جای خواب رایگان در سفر | چگونه اقامت رایگان در سفر داشته باشیم؟

گاهی به جای خواب رایگان در سفر نیاز پیدا می کنید: وقتی پولتان تمام می شود، آنقدر دیر به شهر می رسید که برای پیدا کردن اتاق دیر شده است، به جایی سفر کرده اید که جایی برای ماندن ندارد. من یکبار 29 شب از 30 شب سفرم را بدون پرداخت هیچ هزینه ای برای خواب، گذراندم و یک اقامت رایگان در سفر را تجربه کردم. کار سختی نیست اما همیشه راحت و تمیز و امن و حتی گاهی قانونی نیست. مدتها است که نمیبینم کسی کیسه خواب داشته باشد اما اگر زیاد گشت و گذار می کنید بهتر است یک کیسه خواب سبک به همراه داشته باشید، می توانید در فضایی کوچک آن را رول کنید و جا دهید. حتما پاسپورتتان را پیش خودتان نگه دارید، از اموالتان به خوبی مراقبت کنید تا کسی از شما ندزدد و بعد به دنبال جای خواب رایگان در سفر بگردید. خوابیدن در کیسه خواب پس از یک پیاده روی طولانی ، تا وقتی که خورشید طلوع کند، می تواند خاطره ی خوبی برایتان به جا بگذارد.

اقامت رایگان در سفر

بیرون منازل

در برخی شهرهای بزرگ مانند آمستردام و آتن که در طول فصل گردشگری پر از مسافر می شود، برخی از توریست ها شب ها را در پارک های شهر می گذرانند که خیلی خطرناک است. در اکثر شهر ها قانون ممنوعیت خوابیدن در پارک ها اجرا می شود. بیرون از شهر در جنگل یا در ساحل در کجا که دلتان بخواهد می توانید بخوابید. در سفری که داشتم شب های تابستان در بخش مدیترانه ای اروپا آنقدر مطبوع بود که یا شلوار جین و ژاکت و یک ملافه ی مسافرتی به راحتی می خوابیدم.

بیرون منازل

ایستگاه های قطار

فرض بر این است که ایستگاهی پیدا کنید که در تمام طول شب باز باشد. یک ایستگاه قطار می تواند مکانی گرم، ایمن، رایگان اما کمی ناراحت باشد و باید مواظب وسایلهایتان باشیدتا بتوانید یک اقامت رایگان در سفر را تجربه کنید. بیشتر شهر های توریستی معروف در اروپا دارای ایستگاه هایی هستند که کف ایستگاه شب ها با طیف گسترده ای از بی خانمان های خواب آلود پر می شود. بعضی از ایستگاه ها در طول نیمه شب چند ساعت بسته می شوند تا قبل از ازدحام مجدد مسافران در صبح روز بعد، تمیز شوند. داشتن هر نوع بلیت یا اجازه نامه ی استفاده از قطار، به شما اجازه ی ماندن در ایستگاه را می دهد: چون شما به این دلیل در ایستگاه مانده اید که منتظر سوار شدن به قطارتان هستید! برای ایمنی بیشتر وسایلتان را در صندوق ایستگاه بگذارید و درش را قفل کنید یا آن را به پیشخوان چمدان ها تحویل دهید.

 ایستگاه های قطار

قطارها

باید خیلی زرنگ باشید تا موفق شوید که در قطار جای کافی برای دراز کشیدن پیدا کنید یا چشمانتان را ببندید و بخوابید .اینکه بخواهید شب را در واگن قطاری که در ایستگاه پارک شده است بگذرانید وسوسه کننده اما خطرناک است. هیچ چیز سخت تر از این نیست که وقتی از خواب بیدار می شوید ببینید محل خوابتان به حرکت درامده و به سمت ناکجاآباد می رود. اگر واگنی پارک شده برای خوابیدن پیدا کردید زمانبندی ساعت حرکت قطارها را مطالعه کنید تا قبل از حرکت قطار، آنجا را ترک کنید. در ضمن می توانید سوار قطارهای شبانه شوید و چهار ساعت در طول مسیر رفت تا ایستگاه آخر بخوابید و بعد سوار قطار برگشت شوید و چهار ساعت در مسیر برگشت بخوابید.

قطارها

فرودگاه ها

پس از فرود هواپیما به جای اینکه وقت خوابتان را هدر کنید و دنبال جای خوابی بگردید که برای گذراندن باقی شب در آن مجبور به پرداختن هزینه اضافی خواهید شد، روی یکی از نیمکت های فرودگاه بخوابید. فرودگاه فرانکفورت که با خط قطار قابل دسترسی است برای خواب رایگان مناسب است، حتی اگر قصد پرواز به جای خاصی را نداشته باشید. چند فرودگاه کابین های استراحت باریک و کوچکی دارند که می توانید آنها را برای چند ساعت یا برای تمام شب به قیمت یک اتاق هتل ارزان قیمت کرایه کنید (مثلا Yotels در فرودگاه هیترو و گتویک در لندن و فرودگاه Schiphol در آمستردام).

فرودگاه ها

چادر و خوابگاه

در شه های بزرگ و پرجمعیت مانند لندن، پاریس، مونیخ، ونیز و کپنهاگ در فصل های شلوغ، چادر زدن یا خوابیدن در خوابگاه های عمومی قانونی، امن و تقریبا رایگان است و به راحتی میتونین جای خواب رایگان در سفر داشته باشید.

چادر و خوابگاه

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم؟

مجید نوری ، پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400

با ما در مقاله چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم همراه باشید تا از نکات مهم در سفر با قطار و قوانین سفر با قطار آگاهی یابید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :