هتل آنتیک ملک التجار یزد؛ یادگاری از عصر قاجار

یکی از بهترین و زیباترین بناهای تاریخی که از دوران قاجار به یادگار مانده، هتل ملک التجار یزد است که از نظر معماری، در میان بناهای هم تاریخ خود حرف اول را می زند. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را از شیوه رزرو هتل آنتیک ملک التجار یزد و همچنین آدرس هتل آنتیک ملک التجار یزد آگاه کنیم.

هتل آنتیک ملک التجار يزد

هتلی دیدنی و زیبا

این هتل 300 ساله، از خانه های سلطنتی و قاجاری معروف در زمان خود بوده و راویزهای آبطلا کاری شده، نقاشی با رنگهای طبیعی که روی تمامی دیوارها بچشم می خورد و طاقنماها، از نمونه زیبایی های این بنا هستند. مرحوم ملک التجار، اتاقهایی ویژه در این هتل زیبا و دیدنی ساخته که نقاشی های مخصوص همسرانش، روی دیوارهای آن بچشم می خورند. این هتل، منزل مسکونی مرحوم ملک التجار بوده و یکی از ویژگی هایش، شناخته شدنش بعنوان اولین هتل خشت خام پر جهان است. ویژگی های منحصر بفرد باعث شدند تا گروه هتلهای زنجیره ای مهر آن را خریداری کند. این هتل در میان گردشگران داخلی و خارجی محبوب بوده و در طول سال، مسافران بسیاری در آن اقامت می کنند.

هتلی دیدنی و زیبا

معماری

قسمت ورودی این هتل به یک کوچه طویل با عرض بسیار کم و دیوارهای نسبتا بلند راه دارد. خانه شامل دو طبقه و حیاطی مستطیل شکل بوده و هنگام ورود به آن باید از یک دالان طولانی و سردر عمارت گذر کنید. در حیاط به دو باغچه کوچک که در میان آنها حوضی به زیبایی هرچه تمامتر خودنمایی می کند، گشوده می شود. از هر گوشه حیاط، اتاقها و تالارها با پنجره هایی به سبک قدیمی دیده می شوند. اگر یک تاریخ نگار حرفه ای در سفر همراه شما باشد، قطعا به محض ورود به عمارت به شما خواهد گفت که نگارگری این بنای تاریخی، شبیه به هنر نگارگری شیراز هست. این موضوع حقیقت دارد، چرا که معمار و نگارگر این هتل، اهل شیراز بود.

این ملک که زندگی 4 نسل از خاندان ملک التجار را بچشم دیده، حال تبدیل به یک جاذبه توریستی و هتلی مناسب برای اقامت شده است. حیاط این بنا در حال حاضر، پوششی به عنوان سقف دارد که شما بتوانید هم در پاییز و هم در زمستان از زیبایی های تاریخی آن لذت ببرید. هتل ملک التجار با 16 اتاق دو تخته، 4 اتاق یک تخته و 3 اتاق سه تخته، پذیرای شما عزیزان خواهد بود.

معماری هتل ملک التجار یزد
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

ملک التجار هتل امروز و خانه دیروز

مهلا محمدی ، یکشنبه 3 آذر 1398

خانه ای تاریخی به نمام ملک التجار که امروزه به هتل آنتیک ملک التجار معروف است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :