مزایای اقامت در هاستل به جای هتل | نکاتی که بهتر است بدانید!

برای بیشتر مسافران،محل اقامت و هتل مناسب و اینکه هاستل بهتر است یا هتل یکی از نگرانی های همیشگی است. چنانچه شما با تور های مسافرتی سفر کنید، بدون شک هتل هایی برای اقامت شما در نظر گرفته میشود اما برای کسانی که مایل نیستند برای سفرشان از تورهای گردشگری استفاده کنند و به دنبال یک سفر راحت و کم هزینه هستند، اقامت در هتل میتواند بسیار هزینه بر باشد. در حقیقت بخش مهمی از هزینۀ تورهای مسافرتی برای اقامت مسافران صرف میشود. اکثر جهانگردان علاقه مند هستند که یک اقامتگاه ارزان و امن را برای سفر خود پیدا کنند. برای چنین مسافرانی راههای مختلفی وجود دارد و یکی از راههای مورد علاقۀ این دسته از مسافران استفاده از هاستل یا بک پکرز میباشد.مزایای اقامت در هاستل این هست که مسافرخانه های خاصی هستند که اتاقهای آنها چند تخت مختلف دارد.یک اتاق اشتراکی با چند نفر و البته سرویس های بهداشتی مشترک. این نوع محل های اقامت برای جوانان جویای سفری که به صورت دسته جمعی سفر میکنند یک محل مناسب است. افراد جوان و ماجراجو از اقامت در چنین مکانهایی استقبال میکنند.در این مقاله میخواهیم به ده دلیلی که موجب میشود هاستل ها برای مسافران مکانهای مناسبی محسوب شوند و به طور کل مزایای اقامت در هاستل به جای هتل اشاره خواهیم کرد. اگر مایلید که این نوع از اقامت و مزایای اقامت در هاستل ها را در سفرهایتان تجربه کنید همراه ما باشید. میتوانین در این مطلب فرق هتل با هاستل چیه؟ رو هم مطالعه کنین

هاستل

قیمت مناسب تر نسبت به هتل

در هر کشوری مزایای اقامت در هاستل قیمت متفاوتی دیگری دارد. ممکن است در بعضی از کشورها اقامت در هاستل این قیمت بیشتر و در بعضی کشورها کمتر باشد. اما به طور کلی قیمت هاستل ها از هر هتلی توی هر کشوری ارزانتر است.اینکه هاستل بهتر است یا هتل پس در هر حال هاستل ها اقتصادی ترند.

اقامت در هاستل

وجود امکانات آشپزی در هاستل

 مزایای اقامت در هاستل به جای هتل امتیازات بسیاری دارد. یکی از این امتیازات اقامت در هاستل این است که در هاستل ها آشپزخانه نیز مهیا است.به این ترتیب مهمانان میتوانند خودشان آشپزی کنند.این مسئله موجب میشود که هزینه های سفر به حد زیادی کمتر شود.امکانات آشپزی هاستل ها شامل لوازم آشپزی مانند قابلمه، گاز، ماهیتابه و تمام ظرفهایی که ممکن است برای آشپزی استفاده کنید میباشد. همچنین یک یخچال و قفسه هایی که به طور معمول برای اینکه استفاده از قفسه ها و یخچال ها بهتر است که روی مواد غذاییتان برچسبی بزنید که نام شما و تاریخ خروجتان از هاستل روی آن نصب شده باشد چرا که امکان دارد در زمان تمیز کردن آشپزخانه ، آن قسمت از محتویات یخچال که روی آنها نام مالکشان درج نشده دور ریخته شوند. این را نیز باید بدانید که از مزایای اقامت در هاستل این هست که باید ظرفهایی که استفاده میکنید را خودتان بشورید و هرکسی که آشپزخانه را استفاده میکند باید آن را تمیز کند.

هاستل

امکان معاشرت و آشنایی با سایر مسافرین

یکی از بهترین نکته ها برای سفر کردن و مزایای اقامت در هاستل ها این است که چه شما تنها سفر کنید و یا با جمع یا گروهی دوستانه  همواره میتوانید از هم صحبتی با افراد اطرافتان در هاستل ها لذت ببرید و تجربه های جدیدی به دست آورید. جدا بودن فضای هتل ها موجب میشود که مسافران همواره از هم جدا باشند و هر فرد به دنبال کار خودش باشد، اما هاستل ها کاملا متفاوت هستند. در هاستل ها افراد به هم نزدیک میشوند و با هم ارتباط برقرار میکنند.افرادی از ملل و فرهنگهای متفاوت یک دیگر را میشناسند و کنار هم قرار میگیرند. در بیشتر هاستل ها برای معاشرت مسافران با یک دیگر یا سرگرمی های جمعی محلی فراهم شده است. میتوانید دست جمعی فیلم ببینید یا ترتیب یک پیک نیک دست جمعی را بدهید.غذا بپزید و یا با هم ورزش کنید. مزایای اقامت در هاستل شاید یک برنامۀ کوهنوردی دسته جمعی را دوست داشته باشید یا یک مسابقۀ والیبال و در این زمان است که میتوانید چند دوست خوب برای خودتان پیدا کنید. در چنین مکانی میتوانید افراد را ببینید که در گوشه ای مشغول کارهایشان هستند. بعضی بازی میکنند ، بعضی با هم گپ میزنند و عده ای هم علاقه مند به مطالعۀ کتاب یا روزنامه هستند. میتوانید به سادگی افرادی را که سلیقه ای نزدیک به شما دارند شناسایی کنید و برنامۀ دوستی بریزید. این کار میتواند سفر شما را دوبرابر گذشته لذت بخش کند و اینکه هاستل بهتر است یا هتل

اقامت در هاستل

امکان شرکت در برنامه های مشترک با سایر مسافرین

همانطور که گفتیم بیشتر ساکنین هاستل ها جوانان مسافر و افرادی هستند که به دنبال سرگرمی و هیجان هستند پس چندان عجیب نیست اگر که در هاستل ها برای مسافران برنامۀ تفریح دست جمعی تدارک دیده شود.این میتواند یک زمان شاد باشد زمانی برای تعامل که کمک کند تا افراد از مسافرت خود لذت بیشتری ببرند. از جملۀ این برنامه ها و از مزایای اقامت در هاستل ها میتوان به برنامه های ورزش، یوگا، پیاده روی، تماشای فیلم و یا حتی برنامه هایی ویژۀ دخترها و پسرها اشاره کرد. این برای شما فرصتی برای پیدا کردن دوستان تازه است و برای هاستل ها فرصتی برای جذب مشتری هرچه بیشتر جوانان از این برنامه ها لذت ببرند امکان اینکه در آینده نیز به اقامت در هاستل و مزایای اقامت در هاستل به جای هتل که بیشتر هم هست روی بیاورند 

اقامت در هاستل

امکان انتخاب بین اتاق های زنانه یا مردانه و چندتخته یا انفرادی

یکی از مزایای اقامت در هاستل به جای هتل این است که به مسافر این امکان داده میشود که از میان اتاقها و تختهای موجود مکانی را انتخاب کند.در هر هاستل اتاقهای یک تخته، دو تخته و چند تخته وجود دارد که شما میتوانید هرکدام از آنها را انتخاب کنید. اما باید بدانید که اتاقهای چند تخته در حقیقت اتاقهای خوابگاهی هستند که به آنها درم روم (Dorm room) نیز گفته میشود. تعداد افرادی که در این اتاقها زندگی میکنند بسته به اندازۀ اتاق میتواند بین پانزده تا بیست تخت را در بر بگیرد. این جمعیت ممکن است برای شما کمی آزار دهنده باشد اما هرچه جمعیت و تعداد تخت ها بیشتر باشد، قیمت اتاق ارزانتر تمام میشود و اتاقهایی که تخت خوابهای کمتری دارند ، هزینۀ بیشتری نیز از مهمانان خود دریافت میکنند. در بیشتر هاستل ها میتوانید انتخاب کنید که در اتاقهای زنانه، مردانه یا حتی مختلط ساکن شوید. انتخاب هرکدام از این سه نوع بسته به شرایط شما دارد. پس دقت کنید و با توجه به موقعیت خود مناسب ترین گزینه را برای اقامت انتخاب کنید. ضمن اینکه در اتاقهای خوابگاهی به مسافران کمدهایی داده میشود که کر فرد بتواند امنیت لازم برای لوازم خود را داشته باشد. میتوانید لوازم خود را در کمد قرار داده و در آن را قفل نمائید.

اقامت در هاستل

امکان پیدا کردن هم سفر و یا گرفتن ایده های جدید در سفر

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد در مسافرتهایشان دارند این است که همسفری ندارند. زمانی که به هر دلیلی تنها سفر میکنید آن سفر نمیتواند چندان لذت بخش باشد. هاستل ها به شما کمک میکنند تا با افراد تازه ای آشنا شوید و با معاشرت با افراد آنها را بشناسید و اگر شانس بیاورید همسفر مناسبی پیدا کنید. ضمن اینکه همصحبت شدن با افراد و شریک شدن در تجربیات سفرهای آنها از مزایای اقامت در هاستل به جای هتل شنیدن داستانهای اتفاقاتی که برای آنها رخ داده است به شما کمک میکند تا از بسیاری از مشکلات دوری کنید و روشهای جدیدی برای حل مشکلات خود بیاموزید و را حلی برای اینکه هاستل بهتر است یا هتل را بیابید.

هاستل در سفر

مطلع شدن از فرصت های مناسب آگهی شده

از آنجا که هاستل ها و اقامت در هاستل محل رفت و آمد مکرر مسافران است، بسیاری از مواردی که به نظر کاری و سفری برای مسافران مناسب است را میتوانید داخل هاستل ها پیدا و پیگیری کنید. به عنوان مثال انواع آگهی ها و تخفیف ها یا فرصت های شغلی مناسب برای ساکنین هاستل ها روی تابلوهای اعلانات داخل هاستل اعلام میشود. بیشتر این آگهی ها شامل خرید و فروش یا تعویض اتومبیل شخصی با ون، تقسیم سهم بنزین و یا مسافرت مشترک با اتوموبیل، پیدا کردن همسفر یا شریک در اجارۀ اتاق و انواع آگهی های کاری میشود. مهم نیست که شما در هاستلی اقامت دارید یا خیر، بد نیست که این آگهی ها را مطالعه نمائیید.

امکان اقامت رایگان در ازای چند ساعت کار در برخی هاستل ها

بعضی از اقامت در هاستل ها به افرادی که میخواهند مدت طولانی تری در آنجا اقامت کنند این امکانرا میدهند که در ازای هزینۀ اقامت خود روزانه چند ساعتی را کار انجام دهند. کار فوق به طور معمول کمک در قسمت پذیرش هاستل یا نظافت اتاقها میباشد. اما برای پیدا کردن هاستلی که مایل باشد در ازای اقامت به شما کار بدهد باید در میان آگهی هاستل ها جستجو کنید یا اینکه از هاستلی که قصد اقامت در آنجا را دارید در این باره سوال نمائید.در کشورهایی که هزینۀ اقامت بلندمدت در هاستل مبلغ زیادی است معمولاً آنقدر جاذبه دارد که مسافران لازم است برای اقامت مدت بیشتری داشته باشند.در هر حال اینکه بتوانید در ازای هزینۀ اقامتتان کار کنید مزیت بسیار خوبی برای اقامتگاه  و اینکه هاستل بهتر است یا هتل محسوب میشود.

اقامت در هاستل

تنوع فضایی بین هاستل ها مختلف

برای اقامت در هاستل با توجه به اینکه یک هاستل در کدام منطقه از شهر قرار دارند (اینکه در یک منطقۀ خلوت حاشیه ای هستند یا در مکانهای شلوغ وسط شهر) و بسته به اینکه در چه نوع شهری داریم هاستل اجاره میکنیم یعنی شهری که درش هستیم یه شهر ساحلیه، یه شهر توریستیه یا صنعتی و کاریه میتونه محیط متفاوتی داشته باشه. فضای هاستل ها و اقامت در هاستل کاملا به محیط  اطرافشون وابستس. معمولا در داخل شهرهای بزرگ و پرجمعیت هاستل ها آرامش بیشتری دارن و محیط آرامتری دارند در حالیکه توی یه شهر ساحلی خلوت، فضای باز بیشتری برای هاستل در نظر گرفته میشه که خودش باعث تجمع افراد و شلوغی و سرو صدای اضافه میشه. پس مسافر باید با توجه به شرایط و با دقت هاستل بهتر است یا هتل و اینکه محل اقامتش رو انتخاب کنه.

تکیه بر کاربردی بودن به جای لوکس بودن

یادتان باشد که زمانی که اقامت در هاستل را انتخاب میکنید نباید به دنبال مکانی لوکس و تجملاتی بگردید.یک هاستل قرار نیست زیبا باشد، بلکه باید کاربرد داشته باشد و قابل استفاده باشد. نه اینکه زیبا و لوکس باشد. داخل یک هاستل امکانات تفریحی به اندازۀ کافی هست .همچنین چون بیشتر مسافران هاستل ها نوجوانان هستند بیشتر امکانات آن مورد استفادۀ جوانان است. مانند یک سالن اجتماعات، سالن غذاخوری، استخر، آشپزخانه وحیاط. همۀ این لوازم در هاستل ها بدون زرق و برق و ساده طراحی میشوند. لوازمی که کاربردی باشند . درهاستل ها شما باید امکان یک تجربۀ لذت بخش  و مفید را داشته باشید.زمانی که به تفاوتهای هتل و هاستل نگاهی میکنم معتقدم که انتخاب کردن یک اقامتگاه مناسب در طول سفر با هدفی که ما از آن سفر داریم ارتباط نزدیکی دارد. اگر شما فرد سختگیری هستید که در سفرهایش به دنبال اقامتگاهی مدرن و لوکس میگردد و علاقه ای به ارتباط با غریبه ها ندارد احتمالا هتل برای شما مناسب تر از اقامت در هاستل است. اما چنانچه به دنبال تجربه ای جدید هستید و مایلید که با افراد مختلف ارتباط نزدیک داشته باشید و اگر به دنبال مدیریت  کردن هزینه های سفر خود هستید ، انتخاب هاستل برای شما مناسب تر است.

اقامت در هاستل

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مزایای اقامت در هتل کنراد استانبول کدامند؟

کاما ، یکشنبه 15 بهمن 1402

پایتخت تاریخی و فرهنگی ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب می شود، از این رو مسئله اقامت گردشگران در این شهر بسیار حائز اهمیت است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :