جاهای دیدنی مجارستان | 10 جاذبه گردشگری تراز اول اروپا

از بوداپست زیبا گرفته که به عنوان شهر چراغ ها معروف است تا روستا های عجیب و غریب و مناظر جذاب، سفر به مجارستان باعث می شود که مناظر فوق العاده جذاب و تاریخی و اعتقادی را دور بزنید و به گردشگری بپردازید. با این وجود در حالی که بوداپست، به حق با شهر هایی همچون پراگ و حتی پاریس قابله مقایسه است، شهری است که می تواند کشش گردشگری فوق العاده ای داشته باشد و به یقین هر گردشگری می تواند در پایتخت مجارستان و اطرافش زمان زیادی را به گردشگری بپردازد. شهر ها و قلعه هایی در همه ابعاد، جاذبه های کلاسیک بسیار باستانی را فراهم می کنند و تعداد زیادی از نمایشگاه هایی را که تحت تاثیر فرهنگ های مختلف هستند را، ارائه می دهند؛ شامل فرهنگ مهاجمان ترک و طراحان رنسانس ایتالیایی و پیرامون مجارستان شامل زیباترین منظره هایی است که می توان در شرق اروپا کشف کرد و به گردشگری در آن پرداخت. قطعا جاهای دیدنی مجارستان از بهترین اماکن دیدنی در شرق اروپا هستند. در حقیقت، در هر جای مجارستان که باشید، هیچگاه از کوهستان ها و دریاچه ها حیرت انگیز، رودخانه های زیبا و خروشان مانند رود افسانه ای دانوب که از مجارستان می گذرد، روستا های عجیب و غریب، موقعیت های بی شمار پیاده روی و دیگر فعالیت های گردشگری، دور نخواهید شد. با همگردی همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری مجارستان بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی مجارستان

قلعه بودا

هنگامی که برای اولین بار چشمتان به قلعه حیرت انگیر و جادویی بودااز جاهای دیدنی مجارستان در سفر به مجارستان، که در بوداپست واقع است، می افتد، درک می کنید که چرا بسیاری از مردم به بوداپست "پاریس شرقی" می گویند. این یک منظره بی نظیر و یک نقطه عطف تاریخی است، که در حال حاضر به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است؛ همچنین از نظر رتبه با کاخ ورسای فرانسه از جاهای دیدنی مجارستان با توجه به ابعاد بزرگ و طراحی فوق العاده آن برابری می کند. این قلعه در مکان کاخی که در طی محاصره نظامی سال 1686 به کلی نابود شده بود، ساخته شده است، و ساختار جدید آن در قرن 18 میلادی برای امپراتوری هابسبورگ مجدد بازسازی شده و شامل بیش از 200 اتاق است. طرح متقارن دیدنی آن بر روی گنبد 61 متری عاشقانه ای که رو به روی رود دانوب قرار دارد، متمرکز شده است؛ می توان از مناظر بی نظیر و حیرت انگیز این قلعه بسیار لذت برد. بخش های میانی ساختمان اصلی مجدد بازسازی شده اند که شامل برج گرز و برج جنوبی چشمگیر قرن 15 می شود.

گردشگری مجارستان اروپا 1

رود دانوب

رودخانه جذاب دانوب تمام طول مجارستان را از شمال تا جنوب طی می کند و همچنین بوداپست، پایتخت مجارستان را در دو ناحیه برش می دهد. یکی از بهترین منظره های غروب خورشیدی که در بوداپست شاهد خواهید بود از پل عاشقانه و بی نظیر آزادی قابل مشاهده خواهد بود که یک نقطه مورد علاقه در بین مردم محلی است. دیگر مکان عالی برای دیدن مناظر بی نظیری از این رود جادویی، منطقه ای است که به خمیدگی یا زانوی دانوب مشهور است؛ این مکان به عنوان یکی از نقاط تفریحی و گردشگری محبوب مجارستان شناخته می شود. این نقطه در جایی واقع است که بادها راه خود را از طریق جنگل و کوه های Visegrád طی می کنند قبل از اینکه به سمت جنوب و بوداپست ره سپار شوند. این منطقه مورد علاقه پیاده رو ها و دوست داران طبیعت است و شامل رودخانه های عالی به همراه قایق رانی است که به سفرشان به سمت همسایه مجارستان، اتریش ادامه می دهند

گردشگری مجارستان اروپا 2

شهر های آب معدنی تاریخی

اگر شما در جست و جوی یک تعطیلات عالی که ترکیبی از زمان کوتاه و تجربه فرهنگی غنی است، می باشید، مجارستان بهترین گزینه است. تعداد زیادی از شهر های آب معدنی تاریخی و امکانات بی نظیر سراسر مجارستان، هر چیزی را از یک حمام ساده در آب های احیا کننده گرفته تا اقامت طولانی در اقامتگاه ای عاشقانه آب گرم، ارائه می دهند. شهرت مجارستان برای بهار های گرمش و حمام های تاریخی اش به 2,000 سال پیش و به دوران رومی بر می گردد و همچنین آب گرم های آن بسیار ارزشمند است و برای هر کسی که از آن استفاده کرده است، تاثیر شفا بخشی دارد. پس از آنکه در قرن 16 میلادی این کشور به دست ترک ها افتاد، آنها حمام هایی را بنا نهادند که هنوز هم به عنوان حمام ترکی در سرتاسر جهان استفاده می شود و محبوبیت دارد. همه اذعان دارند که بیش از هزار سال است که چشمه های آب معدنی مجارستان را به عنوان مکمل طب و جایگزین پزشکی اختصاص داده اند؛ یکی از این چشمه های آب گرم دریاچه Hévíz است که دمای میانگین هر ساله اش 25 درجه سانتی گراد است و بزرگترین دریاچه حرارتی فعال بیولوژیکی در اروپا است. در بوداپست، برنامه های آب گرم عالی در "حمام و آب گرم عاشقانه Szechenyi" در مجموعه جاذبه های گردشگری مجارستان قرار دارد و دیگر آب گرم ها خارج از شهر هستند.

گردشگری مجارستان اروپا 3

Tihany

Tihany یکی از مشهور ترین و محبوب ترین استراحتگاه ها در دریاچه بالاتون می باشد. در اصل این جزیره یک شبه جزیره کوچک است که فقط هشت کیلومتر مربع پهنا دارد و دارای برخی از مناظر فوق العاده زیبا و شگفت انگیز مجارستان است. این مکان به طور طبیعی شکل گرفته است و بخش جنوب غربی آن بسیار نزدیک به رفت و آمد است، همچنین اینجا یک مکان عالی و شگفت انگیز برای کاوش و پیاده روی در شبکه های مخصوصی است که از قبل تعبیه شده است. یکی از مناظر برجسته در این شهر، کلیسا سنتی بندیکت است که در قرن 17 میلادی به طرز بسیار زیبایی با منظره های بی نظیر از دریاچه و مناطق اطرافش، ساخته شده است؛ یک درمان خاص موقعی که در بهار درختان بادام منطقه سر سبز هستند، در شکوفه های آنها وجود دارد و همچنین در تابستان نیز موقعی که سرزمین های این منطقه از اسطوخدوس آبی پر می شوند نیز این امکان وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که پس از دیدن کلیسا، به بندر بسیار قدیمی داخلی که برای کشتی های تفریحی مسافران و گشت و گذار لذت بخش کنار دریاچه از جاهای دیدنی مجارستان و یا جاذبه های گردشگری مجارستان تعبیه شده است ، بروید.

گردشگری مجارستان اروپا 4

غار های لیلافورد

منطقه لیلافورد در کوهستان Bükk یکی دیگر از آب گرم های مشهور در مجارستان است. این منطقه همچنین برای غار های شگفت انگیزش نیز مشهور است و همه آنها با پیاده روی آسان از شهر قابل دسترسی هستند. یکی از این غار ها شگفت انگیز غار István می باشد که مکان گردشگری بسیار خوبی است؛ همچنین این غار دارای استالاکتیت های جذابی نیز می باشد، همچنین غار Petofi که برای باقی ماندن گونه ای از گیاهان منقرض شده در دیواره های سنگ آهکی اش که بسیار چشمگیر است، در جهان مشهور است. برای دریافت مزیت های بیشتر پیاده روی، به سوی غار Szeleta رهسپار شوید؛ این غار آثاری از عصر یخ بندان را در خود دارد که شامل نشان ها و پیکان هایی است که به طور ماهرانه ای ساخته شده اند. هنگامی که دارید به پیاده روی خود ادامه می دهید، حتما به سمت راه آهن باریک قدیمی که از طریق مناطق سخت و ناهموار کوهستانی عبور می کند، بروید و از آن دیدن کنید.

گردشگری مجارستان اروپا 5
شپرن

شپرن تنها 64 کیلومتر با وین فاصله دارد و جنوب آن واقع است، همچنین هشت کیلومتر از اتریش فاصله دارد و لب مرز دو کشور مجارستان و اتریش واقع است؛ این شهر در کوه پایه های آلپ قرار دارد و مسافرت های یک روزه اش بسیار مقصد محبوبی است. بخش عمده جذابیت آن به خاطر محیط اطرافش است اما همچنین چندین عمارت دوره باروک و قرون وسطی در این شهر یافت می شود. همه می گویند این شهر که دارای 115 اثر باستانی و 240 عمارت محافظت شده است، یکی از بزرگترین مجموعه ها در اروپا است. همه عمارت های در شهر قدیمی واقع هستند که در داخل محدوده دیوار هایی که از خرابه های رومی به جا مانده است، در قرون وسطی ساخته شده است. بسیاری از این عمارت ها جذابیت های خاص خودشان دارند که در دوره های مختلف تاریخی، الحاقاتی به آنها شده است؛  شما هرگز نمی دانید در سفر به مجارستان و یا تماشای جاذبه های گردشگری مجارستان چه چیزی در انتظار تان است و باید این شهر را کشف کنید و از آن لذت ببرید.

گردشگری مجارستان اروپا 6

گردشگری مجارستان اروپا 7
قلعه Eger

مجارستان و جاهای دیدنی مجارستان در کنار جاذبه های گردشگری مجارستان دارای تعدادی زیادی دژها، قلعه ها و کاخ های جذابی است که هر کدام در طول قرن ها و به مرور زمان شکل گرفته اند. یکی از بهترین آنها قلعه مشهور Eger است. این قلعه در شهر آب گرم های دوست داشتنی Eger، در جنوب دامنه های کوهستان Bükk واقع شده است؛ قلعه Eger به عنوان ورودی محافظت کننده در شمال مجارستان بوده است. این بنا در قرن 16 میلادی ترمیم شده و طراحی جدید بر اساس دژ های متاخر ایتالیایی ساخته شده است، همچنین ترک ها نیز در سال 1596 به این بنا، الحاقاتی نیز انجام داده اند. بازدیدکنندگان در حال حاضر می توانند به گردش در اطراف برج های باقی مانده که در بالای شهر هستند، بپردازند؛ مانند همه آثار مخروبه، چیزی که مشاهده می کنید حس بزرگی و قدرت این قلعه بزرگ را نمایان می کند. همچنین تعدادی مکان مناسب برای گردشگری و کاوش در معماری دوران باروک و قرون وسطی در پایین شهر موجود است، که در مجموعه جاهای دیدنی مجارستان در سفر به مجارستان رستوران ها و کافه های خوبی هم دارد.

گردشگری مجارستان اروپا 8

گردشگری مجارستان اروپا 9

کاخ رویایی وایسگراد

این کلیسا از جاهای دیدنی مجارستان در سفر به مجارستان و جاذبه های گردشگری مجارستان در بخش جنوب غربی قلعه قدیمی مستحکم شهر پچ قرار گرفته است و منتظر گردشگران است. این مکان روی کلیسا دفن شده رومی ساخته شده است؛ کلیسا از جاهای دیدنی مجارستان در سفر به مجارستان، مانند دیگر جاذبه های تاریخی در مجارستان، تاثیر فرهنگ های مختلف این کشور را نشان می دهد. این بنا در سال 1009 ساخته شده و در قرن 12 کلیسای اصلی به آن اضافه شد و مجددا بازسازی گردید؛ در حمله مغول نیز بخشی هایی از آن نیز آسیب دیده و تخریب گشت. پس از سالها بی توجهی و همچنین استفاده از آن به عنوان یک مسجد و انبار اسلحه، این کلیسا در سال 1891 به طور کامل بازسازی گردید و به شکلی که امروزه قابل مشاهده است، ساخته شد. درون کلیسا، تعداد زیادی صنایع دستی مذهبی که از دوره های تاریخی مختلف مجارستان جمع آوری شده است، قابل مشاهده است و همچنین تعداد زیادی قبر که از گورستان اولیه مسیحیان به جا مانده است. پس از آن، کمی که در نزدیکی آنجا قدم بزنید به مسجد یاکولی حسن پاشا با یک مناره 22 متری و موزه می رسید. وایسگراد از جاهای دیدنی مجارستان در سفر به مجارستان در بالای شهر قدیمی زیبایی در خم رودخانه دانوب واقع است و تنها در 40 کیلومتری شمالی بوداپست قرار دارد؛ خرابه های کاخ رویایی وایسگراد و دژ قدیمی به راحتی با یک سفر یک روزه از پایتخت مجارستان، بوداپست قابل دسترسی است. اولین کاخ رویایی زیر نظر چارلز اول ساخته شد و پس از آن، او و دادگاهش در سال 1316 به ویسگراد رفتند و صدها سال بعد این بنا توسط تزئینات ایتالیایی توسعه پیدا کرد؛ این کاخ یکی از مشهور ترین و بهترن کاخ ها در سرتاسر اروپا است. در حالی که الان این کاخ مخروبه ای بزرگ بیش نیست و همچنین کاخ افسانه ای هم در سال 1930 کشف شد، اما منظره و دیدی چشمگیر و جذاب از رود دانوب و در مناطق اطرافش دارد؛ این مکان برای گردشگری و کاوش مکان بی نظیری است و شما را وادار می کند که به یاد آورید چه چیزی در دوران های قدیم شکوه محسوب می شده است و در اوج بوده.

گردشگری مجارستان اروپا 11

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری بانکوک، دیدنی های تراز اول تایلند

سعید حسنی ، شنبه 14 بهمن 1396

بانکوک هر چیزی است که از پایتخت تایلند انتظار خواهید داشت: این شهر شلوغ، پر سر و صدا، رنگارنگ، هیجان انگیز، پریشان و در حال لبخند است. این شهر دارای...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :