معرفی فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ روسیه

hb شنبه 18 آذر 1396

از شهرهایی که همیشه جذابیت های توریستی و گردشگری خود را داشته است، شهر سن پترزبورگ در کشور روسیه می باشد. سن پترزبورگ از جمله شهرهای زیبای جهانی و بزرگ کشور روسیه است که حداقل برای مدتی نظیر 200 سال پایتخت این کشور بوده و اکنون دومین شهر بزرگ روسیه است. این شهر با برخورداری از سرگذشتی تاریخی و فرهنگی و همچنین وجود مکان های ارزشمند توریستی و جهانگردی همچون کلیسای سنت ایزاک (که در بین تمامی کلیساهای بزرگ ارتدوکس جهانی، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده)، موزه پتر کبیر، کلیسای منجی، موزه جهانی هرمیتاژ (اصلی ترین و بزرگ ترین موزه فرهنگی هنری دنیا) و دیگر ابنیه تاریخی و فرهنگی خود، همه ساله مورد استقبال توریست ها و گردشگران بیشماری قرار می گیرد. ما قصد داریم تا در این مطلب شما را با فرودگاه سن پترزبورگ یا بهتر است بگوییم، فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ آشنا نماییم. پس در ادامه با همگردی همراه باشید تا با فرودگاه بین المللی روسیه آشنا شوید.

سن پترزبورگ

آشنایی با فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ

فرودگاه سن پترزبورگ از جمله فرودگاه های محلی کشور روسیه تا سال 2010 میلادی بوده که به سبب قرار گرفتن در یکی از بزرگ ترین شهرهای کشور روسیه، از آمار جا به جایی قابل توجهی برخوردار بود. این فرودگاه که نام دیگری همچون فرودگاه بین المللی پالکوو (Pulkovo Airport) را نیز دارا می باشد، پس از سال 2010 میلادی با اضافه شدن فهرستی از پروازهای خارجی و بین المللی به آن، به نوعی رسمیت خود را در کانال های بین المللی هوایی کشور شکل داد و به سبب اینکه یکی از مراکز پر جمعیت کشور روسیه به شمار می رود، حتی بعد از اضافه شدن لیست پروازهای ورودی و خروجی خارجی، توانست با ثبت میزان جا به جایی 13 میلیون مسافر در سال 2015 میلادی، خود را پس از فرودگاه های بین المللی مسکو معرف همگان کند. این فرودگاه تا قبل از بین المللی شدن خود از دو پایانه قدیمی بهره می برد تا این که با ورود به گروه فرودگاه های بین المللی جهانی، مجبور به ساخت پایانه ای جدید مطابق استانداردهای روز جهانی برایش شدند. پایانه جدید فرودگاه بین المللی روسیه در سن پترزبورگ در سال 2013 با ظرفیت 17 میلیون نفری و داشتن ساختمانی 4 طبقه همراه با 88 پیشخوان پذیرش مسافران و 110 جایگاه استراحت برای هواپیماها و همچنین 17 درب خروجی به بهره داری رسید. نکته جالب توجه فرودگاه سن پترزبورگ این است که بیشتر جا به جایی های این فرودگاه همچون گذشته متعلق به نقاط محلی به ویژه استان لنینگراد است.

فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ
فرودگاه بین المللی شهر سن پترزبورگ
فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ روسیه

مشخصات فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ

نوع فرودگاه: همگانی - مسافربری

ارتفاع از سطح دریا: 24 متر

کد یاتا: LED

کد ایکائو: ULLI

یکی از مقاصد اصلی خطوط هوایی روسیه (Russia Airlines)

حدفاصل هوایی این فرودگاه تا تهران: 2664 کیلومتر (در حدود 3 ساعت و 34 دقیقه)

مشخصات فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ

راه های ارتباطی با فرودگاه سن پترزبورگ

خوشبختانه این فرودگاه روسی از ناوگان های حمل و نقلی متعددی برخودار می باشد. یکی از واحدهای حمل و نقلی این پایانه هوایی، تاکسی های فرودگاه هستند که برخلاف بسیاری از فرودگاه ها به جای داد و بیداد کردن در محوطه خارجی فرودگاه از غرفه هایی داخل ساختمان فرودگاه آن هم در طبقه نخست، درست مقابل درب های ورودی برخوردار هستند که تمام مسافران می توانند با اعلام مقصد خود و همچنین تهیه فیش با آن هم با قیمتی واحد از این تاکسی ها استفاده نمایند. دیگر وسیله جا به جایی لحاظ شده برای این فرودگاه، اتوبوس های خدماتی می باشند که با سه خط 39 - 39X و مینی ون هایی به شماره K39 آماده انتقال مسافران عزیز به نزدیک ترین ایستگاه مترو شهر و برعکس آن می باشند و آخرین وسیله حمل و نقل عمومی که به سرعت می تواند شما را به فرودگاه برساند و یا از فرودگاه شما را به داخل شهر انتقال دهد، مترو می باشد که تنها با 15 دقیقه راه رفتن می توانید به نزدیک ترین ایستگاه مترو تعبیه شده برای فرودگاه برسید. لازم به ذکر است که فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ در فاصله 23 کیلومتری جنوب میدان مرکزی شهر یعنی میدان پالاس در ناحیه شمال غرب روسیه واقع شده و به سبب نزدیکی خود به مرکز شهر، حتی اگر مسافران در ساعاتی از شب نتوانند از ناوگان های عمومی مذکور استفاده نمایند، می توانند به راحتی هر چه تمام تر خود را به مرکز شهر سن پترزبورگ برسانند.

تاکسی فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ
اتوبوس فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ
متروی فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ

پروازهای مستقیم از ایران به فرودگاه سن پترزبورگ

هواپیمایی ماهان: فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران

هواپیمایی تابان: پروازهای فصلی از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ | مشخصات کامل فرودگاه روسیه

سبا بیات ، چهارشنبه 29 شهریور 1396

ما به توضیح در رابطه با فرود گاهی که در دومین شهر بزرگ روسیه، یعنی سن پترزبورگ واقع شده است، می پردازیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :