جاذبه های گردشگری قبرس | سفر به سرزنده ترین مکان ها در جهان

در این مطلب از جاذبه های گردشگری قبرس و جاهای دیدنی قبرس برایتان گفته ایم، جزیره ای که این روزها بین توریست ها شناخته شده هست و مقصد بعدی سفر بسیاری از مسافران. البته نباید ناگفته بماند که این اهمیت تنها محدود به زمان حال و به علت سواحل زیبای قبرس نیست، بلکه در تمام طول تاریخ، قبرس با داشتن موقعیت جغرافیایی بی نظیر در دریای مدیترانه، مورد توجه سلاطین و فرمانروایان بوده. این روزها نیز مسافران از سراسر جهان خودشان را به این جزیره مرسانند تا تنشان را به آبهای فیروزه ای آن و شن های گرمش بسپارند. علاوه بر تفریحات آبی و لذت بردن از انرژی بی نظیر دریا اما قبرس دارای بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیاری نیز هست. بنابراین زمانی را هم در سفر به قبرس به بازدید از کلیساهای تاریخی دیدنی و موزه هایی که تاریخ جزیره را در دل خود جای دادند، اختصاص دهید. در ادمه اما از جاذبه های گردشگری قبرس و مناطق دیدنی قبرس برایتان بیشتر می گوییم.

جاذبه های گردشگری قبرس

7) دامنه Greco

حتی در کنار ساحل جنوبی شلوغ قبرس از جاهای دیدنی قبرس در سفر به قبرس، مناطقی وجود دارد که می توانید از انبوه جمعیت آنجا فرار کنید. دامنه گرکو یک پارک ملی ساحلی زیبا که دارای انواع مسیرهای پیاده روی است که در شرق جزیره آگی ناپا آغاز شده است. انواع مختلفی از گیاه محلی وجود دارد، به ویژه بسیاری از ارکیده های وحشی بومی قبرس، که در اوایل بهار گل می دهند، اما حقیقت اصلی این است که مناظر ساحلی کاملا مجلل با دریای آبی فراتر از آن است. مسیرهای پیاده روی در دامنه Greco است که نقطه عطفی در جنوب قبرس است.

گردشگری جزیره قبرس

8) روستاهای تروودوس

توده سنگ ترودوس (کوههای ترودوس)، در منطقه تپه ای از جنوب غربی جاهای دیدنی قبرس، پر از روستاهای زیبا، پر از خانه های سنتی سنگی و کوچه های سنگ فرش شده است و البته یکی از جاذبه های گردشگری قبرس و مناطق دیدنی قبرس. آنها همچنین به برخی از کلیساها و صومعه های شگفت انگیز قبرس که دارای نقاشی های پر جنب و جوش و نقاشی های دیواری که از دوران قرون وسطایی هستند، پیوند می خورند. کلیساهای ترودوس از جاذبه های گردشگری قبرس در سفر به قبرس از لحاظ تاریخی بسیار مهم هستند که به آنها عنوان میراث جهانی یونسکو داده شده است. یک ماشین را برای یک روز به خدمت بگیرید و همه آنها را از نظر بگذرانید؛ اما اگر فقط برای یکی از آنها وقت دارید، مطمئن شوید که کلیسای Archangelos Michail در روستای کوچک پدولاس است را بازدید می کنید.

جاذبه های گردشگری قبرس

9) House of Dionysus

مکان بزرگی که در مجتمع Paphos در سفر به قبرس و جاهای دیدنی قبرس واقع شده است، House of Dionysus است که در کنار مجموعه ای باورنکردنی از موزاییک کاری کف می باشد که دارای محافظت بسیار عالی و رنگ آمیزی پر جنب و جوش است. بخشی ازمکان باستان شناسی بزرگ پافوس، با مقدار زیادی از ویرانه های Graeco-Roman ،  House of Dionysus نمونه ای فوق العاده از آثار پیچیده این دوره است. این نام به نام دیونیسوس خداوند است که در بسیاری از موزاییک ها در سراسر خانه دیده می شود که عمدتا صحنه هایی از اساطیر یونان را نشان می دهد.

جاذبه های گردشگری قبرس

10) موزه قبرس

در بسیاری از مکانهای باستان شناسی در جاهای دیدن قبرس ، بدانید که در سفر به قبرس موزه های بسیاری تماشا خواهید کرد.، اما موزه قبرس در پایتخت Nicosia جایی است که شما، باید به جمع آوری تمام تاریخ جزیره بروید. این موزه بسیار مورد احترام قرار گرفته است و موزه بازدیدکنندگان را در سفر به دوران عصر نوسنگی، تا عصر عثمانی، با استفاده از آثار هنری زیبا، که هنرمندی پیچیده در هر دوره را نشان می دهد، همراهی می کند. نمایشگاه های برجسته، مجموعه هایی عظیم از مجسمه های قرمز مایل به قهوه ای هستند که این مجسمه ها در قرن هفتم قبل از میلاد ساخته شده اند. حتی اگر مبنای شما ساحل باشد، قطعا باید یک سفر نیمروزی  برای دیدن این موزه به جاهای دیدنی قبرس پایتخت بروید.

جاذبه های گردشگری قبرس

11) ساحل نیسی

از مجموعه جاهای دیدنی قبرس و دیگر جاذبه های گردشگری قبرس یک نوار سفیدی از شن و ماسه سفید از جاهای دیدنی قبرس بر روی دریای فیروزه ای در آژیا ناپا ریخته می شود؛ جزیره نیس قبرس مشهور ترین نوار شن و ماسه است. بله، در تابستان شلوغ می شود (ساحلش مجلل و مخفی نیست)، اما حتی با ردیفهایی از سونا، زیبایی نیسی را انکار نمی توان کرد. آب در ساحل بسیار سطحی است و در کل خلیج بسیار آرام است و آن را تبدیل به یک مکان عالی برای خانواده ها با کودکان می کند و در فصل تابستان، امکانات فراوانی در این ساحل ارائه می شوند، به این معنی که شما می توانید یک روز کامل در سفر به قبرس در ساحل بمانید.

گردشگری جزیره قبرس 11

12) کایرنیا

کایرنیا از جاهای دیدنی قبرس و جاذبه های گردشگری قبرس زیباترین شهر شمالی قبرس است که به سرشت قدیمی عثمانی در ناحیه بندرگاه قدیمی تبدیل شده است. قلعه کایرنیا به بندر عجیب و غریب در سمت شرقی متصل می شود و صعود به قله های قلعه به شما منظره های فوق العاده را در سراسر شهر  ارزانی می دارد. یک زلزله از خطوط باریک از منطقه ساحلی، خانه های چوبی را در حالت های گوناگون نابود می کند. این مکان بسیار خوبی برای قدم زدن و خیس شدن بی انتها درفضا است و زمانی که شما می خواهید قدم بزنید، کافی شاپ هایی مشرف به بندر از شما به خوبی پذیرایی خواهند کرد.

گردشگری جزیره قبرس 12
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری ژنو | سفر به زیباترین مکان های ژنو

سعید حسنی ، سه شنبه 12 دی 1396

در انتهای غربی دریاچه ی ژنو (Lac Leman) و تقریبا در مرز فرانسه ، ژنو عطر و بوی بین المللی و چند ملیتی دارد که به خاطر وجود شرکت ها و انجمن های چند ملیتی . . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :