دیدنی های هوشی مین | جاذبه های گردشگری تراز اول هوشی مین، ویتنام

سایگون اغلب به نام قدیمی آن اشاره می شود، با این حال شهر هوشی مین یک مهمانی بی نظیر است. موتورسیکلت ها در یک چهار راه قرار میگیرند، مردم محلی در گوشه های خیابان بر روی بخار کاسه داغ (سوپ رشته فرنگی) را قرار می دهند؛ سوپی که در هوای مرطوب با بخار آب و ادویه های عجیب و غریب طبخ می شود که در سفر به هوشی مین نباید از آن گذشت. شهر هوشی مین مرکز تجارت و بزرگترین شهر ویتنام است و این مکان جایی است که با قدیم تضاد قابل توجه ای دارد. معابد در میان آسمان خراش ها و مغازه های طراح مشغول خدمت هستند، مردم محلی در حال بازی میله های بامبو را به رودخانه سایگون می اندازند و شهر در نقاط مختلف آن تقریبا اروپایی با معماری استعماری فرانسوی است و راه های گسترده ی پوشیده از درخت دارد. به جادوی فرهنگی شگفت انگیز، جذابیتهای گردشگری، از موزه های باقی مانده از جنگ و عروسک های سرگرم کننده آبی به بازارهای رنگارنگ اضافه شده است. نه چندان دور از شهر، تونل های معروف Cú Chi دیدنی های هوشی مین قابل مشاهده هستند و آبشارهای سرسبز و روستاهای کوچک دلتای رود مکونگ ، دیدی جذاب به زندگی روستایی را فراهم می کند.

سایگون

موزه باقی مانده از جنگ

موزه جنگ یکی از محبوب ترین موزه ها در ویتنام است، و با نمایش هایی هولناک مربوط به جنگ در این کشور میگوید. موزه عمدتا بر جنگ ویتنام تمرکز دارد، اما برخی از نمایشگاه ها مربوط به جنگ اول هند و چین با استعمارگران فرانسوی است. ایده خوبی است که از طبقه بالا شروع کنید و به پایین بیایید، بنابراین نمایشگاه های معمولی تر را در طبقه پایین تجربه می کنید. اکثرا نمایشگر تصاویر عکاسی هستند و بعضی از آنها در روبرو با آن قرار دارند؛ به ویژه عکس های عاملان نارنجی قربانیان کودکان. مصنوعات برای نمایش حاوی گیوتین و قفس ببر است که برای زندانیان ویت کنگ مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری استدلال می کنند که رویکرد موزه بی اعتبار است، اما این نمایشگاه ها به وضوح خشونت جنگ را نشان می دهد. این موزه همچنین شامل یک نمایش جذاب از کار عکاسان جنگی، از هر دو طرف است که در طول اختلافات جان خود را از دست دادند. وسایل نظامی و سلاح های دوره ای در حیاط موزه نمایش داده می شود. پس از تورهای حومه شهر و تونل های Củ Chi، شما میتوانید این نمایشگاه ها را در حال حرکت ببینید، اما توجه داشته باشید که برخی از نمایشگاه ها برای کودکان کوچک مناسب نیستند.
آدرس: 28 Vo Van Tan، بخش 6، منطقه 3، HCMC

موزه باقی مانده از جنگ

تئاتر عروسکی اژدهای طلایی آبی

تئاتر عروسکی اژدهای طلایی برای خانواده های با کودکان جوان و هر کسی که از سرگرمی های سبک سنتی لذت میبرد، مناسب است. تاتر آبی در دهکده هایی در رودخانه دلتا شکل گرفته است و در ویتنام برای بیش از 1000 سال انجام شده است. نمایش فریبنده 50 دقیقه ای پنجره ای را به فرهنگ کشور باز میکند. این در ویتنام ارائه شده است، اما قدرت شخصیت های عروسک، هر دو هم مردم و هم حیوانات، فراتر از موانع و اختلاف زبان است. موسیقی زنده تجربه را افزایش می دهد؛ نوازندگان با استعداد از ابزارهای سنتی مانند فلوت بامبو و ویولون های دو رشته ای استفاده می کنند. تئاتر دارای تهویه مطبوع است، و اگر شما در ردیف جلو نشسته اید، برای برخی از اسپری های ملایم آماده باشید.
آدرس: 55B خیابان نگوین Thi مین خای، بخش بن تنان، ناحیه 1، شهر هوشی مین

تئاتر عروسکی اژدهای طلایی آبی

معبد Thiên Hậu، چینی شهر

معبد Thiên Hậu قرن نوزدهم، یکی از برجسته ترین شهرهای چین Cho Chi Minh ChoLon و یکی از قدیمی ترین معابد چینی در شهر است. به بانوی دریای Thiên Hậu اختصاص داده شده ،این معبد احضار کننده را طرفداران محلی و نیز گردشگران بازدید کرده اند، و بسیاری از مواد مورد استفاده در ساخت و ساز از چین آورده شده است. ابرها از متراکم شدن بخار در هوا، و شمع ها در محراب سوسو می زنند، و نور خورشید از طریق سقف به صورت جزئی عبور می کنند، به عنوان ورودی دروازه های سبزرنگ و در اطراف حیاط کوچک قدم زدن خوب است. از اینجا می توانید محراب را با مجسمه های الهه و چینی های پیچیده ببینید که سقف صحنه هایی از زندگی چینی های قرن نوزده را نشان می دهد. بر طبق افسانه ها، دو لاک پشت معبد را در حین غیبت الهه نگهبانی میکنند. در روز 23 دسامبر ماه سوم قمری، یک محفل در محله ای که دارای نمایی از Thiên Hậu است و اعتقاد بر این است که دریانوردان را در دریاهای آزاد نگه می دارد، برگزار می شود. ورود به معبد رایگان است. زمانی که که به شهر چین می روید، ارزشمند است که در بازار بنگ تی، که همه چیز از محصولات تازه نان تا خرده ریزه چینی به فروش می رساند،توقف کنید. در منطقه نیز برخی از نمونه های زیبا از خانه های معماری کلاسیک چینی است.
آدرس: 710 خیابان نگوین ترا، منطقه 5، شهر هوشی مین

معبد Thiên Hậu، چینی شهر

کلیسای کاتولیک نتردام از سایگون و اداره پست

نمونه خوبی از معماری نئورومانسک، کلیسای جامع آجر قرمز نتردام، نقطه قوت متمایز در قلب شهر هوشی مین است. برجهای دوقلویش تقریبا 60 متر در بالای شهر است که توسط منار مخروطی آهن پوشیده می شود. کلیسای جامع از سال 1877 تا حدود سال 1883 ساخته شده است و به عنوان محل مأموریت های استعماری برای عبادت و نماد قدرت مستعمره فرانسه بود. Marseille در قسمت خارجی با آجرهای قرمز ساخته می شود، و ساعت بین دو برج بلند سویس، در سال 1887 ساخته شد. ویژگی های برجسته داخلی عبارتند از: 56 شیشه ی رنگارنگ که توسط لورین از ، شارتر فرانسه است و ، 12 ستون که نشانه 12 رسول است و یکی از قدیمی ترین ارگان ها برای ویتنامی ها است. برای دیدن داخل، سعی کنید صبح دیدن کنید یا در یک مراسم یکشنبه شرکت کنید. در سراسر خیابان، دفاتر پست به سبک استعماری معماری فرانسوی که در سال 1891 ، توسط گوستاو ایفل، معمار فرانسوی Ýkai Towerwerk، طراحی شده بود تکمیل شد.او یکی از معماران برج ایفل است. امروزه دفتر پست هنوز در حال استفاده است و یک مکان ملاقات محبوب برای مردم محلی است.
آدرس: کلیسای جامع نوتردام و قصر سلطنتی سایگون، Bến Nghé، tp. هو چی مین، هوشی مین.

کلیسای کاتولیک نتردام از سایگون و اداره پست

پارک تماشاخانه سایگون

همچنین در سالن تئاتر شهری هوشی مین، خانه اپرای کاخ سایگون، در ابتدای خیابان درختان معروف Le Loi ، به چشم میخورد و برای طراحان معماری به خصوص طرفداران سبک استعماری فرانسوی، شناخته شده است. این همان خانه اپرا سایگون که در سال 1897 توسط Eugene Ferret، یک معمار فرانسوی ساخته شد، برای سرگرم کردن مهاجران فرانسوی، و نمای ظاهری آن از سبک پتی پالیس که در همان سال در پاریس ساخته شد، استفاده شد. بعد از سال 1956، این ساختمان به عنوان خانه مجلس نمایندگان جنوبی ویتنام مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1975 پس از سقوط سایگون دوباره به تئاتر تبدیل شد. تنها راه دیدن داخل تئاتر، خرید بلیط برای یک نمایش است. هر دو ارکستر سمفونیک باله و کمپانی اپرا در شهر هوشی مین کار می کنند و بلیط ها در صندوق دفتر یا آژانس های مسافرتی محلی در دسترس هستند. در منطقه اطراف خانه اپرا، برخی از مراکز خرید جدید شهر و هتل های منحصر به فرد است. شما همچنین می توانید در همسایگی کلیسای جامع نوتر-دام و کاخ Reunification همراه شوید.
آدرس: 7 میدان Lam Son، نگهبانی Ben Nghe، ناحیه 1، شهر هوشی مین

پارک تماشاخانه سایگون

مجلس شورای ملی

بازدید از کاخ متحد، که بعدها به عنوان کاخ استقلال شناخته می شود، بیشتر در مورد رویدادهای تاریخی است که با هر شکوه و عظمتی در اینجا اتفاق می افتاد. در حقیقت، این سبک ساختمانی 1960 با اتاق های بزرگ و خیره کننده و مبلمان تاریخی، به نظر می رسد از زمان 30 آوریل 1975،بسته شده است، زمانی که یک تانکر ارتش ویتنام شمالی از طریق دروازه های آهنی سقوط کرد و منجر به پایان جنگ ویتنام شد. کاخ محلی برای مردم محلی این رویداد تاریخی را نشان می دهد و کشور را مجددا ادغام می کند. کاخ در 44 هکتار از چمنزارها و باغات سرسبز قرار دارد و همچنین در سالهای دهه 60 میلادی، سایگون، شیوه زندگی سران دولتی ممتاز را ارائه می دهد. این ساختمان در محل کاخ نورودوم سابق که توسط جت های جنگنده در سال 1962 بمباران شد و در تلاش ناکام ترور نگو دین دیم، رئیس جمهور ویتنام جنوبی ساخته شد. ساختمان فعلی در سال 1966 و زمانی که ویتنام بین شمال و جنوب تقسیم شد، خانه و محل کار رئیس جمهور تکمیل شد. ویژگی های قابل توجه شامل محوطه زندگی رئیس جمهور، اتاق فرماندهی جنگ با نقشه های بزرگ و تجهیزات ارتباطی قدیمی و تونل های زیرزمینی پر پیچ و خم است. شما همچنین می توانید وسایل نقلیه نظامی را در خارج از کشور مشاهده کنید، از جمله جنگنده های جنگی که قصر نوردوم و تانک 843 را نابود کرد، که از طریق دروازه کاخ در ماه شوم آوریل بیش از چهار دهه پیش، از بین رفت. راهنمای تور به زبان انگلیسی در دسترس هستند
آدرس: 135 خیابان Nam Ky Khoi Nghia، ناحیه 1، شهر هوچی مین

مجلس شورای ملی

بازار Ben Thanh و میدان سایگون

برای تماشاچیان، بازار داغ و مشتاقانه Ben Thanh توقف تقریبا اجباری است، حتی اگر فقط شاهد شلوغی بازار باشید. اصطبل ها با همه چیز از ظرافت های محلی، ماهی، گل ها و میوه های گرمسیری تا کفش، لباس، آبنبات رنگارنگ و سوغات پر شده است. بازارها نیز به جیب برها مشهورند، بنابراین مطمئن شوید که اشیاء بی نظیر و ارزشمند در جایی امن هستند تا راحت از دیدنی های هوشی مین بازدید کنید. پس از دیدن تمام محیط، به سمت میدان سایگون بروید، با یک قدم زدن در فاصله 3 دقیقه ای، برای تجربه کمی خرید با آب و هوای مطبوع آماده شوید. در اینجا، معاملات فوق العاده ای در مورد همه چیز از لباس و کوله پشتی تا جواهرات و کفش را پیدا می کنید. چانه زدن در هر دو مکان رایج است.
بازارBen Thanh. آدرس: 32-30، 36-34-32-30 Phan Bội Châu، Bến Thành، شهر هوشی مین

بازار Ben Thanh و میدان سایگون

موزه تاریخی ویتنامی

 در داخل باغ گیاه شناسی، موزه تاریخی ویتنام، تکامل فرهنگی کشور را از دوران برنز تا اوایل قرن بیستم نشان می دهد که یکی از دیدنی های هوشی مین است. این نمایشگاه ها به صورت دوره ای سازماندهی شده و شامل آثار هنری از گروه های قومی ویتنام، از جمله تمدن Dong Son، فونان، خمر و چم است. به ویژه جالب است که مجسمه های سنگی و برنزی، آثار آنگکور وات و مومیایی به خوبی حفظ شده اند. در سفر به هوشی مین با هزینه بیشتر، شما می توانید در نمایشگاه عروسک آبی در تئاتر کوچک موزه شرکت کنید، هر ساعت (به جز در طول ناهار) اجرا می شود. جالب است که تقریبا همان نمایشگاه های موزه در همان ساختمان است، که از سال 1929 با سبک های معماری فرانسوی و آسیایی ترکیب شده است. پس از دیدن تمام نمایشگاه های موزه به مدت یک ساعت یا بیشتر، شما می توانید از قدم زدن آرام در اطراف باغ گیاه شناسی لذت ببرید.
آدرس: 2 Nguyễn Bènh Khiêm، Bến Nghé شهرستان هاچی چی مین

موزه تاریخی ویتنامی

معبد امپراتور متروک

در اوایل قرن 20ساخته شده، معبد تبعیض آمیز بومی امپراتوری (Chua Phuoc Hai) در یک محله ی بی نظیر در مجاورت چند بلوک دورتر از باغ گیاه شناسی قرار دارد. معبد به افتخار خدای تائو، امپراتور یا پادشاه بهشت، Ngoc Hoang ساخته شده است و در داخل اتاق روشن شما نماینده بسیاری از خدایان بودایی و الهه مادر را می بینید. همان طور که در داخل قدم میزنید، بسیاری از عبادت کنندگان محلی با پوششی خوش بو، شمع ها را به عنوان پیشکش در قربانگاه ها، روشن می کنند. در سفر به هوشی مین و بازدید از این معبد به تابلوهای چوبی حکاکی شده و بسیاری از مجسمه های اژدها و حیوانات که در سقف استفاده می کنند توجه نمایید. در ورودی معبد، تعدادی لاک پشت در یک حوضچه شنا می کنند، و به همین دلیل، معبد اغلب به نام معبد لاک پشت شناخته می شود. مردم محلی اغلب برای پرستش می آیند، بنابراین وقتی آنجا برای بازدید رفتید مهم است که احترام قائل شوید تا از این دیدنی های هوشی مین لذت ببرید.
آدرس: Đa Kao Quận 1 ویتنام، 73 Mai Thị Lựu، Đa Kao، هاچی چی مین

معبد امپراتور متروک

موزه شهر هوشی مین

یک ساختمان نئوکلاسیک چشمگیر در نزدیکی کاخ اتحاد، موزه شهر هوشی مین،که قبلا به عنوان کاخ جیا لانگ شناخته می شد، خانه فرماندار کوهچینچینا بوده است که در سفر به هوشی مین باید از آن بازدید کنید. این به معنای توقف یک مرور کلی از تاریخ شهر و یک نگاه عادی به معماری بزرگ است که شامل شکوفایی های شرقی و اروپایی و بازدید از دیدنی های هوشی مین است. آثار موزه تاریخی شهر شامل نمایشگاه هایی در زمینه مبارزه برای استقلال، طبیعت و باستان شناسی، تجارت، صنایع دستی روستا، ارز و فرهنگ سایگون است. جالب توجه است که این ساختمان در شبکه ای از تونل ها و پناهگاه ها قرار دارد که به عنوان راه های فرار برای اشخاص بزرگ گذشته خدمت می کرد، و این امر برای عموم مردم بسته است.
آدرس: 65 Ly Tu Trong، District 1، Ho شهر هوچی مین

موزه شهر هوشی مین

موزه فیتو

اگرچه پیدا کردن آن زمانی که شما بدون راهنما قصد سفر به هوشی مین می کنید چالش برانگیز است اما اولین موزه طب سنتی ویتنامی (FITO) یک ساختمان زیبا و پنج طبقه با قابی که از چوب بامبو ساخته شده است وجود دارد که یکی از جذاب ترین دیدنی های هوشی مین است. این برای کسی که علاقه مند به استفاده از طب جایگزین است یا می خواهد برخی از فرهنگ ویتنامی را از مسیر اصلی توریستی دور کند ارزشمند است. این موزه هزاران مورد مربوط به طب سنتی ویتنامی، از عصر حجر تا امروز، از جمله کتاب ها، اسناد، گیاهان و وسایل مورد استفاده در تهیه داروها را نمایش می دهد. شما همچنین می توانید برخی از مواد تشکیل دهنده پر زحمت را امتحان کنید. نمایش با یک فیلم کوتاه در تاریخ طب سنتی ویتنام آغاز می شود، و داروهای گیاهی برای خرید پیش از خارج شدن شما در دسترس هستند.

موزه فیتو

سفرهای روزانه از شهر هوشی مین

تونل های Chu Chi در حدود 60 کیلومتری از شهر هوشی مین یک سفر نیم روزی است و یکی از تورهای برتر برای بازدیدکنندگان در سفر به هوشی مین است. این 250 کیلومتر از شبکه گسترده تونل ها به عنوان پایگاه عملیات نظامی ویت کنگ در جنگ ویتنام خدمت کرده است. سربازان از تونل های مبهم تنگ به عنوان مخفیگاه ها، بیمارستان ها، پایگاه های ارتباطی، مسیرهای عرضه و حتی محل زندگی استفاده می کردند. بازدید معمولا شامل خزیدن در بخشی از شبکه تونل است، تجربه ای که باعث افزایش قدردانی شما از استقامت و سازگاری سربازانی که در اینجا زندگی می کردند،می شود که امروزه تبدیل به یکی از دیدنی های هوشی مین شده است. حتی اگر طرفدار تاریخ نظامی مدرن نباشید، تونل ها بینش قدرتمندی را در مورد شرایطی که سربازان در طی درگیری با آن مواجه شده اند و استراتژی هایی را که مقاومت نظامی VC علیه نیروهای آمریکایی تقویت می کنند، ارائه می دهد. دو گزینه تور برای بازدید از تونل ها عبارتند از Morning Củ Chi Tunnels Tour از شهر هوشی مین و یک تونل Cu Chi با قایق موتوری به صورت سفر نیم روزی از هوشی مین است.

سفرهای روزانه از شهر هوشی مین

دلتای مکونگ

سفر به هوشی مین و مسیر درختان نخل کاشته شده سرسبز، رودخانه ها و جزایر دلتای مکونگ یک سفر روزانه است که به نظر می رسد دنیای دور از شهر هوشی مین گیج کننده است. این یک نگاه اجمالی به شیوه زندگی افرادی که به این آبراه شکننده برای بقا دسترسی دارند، ارائه می دهد. محیط دلتا حدود 40 هزار کیلومتر مربع است و بیش از نیمی از غلات و 90 درصد صادرات آن کشور را تولید می کند و برای بازارهای شناور که معمولا در صبح زود است شناخته شده است. از شهرهوشی مین ، تورها به دلتا، عموما شامل یک رانندگی 70 کیلومتری به My Tho، یک بازارشهری در بانک کنار رودخانه مکونگ است؛ یک سفر دریایی در طول دلتا؛ و بازدید از روستاها، مزارع و کارخانه های محلی را شامل میشود. دلتا مکونگ با گروه کوچک ماجراجویی این فعالیت ها را ارائه می دهد و همچنین امکان تست غذاهای سنتی و میوه های گرمسیری منطقه را می دهد.

دلتای مکونگ

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاهای دیدنی مجارستان | 10 جاذبه گردشگری تراز اول اروپا

سعید حسنی ، پنج شنبه 16 آذر 1396

از بوداپست زیبا گرفته که به عنوان شهر چراغ ها معروف است تا روستا های عجیب و غریب و مناظر جذاب، مجارستان باعث می شود که مناظر فوق العاده جذاب و تاریخی . . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :