زیباترین جاهای دیدنی پاریس | پایتخت زیبای فرانسه

در این مطلب از جاذبه های گردشگری پاریس برایتان می گوییم، از سفر به پاریس، پایتخت دیدنی و مشهور فرانسه. پاریس، شهر نور و زیبایی ست، به برج ایفل خود می بالد، موزه لوور آن در جهان شناخته شده است و جاهای دیدنی بسیاری دارد که بازدیدش را به هیچ عنوان در سفر به پاریس نباید از دست داد. در این قسمت از هفت جاذبه زیبا و حیرت انگیز دیگر این شهر برایتان می گوییم؛ بخاطر داشته باشید قسمت اول و سوم این مطلب را نیز بخوانید.

جاذبه های گردشگری پاریس (قسمت اول)
جاذبه های گردشگری پاریس (قسمت سوم)

پاریس ، فرانسه

طاق پیروزی Arc de Triomphe

طاق پیروزی Arc de Triomphe به افتخار سربازانی ساخته شده که در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه اهدا کرده اند. ناپلئون بناپارت در سال 1806 دستور ساخت این بنا را صادر کرد، اما تا سال 1836 زنده نماند تا تکمیل شدن آن را ببیند. این بنای طاقی شکل که توسط ژان فرانسوا ترز شالگرین JF Chalgrin طراحی شده است، دارای تندیس های برجسته ای با سایزهای بسیار بزرگ است که عزیمت، پیروزی ها و بازگشت شکوهمندانه سربازان فرانسوی را مجسم می کند. نکته دیگری که شایسته ذکر است، ساخت تندیس برجسته رو به خیابان شانزه لیزه، به نام عزیمت داوطلبان Departure of the Volunteers با نام دیگر Marseillaise در سال 1792 است که توسط فرانسوا رود François Rude ساخته شده است. این تندیس نیروهای ارتش را در حال عزیمت و به رهبری روح بال دار آزادی نشان می دهد. در سطوح درونی طاق، اسامی بیش از 660 ژنرال و بیش از صد جنگ به چشم می خورد. اگر این طاق را از لحاظ چشم انداز بررسی کنیم، چشم اندازهای پانورامایی از 12 خیابان اطراف که همگی از میدان Place de l'Etoile یا همان میدان شارل دوگل منشعب می شوند، از جمله مسیر شانزه لیزه به سمت میدان کنکورد و موزه لوور دیده می شوند. می توان منطقه تجاری Défense، تپه Montmartre و برج ایفل را به راحتی از این میدان تماشا کرد. نکته دیگر، وجود مقبره سربازان گمنام است که در سال 1921 به عنوان یک یادبود برای کشته شدگان جنگ جهانی اول در زیر پایه های طاق پیروزی قرار گرفته است. در ضلع شرقی این بنا (به سمت شانزه لیزه) آتشی همواره شعله ور به یاد این کشته شدگان وجود دارد که هر بعدازظهر سر ساعت شش و نیم، گروه کوچکی از سربازان ویژه، طی مراسمی خاص، آتش آن را تجدید می کنند و هر ساله در روز یازدهم نوامبر، یابود آتش بس سال 1918 بین متفقین و آلمان در جنگ جهانی اول، مراسمی برای بزرگداشت کسانی که در هر دو جنگ جهانی به هلاکت رسیده اند برگزار می گردد.

طاق پیروزی Arc de Triomphe
تندیس برجسته عزیمت داوطلبان Departure of the Volunteers با نام دیگر Marseillaise

کلیسای سنت شاپل Sainte-Chapelle

کلیسای سنت شاپل در قصر Sainte-Chapelle در جزیره Ile de la Cité به عنوان جواهری نایاب از دوران قرون وسطی شناخته می شود. این شاهکار سبک معماری گوتیک، بین سال های 1242 تا 1248 برای پادشاه لویی نهم (سنت لویی) ساخته شد تا جایگاهی برای یادگار های با ارزش مسیحیان که او از امپراطور بیزانس (روم شرقی) به غنیمت گرفته بود باشد. در محراب کلیسا، تاجی از خار به عنوان یکی از غنیمت های ذکر شده به نمایش در آمده است. این کلیسا برای پنجره های شیشه رنگی فوق العاده اش که درخشش خاص به محوطه کلیسا و رایحه ای خالص می بخشد مشهور است. این رنگ ها و نورها سمبل الهیت و اورشلیم هستند. در کلیسای سنت شاپل Sainte-Chapelle، به ندرت مراسم عشاء ربانی برگزار می گردد و اغلب به عنوان یک محل اجرای برای کنسرت های مختلف به کار می رود. گوش دادن به موسیقی کلاسیک در این فضا، حقیقتا یک تجربه روحانی الهام بخش و شوق برانگیز است. برای پیدا کردن این کلیسا، از دروازه آهنی بنای Palais de Justice وارد شوید و به سمت محوطه درونی آن قدم بردارید.

کلیسای سنت شاپل Sainte-Chapelle
کلیسای سنت شاپل

باغ های لوکزامبورگ Luxembourg Gardens

باغ های لوکزامبورگ Luxembourg Gardens، بعد از پارک Tuileries، مهم ترین و شناخته شده ترین پارک شهر پاریس و یکی از جاذبه های گردشگری پاریس می باشد. این باغ ها در قرن هفدهم میلادی ، زمانی که قصر لوکزامبورگ Palais du Luxembourg ساخته شده بود طراحی شد؛ اما شکل حال حاضر آن در قرن نوزدهم میلادی توسط معمار مشهور جی اف شالگرین J.F. Chalgrin طراحی و خلق شد. بخش مرکزی پارک، حوضچه چند ضلعی بزرگی است که یک فواره دارد و در دو طرف آن دو تراس با ردیف هایی از مجسمه قرار گرفته است. این بخش از پارک به سبک کلاسیک فرانسوی طراحی شده و صندلی های بسیاری برای استفاده بازدید کنندگان در آن تعبیه شده است. این پارک برای پاریسی ها بویژه دانشجویان محله لاتن Latin Quarter که در آن به استراحت و پیک نیک می پردازند بسیار محبوب است. یکی دیگر از نقاط کلیدی این پارک، فواره Fontaine de Médicis می باشد که در زیر درختان و روبروی قسمت شرقی قصر پنهان شده است. این فواره قرن هفدهمی دارای یک بنای رنسانس است که خدایان رودخانه رون Rhône و سن Seine روی آن حک شده اند و یادبودی از صاحب قبلی آن Marie de Médicis محسوب می شود. حوضچه بزرگ این بخش، محبوب بچه های کوچکی است که از آن برای راندن قایق های مینیاتوری و کوچک خود (که در یک کیوسک در کنار این حوضچه کرایه داده می شوند) استفاده می کنند. سایر کودکان نیز از نمایش های Grand Guignol که یک نوع نمایش خیمه شب بازی سنتی محسوب می شود لذت می برند. در قسمت جنوب غربی پارک، نزدیک به زمین های تنیس، سالن تئاتر Théâtre du Luxembourg دارای 275 صندلی برای علاقمندان می باشد و نمایش های عروسکی جذابی به زبان فرانسه در آن اجرا می گردد. بنابراین بازدیدش را در سفر به پاریس، به هیچ عنوان از دست ندهید.

باغ های لوکزامبورگ Luxembourg Gardens
باغ های لوکزامبورگ

کلیسای سکره کور Sacré-Coeur و محله مونت مارتر Montmartre

کلیسای باسیلیک سکره کور Sacré-Coeur که در بالاترین نقطه پاریس، مانند لوازم دکوراسیون تزئینی نشسته است، کاراکتر ویژه ای دارد. نمای ورودی مرمرین آن که ترکیبی از سبک های رومی و بیزانس است و از مسافت دور، شبیه به یک کیک عروسی (که یکی از لقب های این ساختمان است) به نظر می رسد. درون ساختمان کلیسا، نقاشی مسیح با یک قلب شعله ور به فضای محراب کلیسا، شوری احساسی و روحانی می بخشد. این فضا کاملا مناسب و شایسته این کلیسا که به عنوان سمبل امید بعد از جنگ فرانسه و پروس (جنگی بین امپراتوری دوم فرانسه به رهبری ناپلئون سوم و پروس به صدراعظمی بیسمارک) ساخته شده است به شمار می رود. محراب کلیسا توسط تعداد زیادی شمع روشن شده است که در برابر فضای تیره و تاریک کل بنا تضاد جالبی ایجاد می کند. بازدید کنندگان قادر خواهند بود زمانی را در تراس این کلیسا به تحسین نماهای دوست داشتنی از پاریس بگذرانند یا برای یک نمای بالاتر و جامع تر از شهر، از برج کلیسا بالا بروند. مسیری که به کلیسا منتهی می شود، محوطه ای محبوب برای وقت گذرانی مردم است و اغلب توسط موزیسین های خیابانی به شور و حال خاصی در می آید. اگر در سفر به پاریس، به بازدید از کلیسای می آیید، بهتر است زمانی را هم به گردش در منطقه مونت مارتر Montmartre بگذرانید. این منطقه که زمانی یک دهکده قرون وسطایی کوچک خارج از شهر بوده، دارای جذابیت قدیمی با ظاهری پیشرو و آوانگارد است. در طول دوره بل اپوک ، دهکده مونت مارتر باعث جذب هنرمندان مشهوری چون تولوز لاترک Toulouse Lautrec و ادگار دگاس Edgar Degas شد. روح بوهمیایی (نوآور و پیشرو) مونت مارتر هنوز در میدان های جذاب و خیابان های سنگفرش آن، بخصوص در اطراف میدان Place du Tertre و خیابان Carré Roland Dorgelès یافت می شود. همچنین تعداد زیادی موزه های هنری عالی شامل موزه Musée du Montmartre و موزه Espace Dali در این منطقه وجود دارند که در سفر به پاریس نباید بازدیدش را از دست بدهید.

کلیسای سکره کور Sacré-Coeur
محله مونت مارتر Montmartre

بنای پانتئون Panthéon

بنای پانتئون Panthéon که در ابتدا به عنوان یک کلیسا و به دستور لویی پانزدهم ساخته شد، در حال حاضر به عنوان مقبره مشاهیر فرانسوی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از جاذبه های گردشگری پاریس است. دستور ساخت این بنا در سال 1756 توسط لویی پانزدهم به معمار فرانسوی ژان گرمن سوفلو داده شده و در سال 1790، ساخت آن تکمیل شد. معماری بنای پانتئون به طور واضح از سبک بازیگوشانه لویی پانزدهم متفاوت بوده و بیشتر سبک نئوکلاسیکال ارائه می کند. پانتئون اولین بنای شهر پاریس است که به سادگی معماری قدیمی کلاسیک برگشته است. این بنای یادبود، استانداردی را برای دوره قبل و بعد از ناپلئون از خود به جا گذاشته و الهام بخش خلق بناهای بزرگ و عظیم زیادی مانند طاق پیروزی Arc de Triomphe، مدلن Madeleine و بورس Bourse شد. فیلسوف هایی چون ولتر و روسو و نویسندگانی چون ویکتور هوگو و امیل زولا در این محل دفن شده اند، پس در سفر به پاریس، حتما از آن دیدن کنید.

بنای پانتئون Panthéon
بنای پانتئون

میدان Place de Vosges

میدان Place des Vosges در محله جذاب و تاریخی لومری ، قدیمی ترین میدان عمومی شهر و یکی از جاذبه های گردشگری پاریس است که با سبک ویژه ای طراحی شده است. این میدان فوق العاده الگویی برای سایر میدان ها مانند میدان وندوم Place Vendôme و میدان کنکورد Place de la Concorde بوده است. میدان Place des Vosges بین سال های 1605 و 1612 ساخته شده است و در اصل با نام میدان رویال Place Royale خوانده می شد؛ زیرا ساکنان آن منطقه ، همه از آریستوکرات ها (نخبه ها و صاحبان امتیاز) بودند. این میدان به عنوان مثال روشنی از معماری رنسانس، دارای طراحی قرینه خوش آیندی با خانه های یک شکل از آجر های سرخ رنگ، جزئیات سنگی و بام های سفالی می باشد. میدان Place de Vosges مکانی باشکوه برای برگزاری مراسم و جشن های قرن هفدهم میلادی از جمله مسابقات، استقبال های دولتی و عروسی های درباری بوده است. همچنین با وجود ممنوعیت دوئل توسط کاردینال ریچلیو Cardinal Richelieu، مکان محبوبی برای انجام دوئل به شمار می رفته است. معشوقه مشهور لویی هشتم در ساختمان شماره 11 و مادام سوینیه (نویسنده مشهور فرانسوی) در ساختمان شماره 1 واقع در میدان زندگی می کرده اند. میدان Place de Vosges در محله لو ماری Marais Quarter، یکی از نواحی تاریخی با قصرهای دوران رنسانس و قرون وسطی قرار گرفته است. موزه پیکاسو Picasso Museum در هتل ساله Hôtel Salé با عمارت قرن هفدهمی خارق العاده آن قرار دارد. محله لو ماری به یکی از محله های پیرو مد تبدیل شده است که اجتماع بزرگ یهودیان شهر در آن ساکن هستند. برای صرف چای در یک محیط بسیار شیک می توانید به Mariage Frères مراجعه کنید که چای معطر خود را با مخلفات و شیرینی های متنوع سرو می کند. فروشگاه چسبیده به این چایخانه، منتخبی از بهترین چای های پاریس را به فروش می رساند. بسیاری از گردشگران همچنین به فروشگاه فلافل به نام L'As du Falafel علاقمندند ، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که صف طولانی انتظار در روبروی این فروشگاه وجود دارد. نکته دیگر قابل توجه این است که منطقه لوماری یکی از معدود مناطق شهر پاریس است که بیشتر فروشگاه ها و بوتیک ها در روز یکشنبه و تعطیلات ، باز هستند.

میدان Place des Vosges
موزه پیکاسو Picasso Museum

میدان وندوم Place Vendome

این میدان زیبا که در اصل میدان Place Louis le Grand نامیده شده بود و این روزها یکی از جاذبه های گردشگری پاریس هست، توسط ژول آردوئن مانسار Jules Hardouin-Mansart، یکی از معماران پیشرو دوره Grand Siècle تحت نظارت لویی چهاردهم طراحی شده است. نماهای خانه های این منطقه، بین سال های 1686 و 1701 ساخته شده و قصد اصلی از این کار ، ساخت آکادمی های سلطنتی ، Mint ، کتابخانه سلطنتی Royal Library و یک هتل برای گردشگران خارجی در این میدان بوده است. اما به دلیل مشکلات مالی، پادشاه مجبور شد که این ساختمان ها را به اشراف و شهروندان ثروتمند بفروشد و صاحبان جدید، عمارت های زیبا با حیاط ها و باغ های بزرگ ساختند. جذابیت میدان وندوم Place Vendôme این است که هماهنگی طراحی کلی را حفظ کرده است که ترکیبی از خودنمایی و در عین حال، سادگی می باشد. به دنبال بازسازی های دقیقی که در اوایل دهه 90 میلادی انجام گرفت، این منطقه به شکوه قبلی خود بازگشته است. این میدان بخاطر فروشگاه های جواهرات اعیانی خود شامل Boucheron، Chanel ، Van Cleef & Arpels و Cartier شهرت دارد. ساختمان شیک دیگر این منطقه ، هتل ریتز Ritz Hotel است که محل رفت و آمد و اقامت اشخاصی چون ارنست همینگوی ، اسکات فیتزجرالد و گرترود استین بوده است. در مرکز این میدان، ستون برنز 44 متری Colonne de la Grande Armée قرار دارد که شجاعت و دستاوردهای شکوهمند ارتش فرانسه را به یاد همگان می آورد. بنابراین در سفر به پاریس، مدتی هرچند کوتاهی را به بازدید از این مکان اختصاص دهید.

میدان وندوم Place Vendome
هتل ریتز Ritz Hotel

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اطلاعات سفر به پاریس | جاذبه ها و دیدنی های پایتخت زیبای فرانسه

ن. چرمچی ، جمعه 16 آذر 1397

در این مطلب همگردی به معرفی جاذبه های گردشگری و نقاط دیدنی پاریس، پایتخت افسونگر فرانسه می پردازیم

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :