سفر به ویتنام | آشنایی با جاذبه های گردشگری ویتنام

ویتنام ترکیب جالبی از جاذبه های طبیعی و تنوع فرهنگی است. چشم انداز هایی از قله های ناهموار که از مسیرهای پیچ در پیچ کوهستانی به چشم می خورد تا شالیزار های سرسبز که در دامنه متنوعی از رنگ سبز دیده می شود و تاریخ کهن این ملت و شمار زیاد اقلیت های قومی، این کشور را شگفت آور می سازد. علاقه مندان به پیاده روی، دوچرخه سواری و دوست داران طبیعت می توانند وقت خود را در پارک های ملی متعدد این کشور بگذرانند، در حالی که افرادی که علاقه زیادی به فعالیت بدنی ندارند، می توانند از منظره فوق العاده و چشم انداز زیبای دریا در خلیج هالونگ لذت ببرند. در حالی که مناطق روستایی، چشم انداز های زیبایی را برای شما رقم می زنند، زندگی معاصر در مناطق شهری نفوذ کرده و فرصت های زیادی در اختیار شما قرار می دهد تا غذا های خوشمزه ویژه ویتنام را بچشید. در سفر به ویتنام خواهید فهمید که این کشور زیبا پر از شگفتی بوده و یکی از اهداف گردشگری جنوب آسیاست که شاید آن را دست کم گرفته باشید. با همگردی همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری ویتنام آشنا شوید.

سفر به ویتنام

خلیج هالونگ Halong Bay

چشم انداز زیبای کارست (ناحیه ای که از سنگ های آهکی پر از سوراخ و شکاف های ژرف پوشیده شده) در خلیج هالونگ، یکی از جذاب ترین چشم انداز های دریایی در جهان بوده و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. هزاران جزیره سنگ آهکی در خلیج تونکین قرار گرفته که در طول هزاران سال و به خاطر تاثیر آب و باد به شکلی ناهموار ساییده شده اند و تبدیل به یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ویتنام شده اند. این منظره زیبا هنگام گشت و گذار با قایق بهتر دیده می شود. انتخاب یک تور شبانه برای دیدن زیبایی های خلیج هانوی باعث می شود تا شما چشم اندازهایی را ببینید که در تورهای روزانه در سفر به ویتنام قادر به دیدن آن ها نیستید. غارهای زیادی در خلیج وجود دارد که می توانید وارد آن ها شوید، از جمله این غارها می توان هانگ سونگ سوت -که شامل سه غار عظیم است- و هانگ دائو گو دارای استالاگمیت ها و استالاکتیت های عجیب و غریب- را نام برد. بیشتر مردم به اشتباه فکر می کنند که جاذبه های گردشگری ویتنام در این منطقه صرفا گشت و گذار در میان کارست ها است.

خلیج هالونگ

شهر هو شی مین

برای دوست داران شهر های بزرگ، هیچ شهری در سفر به ویتنام به اندازه شهر هو شی مین جالب نخواهد بود، شهری شلوغ و پر ازدحام که مرکز تجاری کشور محسوب می شود. خیابان ها با موتورسیکلت ها و ماشین ها مسدود شده اند، رستوران ها و کافه ها به شکل فوق العاده ای بین المللی هستند و این شهر بهترین جا برای خرید در ویتنام است. در مرکز شهر دونگ کوی قرار دارد. دونگ کوی ناحیه ای کوچک است که به راحتی قابل دسترسی بوده و بیشتر دیدنی های شهر در آن قرار دارد و همین آن را تبدیل به یکی از بهترین مجموعه از جاذبه های گردشگری ویتنام می کند. در اینجا موزه HCMC قرار دارد که در آن مجموعه ی درخشانی از آثار هنری وجود دارد و مجموعه ای را تشکیل می دهند که در کنار هم داستان شهر را بازگو می کنند، همچنین کلیسای بزرگ نوتردام که در قرن 19 ساخته شده، در اینجا قرار دارد. در نزدیکی منطقه قدیمی داکائو برخی از نمونه های برجسته به جا مانده از معماری مربوط به دوره استعمار فرانسه به چشم می خورد، همچنین می توانید از پاگودای یشمی امپراطور با تزئینات خیره کننده مربوط به مذهب بودایی و تائوئیستی دیدن کنید. پس از آن می توانید به موزه تاریخ بروید. این موزه برای علاقه مندان به تاریخ مملو از آثار تاریخی و باستان شناسی است. دو جاذبه ی دیگری که بهتر است، بازدیدکنندگان از دست ندهند، کمی از مرکز شهر فاصله دارد و در خیابان نگون تی مین های واقع شده است. کاخ اتحاد، زمانی محل اقامت رئیس جمهور ویتنام جنوبی بود و به عنوان مکانی که تانک های ویتنام شمالی در 30 آوریل 1975 در نزدیکی آن متوقف شدند و جنگ خاتمه یافت، شهرت دارد. این مکان که هنوز مبلمان و وسایل مربوط به دهه 1960 در آن باقی مانده، برای بازدید جذاب و جالب است. در نزدیکی این کاخ، موزه بقایای جنگ قرار دارد و همانطور که انتظار می رود، تصاویر دلخراشی از وحشیگری در جنگ و جنایات انجام شده توسط نیروهای ایالات متحده آمریکا، در طول جنگ ویتنام را به تصویر می کشد.

هو شی مین

هوئه Hue

هوئه یکی از شهرهای تاریخی ویتنام است. اطراف شهر هوئه در زمان امپراطوری نگوین در قرن 19 دیوار کشی شد. محوطه امپراطوری در کنار رودخانه زیبای Perfume واقع شده است. محوطه امپراطوری، سازه عظیمی است که با دیوارهایی به گستره دو و نیم کیلومتر محصور شده است. در حین گشت و گذار در سفر به ویتنام در محوطه اطراف از دروازه ی باشکوه نگو مون، کاخ تای هوا با جزئیات و تزئینات ظریف داخلی، اقامتگاه دین تو که محل اقامت مادر ملکه بوده و سالن های ماندارین با سقف های نقاشی شده، دیدن کنید. تعداد زیادی از بناهای امپراطوری خارج از محوطه ی دیوارکشی شده قرار دارند. یکی از جالب ترین راه های بازدید از مکان های خارج از دیوارها، استفاده از قایق در طول رودخانه Perfume است. در طی یک گردش روزانه شما می توانید از چندین مقبره امپراطوری و چند پاگودا دیدن کنید. اگر زمان کمی دارید، بهترین مقبره برای بازدید مقبره تو داک و مهم ترین پاگودا، محوطه پاگودای تیئن مو که برجی به ارتفاع 21 متر دارد- می باشد.

هوئه

پارک ملی فونگ نا-ک بانگ Phong Nha-Ke Bang National Park

اینجا یکی از بهترین غارهای جهان برای بازدید در سفر به ویتنام محسوب می شود. پارک ملی فونگ نا-ک بانگ که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده، کوهی آهکی است که غارهای عظیمی در آن شکل گرفته اند. در غارها صفحات استالاگمیت و استالاکتیت فوق العاده زیبایی قابل مشاهده اند. محبوب ترین قسمت پارک، غار بهشتی است که در فاصله 31 کیلومتری از سطح زمین قرار دارد (در زیر زمین واقع شده) و غارهای زیبای این مجموعه خیره کننده اند. غار تو لان از نوع غارهای مرطوب است و بازدید از آن شامل شنا کردن در مسیر رودخانه مربوط به غار می شود. یکی دیگر از معروف ترین غارها، غار فونگ نا است که گشت و گذار در آن از طریق قایق صورت می گیرد. از Son Trach می توانید به این پارک ملی زیبا که از جاذبه های گردشگری ویتنام است، بروید.

پارک ملی ویتنام

پسر من (My Son)

پسر من (My Son ) شهر ویران شده متعلق به قرن 4 می باشد که با کوه های پوشیده از جنگل های باشکوه محصور شده است. این مرکز قدیمی دین هندو حتی بین قرون 7 تا 10 میلادی مورد استفاده قرار می گرفت تا اینکه در قرن 13 به طور کامل سقوط کرد و رها شد. ساختمان 20 معبد هنوز در این مکان پا بر جا مانده و همه آن ها از خشت یا بلوک های ماسه ای ساخته شده اند که نشان دهنده ی نفود امپراطوری های مختلف آسیایی از جمله مالایی و هندی است. توجه داشته باشید که معابد گروه B قدیمی تر هستند، معبد گروه A از اهمیت بیشتری بر خوردارند، اما در طول جنگ ویتنام توسط نیروهای آمریکایی تخریب شده اند. موزه ی خوبی در یکی از بخش های چم قرار دارد و اطلاعات خوبی را به بازدید کنندگان عرضه می کند. در سفر به ویتنام، از هوی آن می توانید به پسر من (My Son) بروید.

شهر پسر من

هوی آن Hoi An

هوی آن اتمسفریک ترین شهر ویتنام با مجموعه ای از آثار معماری تاریخی است و خود به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری ویتنام محسوب می گردد. بخش قدیمی شهر، جای جالبی برای گشت و گذار است. مثلا خانه های بازرگانان قدیمی که به خوبی حفظ شده اند و مربوط به دوران رونق تجاری هانوی می باشند، دراین دوره هانوی محل مبادلات تجاری بین چینی ها و ژاپنی ها بودند که برای خرید و فروش ابریشم به این شهر می آمدند. بسیاری از این خانه های تجار برای بازدید عموم آماده شده اند، بنابراین شما می توانید اوقات خوبی را طی این بازدید ها داشته باشد. بهترین خانه، خانه تان کی است که مربوط به قرن 17 می باشد و دارای معماری فریبنده و نما و تزئینات خاص است. سمبل اصلی هوی آن، پل زیبای ژاپنی است که در انتهای غربی خیابان ترن فو واقع شده است و در مجاور آن سالن اجتماعات جوجیان چینی قرار دارد. این سالن، پر زینت ترین معبد شهر محسوب می شود. در اینجا پاگوداهای کوچک متعدد و موزه هایی در مورد شهر وجود دارد، اما جذابیت اصلی هوی آن را فقط با پرسه زدن در خیابان های قدیمی شهر حس خواهید کرد، جایی که زیبایی ها واقعی در آن محفوظ مانده است.

هوی آن

روستای ساپا

شالیزارهای سرسبز حومه ساپا با قله های ناهموار کوهستان هونگ لین (که اغلب به نامی که توسط مردم فرانسه خوانده می شد -تپه های تونکینز- شناخته می شود)، محصور شده است. این روستا جزو زیباترین روستاهای ویتنام است. دره های عمیق سکونتگاه، ترکیب متنوعی از اقوامی مثل مونگ ها، جیای ها و ردزائو ها است. مردمی که تپه های ناهموار را به صورت پلکانی تبدیل به شالیزار کرده اند و در سایه بلندترین کوه کشور، کوه فانسیپان، زندگی می کنند. این روستا به خاطر گشت و گذار یا پیاده روی روزانه بین روستاهای کوچک و تجربه مناظر بی نظیر کوه های اطراف، مطلوب ترین مقصد سفر در ویتنام محسوب می شود. ساپا مرکز اصلی این مجموعه محسوب می شود (یک ایستگاه تپه ای فرانسوی بوده و حالا تبدیل به یک مرکز توریستی شلوغ و در حال رشد شده است) و در آستانه ی روستاهای اطرافش واقع شده که بر خلاف ساپا محیطی آرام دارند.

ساپا

هانوی

در سفر به ویتنام درخواهید یافت که پایتخت ویتنام، قلب تپنده ملت است و مسافران به همان اندازه که در آن گیج می شوند، فریفته ی این شهر نیز می شوند. ازدحام موتور سیکلت ها، آلودگی و سر و صدای فروشندگان خیابانی ممکن است، برخی از مسافران را اذیت کند، اما اگر می خواهید با سبک زندگی شهری در ویتنام آشنا شوید، هانوی بهترین گزینه برای انجام این کار است. بخش قدیمی شهر جاذبه های فراوانی را به شما عرضه می کند و دوست داران تاریخ باید برای دیدن مجموعه برگزیده ای از بهترین موزه ها به این بخش شهر مراجعه کنند. موزه اقوام ویتنام و موزه هنرهای زیبای ویتنام هر دو معرفی کننده ی اثار درخشان هنری کشور هستند، و مقبره ی هو شی مین بنایی برای یادبود و احترام به بنیانگزار ویتنام مدرن است.

هانوی

نها ترانگ

برای لذت بردن از آفتاب در سفر به ویتنام، نها ترانگ بهترین انتخاب است. ساحلی به طول شش کیلومتر در امتداد خط ساحلی شهر نها ترانگ که به خوبی محافظت می شود و در طول تابستان برای استفاده از خانواده های محلی و گردشگران خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی منطقه ی شنا و مناطق آفتاب گیری این ساحل را به گزینه ی فوق العاده ای برای ریلکسیشن و لم دادن روی ماسه ها و آفتاب گرفتن تبدیل کرده است. اگر از آفتاب گرفتن خسته شده اید ، برج باستانی پو ناگار چام در بخش شمالی پل کوم بونگ واقع شده است .تا قرن هفتم از این برج بعنوان پرستشگاه استفاده می شد( برخی مورخان معتقدند از این برج از گذشته ی خیلی دورتر به عنوان پرستشگاه استفاده می شد).همچنین یک موزه ی فوق العاده به کارهای الکساندر یرسین تخصیص یافته است. این دانشمند دلیل طاعون بوبونیک را کشف کرد و موسسه ی پاستور نها ترانگ را تاسیس نمود ( این موسسه هنوز هم مسئول برنامه ی واکسیناسیون در ویتنام است).

نها ترانگ

تونل کو چی

نه فقط برای علاقه مندان به تاریخ نظامی مدرن ویتنام بلکه برای تمام بازدید کنندگان، بازدید از تونل های کو چی جذاب است. این تونل ها شبکه ی گسترده ای از تونل های زیرزمینی هستند که در زمان جنگ حفاری شده اند و 250 کیلومتر گستردگی دارند و به نیروهای ویتنام اجازه ی فعالیت و ارتباط با محیط اطراف شهر هو شی مین را می داد. با کمک راهنمایی که شما را وارد تونل های باریک میکند می توانید دو بخش کوتاه و محدود از این تونل ها را بازدید کنید (که مطمئنا برای افراد مبتلا به کلاستروفوبیا _ترس مرضی از فضای تنگ-) مناسب نیست. در برخی از نقاط باید سینه خیز یا بر روی دستها و زانوهایتان حرکت کنید. شما می توانید در روستای بن دین( بیشتر مردم این روستا را انتخاب می کنند) و روستای بن دوک از این تونل ها دیدن کنید.

تونل کو چی

پارک ملی با به

پارک ملی آرامش بخش با به با، سه دریاچه ی به هم پیوسته در مرکز پارک، با قله های آهکی ناهموار و شیب پوشیده از پوشش جنگلی احاطه شده است. اکثر بازدید کنندگان به کایاک سواری در دریاچه های آرام و به دیدن غارهای پر از استالاگمیت و استالاکتیت در مجاور دریاچه می روند. برای افراد فعال تر ، پیاده روی و تپه نوردی از میان روستاهای اقلیت های قومی لذت بخش است. این مکان از آرامترین بخش های ویتنام است و مسافران می توانند شب را در کلبه های سنتی محلی ها بگذرانند و زندگی ساده ی روستایی را تجربه کنند.

پارک ملی با به

دلتای مکونگ

در بخش جنوبی ویتنام رودخانه ی عظیم مکونگ در پیچ و خم آبراه هایی که از دشت های سیلابی می گذرند، راه خود را به دریا پیدا می کند. اینجا مکانی شگفت آور با شالیزار های زیبا و زندگی سنتی و فروشنده های محلی که کالاهای خود را روی قایق ها به فروش می رسانند است. این دلتا یکی از جذابترین دیدنی ها برای گردشگران است. چان تو یکی از معروف ترین شهر ها در این منطقه است چرا که به فروشگاه های شناور فونگ دن و چای رانگ نزدیک است. اگر با قایق از کا مو حرکت کنید می توانید از جنگل های مانگرو و طبیعت حفاظت شده ی کائو مائو دیدن کنید.

دلتای مکونگ
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به پکن | آشنایی با جاذبه های گردشگری پکن

سعید حسنی ، دوشنبه 20 آذر 1396

در این مقاله با همگردی همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری پکن و اطراف آن بیشتر آشنا شوید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :