5 نکته ارزشمند برای عکاسی از موزه ها و گالری ها

بسیاری از علاقه مندان به هنر در اینستاگرام عکس های خود را به موزه ی Smithsonian’s Hieshhorn و Sculpture Garden اختصاص داده اند که همین امر باعث شده تعداد بلیط های بهار امسال به واشنگتن بسیار زیاد باشد. رکورد 160000 بازدیدکننده از نقاشی های مسحور کننده ی polka dot و اتاق اهای توهم زا با نام: Yayoi Kusama و Infinity Mirrors توسط عکس های ثبت شده از تلفن ها و دوربین های همراه شکسته شده است. بخش Your Shot (عکسهای شما) از نشنال جئوگرافیک این امکان را برای تعدادی از علاقه مندان به هنرهای ژاپنی فراهم آورد که بتوانند یک پیاده روی همراه با عکاسی قبل از ورود عموم به موزه ها، داشته باشند. اگر فرصت شرکت در برنامه ی ذکر شده (عکسهای شما) را از دست دادید، می توانید بهترین و درخشان ترین عکاسی از موزه ها و گالری ها، ملاحظه بفرمایید. تفاوتی نمی کند به کجا سفر کرده باشید، این 5 نکته از نکات آموزشی عکاسی در موزه به شما کمک خواهد کرد عکاسی های خود از موزه ها را به سطح بهتری ارتقا دهید. پس در ادامه ی مطلب با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید...

هنرعکس موزه 1

یک یا ترجیحا دو لنز همراه خود بیاورید

برای یک عکاسی ماجراجویانه از یک موزه محلی آماده اید؟ قبل از برداشتن هر لنز و دوربینی به این فکر کنید که به کدامیک از این لوازم واقعا احتیاج دارید. یک یا دو لنز همراه خود داشته باشید؛ ترجیحا لنز 35 یا 24-70 میلیمتری. در این سفر احتیاجی به لنز 300 میلیمتری ندارید. قبل از شروع کار، از رعایت نکات محدودیت عکاسی از موزه ها و گالری ها اطمینان حاصل کنید. اغلب موزه ها محدودیت استفاده از فلش در عکاسی از آثار هنری را دارند. لذا نباید به شما به علت استفاده از فلش دوربین، درخواست خروج بدهند.

هنرعکس موزه 2

در جستجو ی مردم باشید

بدنبال بازدیدکنندگان آثار هنری و آن هایی که با این فضا ارتباط برقرار کرده اند، باشید. عکاسی از یک نقاشی معروف روی دیوار، کار پیچیده ای نیست، صحنه ها و آثار جذاب تر را پیدا کنید. با تمرکز بر روی افراد در صحنه ی عکاسی، به عکس هایتان واقعیت ببخشید. با انجام این کار، نتیجه ی جذابتری در عکس هایتان مشاهده خواهید کرد.

هنرعکس موزه 3

از بنای موزه عکس برداری کنید

گاهی بناهایی که حاوی آثار هنری هستند، خود به تنهایی می توانند یک اثر هنری درخور توجه باشند. در ارتباط با طراحی و معماری ساختمان موزه، قبل از ورود به آن، مطالعه کنید. مناظر جذاب بنا را بیابید و تلاش کنید از ویژگی های منحصر به فرد ساختار آن عکاسی کنید. برای رسیدن به این مقصود ممکن است لازم باشد بر روی زمین بنشینید یا از وسط خیابان عکاسی کنید. از دیگر نکات آموزشی عکاسی در موزه، آنقدر از بنای موزه عکس بگیرید تا به عکس دلخواه خود برسید.

هنرعکس موزه 4

به نورپردازی توجه کنید

نمایشگاه های هنری فضای زیبایی را با استفاده از نورپردازی ایجاد می کنند. این شرایط، به وسیله نوری که از پنجره های بزرگ می تابد یا به کمک نورپردازی که از بالا تعبیه شده، بوجود آمده است. ابتدا جهت تابش نور به اثر هنری را درک کنید و سپس چند عکس زیبا از ان ثبت کنید.

هنرعکس موزه 5

تنها از یک اثر هنری عکس نگیرید

هدف از رفتن و عکاسی در موزه برای همه، توجه به گذشته و الهام گرفتن از آن و لذت بردن از آثار هنری است. تنها از مجسمه ها و نقاشی ها عکس نگیرید. اتفاقات جالبی که در آن فضا در جریان است را پیدا کرده و آن ها را به فریم عکستان اضافه کنید. برای دیدن عکس Mona Lisa میتوان آن را در گوگل جست و جو کرد؛ خالق تصویری باشید که خودتان آن را یافته اید.

هنرعکس موزه 6
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

ممنوعیت کلی برای عکاسی در موزه ها و اماکن تاریخی وجود ندارد

گلاره یوسف پور ، جمعه 7 خرداد 1400

براساس سخنان مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت و محوطه های تاریخی، ممنوعیت کلی برای عکاسی در موزه ها و اماکن تاریخی وجود ندارد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :