سفری حیرت انگیز به محبوب ترین جاذبه های گردشگری کرواسی

شهرهای تاریخی و طبیعت بکر برخی از جاذبه های مهم کرواسی است. زاگرب، پایتخت پر جنب و جوش کرواسی مرکز برخی از بهترین موزه های کشور، گالری ها، رستوران ها و محل خرید می باشد. در امتداد ساحل، شهرهای باستانی قرن ها پیش با ساختمان های سنگی دوران ونیزی ساخته شده اند، در حالی که سواحل شگفت انگیز چیزهای بی شماری را مانند غواصی، اسکی روی آب و موج سواری ارائه می دهند که از زیباترین جاذبه های گردشگری کرواسی محسوب می شود. جزیره ی کرواسی در آدریاتیک، پناهگاهی برای قایق بادبانی و کسانی است که مایل به صرف آرامش و لذت بردن از آفتاب مدیترانه ای هستند است و به گردشگری می پردازند. دیدنی های کرواسی علاقه مندان به سفر و طبیعت را به سوی خود فرا می خواند. باهمگردی همراه باشید برای سفر به جذاب ترین مکان های دیدنی کرواسی...

کرواسی

دیوار شهر قدیمی دوبرونیک

دوبرونیکن، پر زرق و برق ترین مقصد گردشگری کرواسی، در شهر قدیمی با شکوه که در دیوارهای دفاعی قرون وسطی قرار دارد و مکانی است که یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی اعلام کرد. هر تور گشت و گذار برای اولین بار در شهر باید با راه رفتن در اطراف استخرها (مدار کامل دو کیلومتر)، که شامل قلعه ها، برج ها و توپ ها که در امتداد راه است شروع کند. از بالای دیوار، شما می توانید مناظر شگفت انگیز را از پشت مکان های دیدنی کرواسی ببینید و از درخشش دریای آدریاتیک کرواسی لذت ببرید. کفش های راحت بپوشید و  بطری آب و دوربین بیاورید.

دیوار شهر قدیمی دوبرونیک

کاخ دیوکلسیان در اسپلیت

اسپلیت در کرواسی دومین شهر بزرگ بعد از زاگرب است و یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری کرواسی می باشد؛ در داخل دیوارهای رومی باستانی کاخ دیوکلسیان توسعه یافت. با مشرف بودن به دریای آدریاتیک کرواسی، توسط امپراتور روم دیوکلستین ساخته شده است، کسی که در 305 میلادی بازنشسته شد. این مکان یکی از دیدنی های کرواسی که 4 در ورودی مهم دارد 3 در از زمین و یک درب اصلی از طریق آب که همیشه باز است. در داخل دیوارها، چیزهایی برای دیدن وجود دارد که عبارتند از ستون های با شکوه (حیاط فرعی)، که در آن شما  کلیسای سنت دومنیوس با برج ظریف و با ناقوسی زیبا را پیدا می کنید. شهر قدیمی فقط پیاده رو است و یک مکان قدیمی که توسط سازمان جهانی یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شده است.

کاخ دیوکلسیان در اسپلیت

شهرستان هاور

بسیاری از گردشگران از جاذبه های گردشگری کرواسی و مکان های دیدنی کرواسی دیدن می کنند تا جزیره های دالماسی سعادتمند را دریابند و به گردشگری بپردازند، که شیک ترین آن هاور است. در اینجا، شهر هاور به برخی از هتل های برتر کشور و بهترین رستوران های غذاهای دریایی معروف است. بازگشت به سالهای تحت کنترل حکومت ونیزی (1420-1797)، شهرت قدیمی آن، از یک میدان بزرگ بدون ماشین نادیده گرفته شده و در قرن شانزدهم توسط کلیسا، یک بندر زیبا و یک قلعه تپه ای ساخته شده است. شهر هاور محبوب به قایقرانی مشهور است و همچنین مسافران برای لذت بردن از سواحل و آبگرم و ورزشهای آبی به اینجا می آیند و به گردشگری می پردازند.

جاذبه گردشگری کرواسی 3

پارک ملی پلاتویک

پرطرفدارترین مکان های دیدنی کرواسی، پارک ملی پلاتویک شامل تپه های تند است که در اطراف آن 16 دریاچه آبی که رعد و برق دنباله ی این آبشارها را به هم متصل می کند. یک شبکه از مسیرهای پیاده روی از پل های چوبی و پارک عبور می کند و بلیط ورودی شامل قایق سواری در سراسر دریاچه ها موجود می باشد. با تشکر از طبیعت بی نظیر سرسبز، پارک یک پناهگاه برای حیوانات وحشی، از جمله گرگ ها و خرس ها (هرچند که آنها ترسو هستند، بنابراین بعید است شما آن ها را ببینید) و همچنین جغدها، عقاب ها و قورباغه ها است. اگر بخواهید شب را بمانید چندین هتل در اطراف پارک وجود دارد. شما می توانید از پلاتویک با تورهای تفریحی سازمان یافته با اتوبوس از زاگرب و زادار از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری کرواسی بازدید کنید.

پارک ملی پلاتویک

Zagreb's Gornji Grad

در پایتخت کرواسی، زاگرب، یکی از مکان های دیدنی کرواسی Gornji Grad قرون وسطایی (بالای شهر) است. در اینجا، جاذبه های گردشگری کرواسی شامل کلیسای جامع با نمای نئو گوتیک و برج کلیسایی های دوقلو، مجلس (پارلمان)، کلیسای سنت مارک با سقف کاشی شده رنگی آن و برج Lotrščak  قرن 13 است که شما می توانید برای دیدن مناظر فوق العاده بیشتر به پشت بام های شهر صعود کنید. همچنین مطمئن شوید که موزیک مورد علاقه ی افراد محبوب را بشنوید و موزه دوست داشتنی روابط شکست خورده را ببینید.

Zagreb's Gornji Grad

قایقرانی در نزدیکی پارک ملی کرناتی

این جزیره کرواسی بیش از 35 کیلومتر در طول و 13 کیلومتری از عرض دریا گسترده شده و از دیدنی های کرواسی می باشد. این مجمع الجزایر بیش از 80 جزیره کوچک را در بر میگیرد. سنگ و خشک با کمی خاک حاصلخیز ویژگی های این جزیره هاست و جزایر کوچک عملا غیر ساکن هستند، گرچه برخی از کلبه های سنگی بسیار مهمی که در ابتدا توسط یک ماهیگیر و شبان محلی ساخته شده اند به عنوان یک پناهگاه مورد استفاده قرار می گیرد، اما اکنون به عنوان خلوتی برای تعطیلات و یا رستوران های فصلی غذاهای دریایی استفاده می شود. بهترین راه برای کشف جزایر با قایقرانی خصوصی است (نزدیک ترین دسترسی در بیوگراد نامرو است). همچنین ممکن است از کرناتی به عنوان یک سفر روزانه با قایق تفریحی از زادار یا سیبنیک در سرزمین اصلی بازدید کنید.

قایقرانی در نزدیکی پارک ملی کرناتی

کلیساهای رومیان زادار

شهر قدیمی بدون ماشین زادار در شبه جزیره کوچک ساخته شده و از بی نظیرترین دیدنی های کرواسی است. جاذبه های بزرگ آن کلیساهای رومی زیبا است که بین قرن های 9 و 13 ساخته شده و با نقاشی های مذهبی و گنجینه های طلایی تزیین شده است. اطمینان حاصل کنید که کلیسای قرن 9 پیش از رومانی سنت دونات و کلیسای قرن 11 سنت ماری و کلیسای Anastasia و کلیسای سنت Chrysogonus، که هر دو از قرن 12هستند را بررسی کنید. سایر مواردی که میبینید عبارتند از موزه شیشه باستانی و دو عمارت مدرن، ارگان دریایی و خوش آمد گویی خورشید، که هر دو در ساحل، نزدیک شبه جزیره هستند.

کلیساهای رومیان زادار

ساحل ریت زلاتنی

بیشترین عکس از ساحل کرواسی باید از زلاتینی (شاخ طلایی) در بول در ساحل جنوبی براچ باشد. شکل غیر معمولی زمین به عنوان "شمشیر" شناخته می شود، و از سنگریزه های زیبا تشکیل شده و 500 متر عمود بر ساحل است. بسته به باد و جریان های آن، شکل آن از فصلی به فصل دیگر تغییر می کند. توسط یک سری از درختان کاج که سایه می دهد و نادیده گرفته شده و توسط ارتفاع سنگی از کوه ویدووا گورا، آن را در تابستان با سونا و چترهای قرار داده شده  پشتیبانی می کند. دریای کرواسی به اندازه کافی از ماه ژوئن تا سپتامبر برای شنا گرم است، و بعضی افراد نیز می توانند در ماه می و اکتبر نیز در اینجا شنا کنند. جاذبه های بیشتر در ساحل شامل ورزش های آبی مانند قایق بادبانی، قایق های تفریحی دریایی، و قایق موز سواری است. زلاتینی رات همچنین مقصد کوهنوردی فوق العاده ای در کرواسی است. براچ با کشتی و کاتامان از اسپلیت قابل دسترسی است.

ساحل ریت زلاتنی

شهر کرچولا

شهر کرچولا، سمت اصلی در جزیره کرچولا در دالماسی جنوبی، بر روی یک شبه جزیره کوچک قرار گرفته و از محبوب ترین دیدنی های کرواسی است. دیوارها و برج های قرون وسطایی، کوچه های سنگی بدون ماشین، در یک الگوی قرار می گیرند تا از پناهگاه های عمومی حمایت کنند. این ساختمان ها با ساختمان های سنگی اشرافی قرن ها پیش ساخته شده است، زمانی که این جزیره تحت حکومت ونیزی بود. جاذبه های اصلی شامل خانه مارکو پولو که محل تولد کاوشگر مشهور قرن شانزدهم است و رقص شمشیری، یک رقص سنتی، که برای گردشگران فقط در خارج از شهر در تابستان برگزار می شود. شما می توانید به شهر کرچولا با قایق از اسپلیت به صورت روزانه یا از طریق دوبروونیک که فقط تابستان ها امکان دار، برسید.
شهر کرچولا، سمت اصلی در جزیره کرچولا در دالماسی جنوبی، بر روی یک شبه جزیره کوچک قرار گرفته است. دیوارها و برج های قرون وسطایی، کوچه های سنگی بدون ماشین، در یک الگوی قرار می گیرند تا از پناهگاه های عمومی حمایت کنند. این ساختمان ها با ساختمان های سنگی اشرافی قرن ها پیش ساخته شده است، زمانی که این جزیره تحت حکومت ونیزی بود. جاذبه های اصلی شامل خانه مارکو پولو که محل تولد کاوشگر مشهور قرن شانزدهم است و رقص شمشیری، یک رقص سنتی، که برای گردشگران فقط در خارج از شهر در تابستان برگزار می شود. شما می توانید به شهر کرچولا با قایق از اسپلیت به صورت روزانه یا از طریق دوبروونیک که فقط تابستان ها امکان دار، برسید.

شهر کرچولا

پارک ملی ملیت

سومین جزیره غربی کرواسی، ملیت نام دارد که یک پارک ملی است. به طور عمده توسط جنگل های متراکم پوشیده شده است؛ این پارک بر روی دو دریاچه آب شور فیروزه ای متصل شده، یکی با جزیره ای که توسط یک صومعه بنیدیکتین قرن 12 امتداد می یابد، که شما می توانید از طریق قایق رانی از آن بازدید کنید. محبوب دوستداران طبیعت برای تماشای دیدنی های کرواسی، پارک چیزهای زیادی را برای انجام دادن ارائه می دهد، راه های فراوانی از طریق جنگل اجرا می شود و دنباله ای نُه کیلومتر در اطراف این دریاچه ها می گذرد، که آن را برای پیاده روی یا دوچرخه سواری در کوهستان ایده آل می کند، می توانید شنا کنید یا قایقی برای کشف دریاچه ها بگیرید. غذای تخصصی محلی خرچنگ است. تنها یک هتل در این جزیره وجود دارد، اما خانواده های محلی در تابستان، اتاق ها را به بازدید کنندگان اجاره می دهند. ملیت می تواند توسط کشتی یا کاتامان از دوبروونیک برسد.

پارک ملی ملیت
روویج

در شمال غربی کرواسی، در شبه جزیره ایستری، شهر ساحلی ونیزی، رووینی، از خانه های رنگارنگ پلاستیکی ساخته شده است که یک بندر ماهیگیری زیبا دارد و تحت نظارت کلیسای تپه ای با زنگی بالای برج اداره می شود. علاوه بر سواحل ریگی نزدیک، جاذبه اصلی گردشگری، موزه اکوتایپ بتانا در اسکله است که داستان بتنا، نوعی قایق چوبی که توسط ماهیگیران محلی استفاده می شود، را می گوید. همچنین تعداد زیادی از هتل های هوشمند، رستوران های غذای آماده دریایی و گالری های هنری وجود دارد. مردم محلی زبانی دارند که ترکیبی از زبان های کرواسی و ایتالیایی می باشد؛ نزدیک ترین فرودگاه در پوله است.

روویج

پارک ملی بریجونی

این جزیره از جزایر کاج خوشبو کرواسی که در شبه جزیره ایستریایی پراکنده شده است دارای یک پارک ملی است. بزرگترین جزیره، Veli Brijun، با پارک های زیبا پوشانده شده است و برای بازدید کنندگان باز است. رئیس جمهور پیشین یوگسلاوی، تیتو، در اینجا به بازدید از مقامات ارشد خارجی می پرداخت و بعضی از آنها حیوانات عجیب و غریب را به عنوان هدیه به ارمغان آورند، که اکنون در پارک کوچک سافاری دیده می شود. فیل ها از هند، بز کوهی ها از زامبیا، و گورخرهای گینه از جاذبه های اصلی و دیدنی های کرواسی هستند. همچنین دو هتل، زمین گلف و خرابه های ویلا رومی وجود دارد. برای رسیدن به اینجا، قایق پارک ملی (رزرو کردن ضروری است) را از Fažana در سرزمین اصلی، هفت کیلومتری شمال پولا بگیرید.

پارک ملی بریجونی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفری شگفت انگیز به زیباترین جاذبه های گردشگری سنندج

هانیه گل محمدی ، جمعه 13 بهمن 1396

شهر سنندج مرکز استان کردستان در فاصله 485 کیلومتری جنوب غربی تهران قرار گرفته است. ارتفاع این شهر از سطح دریا 1480 متر است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :