جاذبه های تفریحی شبانه در سفر به دور دنیا

hb چهارشنبه 15 آذر 1396

در دنیا امروز، شهرها گوناگونی هستند که با داشتن جاذبه های تفریحی برای علاقه مندان سفر در تاریکی شب و گردش شبانه، یک مقصد ایده آل تلقی می شوند! مکان هایی که برای سپری کردن لحظاتی خوش آن هم در دل سیاهی شب به وجود آمده اند و می توانند یک شب فراموش نشدنی را برای مهمانان و مسافران خود با تفریحات شبانه رقم بزنند؛ در این مطلب با همگردی همراه شوید تا به شما 10 تا از جاذبه های تفریحی شبانه در کل دنیا را معرفی نماید.

معرفی 10 جاذبه های تفریحی سفر در شب

ایالات متحده - نیویورک (اسکی کردن رو یخ در فضای باز):

در تمام ایالت های مختلف آمریکا به راحتی می توانید برای گردش شبانه خود، تفریح مناسبی را پیدا کنید. در ایالت نیویورک یکی از این تفریحات شبانه که تا نیمه های صبح نیز می توانید به آن مشغول باشید، اسکی کردن بر روی زمین یخی آن هم در فضای باز است. البته این تفریح تنها در فصل زمستان برای گردشگران و اهالی نیویورک امکان پذیر می باشد و اغلب نیز با استقبال بسیار زیادی از سوی مردم مواجه می شود! اصلی ترین مرکز اسکی روی یخ ایالت نیویورک، مرکز راکفلر است که در تمام شب های زمستانی صف های بسته شده مقابل درب های ورودی آن از شدت ازدیاد مردم، غلغله می باشد البته ناگفته نماند که این حجم از تقاضا می تواند برای پرداخت قیمت کمتر بلیط ورودی که در ساعات پایانی پیست، صورت می گیرد نیز باشد! برای کسانی که تمایل دارند یک شب زمستانی از زندگی خود را به سبک اهالی نیویورک سپری کنند؛ پیشنهاد می کنیم که در بازه های زمانی منتهی شده به جشن های این ایالت به هیچ عنوان سفر نکنند!

نیویورک (اسکی کردن رو یخ در فضای باز)

نیویورک (اسکی کردن رو یخ در فضای باز)

فنلاند - کوپیو (دریاچه سونا)

در حال حاضر دست پیدا کردن به سونا بسیار راحت می باشد اما اگر به دنبال یک سونای واقعی می باشید؛ ما به شما دریاچه سونای کوپیو فنلاند را پیشنهاد می دهیم؛ فنلاند کشور مخترع سونا می باشد و مردمان آن تا حد پرستش (آنقدر افراطی) به سونا احترام می گذارند و آن را به عنوان بخشی از فرهنگ خود می پندارند. دریاچه سونای فنلاند از مزایا و فواید زیادی در ابعاد مختلف روحی و جسمی برخوردار است و می تواند مکانی آرامش بخش برای به در کردن خستگی مسافران در تفریحات شبانه آن ها باشد! فراموش نکنید که اگر قصد رسیدن به اوج لذت نهفته در این دریاچه را دارید، بهتر است برای خستگی چشمان خود و رفتن به خوابی عمیق از کتاب ها و نوشته های مورد علاقه خودتون بهره بگیرید.

فنلاند - کوپیو (دریاچه سونا)

فنلاند - کوپیو (دریاچه سونا)

ایالات متحده - کالیفرنیا (یوسمیتی پارک)

اگر از طبیعت دوستان درجه یک در جهان هستید، پس به هیچ وجه نخستین پارک ملی ایالات متحده را از دست ندهید و خود را به آن برسانید! یوسمیتی پارک (Yosemite National Park) در سال 1890 میلادی در ایالت کالیفرنیا تاسیس شده است و در حال حاضر زیستگاه گونه های مختلف جانوری و گیاهی در خاک آمریکا می باشد. این پارک با مسیر پیاده روی خود که طولی 1.5 کیلومتری دارد، آبشارهای موجود و مناظر چشم نواز طبیعت در شب به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های تفریحی شبانه در کالیفرنیا به حساب می آید. یوسمیتی از وسعتی بیش از سه هزار کیلومتر برخوردار است و در شبانه روز بالغ بر 15 هزار نفر از آن دیدن می کنند. لازم به ذکر است که این تفریحات شبانه از سوی سازمان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

کالیفرنیا (یوسمیتی پارک)

کالیفرنیا (یوسمیتی پارک)

یونان - آتن (فیلم دیدن در محیطی باز)

لذت فوق العاده ای است اینکه در کنار جمعی کاملا دوستانه در یک فضای وسیع و باز آن هم در شب به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشینید و از تفریحات شبانه خود لذت ببرید! در حقیقت در همه جای دنیا از جمله اروپا می توانید سینماهایی را پیدا کنید که فیلم های خود را در فضاهای وسیع و بدون سقف اکران می کنند اما از آنجایی که همه دنبال بهترین ها در هر زمینه و موضوعی هستند، ما نیز برای به دست آوردن چنین لذتی سینماهای شهر آتن به نام های: تیسو (در شهر آتن) و کمری (در شهر سانتورینی) را برای گردش شبانه معرفی می نماییم. تماشای فیلم در محیط این دو سینما کم نظیر و حتی بی نظیر است! فقط به یاد داشته باشید که اگر خیلی با شلوغی و ازدحام جمعیت در هنگام فیلم دیدن نمی توانید کنار بیایید، در ماه هایی (ماه آگوست یا همان مرداد) به آتن سفر کنید که مورد استقبال گردشگران زیادی برای تفریحات شبانه نباشد!

آتن (فیلم دیدن در محیطی باز)

آتن (فیلم دیدن در محیطی باز)

ایالات متحده - کالیفرنیا (کمپ درخت)

شاید دیگر نتوان کسی را پیدا کرد که بر روی درخت بخوابد، زندگی کند و در کل روزگار بگذراند! اما در گذشته های بسیار دور یعنی دقیقا در زمان انسان های نخستین، آنان برای ایجاد امنیت در مواقع استراحت شبانه خود به بالای درختان می رفتند تا لااقل از حمله جانوران درنده زمینی در امان بمانند؛ اما با جلو آمدن زمان این کار آنان اکنون به یکی از پرطرفدارترین تفریحات شبانه برای اهالی کالیفرنیا تبدیل شده است، تفریحی شاید عجیب اما فوق العاده! کمپ درخت کمپی است که می توان به همراه خانواده و یا دوستان خود به بالای درختان رفت و در میان انبوهی از شاخ و برگ آنان همچون پرندگان شاهد طلوع و غروب خورشید بود. حس لذت بخش زندگی درختی در این کمپ و گردش شبانه، زمانی به اوج خود می رسد که در خواب خود حس ماندن بین زمین و آسمان را پیدا نمایید و با صدای پرندگان محلی از خواب دل انگیز خود بلند شوید.

کالیفرنیا(کمپ درخت)

کالیفرنیا(کمپ درخت)

جمهوری چک - پراگ (رقص نور و آهنگ)

پراگ شهر عاشقان و شیفتگان موسیقی کلاسیک در کل دنیا و گردش شبانه می باشد. شهری که با شروع فصل بیداری طبیعت یعنی بهار شروع به نواختن می کند و تا پایان پاییز نیز به کار خود ادامه می دهد؛ در پراگ چشمه موسیقی کیزیک (Křižík) نقط عطف ماجرا می شود و با تاریکی هوا کار خود را آغاز می کند. در این شهر می توانید شب هایی آمیخته با نور و صدا را تجربه کنید! شب هایی که در آن ها حرکت آب با نور به طور هماهنگ با صوت شکل می گیرد و لذتی دوچندان را برای هر بیننده ای فراهم می آورد. پس اگر شما نیز عاشق حرکت سینوسی آب و نور هستید به جمهوری چک رفته و خود را به شهر پراگ برسانید، صبر کنید تا خورشید غروب کند و به چشمه موسیقی شهر بروید و منتظر اجرای کلی مراسم دیدنی شوید. لازم به ذکر است با توجه به میزان استقبال مردم از این فستیوال و تفریحات شبانه، در برخی از شب ها فیلم های کوتاه ویژه ای نیز به استثنای رقص هماهنگ نور و آب بر روی آب ها پخش می شوند.

جمهوری چک - پراگ (رقص نور و آهنگ)

جمهوری چک - پراگ (رقص نور و آهنگ)

سوئد - استکهلم (قدیمی ترین موزه بدون سقف دنیا)

موزه بدون سقف استکهلم به نام اسکانسم (Skansen) نخستین موزه بدون سقف در دنیا می باشد که ساخته شده در سال 1891 است و یکی از مهمترین جاذبه های تفریحی شبانه در شهر استکهلم به حساب می آید. در موزه اسکانسم اطلاعات بسیار زیادی پیرامون قرن های مختلف کشور سوئد به خصوص 5 قرن اخیر گذشته بر این کشور وجود دارد که می تواند برای هر گردشگر داخلی و خارجی جالب باشد! نقطه مرتبط این موزه با موضوع مطلب ما این است که این موزه نیز یکی از مراکز تفریحی شبانه در سوئد می باشد که در فصل تابستان حتی تا ساعت 22 نیز درب های آن برای گردش شبانه باز می باشند! صرفه نظر از انتقال اطلاعات گذشته بر کشور سوئد می توان در شهر استکهلم و در اطراف همین موزه به خرید سوغاتی و محصولات این شهر نیز پرداخت، در غذاخوری های سنتی آن چیزی میل نمود و از تماشای افرادی که لباس های محلی به تن کرده اند لذت برد و حتی با برخی از آنان هم در این تفریحات شبانه هم صحبت شد!

استکهلم (قدیمی ترین موزه بدون سقف دنیا)

استکهلم (قدیمی ترین موزه بدون سقف دنیا)

استرالیا - سیدنی (لونا پارک)

اگر مسافر کشور استرالیا بودید، حتما شهر سیدنی و لونا پارک این شهر دیدن نمایید. لونا پارک سیدنی به طور دائم تا ساعت 23 شب باز است و می تواند یک جاذبه تفریحی شبانه به حساب بی آید. این پارک از طیف وسیع وسایل بازی برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برخوردار است و با قرار دادن امکانات رفاهی نظیر رستوران ها و غیره می تواند یک شب کامل را برای مشریان خود رقم بزند. البته از طرفی در برخی از شب ها، این پارک به عنوان یک مکان عروسی و همچنین محیطی برای اجرای مراسمات مختلف کشور استرالیا نیز تلقی می شود که اگر کمی خوش شانس باشید، می توانید از نزدیک شاهد این فستیوال های شادی بخش که از جمله جاذبه های تفریحی شبانه و گردش شبانه شهر سیدنی می باشد نیز باشید!

استکهلم (قدیمی ترین موزه بدون سقف دنیا)

استکهلم (قدیمی ترین موزه بدون سقف دنیا)

ایالات متحده - آریزونا (پینت بال در تاریکی شب)

اگر مخالف استراحت دادن به بدن با فرا رسیدن تاریکی شب هستید و به دنبال فعالیت های جذاب برای گذراندن شب خود می گردید، حتما سری به باشگاه پینت بال آریزونای آمریکا بزنید. وسعت زمین پینت بال ایالت آریزونا بسیار زیاد است و تمام موانع موجود در آن نیز طبیعی می باشند. گذراندن یک شب پر هیجان در آمریکا برای مردم آن عادی شده است اما می تواند برای شما غیر طبیعی باشد و تا حد مرگ هیجان را برای شما به ارمغان بیاورد. پس در فهرست جاذبه های تفریحی شبانه خود، پینت بال ایالت آریزونا را برای گردش شبانه نیز اضافه کنید.

آریزونا (پینت بال در تاریکی شب)

آریزونا (پینت بال در تاریکی شب)

چین - هنگ کنگ (تماشای معبد خیابان بازار)

از برجسته ترین خیابان های شهر هنگ کنگ می توان به این مکان اشاره داشت. معبد خیابان بازار درست همان خیابانی است که فیلم های سینمایی زیادی در آن فیلمبرداری شده اند و اگر خود شما نیز از نزدیک برای تماشای این خیابان بروید، تمام صحنه هایی که در فیلم های اکشن و غیر اکشن را مشاهده کرده اید، این بار از نزدیک با آن ها رو به رو می شوید! این خیابان پر است از رمالان، فال گیران، دلالان، خوانندگان، نوازندگان، عتیقه فروشان و فروشگاه های بزرگ و کوچک لباس که همگی با هم شکل و شمایل خاصی را به این منطقه از هنگ کنگ بخشیده اند. با تمام این اوصاف اغلب مشاغل ذکر شده تا دیر وقت در خیابان ها مشغول به کار هستند و به همین جهت معبد خیابان بازار یکی از جاذبه های تفریحی شبانه به حساب می آید! جاذبه ای که در آن تقریبا تا صبح همه به کاری مشغول می شوند و می خوانند و شادی می کنند؛ فراموش نکنید که اگر روزی به هنگ کنگ و این خیابان رفتید، حتما از غذاهای سنتی آن و فستیوال های خیابانی همیشه دایر آن نیز برای گردش شبانه استفاده کنید.

هنگ کنگ (تماشای معبد خیابان بازار)

هنگ کنگ (تماشای معبد خیابان بازار)
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری مارماریس | سفر دو روزه به شهر تفریحی مارماریس

مهیار قاسمی ، شنبه 8 مهر 1396

شهر مارماریس یکی از شهرهای بندری در کشور ترکیه است که به دلیل داشتن ساحل زیبا و طبیعتی دست نخورده گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :