سفر به سیدنی با کودکان | یازده جاذبه که کودکان باید ببینند

شهر سیدنی استرالیا، یکی از زیباترین شهر های جهان، پر از جاذبه های فرهنگی و ماجراجویی های ویژه فضای باز برای کودکان است. نزدیک به مرکز شهر سیدنی، منطقه ساحلی مخصوص عابر پیاده در بندر دارلینگ Darling Harbour دارای تعداد زیادی جاذبه های دیدنی خانوادگی از جمله یک آکواریوم، سالن های سینمایی IMAX و تور های ویژه قایق های پر سرعت است. شما همچنین می توانید کودکان خود را با دید سرگرمی و تفریحی، به دیدن جاذبه های معماری شهر ببرید. برای مثال، در سفر به سیدنی با کودکان ، می توانید سوار یک کشتی مسافربری بشوید تا شما و خانواده تان را به دیدن خانه اپرای سیدنی Sydney Opera House و پل هاربر سیدنی Sydney Harbour Bridge ببرد. پیشنهاد بهتر این است که کودکانی که سن بالاتری دارند و می توانند از پل هاربر سیدنی Sydney Harbour Bridge بالا بروند با خود به یکی از تورهای ویژه این پل ببرید تا چشم انداز های خارق العاده پل هاربر Sydney Harbour Bridge را از بالاترین نقطه پل تماشا کنند. در عین حال، کودکان  در سفر به سیدنی در همه سن ها، می توانند با والدین خود به بالای برج سیدنی Sydney Tower، بلند ترین ساختمان این شهر بروند. پیشنهاد های دیگر این است که از مرکز تجاری شهر، سوار بر کشتی های مسافربری بشوید و کودکان را به باغ وحش تارونگا Taronga Zoo ببرید تا بتوانند با حیوانات جالب و مهربان این باغ وحش از نزدیک ملاقات کنند، یا به موزه های کلاس جهانی شهر بروید تا در نمایشگاه های جذاب این موزه ها به گشت و گذار بپردازند یا در شهر بازی قدیمی به سبک دهه 30، سوار یک چرخ و فلک شوند. فعالیت های هیجان انگیز دیگر در مجموعه جاهای دیدنی سیدنی  اسب سواری، آموزش بند بازی، استخر های Rapid River و سواحل اطراف شهر هستند که می توانند برای کودکان بسیار جالب باشند.

سفر به سیدنی با کودکان

یک روز کامل را در بندر دارلینگ Darling Harbour بگذرانید.

در سفر به سیدنی با کودکان هیچ جایی نمی تواند برای یک روز سرگرمی و هیجان انگیز برای کودکان، از بندر دارلینگ Darling Harbour شهر سیدنی بهتر باشد. این منطقه ساحلی مخصوص عابر پیاده که تنها ده دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد، علاوه بر فروشگاه ها، رستوران ها، نمایشگاه ها و مراکز تفریحی – سرگرمی از مجموعه جاهای دیدنی در سیدنی ، دارای جاذبه های خانوادگی فوق العاده دیگری نیز هست. بهترین و جالب ترین بخش های این منطقه عبارتند از : باغ حیات وحش سیدنی WILD LIFE Sydney Zoo، که شما را به سفری درون اکوسیستم های مختلف کشور استرالیا می برد؛ آکواریوم SEA LIFE Sydney Aquarium با بزرگ ترین کلکسیون موجودات دریایی شامل پلاتی پوس ها و داگونگ ها؛ موزه مادام توسو Madame Tussaud's و موزه Australian National Maritime Museum که در آن، کودکان می توانند در مورد تاریخ دریانوردی استرالیا بدانند و سوار مدل کوچکتر از کشتی کاپیتان کوک Captain Cook (دریانورد و مکتشف بریتانیایی ، کاشف استرالیا) که Endeavor نام داشت بشوند. در سفر به سیدنی مکان های جالب دیگر، سالن 9D theater و سالن IMAX theater هستند که دومی صاحب بزرگ ترین پرده سینما در جهان است؛ فعالیت های جالب و هیجان انگیز دیگری نیز می توان در این منطقه انجام داد؛ از جمله بازی لیزری Laser Skirmish (ورزشی تیمی یا انفرادی که در آن هر بازیکن تلاش می کند برای کسب امتیاز با اسلحه لیزری به اهدافی مختلف شلیک کند)، بولینگ، سواری با قایق های پر سرعت، پرواز های شبیه سازی شده و رانندگی ماشین های مسابقه ای. کودکان کوچکتر نیز عاشق بازی کردن با تاب ها، سرسره ها، محوطه های ماسه بازی در زمین های مخصوص بازی کودکان؛ همچنین زیپ لاین ، پارک آبی و کاروسل (وسیله بازی برای کودکان که در آن صندلی هایی معمولا به شکل اسب های چوبی وجود دارد و به طور افقی می چرخد). بعد از تجربه کردن این همه هیجان، می توانید کودکان را برای یک گردش پر آرامش به باغ چینی دوستی Chinese Garden of Friendship ببرید که پر است از درخت های بید و تالاب های کوچک پر از ماهی که به koi pond مشهور هستند. بخش دیگری از این مجموعه در سفر به سیدنی، موزه Powerhouse Museum با نمایشگاه های ویژه علوم، تکنولوژی، طراحی و تاریخ است.

بندر دارلینگ
Darling Harbour

ملاقات از نزدیک با کانگوروها در باغ وحش تارونگا Taronga

باغ وحش تارونگا Taronga در مجموعه جاهای دیدنی سیدنی، مشرف به بندر سیدنی، باغ وحشی با چشم انداز خیره کننده است. کودکان عاشق این باغ وحش و جانوران جالب این مجموعه خواهند شد؛ در این باغ وحش، بیش از 4000 گونه جانوری وجود دارند؛ از جمله جانوران بومی استرالیا مانند کانگوروها، شتر مرغ های استرالیایی، بزرگ گوش ها و کوالاها؛ همچنین گونه های غیر بومی مانند شیر ها، ببر ها، کرگدن ها، لمورها، فیل های آسیایی و گوریل های غربی. وقتی پاهای کوچک کودکان از گشت و گذار در این باغ وحش خسته شد، می توانید با آرامش تمام بنشینید و از شوهای زنده مانند شو محبوب پرواز پرندگان و شو شیر های دریایی لذت ببرید. برای تماشای حیوانات از بالا، می توانید سوار Sky Safari، تنها تله کابین شهر سیدنی در سفر به سیدنی  بشوید یا با تور های Wild Ropes ویژه بالا رفتن از پل های معلق و زیپ لاین ها ، حسابی کودکان را خسته کنید. نمایشگاه دیگر مخصوص کودکان، Backyard to Bush می باشد که دارای یک زمین بازی، منطقه ویژه آب بازی، شوهای مخصوص، یک انبار مزرعه و یک باغ پر از گیاهان خوشبو است. اگر مبلغی بیشتر بپردازید، می توانید به بعضی حیوانات مانند خزندگان و زرافه ها در مجموعه جاهای دیدنی سیدنی نزدیک شوید. اتوبوس هایی که به سمت باغ وحش می روند، از منطقه  Wynyardدر مرکز شهر سیدنی حرکت می کنند. پیشنهاد بهتر ما که کودکان عاشق آن خواهند شد، سوار شدن بر کشتی های مسافربری در اسکله مدور Circular Quay به مقصد باغ وحش است.

باغ وحش تارونگا
ا Taronga

در موزه Powerhouse Museum وانمود کنید که یک فضانورد هستید.

در سفر به سیدنی با کودکان اگر می خواهید کودکان خود را تشویق کنید که دنیا را تغییر دهند، موزه Powerhouse Museum در پشت بندر دارلینگ Darling Harbour، مکان بسیار عالی برای شروع این کار است. نمایشگاه های جالب این موزه که برای کودکان در همه سنین مناسب هستند، روی ایده ها و تکنولوژی هایی مانند علوم، طراحی، هنرهای تزئینی، معماری، مهندسی، سلامتی و مد تمرکز می کنند. یکی از بخش های محبوب کودکان در این موزه، آزمایشگاه Zero Gravity Space Lab است که در این قسمت می توانند توهم بی وزنی، نمایشگاه حمل و نقل با هواپیماها، قطارها و اتومبیل ها و آزمایش های جالب علمی را تجربه کنند. کودکان علاقمند به مد نیز می توانند از نمایشگاه طراحی این مجموعه لذت ببرند. کودکان کم سن وسال کمتر از پنج سال، معمولا مستقیما به سراغ نمایشگاه Wiggles می روند؛ چرا که در این نمایشگاه می توانند آواز بخوانند، برقصند و بیشتر در مورد هنرمندان استرالیایی بدانند. نمایشگاه ها و ورک شاپ های موقتی ، بازدید از این موزه را به یک تجربه جالب و نو تبدیل کرده اند. بعد از گردش در تمامی نمایشگاه ها و جاهای دیدنی سیدنی، به زمین بازی Cogs' Playground بروید که کودکان می توانند در حالی که مادر و پدرشان در کافه مجاور مشغول استراحت هستند، در سفر به سیدنی حسابی بازی کنند.

 Powerhouse Museum
موزه Powerhouse Museum

در لونا پارک سیدنی Luna Park Sydney سوار ترن هوایی شوید.

شعار مشهور پارک تفریحی مشهور سیدنی در سفر به سیدنی با کودکان  که سبک دهه 30 را دارد و در ساحل شمالی بندر سیدنی واقع شده است، عبارت "تنها برای تفریح" است که این کار را بطور واقعی برای کودکان در همه سنی انجام می دهد. این پارک در مجموعه جاهای دیدنی سیدنی  که مشرف به پل هاربر سیدنی Sydney Harbour Bridge و خانه اپرا Opera House می باشد، بعد از یک تاریخچه فعالیت پر فراز و نشیب، در سال 2004 با وسایل بازسازی نوسازی شده و یک سری دستگاه ها و بخش های جدید، دوباره افتتاح شد. کودکان ،جاذبه های خاص این پارک مانند چرخ و فلک، کاروسل، شاتل فضایی و ماز آینه ای (راه پر پیچ و خم پر از آینه) را بسیار دوست خواهند داشت. کودکانی که سن بالاتری دارند، عاشق ترن هوایی موش وحشی Wild Mouse، دستگاه چرخان Rotor، سرسره Devil's Drop و قطار Tango Train خواهند شد و البته محوطه بازی Coney Island که همیشه جزو محبوب ترین هاست. بازی های متنوع تکنفره و گروهی، ماشین های برقی و پشمک های خوش مزه باعث بیشتر به چشم  آمدن فضای قدیمی و نوستالژیک این پارک در مجموعه جاهای دیدنی سیدنی می شوند. قیمت بلیط های این پارک به قد کودک شما بستگی دارند؛ زیرا قد کودکان معین می کند که کدام دستگاه ها را می توانند سوار شوند و در کدام بازی ها می توانند شرکت کنند؛ اما اگر قصد بازی ندارید و تنها به قصد تماشا یا نشستن در محیط پارک به آنجا بروید، ورودی پارک کاملا رایگان است که برای والدین غیر علاقمند به این محیط، یک امتیاز محسوب می شود.

لونا پارک سیدنی
Luna Park Sydney

در ساحل Balmoral یک قلعه شنی بسازید.

در سفر به سیدنی بخاطر سواحل بسیار زیبایش مشهور است و ساحل Balmoral در بخش شمالی شهر، یکی از محبوب ترین سواحل طلایی شهر از نظر کودکان در سفر به سیدنی با کودکان و تماشای جاهای دیدنی سیدنی است. از آنجایی که این ساحل، یک ساحل بندری به شمار می رود، آب آن بسیار آرام و برای کودکانی که سوار قایق های پدالی می شوند ایده آل است. همچنین استخر های دارای تور محافظ که در این منطقه وجود دارند، برای والدین، بسیار اطمینان بخش هستند. کودکان در این ساحل از جاهای دیدنی سیدنی می توانند غواصی در سطح غیر عمیق را تجربه کنند، قایق رانی یاد بگیرند، به بازی با ماسه ها بپردازند یا در آب های آرام آن کایاک سواری کنند. اگر می خواهید بهمراه کودکان خود در این منطقه به گشت و گذار بپردازید، می توانید در مسیر های آسان پیاده روی از ساحل Balmoral Beach تا خلیج چاودر Chowder Bay که چشم انداز های زیبایی از بندر سیدنی را در مقابل شما قرار می دهد قدم بزنید یا از روی پل عابرپیاده معلق عبور کنید تا به جزیره Rocky Point برسید. در سفر به سیدنی یک پیک نیک مفرح برگزار کنید و ناهار بخورید یا در یکی از کافه های مسیر ساحلی بنشینید و استراحت کنید. تنها بخاطر داشته باشید که صبح خیلی زود به این منطقه بیایید؛ در غیر این صورت، به راحتی قادر به پیدا کردن جای پارک خودروی خود نخواهید بود.

ساحل سیدنی
 Balmoral

از بلندترین  Sydney Tower Eye چشم انداز شهر را تماشا کنید

در بلندترین نقطه برج بلند سیدنی از مجموعه جاهای دیدنی سیدنی که Sydney Tower Eye نام دارد، کودکان می توانند در بالا ترین نقطه بلندترین ساختمان جهان بایستند و نماهای خارق العاده 360 درجه از شهر را تماشا کنند. این برج بلند و برجسته که 309 متر ارتفاع دارد و در مرکز شهر و بالای مرکز خرید اصلی آن منطقه قرار گرفته است، نماهایی پانورامایی از شهر سیدنی تا پارک ملی Blue Mountains National Park را به میهمانان خود ارائه می کند. بلیط های ویژه ای وجود دارند که شامل یک تور سینمایی چهار بعدی از شهر، با جلوه های ویژه و دسترسی به بالاترین نقطه برج بهمراه دوربین های فوق قوی و پنل های بزرگ با تکنولوژی touch می باشد. در نتیجه، کودکان می توانند همه چیز را در مورد جاذبه های دیدنی شهر سیدنی که از بالای برج به راحتی قابل مشاهده هستند یاد بگیرند. با صرف هزینه بیشتر، کودکان هشت سال به بالا می توانند SKYWALK هیجان انگیز را تجربه کنند؛ یک جعبه شیشه ای که در بیرون از ساختمان برج و در ارتفاع 260 متری (بیشتر از دو برابر ارتفاع پل هاربر سیدنی) قرار گرفته است. البته برای تجربه این هیجان در سفر به سیدنی ، می بایست یک لباس ویژه و یک کمربند ایمنی بپوشند و یک بزرگسال آنها را همراهی کند. بعد از این که حسابی ماجراجویی کردید، می توانید در یکی از رستوران های گردان یا کافه مشهور این برج از جاهای دیدنی سیدنی  ، انرژی خود را بازیابی کنید.

برج سیدنی
Sydney Tower Eye

از پل هاربر سیدنی Sydney Harbor Bridge بالا بروید یا از روی کشتی آن را تماشا کنید.

در سفر به سیدنی با کودکان اگر از نزدیک ، پل هاربر سیدنی Sydney Harbor Bridge ، یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی این شهر را نبینید، سفرتان به سیدنی کامل نمی شود. یک راه عالی برای تماشای این شاهکار 134 متری مهندسی با فرزندان کودک و نوجوانتان این است که سوار یکی از کشتی هایی که از اسکله مدور Circular Quay به سمت Manly ، Mosman یا باغ وحش تارونگا  Taronga Zooحرکت می کنند شوید و پل را از سمت بندر تماشا کنید. اگر سوار یکی از کشتی هایی که از شهربازی Luna Park یا منطقه McMahons Point حرکت می کنند شوید، شما را مستقیما از زیر پل رد می کند. اگر علاقه دارید یک تجربه تاریخی تر داشته باشید، می توانید سوار یک کشتی مرتفع به سبک کشتی های سال 1850 شوید. البته ، تجربه هیجان انگیزتری نیز برای کودکان هشت سال به بالا که قد بالای 120 سانتی متر دارند موجود است. آنها می توانند در یکی از تورهای بالا رفتن از برج شرکت کنند. بخش های مختلف این تور صعود از پل، یک صحبت کوتاه آموزشی، لباس ایمنی و تصویری از صعود کنندگان در بالاترین نقطه پل است و البته داستان های جالبی که راهنماهای تور در حین صعود، در مورد تاریخ این پل تعریف می کنند. ایستادن روی بالاترین نقطه پل هاربر سیدنی و تماشای بندر درخشان سیدنی، تجربه ایست که کودکان همیشه به یاد خواهند آورد.

پل هاربر سیدنی
 Sydney Harbor Bridge

در یک تور کودکانه خانه اپرا Opera House شرکت کنید.

وقتی کودکان به شهر سیدنی و برای سفر به سیدنی فکر می کنند، بدون شک، تصویر خانه اپرا Opera House به ذهنشان می رسد. اما بازدید از این بنای زیبا، تنها مختص به بزرگسالان نیست. خانه اپرای سیدنی Opera House Sydney یک برنامه بسیار جذاب مخصوص کودکان دارد که شامل باله داستانی، نمایش های موزیکال کودکانه و نمایش های مخصوص کودکان کم سن و سال است. در طی تعطیلات مدارس استرالیا، کودکان می توانند به تور Junior Tour که ویژه بازدید از این بنای معماری شگفت انگیز به طراحی معمار دانمارکی Jørn Utzon است ملحق شوند. در هنگام برگزاری این تور، کودکان تبدیل به متخصصان خانه اپرا می شوند و از فعالیت ها و بازی های متعدد برنامه ریزی شده لذت می برند، لباس های ویژه نمایش های مختلف را به تن می کند و نکته های جالبی را در مورد ویژگی های خاص این بنا یاد می گیرند. تورهای خانوادگی نیز در ایام تطعیلات مدارس وجود دارند و شامل یک تور Junior Tour، بلیط های تخفیف دار و ناهار در یکی از رستوران های خانوادگی مجموعه می شوند.

خانه اپرا
 Opera House

به وسیله طناب های بند بازی در پارک Sydney Olympic Park به پرواز در آیید.

پارک Sydney Olympic Park که میزبان بازی های المپیک و پارا المپیک  سال 2000 در سیدنی استرالیا بوده است، در فاصله 16 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و به یکی از مراکز خانوادگی فوق العاده شهر سیدنی تبدیل شده است. آکروبات های تازه کار می توانند روی طناب های بند بازی کلاس های آموزشی عملی Circus Arts Flying Trapeze workshop تاب بخورند و بهمراه مربی های متخصص در هوا پرواز کنند. پارک آبی Sydney Olympic Park Aquatic Centre درون این مجموعه نیز با چهار استخر آب گرم، سرسره آبی غول پیکر و رودخانه خروشان Rapid River فوق العاده است. در سفر به سیدنی با کودکان، کودکان کم سن تر از بازی در محوطه آبی  با مخزن های بزرگ آب، سرسره های آبی و شلنگ های پرفشار آب لذت خواهند برد. در این مجموعه، یک مرکز تیراندازی با کمان Archery Centre نیز وجود دارد که کلاس های آموزشی ویژه برای کودکان ده سال به بالا ارائه می کند. یکی دیگر از فعالیت های محبوب در این مجموعه، دوچرخه سواری در یک مسیر 35کیلومتری ویژه است. کودکان می توانند با دوچرخه های خود در این مجموعه گردش کنند و در پارک ها و در طول رودخانه Parramatta دوچرخه سواری کنند. سه مسیر دوچرخه سواری Bike Safari Circuits وجود دارند که مناسب کودکان پنج ساله تا کودکان سنین بالاتر هستند و دوچرخه سواران ماجراجو تر می توانند از مسیر آفرود BMX track و مسیر کوهستانی Mountain X Tracks استفاده کنند. محل هایی برای اجاره دوچرخه در این پارک وجود دارند و همه نوع دوچرخه از ابتدایی تا فوق حرفه ای به علاقمندان ارائه می گردد. در طول تعطیلات مدارس استرالیا، برنامه Kids in the Park، یک برنامه تعطیلاتی بسیار مفرح است که شامل همه چیز از کلاس های پخت پیتزا و پاستا تا هنر کار با ماسه و ورک شاپ های نویسندگی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از فعالیت ها و رویدادهای جاری در این پارک، به وبسایت آن مراجعه کنید.

Sydney Olympic Park
پارک المپیک سیدنی

در پارک Centennial Park اسب سواری کنید.

پارک Centennial Park از جاهای دیدنی سیدنی که از معدود پارک های بزرگ شهری دنیا با امکانات سوار کاری است و حدود ده دقیقه از مرکز شهر سیدنی فاصله دارد، مکان مناسب و مفرحی برای سوارکاران جوان به شمار می رود. این پارک دارای 210 اصطبل و پنج مدرسه آموزشی سوارکاری با درس هایی مناسب سن کودکان شما و سطح مهارت هایشان است. تمامی امکانات این کار برای کودکان شما مهیاست. این پارک همچنین دارای مسیرهای دوچرخه سواری مخصوص کودکان است؛ برای کودکانی که دوچرخه سواری را از سوارکاری بیشتر دوست دارند. بعد از یورتمه رفتن یا دوچرخه سواری در سرتاسر این پارک، می توانید زیر درخت های بزرگ آن یک پیک نیک حسابی برگزار کنید و استراحت کنید یا برای کسب آرامش، به کافه پارک بروید.

پارک سیدنی
 Centennial Park

با دایناسورهای موزه Australian Museum ملاقات کنید.

از مجموعه جاهای دیدنی سیدنی موزه استرالیا Australian Museum در مجاورت پارک مشهور Hyde Park در مرکز شهر سیدنی، در یک ساختمان ماسه سنگی قدیمی و شیک، یک مکان عالی برای گذران وقت کودکان در یک روز بارانی به شمار می رود. اگر کودک شما از دایناسورها خوشش می آید، عاشق نمایشگاه دائمی دایناسورها در این موزه خواهد شد. در این موزه، کودکان درباره چگونگی زندگی و مرگ دایناسورها و سایر حقایق جالب در مورد این موجودات منقرض شده یاد می گیرند. همچنین می توانند هنر ها و کارهای هنری خلق شده توسط مردم بومی استرالیا را در گالری های First Australians ببینند که با نمایش های صوتی و تصویری از مردم بومی که داستان زندگی خود را تعریف می کنند همراه است. سایر بخش های جالب برای کودکان، نمایشگاه سنگ های قیمتی و معدنی و نمایشگاه تاریخ طبیعی است که شامل نمایش حیوانات خاص استرالیا نیز می باشد. نمایشگاه های دیگری نیز وجود دارند که دست های کودکان را مشغول نگه می دارند. در Long Gallery از جاهای دیدنی سیدنی کودکان می توانند استخوان های حیوانات مختلف را در دست بگیرند و در مورد چگونگی عملکرد استخوان های انسان ها بیاموزند. بخش محبوب دیگر، بخش Surviving Australia است که حقایقی دباره موجودات کشنده کشور استرالیا ارائه می کند و حتی برخی از این خزندگان را به صورت زنده به نمایش گذاشته است. نمایشگاه های موقتی و فوق العاده این موزه، بازدید کنندگان را برای بازگشت دوباره به این موزه به خود جذب می کنند. بهتر از همه این که، کودکان زیر 16 سال می توانند به صورت رایگان از این موزه استفاده کنند؛ که البته در مراسم و رویدادهای خاص، از همه هزینه دریافت می گردد.

Australian Museum

موزه دایناسور سیدنی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

به شهر سیدنی همراه با کودکان خود سفر کنید!!

سعید حسنی ، پنج شنبه 25 آبان 1396

یکی از زیباترین شهرهای جهان، سیدنی دوستدار کودکان با جاذبه های فرهنگی و ماجراجویی در فضای باز است. در نزدیکی مرکز شهر، اسکله پیاده روی حومه بندر . . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :