حقایق جالب در مورد روسیه که باید بدانید!

همان طور که می دانید روسیه پهناورترین کشور جهان می باشد که در دو قاره ی آسیا و اروپا گسترده شده است. این کشور به دلیل جاذبه های تاریخی، فرهنگی و هنری فراوان و جذابیت های ترکیب این جاذبه ها با زندگی مدرن امروزی، مورد توجه بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا واقع شده است. دویت دارید حقایقی درباره روسیه بدانید؟ اگر شما نیز علاقه مند به این کشور پهناور هستید، در ادامه این مطلب با ما و حقایق روسیه همراه باشید. در این بخش قصد داریم شما را با جالب ترین مکان، آداب و رسوم، قوانین و حقایق جالب در مورد روسیه آشنا کنیم.

Russia

هتل آستوریا

هتل آستوریا (Astoria) یکی از معروف ترین هتل های سن پترزبورگ است که در سال 1912 افتتاح شد. این هتل قدیمی همان مکانی است که هیتلر  به مناسبت فتح شهر سن پترزبورگ تصمیم داشت تا جشنی را در آن برپا کند و این یکی از حقایق جالب در مورد روسیه است.

هتل آستوریا

موزه ی هِرمیتاژ

موزه ی هرمیتاژ (Hermitage ) یا  ارمیتاژ یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین موزه های جهان است که در سن پترزبورگ  روسیه قرار دارد. یکی از جالب ترین نکات این موزه و حقایق جالب در مورد روسیه، زندگی کردن 70 گربه در این مکان است. این گربه ها برای محافظت از گنجینه های این موزه در مقابل جوندگان در این جا گذاشته شده اند. این رسم از سال 1745 و به دستور ملکه الیزابت، بنیان گذار سن پترزبورگ انجام شد و تاکنون نیز برجای خود مانده است. از نکات جالب توجه دیگر این موزه می توان به راهروی مرمرین آن اشاره کرد که نزدیک به 14 مایل طول دارد.

موزه ی هِرمیتاژ

روز سوبوتنیک

روز سوبوتنیک (Subbotnik)، روزی است که در آن تمامی مردم کشور روسیه به صورت داوطلبانه به کارهایی مانند جارو زدن، تمیز کردن، تعمیرات و ... می پردازند، بدون آن که مزدی بابت کارهایشان دریافت کنند. این کار اولین بار شنبه اول ماه می 1920 و با حضور لنین آغاز شد و همچنان ادامه دارد و این یکی از حقایق جالب در مورد روسیه است.

روز سوبوتنیک

میدان سرخ

میدان سرخ  یکی از جاذبه های مهم کشور روسیه و نماد آن است. این میدان اصلی ترین میدان مسکوست که خیابان ها و راه های بسیاری را به هم وصل می کند. حقیقتی که در مورد این میدان باید بدانید این است که نام میدان سرخ ربطی به کمونیسم ندارد، بلکه از لغت روسی krasnyi  به معنای زیبا گرفته شده است. میدان سرخ به روسی کراسنایا پلوشاد تلفظ می شود و این از حقایقی درباره روسیه است که باید بدانید.

میدان سرخ

قندیل های یخی و بسته شدن خیابان ها در زمستان

مسکو یک کشور سردسیر است و در زمستان امکان جدا شدن قطعات یخ از ناودان ها در آن وجود دارد. از این رو برخی از خیابان های این کشور در زمستان بسته می شود و امکان رفت و آمد در آن ها وجود نخواهد داشت. این کار برای حفظ امنیت افراد انجام می شود و حقایقی درباره روسیه است.

مجسمه ی سگ

دو مجسمه ی سگ در روسیه وجود دارد که یکی از آن ها تندیس یادبود لایکاست که در نزدیکی مرکز تحقیقات فضایی روسیه در مسکو قرار دارد. لایکا سگی بود که در سال 1957 به فضا رفت. مجسمه ی دیگر یک سگ برنزی است که در ایستگاه متروی Ploshchad Revolutsii  قرار گرفته است. بینی این سگ به صورت درخشان طراحی شده و گفته می شود لمس آن برای شما شانس می آورد و این حقایقی درباره روسیه است که خیلی جالب می باشد.

مجسمه ی سگ

سوپ پای مرغ

سوپ پای مرغ یکی از لذیذترین غذاهای سنتی روسی است و به آن kholodets گفته می شود.

علاقه ی روسی ها به رختکن

اگر در روسیه به جاهایی مانند رستوران، کافه، موزه و ... رفتید و از شما خواستند تا پالتو، کت یا کیفتان را در رختکن بگذارید، تعجب نکنید. روس ها علاقه ی زیادی به رختکن دارند و استفاده نکردن از رختکن از نظر آن ها کار ناپسندی به نظر می رسد و این حقایقی درباره روسیه است که در آن جا نباید فراموش کنید .

تقدیم کردن گل

یکی از نکاتی که در روسیه باید به آن توجه کنید، تقدیم کردن گل است. این کار در روسیه قوانین و آداب مخصوص خود را دارد. به عنوان مثال باید حواستان باشد تعداد گل هایی که به کسی می دهید، حتما فرد باشد. در مراسم ترحیم تعداد گل هایی که می برید، زوج باشد. همچنین تعداد گل ها نیز آداب خود را دارد و این حقایقی درباره روسیه است که خیلی رعایتش مهم میباشد.

مجسمه ی خرگوش

سال ها پیش تعدادی خرگوش در سن پترزبورگ زندگی می کردند. این خرگوش ها در مقابل سیلی که در قرن های 18 و 19 باعث نابودی سن پترزبورگ شد، مقاومت کردند. از این رو مجسمه ای از یک خرگوش صحرایی در این شهر و در کنار پلی که به قلعه ی پترو پاول(Peter and Paul) می رسد، قرار داده اند. مردم این منطقه معتقدند اگر با سکه به این مجسمه ضربه بزنند، برایشان شانس می آورد و این از حقایق روسیه است.

مجسمه ی خرگوش

سن امید به زندگی

از حقایق روسیه؛ سن امید به زندگی است که در مردان روسی 63 سال و در زنان روسی 75 سال می باشد. این سن کمتر از سن امید در کشورهایی مانند کره ی شمالی و عراق می باشد.

آرامگاه نهنگ ها

مکانی با نام Whale Bone Alley در جزیره تیگران (Yttygran) روسیه قرار دارد که در آن نمادهایی از استخوان های پستانداران دریایی دیده می شود. این مکان مرموز سال ها پیش کشف شده و امروزه به دقت از آن نگهداری می شود و از حقایق روسیه است.

آرامگاه نهنگ ها

متروی مسکو

یکی از حقایقی درباره روسیه که باید بدانید، متروی مسکو است که یکی از قدیمی ترین متروهای دنیاست و در 15 ماه می سال 1935 افتتاح شد. متروی مسکو به عنوان زیباترین متروی جهان شناخته شده است. در طراحی این مترو از مواردی مانند مجسمه های مرمری، دیوار های از جنس موزائیک و شیشه ها رنگین استفاده شده است. همچنین مترویی مخفی با نام Metro-2 نیز در روسیه وجود دارد. این مترو پناهگاه های نظامی این کشور را به یکدیگر متصل می کند.

متروی مسکو

ترشی های روسی

مردم روسیه علاقه ی زیادی به ترشی جات دارند و می توان گفت تقریبا از همه چیز ترشی درست می کنند و این از حقایق روسیه است.

درخت قفل

درختانی در روسیه وجود دارند که زوج های جوان روسی برای نشان دادن علاقه خود به هم، قفل هایی را بر روی این درختان می زنند و این حقایقی درباره روسیه است که خیلی هم جذابه.

درخت قفل

بنای یادبود مدافعان لنینگراد

 بنای یادبود مدافعان لنینگراد (The Monument to the heroic Defenders of Leningrad) در سن پترزبورگ برای مردمی است که در یک محاصره 900 روزه در مقابل نازی ها ایستادگی کردند و از حقایق روسیه می باشد. این بنا در یک موزه قرار دارد و تنها صدایی که از آن شنیده می شود، صدای تیک تاک یک مترونوم است. این صدا همان صدایی است که در زمان محاصره از رادیوهای محلی پخش میشد و مفهوم آن این بود که شهر هنوز سقوط نکرده است.

بنای یادبود مدافعان لنینگراد

ضعیف ترین افراد در سرما

در روسیه اگر فردی در دمای بالاتر از منفی 20 درجه ی سانتی گراد گوش های کلاه خز خود را پایین بیاورد، به عنوان یک شخص ضعیف دیده می شود.

ترافیک در مسکو

شاید فکر کنید هیچ جای دنیا شدن ترافیک به اندازه ی تهران سنگین نیست. اما باید بدانید که در مسکو ترافیک به حدی سنگین است که افراد ثروتمند برای عبور از ترافیک سوار آمبولانس های تقلبی می شوند.

جمعیت زنان  و مردان روسی

در روسیه جمعیت زنان 11 میلیون بیشتر از مردان این کشور است.

جمعیت زنان و مردان روسی

رشوه ی پلیس

طبق تخمین ها حدود 50 درصد از نیروهای پلیس این کشور رشوه می گیرند و این از حقایق روسیه است.

رستوران دوقلوها

در مسکو رستورانی وجود دارد که همه ی کارکنان و پرسنل خود را از بین دوقلوها انتخاب می کند.

رستوران دوقلوها

ورودی 5 برابر برای گردشگران خارجی

شاید یکی از حقایق روسیه را ندانید؛ که برای بازدید از برخی از جاذبه های گردشگری روسیه، شما هزینه ی بیشتری نسبت به مردم روسیه می پردازید. طبق قانون تخفیف برای شهروندان روسی، گردشگران خارجی 5 برابر بیشتر از روسی ها ورودی پرداخت می کنند.

مناطق زمانی روسیه

کشور روسیه دارای 11 منطقه ی زمانی متفاوت می باشد.

کلیسای سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل کلیسایی زیبا در میدان سرخ مسکوست که به دستور ایوان مخوف ساخته شد. بر اساس یک افسانه ایوان مخوف پس از ساخته شدن کلیسا، یکی از معماران  آن با نام Postnik Yakovlev  را نابینا کرد تا نتواند ساختمان دیگری به زیبایی این کلیسا بسازد و از حقایق روسیه است. این بنا در سال 1990 به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو شناخته شد.

کلیسای سنت باسیل

قانون مدارک برای گردشگران خارجی

در روسیه باید همیشه مدارک خود را به همراه داشته باشید. پلیس روسیه گردشگران خارجی که قوانین مربوطه را رعایت نکرده و مدارک را با خود همراه نداشته باشند، متوقف می کند.

 اتاق کهربا

اتاق کهربا یکی از بزرگ ترین رازهای جنگ جهانی دوم است که همچنان اطلاعی از آن در دست نیست و از حقایقی درباره روسیه است. اتاق کهربایی در قصر  Catherine Palace  واقع در نزدیکی سن پترزبورگ قرار داشت. این اتاق که با تابلوهای کهربایی، ورقه های طلا و آینه های زیبا تزیین شده بود، در زمان جنگ توسط نازی ها سرقت شد و نازی ها به بهانه ی بازسازی آن را با خود به Königsberg بردند . اکنون خبری از این اتاق در نیست و جستجو همچنان ادامه دارد.

جزیره ی Olkhon

بایکال بزرگ ترین دریاچه ی آب شیرین جهان است که در جنوب سیبری قرار دارد.  جزیره ی Olkhon در دریاچه ی باتیکال واقع شده و یکی از سرچشمه های مکتب شمنیسم (shamanism) محسوب می گردد.

ساعت اتاق White Dining Room

در تاریخ 25 اکتبر سال 1917 و ساعت 2 و ده دقیقه ی بامداد، دولت موقت Kerensky توسط بلشویک ها متوقف شد و از آن زمان روسیه زیر سلطه ی کمونیست ها قرار گرفت. نکته ی جالب این است که ساعت اتاق  White Dining Room واقع در کاخ هرمیتاژ، در همان تاریخ و همان ساعت و دقیقه از کار افتاد و متوقف شد.

گورباچف و پوتین 

گورباچف و پوتین دو رئیس جمهور روسیه هستند که هرکدام مجموعه ای را منتشر کردند. میخائیل گورباچف یک آلبوم ترانه های عاشقانه و پوتین نیز یک مجموعه ی آموزشی از جودو را منتشر کرد و این از بامزه ترین حقایق روسیه است.

پل آسمان

پل آسمان (SkyBridge) طولانی ترین پل معلق روسیه است که 439 متر طول دارد. این پل در جنوب غربی کشور روسیه و در نزدیکی سوچی  (Sochi) واقع شده و یکی از ترسناک ترین گذرگاه های جهان بشمار می آید.

پل آسمان

اثرات درمانی آب یخ

برخی از مردم روسیه معتقدند که آب یخ اثرات درمانی فوق العاده ای دارد. از این رو  در فصل زمستان در یک ساحل اختصاصی که در کنار قلعه ی پترو پاول (Peter and Paul) سنت پترزبورگ واقع شده است، جمع شده و به آبتنی می پردازند.

جزیره ی واسیلوسکی 

واسیلوسکی  (Vasilevskiy) بزرگ ترین جزیره ی سن پترزبورگ است که جاذبه های فراوانی در آن وجود دارد. از جمله جاذبه های این جزیره می توان به دو مجسمه ی ابوالهول  اشاره کرد. این مجسمه ها متعلق به قرن 15  از کشور مصر می باشند. یکی دیگر از عجایب این جزیره موزه ی بیولوژیکی آن می باشد. در این موزه شما می توانید اسکلت و قلب خدمتکار شخصی پتر کبیر را مشاهده نمایید که از کریه ترین حقایق روسیه است.

شاهراه بین دو اقیانوس

روسیه برنامه هایی برای احداث یک شاهراه دارد. این شاهراه دارای طولی به اندازه ی 12,400 مایل بوده و قرار است دو اقیانوس اطلس و آرام را بهم وصل کند.

رود ولگا 

رود ولگا  (Volga) طولانی ترین رود اروپاست که در کشور روسیه قرار دارد و از حقایق روسیه است. این رود دارای 3690 طول و بیش از 200 شاخه ی فرعی می باشد. اگر طول هریک از شاخه های فرعی این رود را نیز محاسبه نماییم می توانیم اندازه ی رود ولگا را 357,000 بدانیم.

رود ولگا

تبدیل اردوگاه های کار به کمپ های گردشگری

یکی از تصمیم های قابل بحث روسیه، که سال گذشته توسط دپارتمان گردشگری منطقه در مطرح شد، تبدیل اردوگاه های کار به کمپ های گردشگری بود. این دپارتمان در جمهوری یاقوتستان (Sakha Republic) و در شرق سیبری قرار دارد.

گردشگران بریتانیایی 

بیشتر از 90 درصد گردشگران بریتانیایی که به روسیه می آیند، به شهرهای مسکو یا سن پترزبورگ می روند. این گردشگران سالانه حدود 10 هزار نفر می باشند.

کلیسای سرخ و سفید شهر اوگلیچ 

کلیسای سرخ و سفیدی در شهر اوگلیچ (Uglich) و  مشرف به رود ولگا قرار دارد. شهر اوگلیچ  در 125 مایلی شمال مسکو واقع شده است. گفته می شود در سال 1591 کوچک ترین پسر ایوان مخوف با نام Tsarevich Dmitry در سن هشت سالگی به دستور بوریس گودونوف (Boris Godunov ) در این مکان به قتل رسید. این کلیسا نشان دهنده ی مکان قتل می باشد.

کلیسای سرخ و سفید شهر اوگلیچ

 اویمیاکن سردترین مکان دنیا

اویمیاکن(Oymyakon) روستایی است که در سیبری قرار دارد. این روستا در تاریخ 6 فوریه 1933 با دمای منفی 67.7 درجه به عنوان سردترین نقطه ی مسکونی کره زمین به ثبت رسید.

ساخت ناو جنگی دایره ای

ناو جنگی دایره ای شکل یکی از مواردی است که توسط کشور روسیه ساخته شد.

تقویم ژولینی

تقویم ژولینی یک گاهشمار رومی است که 46 سال قبل از میلاد توسط ژولیوس سزار یکی از امپراتوران رومی تنظیم شده بود. مردم روسیه در سال 1908 هنوز از این تقویم استفاده می کردند. از این رو تیم المپیک این کشور در آن سال 12 روز دیرتر به لندن رسید.

زبان ترسامی

زبان ترسامی(Ter Sami) یکی از زبان های در حال انقراض است که اکنون فقط 2 نفر در دنیا هستند که به این زبان صحبت می کنند. این دو نفر در شبه جزیره ی کولا (Kola) زندگی می کنند.

زبان ترسامی

خرید تمبرهای قدیمی

برای خرید تمبرهای قدیمی در روسیه می توانید به فروشنده های تنباکویی که در خیابان هستند، مراجعه نمایید.

کارهای جالب پتر کبیر

یکی از کارهایی که پتر کبیر در زمان حکومت خود انجام داد، تعیین مالیات برای ریش بود. وی همچنین علاقه ی بسیار زیادی به سرباز های اسباب بازی خود داشت و گفته می شود یک موش را به دلیل جویدن سر یکی از این سربازها، حلق آویز کرد.

کافه های رایگان

شاید برای شما جالب باشد که به کافه ای بروید که بتوانید همه چیز را رایگان تهیه کنید. در روسیه کافه های زنجیره ای وجود دارند که این امکان را به مشتریان خود می دهند و این یکی از حقایق جالب در مورد روسیه است. شما فقط به اندازه ی مدت زمانی که در این کافه ها بودید، پول پرداخت می کنید. شعبه ای از این کافه نیز در لندن افتتاح شده است.

دریاچه قره چای

دریاچه ی قره چای (Karachay)، آلوده ترین مکان روی زمین است که در نزدیکی مرز روسیه با قزاقستان قرار دارد. یکی از  حقایق روسیه این است که این دریاچه محل جمع آوری پسماند های هسته ای است و حضور در این مکان حتی به مدت چند دقیقه نیز می تواند برای انسان مرگبار باشد.

دریاچه قره چای

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

حقایقی در مورد روسیه | نکاتی که برای سفر به روسیه باید بدانید!

کیانا صدیقی ، دوشنبه 23 مرداد 1396

روسیه، پهناورترین کشور جهان و از جمله کشورهای ثرتمند جهان می باشد. این کشور سردسیر، مقصد بسیاری از مسافران گردشگران می باشد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :