معرفی فرودگاه بین المللی لئوناردو داوینچی رم

قطعا شما هم از زیبایی های طبیعی و تاریخی رم زیاد شنیده اید و در مورد جاذبه های فرهنگی، هنری و مذهبی این شهر مطالعاتی داشته اید. اگر شما هم دلتان می خواهد این شهر را از نزدیک ببینید و سفر خاطره انگیزی را برای خود ثبت کنید، باید بتوانید یک سری اطلاعات اولیه مورد نیاز برای سفرتان را به دست بیاورید. یکی از این موارد، اطلاع در مورد نحوه سفر و فرودگاه این شهر در کشور ایتالیا می باشد. فرودگاهی که نامش فرودگاه بین المللی لئوناردو داوینچی رم می باشد و البته به فیمیچینو نیز معروف است. در ادامه با همگردی همراه باشید تا با فرودگاه بین المللی رم و امکانات و مقاصد هوایی آن آشنا شوید.

معرفی فرودگاه لئوناردو داوینچی رم

فرودگاهی بین المللی در شهری تاریخی

رم، بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر ایتالیاست که به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. بسیاری از گردشگران در سراسر دنیا و همچنین توریست های ایرانی برای سفر به این شهر زیبا و رویایی از هواپیما استفاده می کنند. فرودگاه بین المللی رم با نام لئوناردو داوینچی یکی از مهم ترین فرودگاه های ایتالیاست که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به این کشور منتقل می کند.

رم

فرودگاه بین المللی لئوناردو داوینچی– فیومیچینو

فرودگاه بین المللی لئوناردو داوینچی– فیومیچینو نخستین فرودگاه ایتالیاست که در  35 کیلومتری غرب شهر رم و در شهری به نام فیومیچینو واقع شده است. این فرودگاه در پانزدهم ژانویه سال 1961 کار خود را آغاز کرد و در سال های 1990 تا 2000 نیز به طور کلی بازسازی شد. فرودگاه رم در سال گذشته با جابجایی 41.7 میلیون نفر، توانست عنوان ششمین فرودگاه اروپا از نظر ترافیک سفرهای هوایی را به خود اختصاص دهد.

فیومیچینو

اطلاعات پرواز فرودگاه

فرودگاه رم از نوع همگانی (مسافری) بوده و در ارتفاع 4 متری سطح دریا واقع شده است. کد یاتای فرودگاه FCO و کد ایکائوی آن LIRF می باشد. قطب اصلی خطوط هوایی فرودگاه رم آیتالیا (Alitalia)، آلیتالیا سیتی لاینر (Alitalia CityLiner) و ویولینگ (Vueling) هستند. از تهران تا فرودگاه لئوناردو داوینچی رم، 3422 کیلومتر فاصله معادل با 4 ساعت و 45 دقیقه پرواز می باشد. پروازهای تهران به رم با شرکت های هواپیمایی آلیتالیا و ایران ایر و در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام می شود.

پایانه های فرودگاه رم

پایانه های فرودگاه

فرودگاه رم دارای سه پایانه ی اصلی B ،A و C  می باشد. پایانه A مربوط به پروازهای داخلی بوده و پایانه B به پروازهای بین المللی اختصاص دارد. برای پروازهایی که بر فراز اقیانوس ها انجام می شود، پایانه C مورد استفاده قرار می گیرد. هر سه پایانه دارای امکاناتی چون بانک، رستوران و کافه می باشند. همچنین حدود 130 فروشگاه برای خرید انواع کالا و سوغاتی در این پایانه ها وجود دارد.

پایانه های فرودگاه رم

دسترسی به فرودگاه

با توجه به این که این فرودگاه 35 کیلومتر با رم فاصله دارد، مسافران برای دسترسی راحت تر می توانند از خودروهای شخصی یا تاکسی های فرودگاه استفاده نمایند. استفاده از قطار نیز یکی دیگر از راه های رفت و آمد به فرودگاه می باشد.

قطار: با استفاده از قطار مسافران می توانند در مدت 30 دقیقه از ایستگاه مرکزی رم به فرودگاه برسند.

تاکسی های فرودگاه: تاکسی های فرودگاه در دو نوع زرد و سفید، آماده خدمت رسانی به مسافران فرودگاه هستند. فاصله فرودگاه تا شهر رم با تاکسی حدود 60 دقیقه می باشد.

کرایه ی خودرو: اگر مسافران بخواهند از خودرو برای رفت و آمد خود استفاده نمایند، می توانند از باجه های کرایه خودرو، اتومبیلی را کرایه کنند تا سفر راحت تری داشته باشند. این باجه ها در پایانه پروازهای داخلی و خارجی وجود دارند.

دسترسی به فرودگاه رم
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی فرودگاه بین المللی آتن در یونان

ز. نیرومند ، شنبه 25 شهریور 1396

یونان را می توان یکی از تاریخی ترین کشورهای دنیا دانست. سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از تاریخ و فرهنگ این کشور باستانی...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :