ورزشگاه های جام جهانی فوتبال 2018 روسیه | ورزشگاه سنت پیترزبورگ

اگر جزو آن دسته از علاقمندان ورزش فوتبال هستید که بی صبرانه در انتظار جام جهانی فوتبال و جام جهانی 2018 روسیه ، لحظه شماری می کنید، حتما کنجکاو هستید در مورد این جام و ویژگی های خاص آن بدانید. جام جهانی 2018 روسیه، به دلیل نزدیکی این کشور به کشورمان و نیز فرمان ولادمیر پوتین برای عدم لزوم تهیه ویزا برای تماشاگران جام، بهترین فرصت مردم کشور ما برای سفر به روسیه و تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی خواهد بود. در این تورنمنت که بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال است و از تاریخ چهاردهم ژوئن 2018 تا پانزدهم ژوئیه 2018 برگزار می شود، مجموعا 64 مسابقه در 12 ورزشگاه و 11 شهر برگزار خواهد شد. دیدار فینال جام جهانی نیز در تاریخ پانزدهم ژوئیه 2018 در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد و سپس قهرمان این دوره از جام جهانی به جام کنفدراسیون ها 2021 صعود خواهد کرد. کشور روسیه برای میزبانی این رقابت ها تدابیر بسیار ویژه ای اندیشیده و ورزشگاه های مدرن و گران قیمتی را آماده کرده است که در سری مطالب ورزشگاه های جام جهانی فوتبال 2018 روسیه به معرفی آنها می پردازیم. متن پیش رو، مطلبی در توصیف ورزشگاه سنت پیترزبورگ در شهر مسکو، پایتخت کشور روسیه می باشد؛ پیشنهاد می کنیم مطالب دیگر در مورد سایر ورزشگاه های جام جهانی 2018 روسیه را نیز بخوانید.

معرفی ورزشگاه های جام جهانی فوتبال 2018 روسیه / ورزشگاه سنت پیترزبورگ

ورزشگاه سنت پیترزبورگ

ورزشگاه سنت پیترزبورگ در جام جهانی 2018 روسیه Saint Petersburg Stadium یا کرستوفسکی Krestovsky Stadium یک ورزشگاه فوتبال در شهر سنت پترزبورگ، روسیه است که ساخت آن در سال 2007 شروع و در سال 2017 افتتاح شده است.

تاریخچه و مشخصات

ورزشگاه Saint Petersburg Stadium که با نام های زنیت آرنا Zenit Arena، ورزشگاه کرستووسکی Krestovsky Stadium و پیتر آرنا Piter Arena نیز خوانده می شود، جدیدترین ورزشگاه افتتاح شده تیم فوتبال اف سی زنیت FC Zenit روسیه می باشد. این ورزشگاه در محل ورزشگاه کیروف Kirov Stadium ساخته شده است. برنامه ریزی برای ساخت این استادیوم در اواخر سال 2005 و اولین مرحله ساخت آن در اواخر سال 2008 آغاز شد. در ابتدا برنامه ریزی شده بود که این ورزشگاه در سال 2009 تکمیل گردد؛ اما به برخی دلایل، از جمله تغییر طراحی برای مطابقت با قوانین فیفا FIFA و تحقیقات مربوط به تقلب و کلاهبرداری، عملیات ساخت آن با وقفه مواجه شد. ورزشگاه سنت پیترزبورگ Saint Petersburg Stadium در ابتدا قرار بود توسط یک شرگت گاز روسی به نام Gazprom تاسیس شود؛ اما بعد از این که این شرکت، پروژه ساخت ورزشگاه را رها کرد، فرمانداری شهر سنت پیترزبورگ، آن را بر عهده گرفت. بالاخره در سال 2016، سرعت انجام ساخت و ساز بالا گرفت و ورزشگاه در ماه آوریل سال 2017 تکمیل شد؛ اما هزینه کل انجام این عملیات از یک میلیارد دلار فزونی گرفت و این ورزشگاه را به یکی از گران ترین ورزشگاه های ساخته شده در تاریخ جهان تبدیل کرد. ورزشگاه aint Petersburg Stadium یکی از محل های برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 در روسیه خواهد بود و میزبانی چهار مسابقه دور مقدماتی، یکی از مسابقه های یک چهارم نهایی، یکی از مسابقات نیمه نهایی و مسابقه تعیین سومین تیم برتر جهان را بر عهده خواهد گرفت. البته چهار مسابقه جام کنفدراسیون های سال 2017 ، از جمله فینال این رقابت ها نیز در این ورزشگاه برگزار شده است. ظرفیت این ورزشگاه از  ورزشگاه های جام جهانی فوتبال 2018 روسیه برای بازی های معمولی تا 56196 نفر کاهش یافته است؛ اما برای بازی های جام جهانی تا حدود 68000 نفر افزایش خواهد یافت.

ورزشگاه روسیه

چگونه خود را به ورزشگاه سنت پیترزبورگ برسانیم !؟

ورزشگاه سنت پیترزبورگ Saint Petersburg Stadium در نقطغ غربی جزیره کرستووسکی Krestovsky در شمال غربی شهر سنت پیترزبورگ St. Petersburg قرار گرفته است. این ورزشگاه حدود 7 کیلومتر و نیم با میدان Palace Square در مرکز شهر سنت پیترزبورگ فاصله دارد. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این ورزشگاه، ایستگاه Krestovsky Ostrov است. این ایستگاه در خط پنجم و بنفش رنگ مترو سنت پیترزبورگ که دقیقا از مرکز شهر سنت پیترزبورگ رد می شود قرار دارد. البته از ایستگاه مترو، می بایست حدود 25 دقیقه پیاده روی کنید و از پارک Maritime Victory Park عبور کنید تا به ورزشگاه برسید. ایستگاه های اتوبوس شماره 10 و 25، کمی به ورزشگاه نزدیک تر هستند، اما باز هم می بایست حدود 15 دقیقه تا ورزشگاه پیاده روی کنید. اتوبوس شماره 10 از مرکز شهر سنت پیترزبورگ و اتوبوس شماره 25 از بخش های شمالی این شهر می گذرند.

ورزشگاه سنت پترزبورگ

محل خوردن و نوشیدن و اقامت در نزدیکی ورزشگاه سنت پیترزبورگ

ورزشگاه سنت پیترزبورگ Saint Petersburg Stadium در یک طرف جزیره کرستووسکی Krestovsky قرار گرفته و از سه جهت با دریای بالتیک Baltic Sea محصور شده است. در سمت شرقی آن، تعداد زیادی ساختمان های ورزشی، پارک زیبای Maritime Victory Park ، یک شهربازی و برخی ساختمان های مسکونی قرار دارند. محوطه اطراف این ورزشگاه، در یک روز با آب و هوای مناسب، بسیار خوشایند است و معمولا بین مردم محلی بسیار محبوبیت دارد. تعداد قابل توجهی رستوران در این منطقه، بویژه در ساحل جنوبی آن وجود دارند. پیشنهاد ما رستوران Karl-Friedrich Brewhouse با باغ بزرگ و دوست داشتنی آن می باشد. تعداد کمی هتل در نزدیکی ورزشگاه سنت پیترزبورگ Saint Petersburg Stadium واقع شده اند که همگی از هتل های شیک و مجلل شهر هستند؛ بنابراین اگر قصد رزرو اتاق در این هتل ها دارید، انتظار هزینه های سرسام آور را هم داشته باشید. هتل های Arena Hotel و Hotel Park Krestovskiy دقیقا کنار ورزشگاه قرار گرفته اند؛ در حالی که هتل Parklane Resort and SPA و هتل Hermes Park Hotel، به ایستگاه مترو آن منطقه، نزدیک تر هستند.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

ورزشگاه کاسموس آرنا | ورزشگاه های جام جهانی فوتبال 2018 روسیه

ن. چرمچی ، سه شنبه 11 مهر 1396

مطلبی در توصیف ورزشگاه زیبای کاسموس آرنا در شهر سامارا در روسیه؛ پیشنهاد می کنیم مطالب دیگر در مورد سایر ورزشگاه های جام جهانی 2018 روسیه را نیز بخوانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :