برترین راه ها برای گشت و گزار هوشمندانه !

گشت و گزار، گشت روزانه یا گشت کوتاه به سفری گروهی و معمولا کوتاه برای اهداف مختلف از جمله اوقات فراغت، آموزش یا ورزشی گفته می شود. گشت و گزارهای هوشمندانه می تواند بخشی از یک سفر بزرگتر و طولانی مدت باشد. برای مثال کسانی که همراه یک تور گردشگری به کشور یا شهر دیگری سفر می کنند ممکن است در هر روز یک گشت روزانه داشته باشند که بخشی از کل سفر و معروف ترین روش های گشت و گزار هوشمندانه محسوب می شود. ما در این مقاله خواندنی برترین راه های تفریحات هوشمندانه برای شما را معرفی خواهیم کرد.

بهترین راه ها برای گشت و گذار هوشمندانه

تفریحات هوشمندانه: موزه

اروپا گنجینه بزرگی از تاریخ و هنر است. برای برخی از افراد بازدید از بزرگترین موزه های جهان، شگفت انگیز ترین بخش از سفر به اروپا و یکی از برترین راه ها برای گشت و گزار هوشمندانه است. برای برخی دیگر موزه ها کسل کننده اند. برای اینکه از ماشین سواری لذت ببرید حتما لازم نیست طرز کار یک ماشین فراری را بلد باشید! نقاشی ها هم همینطورند. شما می توانید تفریحات هوشمندانه ای داشته باشید و فقط در گالری ها گشت بزنید و در فضای رنگی آن غوطه ور شوید. بعضی از مردم به موزه های اصلی، کلیساها و مکان های باستانی اروپا می روند، چند دقیقه بی هدف به اطراف نگاه می کنند و بعد بیرون می روند. اما با کمی آمادگی و پیش زمینه ذهنی گشت و گزارهای شما هم ساده تر و هم پر مفهوم تر می شود.

موزه

تفریحات هوشمندانه: در مورد هنر و تاریخ مطالبی یاد بگیرید

در دوران دانشجویی مجبور شدم تا به یکی از بهترین گالری های هنری اروپا بروم چون مادرم معتقد بود باید این کار را انجام دهم. در مکان های توریستی مانند موزه باستان شناسی آتن من با افرادی احاطه شده بودم که به نظر می رسید خیلی بهشان خوش می گذرد. من مطمئن بودم که آن ها ادا در می آورند. با خودم فکر می کردم چطور ممکن است کسی از چنین چیزهایی خوشش بیاید؟ دو سال بعد، بعد از اینکه کلاسی با موضوع تاریخ هنر کلاسیک گذراندم، همان موزه برایم به مثابه سفری شگفت آور به دنیای پریکلس و سقراط بود چرا که از یکسری اطلاعات زمینه ای برخوردار بودم. مطالعه پیش از سفر باعث می شود که آثار هنری و صنایع دستی برایتان جالب تر به نظر بیاید. در چنین شرایطی شما به درکی از زمینه ای که این آثار در آن ساخته شده اند، چه کسی و چرا بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده است، دست می یابید. نقاشی ها و مجسمه ها بسیار شبیه به یک ماشین زمان در اروپا و یکی از معروف ترین روش های گشت و گزار هوشمندانه هستند.

در مورد هنر و تاریخ مطالبی یاد بگیرید

تفریحات هوشمندانه: شاهکارهای هنری را از دست ندهید

تصور رایج غلط این است که در موزه های بزرگ فقط از آثار هنری فوق العاده نگهداری می شود اما فقط تعداد محدودی از آثار موجود در موزه شاهکارهایی هستند که ارزش وقت شما را دارند. شما امکان ندارد که بتوانید از همه آثار دیدن کنید بنابراین تلاش بیهوده نکنید. با کمک کتاب راهنما یا راهنمای تور بر روی جاذبه های مهم موزه تمرکز کنید. در اکثر موزه های اصلی اروپا، راهنماهای خلاصه ای وجود دارد که بهترین آثار و طرح بازدید را به شما پیشنهاد می کند. با استفاده از این راهکار انتخابی شما بی اینکه خسته شوید از بهترین جاذبه های موزه دیدن می کنید. اگر انرژی داشته باشید می توانید بعدا از سایر بخش های موزه نیز دیدن کنید. برای من رفتن به موزه یکی از سخت ترین کارهایی است که می توان در اروپا انجام داد و هر بار به ندرت بیش از دو یا سه ساعت می توانم به موزه گردی بپردازم. اگر می خواهید یک موزه واحد را به طور کامل ببینید بهتر است هر بخش آن را به طور مجزا و در طول چند روز بازدید کنید.

شاهکارهای هنری را از دست ندهید

تفریحات هوشمندانه: علاقمندی های خود را فراموش نکنید

در ابتدای ورود نگاهی به کتابچه راهنمای مجموعه موزه بیندازید یا نگاهی به کارت پستال های هدیه ای که در موزه به فروش می رسد بیندازید تا مطمئن شوید تمام چیزهایی که دوست داشتید ببینید و برایتان مهم بوده را در موزه بازدید کرده اید. مثلا من عاشق سالوادور دالی هستم، یک بار فکر می کردم کارم در یک موزه خاص به پایان رسیده اما وقتی نگاهی به کارت پستال ها انداختم... سلام دالی!!! کارمند موزه با خوشحالی یکی از آثار دالی را که در گوشه ای پنهان شده بود به من نشان داد و من را از ناامیدی ندیدن این اثر دالی نجات داد.

علاقمندی های خود را فراموش نکنید

تفریحات هوشمندانه: گوش دهید

اگر فقط به نوع خاصی از هنر علاقه دارید، نیم ساعت صرف مطالعه در آن زمینه کنید و به هر راهنمای گردشگری که در مورد مونالیزا یا داوید صحبت می کند خوب گوش کنید. آن ها مطالعه زیادی در مورد این آثار دارند و اطلاعات و زاویه دید متفاوتی را با گردشگران به اشتراک می گذارند. بیشتر این اطلاعات صحت دارند. اینکه بایستید و به حرف های راهنمای تورهای مختلف گوش کنید ایرادی ندارد اما در ردیف های اول نایستید و پرسش های اضافی نپرسید. از تورهای صوتی که در سایت های گردشگری موجود است استفاده کنید. نرم افزار Rick Steves Audio Europe شامل تورهای خودگردانی در مورد بهترین موزه های شهرهای زیبای اروپا است. این نرم افزار می تواند موزه گردی های شما را مفیدتر و راحت تر کند و یکی از بهترین روش های تفریحات هوشمندانه می باشد.

گوش دهید

تفریحات هوشمندانه: کلیساها، کنیسه ها، مساجد

عبادتگاه های اروپا مجموعه زیبایی از هنر و معماری را عرضه می نمایند اما قرار نیست که برای خوشامدگویی به شما و احترام گذاشتن به شما ساخته شده باشند. شما ممکن است برای بازدید محراب جانبی Caravaggio رفته باشید اما بقیه افرادی که به این مکان می آیند برای عبادت آمده اند، پس بازدید کننده محترمی باشید. در اکثر کلیساها مردم به استفاده از لباس های پوشیده تشویق می شوند اما در برخی از کلیساهای بزرگ و اکثر مساجد به تن داشتن لباس پوشیده اجباری است. اگر به طور ناگهانی در چنین وضعی قرار گرفتید می توانید چاره اندیشی کنید مثلا از یک نقشه برای پوشاندن شانه ها استفاده کنید یا یک ژاکت را طوری دور کمرتان ببندید که تا روی زانوهایتان را بپوشاند. در مساجد ترکیه زنان باید موهایشان را بپوشانند و لباس هایی بپوشند که پاها و دست هایشان را بپوشانند. همه باید کفش هایشان را در بیاورند. در عبادتگاه هایی که فعال هستند و مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است از ورود بازدید کنندگان یک یا چند بار در روز ممانعت به عمل آید و اگر در داخل عبادتگاه باشید ممکن است از شما بخواهندکه خارج شوید تا مراسم مذهبی را به هم نزنید. از لیست کتاب راهنمای خود استفاده کنید تا متوجه شوید کدام مسجد و کلیسا بسته است یا کدام مراسم مذهبی برگزار می شود. شرکت در برخی مراسم برای عموم آزاد است. یکی از تجارب جالب من در بریتانیای کبیر مربوط به روزی بود که در هنگام مراسم همسرایی در یکی از کلیساهای بزرگ شرکت داشتم. برخی از کلیساها دارای سیستم های صوتی سکه ای هستند که در مورد هنر و تاریخ مطالبی ارائه می کند. فقط کافی است سیستم را روی زبان انگلیسی تنظیم کنید و یک سکه داخل دستگاه بیندازید و گوش دهید. سیستم های سکه ای در نزدیکی آثار هنری قرار گرفته اند و اینگونه تصور بهتری از توضیحات ارائه شده در ذهن شکل می گیرد. من هر وقت بتوانم یک سکه در دستگاه می اندازم. این کار باعث غنی شدن تجربه من و ایجاد علاقمندی در سایر بازدید کنندگانی که سعی در درک یک اثر هنری بدون داشتن آگاهی کافی در مورد آن دارند، می شود. همچنین این کار کمک مالی اندکی به کلیسا است. هر گاه برایتان امکان داشت سعی کنید کار موثر و مفیدی در بین برترین راه ها برای گشت و گزار هوشمندانه انجام دهید.

کلیساها، کنیسه ها، مساجد

تفریحات هوشمندانه: مکان های باستانی و ویرانه ها

دیدن اماکن ویران باستانی یکی از روش های گشت و گزار هوشمندانه است. بالا رفتن از آکروپولیس، ارتباط برقرار کردن با کاهنان استوننج، قدم زدن در سواحل کرواسی زیر سایه کاخ امپراطوری دیوکلتین در اسپلیت، نگاه کردن به کنده کاری های پیچیده یک کشتی وایکینگی همه یادگارهایی از گذشته دور اروپا هستند که برای ما اهالی دنیای جدید به جا مانده است. اما بخش های قدیمی تر ابتدا در زیر خاک بودند به خصوص آن هایی که جدیدا وارد کتاب های تاریخ شده اند. مکان هایی مانند انجمن روم تنها چند ستون و پایه های نیم ویران هستند. شما در تمام طول زندگی در مورد این محل شنیده اید و پول خیلی زیادی می پردازید تا به این مکان بیایید و اولین چیزی که هنگام ورود به خودتان می گویید این است که همه اش همین بود؟ این مکان های باستانی با کمک تصورات شما و کسب اطلاعات کافی برایتان زنده می شوند. یک کتاب راهنما با توضیحات تاریخی کافی به همراه داشته باشید و یک راهنمای محلی استخدام کنید. در بخش بیرونی بناهای تاریخی مهمی نظیر دلوس یونان و پامپی و کلوسئوم در ایتالیا راهنماهای محلی زیادی وجود دارند اما کیفیت کارشان متفاوت است. من ترجیح می دهم از یک راهنمای معتبر استفاده کنم اما اگر می خواهید فقط برای یک بخش از راهنما استفاده کنید ابتدا کمی با او صحبت کنید تا مطمئن شوید که می توانید با او ارتباط بگیرید. برای برخی از مکان های تاریخی شناخته شده شما می توانید از کتاب هایی استفاده کنید که به روشی هوشمندانه به صورت بصری تصویر واقعی و تصویر آنچه از آن اثر تاریخی به جا مانده است را به شما نشان می دهد. برای برانگیختن تصوراتتان قبل از سفر یک فیلم یا یک کتاب در مورد آن اثر تاریخی یا مکان باستانی که دوست دارید بازدید کنید، ببینید و هنگامی که به دیدن آن اثر تاریخی رفتید به طور ذهنی بنا و مجسمه های تخریب شده را بازسازی کنید و گردشگران همراه خود را با لباس های قدیمی تصور کنید. تصور کردن یک کلیسای مخروبه به صورتی که پر از کشیشان و راهبانی بوده که با هم سرود مذهبی می خواندند، هیجان انگیز است. بسیاری از بخش های باستان شناسی مهم هم یک بخش باستان شناسی و هم یک موزه در مجاورشان دارند که مصنوعاتی که پیدا شده است را در این موزه ها نگهداری می کنند. شما می توانید ابتدا از موزه بازدید کنید و به طور ذهنی آنچه می بینید را بازسازی کنید یا اول مکان تاریخی را ببینید تا قبل از دیدن جزئیات به یک تصور کلی از آن مکان برسید. من معمولا ترجیح می دهم اول از مکان تاریخی دیدن کنم بعدا به سراغ موزه می روم. با این حال وضعیت آب و هوا و شلوغی و جمعیت بر روی تصمیم شما اثر می گذارد. اگر در ظهر یک روز گرم به بازدید رفته اید بهتر است اول به موزه بروید و از تهویه مطبوع موزه لذت ببرید سپس در غروب خنک از بخش باستانی بازدید کنید یا اگر ابرهای بارانی در افق دیده می شوند اول بخش باستانی را بگردید و وقتی باران گرفت در بین سایر روش های گشت و گزار هوشمند به موزه بروید.

مکان های باستانی و ویرانه ها

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

کاربردی ترین وبسایت ها برای سفر | راهنماهای اینترنتی گشت و گذار

شادی نیک نهاد ، چهارشنبه 12 مهر 1396

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ،نقش تاثیرگذار اینترنت بر کسی پوشیده نیست، با ظهور این پدیده می توان به هر آنچه که نیاز داریم دست یافته و پاسخ سوالهایمان را بیابیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :