفناک در آسیا می پردازند که یکی از آنها همین موزه جنگ پنن در مالزی می باشد. این مستند در واقع تاریخ این موزه را به صورت یک فیلم در آورده و شاید مردم عادی وقتی برای اولین بار با عنوان این فیلم مواجه می شوند، احساس کنند که این مستند در رابطه با ارواح و ... است، اما واقعیت این است که در این برنامه به بررسی مکان هایی می پردازند که گذشته آن ها تلخ و به نوعی اسرار آمیز و رمز آلود می باشد و به هیچ وجه در آن ها جادو ی سیاه یا ارواح خبیث وجود ندارد، بلکه تاریخی که بر این مکان ها گذشته، سبب شده که به صورت یک مکان نفرین شده و دارای اشباح و ... به نظر آید. 

موزه تسخیر شده در مالزی
موزه تسخیر شده مالزی

 تاریخچه موزه جنگ پنن

در اصل موزه جنگ پنن در کشور مالزی، یک قلعه نظامی می باشد و در بوکیت باتومائونگ واقع شده است. ارتش ژاپن در طی جنگ جهانی دوم به این قلعه که تحت تصرف نیروهای انگلستان بود و توسط سربازان مالزی و نیروهای سیک محافظت می شد، حمله کردند و توانستند در این جنگ پیروز شده و قلعه را به تصرف خود در آورند. تاریخ ساخت این قلعه بر می گردد به سال 1930 که انگلیسی ها آن را بنا کردند و و جنگی که در سال 1941 به وقوع پیوست، سبب معروف شدن و مشهور شدن پنن شد. مردمان محلی می گویند که در این مکان خوف انگیز، گردن صد ها انسان زده شده، زیرا وقتی ژاپنی ها آن را به تسخیر در آوردند، از آن به عنوان زندان استفاده کردند و اسیران خود را در آن شکنجه می دادند. علت شکل گیری این افسانه های خوفناک نیز از همین جا به وجود آمده است و صدای فریاد این بیچارگان هنوز هم از دیوارها و حیاط های خلوت موزه پنن شنیده می شود.  در این موزه برای دسترسی ارتش به زیر دریایی هایی که در خلیج مستقر بودند، تونل هایی حفر شده بود. همچنین می توان از توپ های قدیمی که در آن زمان استفاده می شدند، بازدید کرد. جالب است بدانید که این تونل ها از بین نرفته اند و بازدید کنندگان می توانند از آن ها بازدیدکنند.

تاریخ موزه جنگ پنن
موزه جنگ مالزی
موزه تسخیر شده در مالزی

تبدیل منطقه تسخیر شده به موزه

این مکان در سال 2002 به موزه جنگ تبدیل شد و تاریخی را که در دوران جنگ بر آن رفته، به نمایش می گذارد و مردم می توانند از این موزه دیدن کنند و از گذشته و تاریخ شوم این منطقه با خبر شوند. برنامه های زیادی در موزه پنن برای بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است، برای مثال بازدید کنندگان این موزه می توانند در مسابقات پینت بال شرکت داشته باشند یا به بازدید از تونل ها ی زیر زمینی که اشاره کردیم، بپردازند و همچنین بازدید از استحکامات باقی مانده از دوران جنگ جهانی دوم و گشت و گذار در دل جنگل و شرکت در تورهای شبانه از جمله برنامه هایی است که برای گردشگران در  موزه پنن  فراهم آمده است، البته اگر تمایل داشتند، می توانند در کمپ هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده اند، نیز به استراحت بپردازند. اقلامی که لازم است تا گردشگران هنگام بازدید از موزه جنگ پنن به همراه خود داشته باشند، بدین شرح می باشد: کلاه رنگی، دوربین دو چشمی، قلم و کاغذ، لباس خنک و سبک، کفش های راحتی و اسپری ضد حشرات.

موزه تسخیر شده جنگ در مالزی

موزه جنگ مالزی

موزه جنگ پنن مالزی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

خانه تسخیر شده استرالیا، مکانی فراتر از وحشت و ترس

مجید قدیانی ، شنبه 12 مرداد 1398

خانه ترسناک مونت کریستو استرالیا، به اعتقاد محلی ها مکان تسخیر ارواح مالکان پیشین آن است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :