خدمات رایگان فرودگاه ها | 10 خدمتی که در فرودگاه ها رایگان هستند

 هرچه میزان سفرهای هوایی بیشتر میشود، فرودگاهها مجهز تر میشوند. درگذشته فرودگاهها تنها شامل باند پرواز، سالن انتظار و سالن ترانزیت مسافر و یکی دو ساختمان دیگر میشد اما هرچه پروازهای هوایی گسترش بیشتری پیدا کرد، فرودگاهها بزرگتر شدند و با گسترش فرودگاهها، امکانات موجود در آنها نیز گسترش پیدا کرد. اغذیه فروشی ها، روزنامه فروشی ها، مغازه های خرید یادگاری و سوغاتی، اسباب بازی فروشی ها و حتی زمین های بازی برای مسافرینی که مجبورند چند ساعتی را در انتظار پرواز خود باشند حتی زمین بازی گلف و چشمه های معدنی نیز تدارک دیده شده است. امکاناتی که برای بیشتر مسافرین مجذوب کننده نیز هست و وجود آنها می تواند برای فرودگاهها درآمدزایی کند. اما خیلی از امکانات، خدمات فرودگاهی و سرویس ها نیز به صورت رایگان عرضه میشوند. کافی است کمی جستجو کنید تا امکانات رایگان فرودگاه ها را پیدا کنید و بسیاری از مسافران نیز این امکانات را می شناسند و از آن ها بهره میبرند. به این ترتیب با هزینۀ کمتر از امکانات بیشتری بهره میبرند. در این مقاله میخواهیم به معرفی تعدادی از خدمات رایگان فرودگاه ها بپردازیم.

تور

تلفن رایگان اسکایپ

اولین بار چند سال قبل بود که در فرودگاه تالین غرفه هایی مخصوص برای تماسهای ویدئویی اسکایپ تدارک دیده شد. این غرفه ها به مسافرین امکان می داد که به صورت رایگان با دوستان یا خانوادۀ خود تماس بگیرند. کافی بود به غرفۀ ویژۀ اسکایپ بروند و در یک اتاقک خصوصی از یک هدست و یک مانیتور برای برقراری ارتباط استفاده نمایند. افرادی هم که مایل باشند میتوانند با صرف هزینۀ اندکی یک شمارۀ تلفن برای تماسهای منظم را داشته باشند. این امکان خیلی زود مورد استقبال قرار گرفت و به سرعت در فرودگاهها در حال شکل گیری است و خیلی زود تبدیل به امکانات رایگان فرودگاه ها شد. البته امروزه بیشتر مسافرین می توانند با استفاده از تلفن های همراه خود بدون دردسر به اسکایپ متصل شوند و به این ترتیب با مقصد خود تماس رایگان داشته باشند.

تلفن رایگان اسکایپ

برچسب های اقلام شکستنی

از دیگر خدمات فرودگاهی این است که، یک سری برچسب به طور رایگان در اختیار شما گذاشته میشود که مخصوص لوازم شکستنی است. می توانید از این برچسبهای رایگان برای حفاظت از لوازم شکستنی خودتان استفاده کنید. بعضی از افراد از قبل این برچسب ها را تهیه میکنند اما به طور کلی در فرودگاهها خطوط هوایی این برچسبها را در اختیار مسافران خود قرار میدهند. شما می توانید این برچسب ها را روی چمدانتان بچسبانید البته باید بدانید که استفاده از برچسب ها به این معنا نیست که چمدان شما کنترل نمیشود. اما شاید وجود آن باعث شود که چمدان شما با احتیاط بیشتری حمل شود  و سالم بماند.

برچسب های اقلام شکستنی

شارژ وسایل الکترونیکی

در زمان شلوغی فرودگاه، صدها نفر در ترمینال های فرودگاه در حال رفت و آمدند. این زمانی است که تمام پریزهای شارژ تلفن اشغال هستند. اگر در این زمان برای شارژ کردن گوشی هایتان از کارکنان خطوط هوایی کمک بخواهید.البته این روش همیشه جواب نمی دهد. کارکنان هواپیمایی وظیفه ای برای شارژ کردن باطری گوشی های شما ندارند و این از خدمات رایگان فرودگاه ها نیست،  اما می توانید از آنها خواهش کنید و تلفنتان را به یکی از لپ تاپ های آنها وصل کنید و کمی با آنها صحبت کنید و بگویید که مجبور بوده اید که از آنها کمک بگیرید بعد از اتمام کارتان با محبت از آنها قدردانی کنید.

شارژ وسایل الکترونیکی

امور مذهبی

اگر به دنبال مکان آرامی برای خلوت با خودتان هستید، بیشتر فرودگاهها این امکان را در اختیار شما قرار میدهند. در اکثر فرودگاهها مکانهایی تعبیه شده که به افراد مختلف با مذاهب گوناگون خدمات مذهبی را ارائه میکنند. به طور مثال فرودگاه شیکاگو برای مسافران خود امکان اعتراف را نیز فراهم کرده است. اتاقک های ویژۀ اعتراف و یک کشیش برای گوش کردن به اعتراف شما آماده هستند. کافی است ده دقیقه در بخش مربوطه که با صلیب حضرت عیسی مشخص شده حضور داشته باشید.به طور کلی برای اعتراف باید از قبل وقت بگیرید اما اعتراف کردن به گناهان و طلب بخشش برای شما هیچ هزینه ای ندارد و از خدمات رایگان فرودگاه ها است.

امور مذهبی

نگهداری حیوانات خانگی که به آسانی فرار می کنند

بسیاری از افراد مایلند تا در طی سفرهای خود حیوانات خانگی خود را نیز به همراه ببرند. اما حضور حیوانات در فرودگاه میتواند تا حدودی دردسر ساز باشد. بنابراین فرودگاهها تصمیم گرفتند برای راحتی حال مسافرین خود خدمت رایگانی ارائه دهند که براساس آن حیوانات خانگی این افراد در طول زمان انتظار برای پرواز در یک محوطۀ باز محصور شده و جدا از مسافران نگهداری میشوند. از جمله این فرودگاهها میتوان به فرودگاه میامی اشاره کرد که این خدمات فرودگاهی را ارائه می دهد. این فرودگاه برای تعداد معدودی سگ، یک فضای نگهداری ایجاد کرده. در بقیۀ فرودگاهها نیز یک فضای مناسب که با سیم توری حصار کشی شده برای نگهداری از این حیوانات اختصاص داده شده است. به این ترتیب از آشوب و سر و صدای حضور حیوانات مضطرب در میان فرودگاه جلوگیری میشود و آرامش و نظم فرودگاه نیز حفظ می شود.

نگهداری حیوانات خانگی که به آسانی فرار می کنند

برچسب چمدان ها

اگرچه شاید به نظرتان برچسب های ارزان قیمت جزء امکانات محسوب نشوند اما اگر اهل سفر کردن باشید می دانید که همیشه چند تا برچسب چمدان اضافه می تواند به کار بیاید و شما می توانید از آن بر روی چمدانهایی که به بارتان اضافه میشود استفاده کنید تا در زمان مورد نیاز به راحتی بتوانید چمدانها و بار خود را شناسایی کنید . برای تهیۀ این برچسبها و خدمات فرودگاهی به کانتر بلیط فرودگاه مراجعه نمائید.

برچسب چمدانها

تورهای افتخاری رایگان

فرودگاه بین المللی زوریخ برای بازدید از ده جاذبۀ گردشگری این شهر تورهایی را برگذار میکند. اگرچه این تورها رایگان نیستند و برای استفاده از این خدمات فرودگاهی  باید هزینه پرداخت کنید، اما فرودگاههایی نیز هستند که به مسافران خود امکان استفاده از تورهای رایگان را میدهند. به طور مثال فرودگاه بین المللی سن دیه گو تورهای رایگانی دارد. و فرودگاه چانگی سنگاپور نیز مسافران را به طور رایگان به بازدید از معبد هاپ یکی از مکانهای زیبای این شهر میبرند. همچنین خطوط هوایی در کشور ترکیه نیز به مسافران خود امکان بازدید رایگان از شهر استانبول را میدهند.

تورهای افتخاری رایگان

یک کمک کوچک، وقتی به آن نیاز دارید

در فرودگاه های مختلف دنیا خدمات فرودگاهی ویژه ای در اختیار افراد با نیازهای خاص و معلولین قرار داده میشود. اما این کمک ها تنها شامل حال افراد معلول نمیشود. به طور مثال در فرودگاه JFK شهر نیویورک مسافران جوانی که با زبان انگلیسی آشنایی کامل را ندارند امکاناتی به صورت غیر رایگان قرار داده میشود. این امکانات رایگان فرودگاه ها در اختیار بچه هایی که بدون سرپرست سفر می کنند نیز قرار می گیرد. این خدمات در فرودگاه شهر زوریخ به 170 زبان مختلف ارائه میشود.

شهر زوریخ

امکانات اولیه ورزشی

ارائه ی امکانات ورزشی در فرودگاهها اولین بار در فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو در شمال کالیفرنیا صورت گرفت. در این فرودگاه اتاق ویژه ای برای یوگا قرار داده شده است. برطبق گزارش هایی که از فرودگاههای مختلف در سراسر دنیا به دست آمده، این اتاق در حقیقت اولین اتاق یوگا در فرودگاههای جهان به حساب می آید در این اتاق افراد می توانند به پیاده روی، دویدن، حرکات نرمشی یا تمرکزی بپردازند. این ایده در میان مسافران با استقبال خوبی مواجه شده است.

امکانات اولیه ورزشی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

خدمات لوکس فرودگاه ها | خدمات فرودگاه هایی که غیرقابل باور خواهد بود!

سعید حسنی ، شنبه 3 شهریور 1397

به لطف مواردی مثل مراحل امنیتی طولانی فرودگاه و تاخیرهای پروازی، مسافران وقت زیادی را در فرودگاه های سپری می کنند. با توجه به این موضوع، فرودگاه های. . . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :