با آداب غذا خوردن فرانسوی ها آشنا شوید !

در اینجا قصد داریم شما را با آداب غذا خوردن فرانسوی ها در بخش غذا آشنا کنیم پس با همگردی همراه باشید. یکی از عوامل مهمی که در فرانسه وجود دارد فرهنگ غذا و غذاخوردن است، بدین منظور در فرانسه انواع مواد های غذایی بسیار با کیفیت تولید شده و غذاهای بسیار عالی که با عشق پخته می شوند آماده می شود. از فرهنگ غذا خوردن در فرانسه می توان به خوردن وعده های غذایی در راس ساعت معینی مانند صرف وعده ناهار در ساعت 1 و وعده غذایی شام در ساعت 9 یا دیرتر، با آرامش میل کردن غذا و دارا بودن چندین بخش در یک عده مانند پیش غذا، غذا و در نهایت دسر که معمولا برای مناسبت های خاص به چندین بخش تقسیم می شوند اشاره کرد. از بین وعده های موجود یعنی صبحانه، ناهار و شام وعده ناهار در فرهنگ غذا خوردن فرانسه از اهمیت خاصی برخوردار است و آن ها سعی دارند تا بقیه وعده ها را بسیار سبک میل کنند. از آنجایی که وعده های غذایی بسیار مهم هستند گاهی برای دور همی ها و یا مراسمات خاص برای صرف غذا خانواده ها و یا کارمندان همدیگر را دعوت می کنند و با توجه به موضوعی که گفته شد آرامش در غذا خوردن برای فرانسوی ها بسیار مهم است ممکن است. این وعده های غذایی بسیار مهم حتی تا دو ساعت هم به طول بیانجامد. وعده اصلی غذا شامل گوشت و یا ماهی که همراه شده اند با سالاد، سبزیجات، انواع پنیر و میوه و همینطور نان که همیشه می توانید آن را بر سر سفره ها ببینید و دسر هایشان که معمولا تنها یک قهوه بیش نیست. یکی از نشانه های میهمان نوازی در خانواده های فرانسوی همین وجود نان بر سر سفره ها است اما می توان گفت چیزی که بر خلاف فرهنگ ایرانی ها بر سر سفره هایشان کم پیدا می شود و یا اصلا وجود ندارد آب است. آداب غذا خوردن فرانسوی ها و آداب غذا خوردن در فرانسه فرهنگ خاص خود را دارد که در سفر به این کشور باید بدانیم.

فرهنگ غذا خوردن فرانسوی ها

آداب غذا خوردن در فرانسه برای صرف نهار یا شام

زمانی که به میهمانی در فرانسه مخصوصا توسط یک فرانسوی دعوت می شوید آداب خاصی را باید رعایت کنید که به شرح زیر هستند:
1) اگر قصد فرستادن گل را دارید قبل از مهمانی حتما باید در صبح آن روز بفرستید تا میزبان آن گل ها را در میز میهمانی موقع شام به نمایش بگذارد، مخصوصا اگر در پاریس سکونت داشته باشید زیرا این موضوع در این شهر برای میهمانی های بزرگ بسیار مهم می باشد.
2) در زمان آماده شدنتان حتما به لباسی که قصد پوشیدن آن را دارید حتما توجه کنید زیرا بسیار نوع پوشش شما و مد مورد نظر میزبان می باشد و اهمیت می دهد.
3) برای رسیدن به میهمانی زمانتان را طوری تعیین کنید که درست به موقع به میهمانی برسید نهایتا ده دقیقه تأخیر داشته باشید زیرا زمان و به موقع رسیدن برای فرانسوی ها بسیار مهم است. اما شاید پیش خودتان بگویید ممکن است کار ضروری پیش بیاید خب در آن صورت باید حتما از قبل با یک تماس تلفنی وضعیت را برای میزبان شرح دهید. البته این حساسیت بر روی زمان در شهر های جنوبی فرانسه کمتر به چشم می خورند و از فرهنگ غذا خوردن در فرانسه می باشد.

فرهنگ غذا خوردن فرانسوی ها 1

بخش های غذایی

در این بخش بخش های مختلف غذایی را به ترتیب با توجه به کارایی که دارند توضیح می دهیم زیرا این وعده های غذاهای خانگی و یا محلی در آداب غذا خوردن فرانسه و فرانسوی ها بسیار محبوب هستند. رستوران های زیادی در سطح کشور وجود دارد رستوران ها و کافه هایی که هم غذای معمولی سرو می کنند و هم مخصوص فست فود ها هستند زیرا به طور کلی طبق آمار مردم این کشور بسیار بیشتر از سایر کشور ها به رستوران می روند اما اغلب این مردم تمایلی به فست فود ندارند و ترجیحشان غذاهای دیگر است. جالب است بدانید رستوران های فست فودی قدیمی ساندویچ های نظیر همبرگر ، چیز برگر و سبزیجات را نه به عنوان وعده غذایی بلکه به عنوان سالاد در منو قرار داده اند و سرو می کنند:

1) پیش غذا

پیش غذا همانطور که از نامش پیداست قبل از غذا سرو می شود اما برای سیر کردن نیست بلکه با استفاده از مواد غذایی اشتهاآور نقش باز کننده اشتها را دارد.

2) پرس ماهی

بعد از میل کردن غذا نوبت به ماهی می رسد که معمولا قبل از غذای اصلی آن را سرو می کنند و حاوی بشقابی از ماهی تزیین شده به همراه سبزیجات است.

3) پرس اصلی

بعد از پرس ماهی غذای اصلی آورده می شود که معمولا از گوشت قرمز و یا مرغ هستند که باز هم تزیین شده با سبزیجات متنوع همراه شده اند.
خوب است بدانید اکثر مواد وعده های غذایی در فرانسه با سبزیجات همراه هستند.

4) پرس سالاد

وعده ی سالاد وقتی کنار غذا سرو می شود به منظور کمک به هضم بهتر غذا می باشد که از زمان های دور در کنار غذاهای فرانسوی ها دیده می شده است اما تفاوتی که آشپزی گذشته با حال دارد در تنوع آن است چرا که در گذشته تنها یک نوع سالاد که حاوی تمامی سبزیجات و یک نوع سس که حاوی روغن زیتون، سرکه و ادویه بوده است سرو می شده اما اکنون با توجه به آشپزی مدرن انواع سالاد با ترکیبات متنوع و انواع سس با ترکیبات خاص سرو می شود که همگی دارای طعم های بی نظیری هستند.

5) پرس پنیر

در نهایت برای پایان یک غذای کامل نوبت به سرو پرس پنیر در بشقاب های چوبی به همراه انواع میوه می رسد. حتما شنیده اید که پنیر های فرانسوی بسیار عالی و خاص هستند و این مردم بیش از تمام مردم دنیا پنیر میل می کنند. پس اگر به دنبال مزه کردن پنیر های عالی هستید پنیر های فرانسوی را فراموش نکنید.

غذا خوردن در فرانسه

آداب غذا خوردن فرانسوی ها

برای صرف غذا نیز باید فرهنگ غذا خوردن در فرانسه و آداب غذا خوردن در فرانسه را رعایت کنید:
1) معمولا برای هر در پشت میز صندلی خاصی تعبیه شده است. پس خودتان سرخود بر روی صندلی نشینید و بگذارید میزبان شما را راهنمایی کند.
2) بعد از نشستن بر روی صندلی سرخودانه شروع به غذا خوردن نکنید. زمان شروع میل کردن غذا با گفتن کلمه (بن اپتات) (بفرمایید) از زبان میزبان آغاز می شود.
3) برای شروع کارد و چنگال مقابلتان است که شما باید مانند سایر کشور ها یعنی چاقو در دست راست و چنگال در دست چپ بگیرید.
4) در زمان میل کردن غذا حواستان باشد سوار بر میز نشینید و آرنج هایتان بر روی میز نباشد.
5) ممکن است میزبان تصور کند شما غذایتان تمام شده است اما اگر همچنان قصد میل کردن دارید باید چاقو خود را بر روی بشقاب گذاشته و چنگال را به صورت ضربدری بر روی چاقو قرار دهید.
6) ممکن است در کنار غذایتان بخواهید کمی نوشیدنی میل کنید اما خاطرتان باشد که اگر تنها همان یک مقدار را می خواهید همیشه یک ذره بگذارید از نوشیدنی باقی بماند تا میزبان دوباره برای شما نوشیدنی سرو نکند.
7) خاطرتان باشد تنها به اندازه ای که می خواهید غذا در بشقابتان بکشید زیرا ماندن غذا در بشقاب اصلا در فرهنگ فرانسه جلوه خوبی ندارد. پس اگر هم بیشتر کشیدید سعی کنید غذای کف بشقاب را تمام کنید.
8) در نهایت که بعد از غذای اصلی میوه سرو می شود بدانید که باید میوه ها را ابتدا پوست کنده، برش دهید و سپس میل کنید.

فرهنگ غذا خوردن فرانسوی ها 2

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی آشنا شوید

ز. نیرومند ، جمعه 16 اسفند 1398

در این بخش پرطرفدارترین و معروف ترین دسرهای فرانسوی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :