معرفی زیباترین آبشارهای ایران | زیبایی و شکوه آبشارها

سفر به طبیعت و تماشای مناظر جذاب و چشم نواز آن می تواند پس از روزهای متمادی کار و تلاش برای ما لذت بخش و همراه با آرامش باشد. این جاذبه های طبیعی زیبا در کشور ما به وفور وجود دارد و نیازی نیست برای تماشای آن ها وقت و هزینه ی زیادی را صرف سفرهای خارجی کنیم. کافیست مقداری اطلاعات خود را در مورد جاذبه های بسیار دیدنی و جذاب طبیعت ایران بالا ببریم. از بین این جاذبه های طبیعی زیبا، می توان آبشارهای ایران را نام برد. اغلب این آبشارها در استان های شمالی و غربی کشورمان وجود دارند. در این مقاله قصد داریم تا مشهورترین آبشارهای ایران را به شما معرفی کنیم. با همگردی همراه باشید تا با زیباترین آبشارهای ایران آشنا شوید.

زیباترین آبشارهای ایران

آبشار لاتون در استان گیلان

آبشار لاتون با 105 متر ارتفاع، بلندترین آبشار و از مشهورترین آبشارهای ایران است که در استان گیلان و در شهر لوندویل واقع شده است. این آبشار از کوه اسپیناس سرچشمه گرفته و به رودخانه لوندویل سرازیر می شود. فضای اطراف این آبشار را مناظر فوق العاده دیدنی و سرسبز  از تپه های جنگلی فرا گرفته اند. این جنگل ها پر از درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی هستند. اگر بخواهید به سمت این آبشار بالا بروید، چشمه های زیادی را خواهید دید که آب خنک و گوارایی در آن ها جریان دارد. در بین مسیر ممکن است حیواناتی مانند اسب، گاو، جوجه تیغی و حتی گراز را نیز مشاهده نمایید. البته توصیه می شود تا انتهای راه بالا نروید، زیرا پرتگاه های خطرناکی در انتهای مسیر وجود دارد. آبشار دیگری نیز در 10 متری آبشار لاتون وجود دارد که ارتفاع آن به 65 متر می رسد. این آبشار از آبشار لاتون عریض تر بوده و سرزیر بیشتری نیز دارد. آبشار لاتون در 6 کیلومتری روستای کوته کومه قرار گرفته است. اگر قصد سفر به آن جا و تماشای این آبشار زیبا را دارید، سری هم به روستای کوته کومه بزنید. در این روستا چشمه ی آب گرمی با نام ایستی سو قرار دارد که می توان از آب آن برای درمان های رماتیسمی، درد مفاصل و رفع ضایعات پوستی استفاده کرد.

آبشار لاتون در گیلان
آبشار لاتون

آبشار شوی در استان خوزستان

شِوی به زبان لری به معنای لطافت می باشد. آبشار شوی با ارتفاع 85 متر و عرض 70 متر بزرگ ترین آبشار خاورمیانه و از زیباترین آبشارهای ایران است که در استان خوزستان قرار دارد. این آبشار زیبا در روستایی شوی شهرستان دزفول واقع شده و فاصله کمی از استان لرستان دارد. آبشار شوی از داخل یک غار خارج شده و پس از عبور از یک گردنه به سد دز روانه می شود. اطراف این آبشار زیبا را درختانی چون بید، انجیر، مو، زبان گنجشک، افرا و بلوط احاطه کرده اند. از دو طریق می توانید به این آبشار دسترسی پیداکنید. اولین راه از سمت دزفول است. از دزفول به سمت شهیون تا روستای سرتنگ را می توانید با ماشین طی کنید. در این جا به نزدیکی آبشار می رسید. ادامه ی راه از سرتنگ تا آبشار کوهنوردی سبکی دارد و به راحتی می توانید به آن برسید. در این مسیر می توانید آبشارهای متعدد دیگری را نیز تماشا کنید و از  امامزاده احمد (معروف به پیرچل) دیدن نمایید. یکی دیگر از آبشار های این مسیر آبشار سنگ مار می باشد. راه دوم استفاده از ایسـتگاه راه آهن تله زنگ در اندیمشک است. بعد از پیاده شدن از قطار تله زنگ، 3 ساعت تا روستای شوی و از آن جا نیز یک ساعت و نیم تا خود آبشار فاصله است. اوایل بهار یا آخرای تابستان بهترین زمان برای  یک کوهنوردی سبک و تماشای آبشار شوی می باشد. طراوت هوای بهاری و سرسبزی این منطقه در اوایل بهار خصوصا در ماه فروردین بسیار دیدنی است.  فقط یادتان باشد لوازم مورد نیاز برای کوهنوردی را با خود ببرید. اگر قصد شنا در این آبشار را دارید، باید توجه داشته باشید که شنا کردن در این آبشار کمی سخت است. به جای آن می توانید در آبشار دوم شوی شنا کنید. آبشار دوم در نزدیکی آبشار اول قرار دارد.

آبشار شوی
آبشار شوی خوزستان

آبشار کبودوال در استان گلستان

آبشار کبودوال در 11 کیلومتری علی آباد کتول و در استان گلستان قرار گرفته است. این آبشار که از مشهورترین آبشارهای ایران می باشد، تنها آبشار خزه ای ایران بوده و دیواره های مرتفع آن از خزه پوشیده شده است. آبشار کبودوال از دامنه شمالی کوه هارون سرچشمه گرفته و با عبور از جنگل های سبز و انبوه کبودوال به اعماق دره ای زیبا می ریزد. وقتی به اعماق دره می نگرید تابلوی نقاشی شگفت انگیزی را مشاهده می کنید که در کنار سکوت جنگل و صدای گوش نواز آب آرامش فوق العاده ای را در شما ایجاد می کند. برای رفتن به این آبشار زیبا از شهر گرگان به سمت علی آباد حرکت کرده و از تابلوهای راهنمای بین راه برای رسیدن به این آبشار استفاده کنید. پس از 5 کیلومتر رانندگی در یک مسیر جنگلی باید از ماشین پیاده شده و بقیه ی مسیر را پیاده روی کنید. پس از گذشت نیم ساعت و عبور از کناره ی رودخانه به آبشار خزه ای کبودوال خواهید رسید. در ابتدای این جاده سد مخزنی کبودوال و سد انحرافی زرین گل قرار دارد. شما می توانید در فصل های بهار، تابستان و اوایل پاییز برای تماشای این آبشار که از زیباترین آبشارهای ایران است، به کبودوال رفته و در سکوها و چادرهایی که برای مسافران و بازدیدکنندگان قرار داده شده است، استراحت کنید.

آبشار کبودوال
آبشار کبودوال گلستان

آبشار مارگون در استان فارس

آبشار مارگون بزرگ ترین و مرتفع ترین آبشار چشمه ای و از زیباترین آبشارهای ایران است که در استان فارس و دره های غربی شهر سپیدان قرار گرفته است. این آبشار از هزاران چشمه ای که در بدنه دیواره صخره ای کوه وجود دارد، سرچشمه می گیرد. از این رو به آن آبشار چشمه ای گفته می شود. بهترین فصل برای رفتن به کنار آبشار و تماشای آن، فصل بهار و هنگام خنکی هواست. در فصل زمستان به دلیل کوهستانی بودن منطقه، هوا بسیار سرد و برفی بوده و حتی بخشی از آبشار نیز به صورت قندیل های یخی دیده می شود. برای تماشای آبشار مارگون می توانید تا نزدیکی های آن با ماشین بروید. در محوطه ی ورودی این آبشار پارکینگ به همراه سرویس بهداشتی برای استراحت مسافران و چادر زدن فراهم شده است. محوطه ی این آبشار به دلیل وسعت کم در ایام پر گردشگر سال بسیار شلوغ می باشد. از مشهورترین آبشارهای ایران، همین آبشار مارگون در فارس است.

آبشار مارگون
آبشار مارگون در استان فارس

آبشار آب سفید در استان لرستان

آبشار آب سفید معروف به عروس آبشارهای ایران است که در استان لرستان و شهرستان الیگودرز واقع شده است. آب این آبشار از تونلی که در دل یک کوه سنگی وجود دارد بیرون می ریزد و پس از برخود با سنگ ها به صورت حباب های سفید رنگی در می آید. از این رو به آن آبشار آب سفید گفته می شود. ارتفاع آبشار آب سفید 70 متر و عرض آن در فصول پرآب سال حدود 8 متر می باشد. این آبشار پس از پیوستن به رود رودبار لرستان به سد دز می رسد. درختان گردو و بلوطی که در مسیر این آبشار وجود دارند و رودخانه های رودخانه های خروشان و پرآبی آن در کنار خنکی هوای این منطقه فضایی دلنشین و لذت بخش ایجاد کرده است. زیارتگاه محمد بن حسن معروف به مومد حسن نیز یکی از مکان های مقدس این منطقه می باشد که در بین ساکنین بختیاری نیز جایگاه ویژه ای دارد. مناظر زیبا و فوق العاده ای در ایران وجود دارد و این 5 آبشار تنها گوشه ای از جاذبه های طبیعی استان ها و شهرهای کشور عزیزمان است. با شناخت این مناطق می توانید به همراه خانواده و دوستانتان به آن مکان ها سفر کرده و از تماشای زیباترین آفریده های خداوند لذت ببرید. این آبشار از زیباترین آبشارهای ایران و مشهورترین آبشارهای ایران می باشد.

آبشار آب سفید در استان لرستان
آبشار آب سفید
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

زیباترین آبشارهای ایران را بشناسید | معرفی جاذبه های گردشگری آمل

ز. نیرومند ، سه شنبه 17 مرداد 1396

اگر به شمال و آمل سفر کرده باشید حتما می دانید که این شهرستان دارای جاذبه های طبیعی فراوان و زیبایی است که ساعات مفرح و خوبی را برای گردشگران و...

نظرت چیه
4 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 4 بهمن 1398

    معرفی این ابشارها ومناطق بسیار قابل توجه است ودره دلفارد با اب وهوای معتدل مدیترانه ای که در جنوب استان کرمان میباشد همراه با درها ورودخانهای پر اب وطبیعت منحصر به فرد واروپایی میباشد

    • 4 بهمن 1398

    یکی از زیباترین ابشارها وزیباترین روستاهای کشور که با صدها ابشار ودره واب و هوای معتدل مدیترانه ای هم در زمستان و بهار وتابستان وپایز زیبایی منحثر ب فرد دارد دره دلفارد ودره گلمهای دختر کش میباشد

    • 13 آذر 1396

    آبشارهای دیگری نیز هست حالا که سئولان محلی اینقد بی عرضه ستند شما می توانید با یه جست و جو در گوگل اسامی را در بیاورید. آبشار کمر دوغ- استان کهگیلویه و بویر احمد- شهرستان کهگیلویه- بخش چاروسا

    • 13 آذر 1396

    ابشارهای که زیباست وتاحال دید نشده وبرای گردشگری جای بسیارمناسب برای تفریح