کارهای خطرناکی که در یک سفر خارجی نباید انجام داد!!

همیشه سفر به یک کشور خارجی و دیدن سبک زندگی و فرهنگ مردم آن کشور برای افراد جذاب می باشد. کسی نیست که دوست نداشته باشد سفر به یک کشور خارجی را تجربه کند و با مردمانی جدید آشنا شود. اما این جذابیت گاهی با خطر نیز همراه است. گردشگران وقتی برای اولین بار به یک کشور سفر می کنند، با آداب و رسوم و قوانین آن کشور آشنا نیستند.در نتیجه ممکن است کاری را انجام دهند که برایشان دردسرهایی را ایجاد کند و از کارهای خطرناک در یک سفر خارجی باشند. پس سعی کنید قبل از سفر به یک کشور، در مورد فرهنگ آنان مطالعه کرده و مقداری با آن آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم تا در مورد 7 کشور و کارهایی که نباید در آن ها انجام دهید، صحبت کنیم. با ما همراه باشید. هر کشوری قوانین مخصوص به خود را دارد و مردم آن کشور نیز دارای آداب و رسوم و فرهنگ مختص خود می باشند. وقتی به یک کشوری سفر می کنید باید به قوانین آن کشور احترام بگذارید. در این صورت مردم آن کشور نیز شما را دوست خواهند داشت و از شما استقبال خواهند کرد اما یک سری کارهای غیر قانونی در سفر خارجی وجود دارند که باید حتما آن ها را رعایت کنین. 

سفرخارجی

حمل مواد مخدر در بخش جنوب غربی آسیا

حمل مواد مخدر به صورت غیر قانونی از طریق مرزها در همه جای دنیا ممنوع است و در هر کشور مجازاتی برای این جرم در نظر گرفته شده است. اما این مسئله در کشورهای جنوب غربی آسیا به صورت سختگیرانه تری دنبال می شود.  مدتی پیش یک مسافر بریتانیایی به دلیل حمل هروئین در چین دستگیر و اعدام شد. شاید وی از این قانون در چین اطلاعی نداشته است. در کشور سنگاپور نیز هر فرد  فقط می تواند 3 گرم مورفین یا 15 گرم شاهدانه با خود حمل کند و بیشتر از این مقدار مجازات اعدام را به همراه دارد و از بدترین کارهای خطرناک در یک سفر خارجی به شما می آید.

حمل مواد مخدر در بخش جنوب غربی آسیا

تجاوز به حریم خصوصی دیگران در تگزاس

در تگزاس آمریکا این اجازه به افراد و زمین داران داده شده است که اگر کسی بدون اطلاع آنان وارد زمینشان شد، آن ها حق دارند تا به فرد متجاوز آسیب برسانند یا حتی وی را بکشند. پس اگر به کشور آمریکا و تگزاس سفر کردید این مسئله را به خاطر داشته باشید که هرگز بدون اجازه وارد زمین کسی نشوید.

تگزاس

توهین به پادشاه در تایلند

احترام به خاندان سلطنتی در تایلند از اهمیت زیادی برخوردار است و مردم این کشور نیز بر روی این مسئله حساسیت خاصی هستند. تا جایی که اگر سرود ملی این کشور در شهری پخش شود، تمام مردم شهر کار خود را رها کرده و به نزدیک ترین مکانی که پرچم کشورشان در آن نصب باشد می روند. در این کشور اگر کم ترین توهینی نسبت به خاندان سلطنتی انجام شود، از 3 سال تا 15 سال حبس در انتظار فرد توهین کننده خواهد بود. گفته می شود آزارهایی که به زندانیان در تایلند داده می شود، از مرگ نیز بدتر است. پس به خاطر داشته باشید در تایلند هرگز به پادشاه، جانشینان پادشاه و ملکه ی وی توهین نکنید. حتی انداختن سکه ای که تصویر پادشاه بر روی آن حک شده باشد نیز توهین به پادشاه محسوب می شود.

توهین به پادشاه در تایلند

کشتن گاو در هندوستان و نپال

در بخش های هیمالیایی، نپال و در بین هندوها، گاو یک حیوان مقدس بشمار می آید . البته کشتن گاو برای مصرف خوراکی یا در تصادف های سهوی جرم محسوب نمی شود و مجازاتی هم ندارد. در هندوستان افراد زیادی هستند که گوشت گاو می خورند و بالطبع برای این کار مجبورند اول گاو را قربانی کنند. اما کشتن گاو به صورت عمد حتی برای گردشگران نیز مجازاتی را در پی دارد. پس اگر به این کشورها سفر کردید حواستان به گاوهای آن جا باشد. خصوصا زمان هایی که در حال رانندگی هستید.

کشتن گاو در هندوستان و نپال

به همراه نداشتن کارت شناسایی در ژاپن

گردشگرانی که به ژاپن سفر می کنند باید حتما پاسپورت خود را به عنوان کارت شناسایی همه جا به همراه داشته باشند.حتی اگر قرار است در خیابان های این کشور قدم بزنید، کارت شناسایی خود را فراموش نکنید. اگر از شما کارت شناسایی درخواست شود و شما نداشته باشید، به 23 روز حبس محکوم شده و در این مدت نیز حق هیچ گونه ارتباطی با بیرون را ندارید. حتی ممکن است به صلاحدید قاضی 10 روز دیگر نیز به حبس شما اضافه شود.  این حساسیت به دلیل وجود افراد خارجی زیاد در این کشور می باشد. همه ی افرادی که در ژاپن هستند باید دارای کارت Gaijin یا پاسپورت باشند تا در صوت درخواست ماموران به آن ها نشان دهند.

به همراه نداشتن کارت شناسایی در  ژاپن

استفاده از غذاهای غیرقانونی در کشورهای اسلامی

مشروبات الکلی در تمام کشورهای اسلامی ممنوع است و مصرف آن مجازات دارد. همچنین خوردن غذا در ماه رمضان نیز ممنوع است و هیچ فردی این حق را ندارد که در مکان های عمومی و در ملا عام غذا بخورد. زیر پا گذاشتن این قانون مجازات هایی مانند جریمه و حبس را به دنبال دارد. گردشگران نیز موظفند تا این موراد را رعایت نمایند و از خوردن مشروبات الکلی و غذا خوردن در روزهای ماه رمضان خودداری نمایند.

استفاده از غذاهای غیرقانونی در کشورهای اسلامی

زنگ زدن به پلیس در کره

ترس از پلیس در همه ی کشورها و در بین همه ی مردم وجود دارد. البته این ترس برای افراد مجرم خیلی بیشتر است، اما گاهی افراد بی گناه نیز ناخواسته درگیر مسئله ای می شوند و ممکن است دچار دردسر شوند. همیشه به گردشگران توصیه می شود در کشور کره از هرگونه درگیری اجتناب کرده و با پلیس تماس نگیرند. زیرا در صورت بی گناه بودن نیز ممکن است خطراتی آن ها را تهدید کند. به عنوان مثال یکی از گردشگران از طرف یک شخص مست در کره مورد آزار و اذیت قرار گرفت و پس از رهایی با پلیس تماس گرفته و ماجرا را تعریف کرد. اما در کمال ناباوری خودش پشت میله های زندان قرار گرفت. زیرا شخص مست مدعی شده بود که گردشگر به او لگد زده است. جواب پلیس کره در اعتراض گردشگر این بود: شما نباید با پلیس تماس می گرفتید! همان طور که در این موارد بالا ذکر شد هر کشور آداب و رسوم و قوانین خاص خود را دارد. سعی کنید با ورود به هر کشور قوانین آن کشور را رعایت کنید تا هرگز دچار دردسر نشوید و این کارهای غیر قانونی در سفر خارجی را انجام ندهید .

زنگ زدن به پلیس در کره

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

کارهای جالبی که در سفر به نیواورلئان می توان انجام داد

فرزانه شریعتی ، جمعه 8 آذر 1398

در نیواورلئان ممکن است شما را با نام های مناسبی صدا کنند و این یکی از بزرگترین نشانه های خوشبختی شماست.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :