جاذبه های گردشگری امارات | با دیدنی های امارات بیشتر آشنا شوید

در این مطلب از جاذبه های گردشگری امارات برایتان می گوییم، از تفریحات امارات متحده عربی برای داشتن سفری خاطره انگیز. همهمه و شلوغی امارات، رستوران های با کلاس و فرصت های زیاد برای خرید می تواند برای یک هفته شما را در امارات سرگرم کند، اما حتی کسانی که عاشق محیط شهری هستند هم بالاخره به تفریح نیاز دارند. خوشبختانه بسیاری از جاذبه های گردشگری امارات تنها با یک سفر کوتاه قابل دسترسی اند. حتما باید به یک گردش صحرایی برای دیدن شن های روان بروید، حتی اگر از اندازه ی عظیم تپه های ماسه ای و غلت زدن در ماسه های صحرایی حیرت کنید. برای کسانی که دوست ندارند از شهر دل بکنند، ابوظبی به خاطر معماری سفید خیره کننده مسجد شیخ زاید، مکانی دیدنی است و سفر به شهر العین به خاطر مجموعه موزه هایش سفری ارزشمند محسوب می شود. با همگردی در سفر به امارات همراه باشید.

جاذبه های گردشگری امارات

مسجد بزرگ شیخ زاید

مسجد بزرگ شیخ زاید در ابوظبی یکی از بناهای مهم مدرن در امارات متحده عربی است و حاصل ادغام معماری معاصر و طراحی و هنر سنتی عربی می باشد. برای تزئین این مسجد از سنگ مرمر، طلا، سرامیک کاری و کریستال استفاده شده و در آن ترکیبی از طراحی مملوک، فاطمی و سبک عثمانی به عنوان نمادی از تمام دوره های امپراطوری اسلامی به کار برده شده است. این مسجد تقریبا 132 کیلومتر از دبی فاصله دارد و دارای 82 گنبد است. بزرگ ترین فرش ایرانی دنیا (که توسط 1200 قالیباف، بافته شده) در این مسجد گسترده شده و هفت گلدان کریستالی بسیار بزرگ که وزن هر گلدان به 12 تن می رسد، در مسجد قرار گرفته است. به طور کلی این اثر یکی از شگفتی های عظیم و دارای ساختی عالی است. بازدید کنندگان می توانند از مجموعه مسجد بین ساعت 9 صبح تا 10 شب شنبه تا پنجشنبه و از 4 و نیم بعد از ظهر تا 10 شب روزهای جمعه بازدید کنند. نخستین رئیس جمهور امارات متحده عربی، شیخ زاید بن سلطان النحان که مسجد به نام او نامیده شده، در قسمت پشتی ساختمان اصلی دفن شده است.

مسجد شیخ زائد
مسجد شیخ زائد امارات

سافاری (سیاحت اکتشافی) در کویر

سفر به کویر یکی از کارهایی است که در طول سفر به امارات حتما باید انجام دهید. برای کسانی که به دنبال فرصتی برای ماجراجویی هستند، سافاری دبی و تجربه کردن طبیعت وحشی بیابان های امارات متحده عربی را توصیه می کنیم. شتر سواری، سنتی ترین شیوه حمل و نقل و سفر در این منطقه است و فرصت بیشتری برای تجربه ی این طبیعت زیبا و چشم انداز خشن فراهم می کند، اما سافاری با ماشین می تواند شما را از شهر دورتر کند و می توانید مناطق بکر تر و وحشی تر را ببینید که این خودش از جاذبه های گردشگری امارات محسوب می شود. بیشتر تورهای گردشگری امارات شامل بازدید و رانندگی در صحرای بزرگ (نه خیلی دور از شهر) فعالیتی هیجان انگیز می باشد. رانندگی و غلتیدن در ریگ های روان با خودرو، زمانی که با سرعت از روی شیبی از شن و ماسه پایین می آیید، فعالیتی هیجان انگیز است که باعث می شود، حس کنید که قلبتان به دهانتان می آید. برای مسافران تشنه ماجرا جویی، گزینه های بیشتری برای جست و جوی شگفت آور در صحرا وجود دارد. بسیاری از سافاری های صحرا سند بورد و موتورهای چهار چرخ را جزو گزینه های خود دارند.

سافاری در کویر دبی

العین

العین یکی دیگر از جاهای دیدنی امارات، با نام مستعار باغ شهر، یک سفر روزانه جالب برای دوست داران فرهنگ است. العین دارای موزه ها، قلعه های به خوبی احیا شده و سایت باستان شناسی مربوط به عصر برنز است. قلعه الجاهیلی، قدیمی ترین موزه امارات متحده عربی است. موزه العین مجموعه جالب باستان شناسی و قوم شناسی امارات متحده می باشد. مجموعه موزه قلعه العین در محل اقامت اولین رئیس جمهور امارات متحده عربی قرار دارد و شامل یگ گالری هنری زیبا و نمایشگاه هایی در مورد زندگی سنتی مردم امارات است. برای خانواده ها، باغ وحش العین جذاب است و شامل یک تور سافاری نیز می شود و شما می توانید گونه های آفریقایی و عربی را که در یک زیستگاه طبیعی با دقت نگهداری می شوند، ببینید. بازدید کنندگان العین هرگز نباید صعود به قله جبل هفیت، دومین کوه بلند امارات را از دست بدهند.

العین

پارک ماجراجویی وادی

گرمای شهر امارات عذاب آور است. پارک ماجراجویی وادی که یکی از جاذبه های گردشگری امارات است، در 153 کیلومتری شهر قرار دارد و گزینه خوبی برای خنک شدن می باشد که می توانید در سفر به امارات از آن لذت ببرید. در این پارک امکان قایق رانی، کایاک، موج سواری و .. در فضایی که همگی ساخته دست بشر هستند، فراهم شده است. همچنین مسیرهای آب های خروشان، فواره ها و استخر های شنا تدارک دیده شده است. مسیر آب های خروشان بیش از یک کیلومتر بوده و استخرها محیطی آرام و امن برای مبتدیان ایجاد کرده اند. در این مکان می توانید روزی عالی با دوستان و خانواده در طی سفر به امارات بگذرانید و به نوجوانان و کودکان نیز خیلی خوش می گذرد.

پارک ماجراجویی وادی

کوه های حجر

از دیگر جاهای دیدنی امارات، کوه های حجر هستند. این کوه ها در سمت شرق امارت متحده و به سمت عمان قرار گرفته اند. کوه های حجر یک تجربه طبیعی فوق العاده برای فرار از امارات و بهترین سفر جاده ای امارات را برای شما رقم خواهند زد. کوه های پر پیچ و خم، چشم اندازی شگفت انگیز ایجاد کرده اند و اگر با دقت نگاه کنید، شاید بتوانید غزال ها را بر روی کوه ببینید و برای دیدن کرکس های مصری باید خیلی خوب چشم تیز کنید. بیرون از امارات روستاهای کوچکی قرار دارند که مشهورترین آنها روستای Hatta Heritage است. این روستا به طور کامل بازسازی شده و اطلاعات جالبی در مورد زندگی سنتی مردم حجر، موزه ها، صنایع دستی و خانه های سنتی بازسازی شده ارائه می کنند. توقفگاه جالب دیگر در منطقه حجر، روستای مسافی است که بازارچه ای رنگارنگ  دارد و می توانید صنایع دستی عالی مانند گلدان های سفالی و یا فرش از این بازار خریداری کنید.

کوه های حجر امارات

فجیره

فجیره امارات در 167 کیلومتری دبی قرار دارد و ترکیب جالبی از تاریخ و طبیعت است. مسجد البیدیه قدیمی ترین نمونه مسجد در امارات متحده عربی می باشد و روایات حاکی از آن است که متعلق به قرن 15 میلادی است (هرچند ممکن است قدیمی تر نیز باشد). بیرون از شهر مدرن فجیره قلعه کوچک سنگی طلایی رنگ فجیره قرار دارد. این قلعه تا قرن 16 میلادی یک مرکز ارتباطی و نظامی حیاتی تلقی می شد. در اطراف قلعه، روستای میراث فوجیره قرار دارد که با قدم زدن در این روستای بازسازی شده، می توانید شیوه زندگی اماراتی ها در قرن های پیشین را به خوبی ببینید، مثلا ابزار آلات کشاورزی قدیمی در این روستا به نمایش گذاشته شده اند. اگر به دنبال آثار تاریخی نیستید، ساحلی که در این اطراف قرار دارد، از زیباترین سواحل امارات متحده است. در امتداد خلیج عمان، امکان غواصی عمیق و سطحی فراهم شده که بهترین امکانات غواصی در امارات در این خلیج است.

فجیره امارات

دنیای فراری

این پارک بیشتربرای اتومبیل هاست. دنیای فراری به عنوان بزرگ ترین پارک سرپوشیده جهان شناخته شده است. در این پارک می توانید از مسابقات فرمول یک، مسابقه های ماشین سواری سمعی بصری که امکانت تجربه یکی از معروف ترین جاذبه های ایتالیا از هوا و تور زمینی به کارخانه فراری را به شما می دهد، یک بخش ویژه مناسب برای رانندگی کودکان کم سن و موزه ماشین های فراری لذت ببرید. بودن در این مکان یک روز عالی را برای بچه ها در تمام رده های سنی فراهم می کند. همه چیز از آموزش رانندگی برای کودکان کم سن تا  رانندگی با سریع ترین خودروهای جهان (باسرعت 240 کیلومتر در ساعت) در جاده روسو که به شما تجربه واقعی یک مسابقه ی فرمول یک را می دهد، بسیار جذاب است. دنیای فراری در فاصیه ی 112 کیلوماری دبی قرار دارد.

دنیای فراری ابوظبی

سوارکاری

با یک تور سوارکاری، بیابان های اطراف دبی را بگردید. مرکز سوارکاری امارات، سوارکاری در بیابان را در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه صبح های زود و عصر نزدیک به غروب برگزار می کند. در بسیاری  از اصطبل های خصوصی در منطقه دبی، اسب هایی برای هر سطح از سوارکاران وجود دارد، از مبتدی تا پیشرفته و می توانند برنامه های سفر روزانه ای برای خانواده ها، گروه ها و سواران تنها تدارک ببینند. سوارکاری، نسبت به تورهای اتومبیل، شما را بیشتر با زیبایی خام و بی رحمانه کویر آشنا می کند.

سوارکاری در دبی

ماهیگیری

در سفر به امارات، متصدیان تورهای دبی، سفرهای ماهیگیری در آب های عمیق خلیج فارس برگزار می کنند. جایی که می توانید قلاب بیندازید و شانس خود را برای گرفتن ماهی تن، قزل آلا، گروپر و باراکودا امتحان کنید. شرکت های محلی ماهیگیری در آب های عمیق در دبی، تورهای خود را به طور دسته جمعی برگزار می کنند و صبح زود از دبی حرکت می کنند و حداقل 45 مایل در طول خلیج پیش می روند و به مکان هایی که بیشترین احتمال موفقیت در ماهیگیری را دارند، می روند.

ماهیگیری در دبی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با شماری از برترین جاذبه های دیدنی اردبیل آشنا شوید

hb ، سه شنبه 7 فروردین 1403

با ما در مقاله بهترین دیدنی های اردبیل همراه باشید تا شما را با شماری از برترین جاذبه های دیدنی اردبیل آشنا نماییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :