بهترین کافه های استانبول | آرامش شرقی در هیاهوی شهر مدرن

می خواهیم در اینجا شما را با بهترین کافه های استانبول در ترکیه که مردم ، به خصوص مردم بومی برای یادآوری گذشته و دوری از شلوغی شهر به آنجا می روند آشنا کنیم .یکی از موارد و یا بهتر است بگوییم مکان هایی که در استانبول برای مردم شهر دارای ارزش خاصی هستند کافه ها می باشند . این کافه ها برای ساعاتی و یا حتی مدت زمان بسیار کوتاهی مردم را از زندگی شهری دور می کنند و به سمت آرامش می برند . حتی برای مسافرانی که به استانبول می روند چه آن هایی که با تور هستند و چه آن هایی که به صورت شخصی سفر کرده اند اگر قصد دارند به مکان هایی بروند که یادآور زندگی شرقی در عین حال پر از آرامش است پیشنهاد ما کافی شاپ های استانبول است . پس با ما باشید تا با کافه های استانبول آشنا شوید .

کافه های استانبول

1_ شورلولو علی پاشا  (Corlulu Ali Pasa)

کافه شورلولو علی پاشا در مجموعه بهترین کافه های استانبول که در خیابان Yeniçeriler 28/36، (( هنگامی که از Sultanahmet به سوی Beyazıt حرکت می کنید، در سمت راست شکیب دارد )) واقع شده است در محله ای تاریخی قرار دارد . خوب است بدانید که بنای این کافه در سال 1709 تأسیس شده است و ابتدا کاربری آن مدرسه بوده که بعد ها به کافه تغییر داده شده است . از آنجایی که در محله ای تاریخی و قدیمی وجود دارد آرامش خاصی بر آنجا ساکن بوده که باعث اشتیاق میهمانان شده تا به این کافه از کافه های استانبول بیایند . همین طور با استقبال گرمی که کارکنان از شما انام می دهند باعث بالا رفتن میزان رضایت مندی شما از این کافه می شود . علت نام گذاری این کافه از کافی شاپ های استانبول به شورلولو علی پاشا به افتخار وزیر اعظم وقت بوده که علی پاشا نام داشته و اهل شهر  Çorlu نیز بوده است . فراموش نکنید این کافه از ساعت 7 صبح تا 2 نیمه شب به روی علاقه مندان باز است .

شورلولو علی پاشا

2_ کافه گالاتا کونک  (Galata Konak Cafe)

این کافه از بهترین کافه های استانبول در سال 1975 در محله ی Nişantaşı  به عنوان یک شیرینی فروشی و یا به عبارتی دیگر یک کافه ساخته شد و نام کافه گالاتا کونک بر آن نهاده شد . این ساختمان به وسیله خانواده آکی (Aki) تأسیس شد و در آن زمان به دلیل داشتن کیک های خوشمزه و شیرینی های تازه معروف گردید . نسل بعدی این خانواده به شیرینی فروشی یک کافه رستوران باا منوی بین المللی اضافه کردند . در واقع این کافه رستوران از بهترین کافه های استانبول را در سال 2006 افتتاح کردند . این کافه از برج گالاتا 5 دقیقه فاصله دارد همینطور گنجایش این کافه 150 نفر است . این کافی شاپ از مجموعه کافی شاپ های استانبول و یا بهترین کافه های استانبول که در قسمت تاریخی شهر استانبول قرار گرفته است با نمایی 360 درجه به برج گالاتا ، شاخه طلایی ، پل گالاتا ، تنگه بسفر و پل آن ، ینی کامی  (Yeni Camii)، ایاصوفیه ، کاخ توپکاپی و مسجد سلیمانیه اشراف دارد . شما با نشستن در این کافه از بهترین کافه های استانبول و دیدن این مناطق زیبا شما آرامش و شکوه خاصی را احساس خاصی کرد .نشانی این کافه  از بهترین کافی شاپ های استانبولBereketzade Mah . Haci Ali SK . No:2 Kuledibi , Beyoglu می باشد و شما می توانید از 8 صبح تا 12 شب به آن مراجعه نمایید . روز های یکشنبه که در واقع روز تعطیل است و افراد امکا دارد صبحانه خود را دیر تر میل نمایند در این کافه برانچ سرو می شود برانچ به صبحانه ای گفته می شود که دیر وقت خورده شده و جای صبحانه و ناهار را می گیرد . در صورتی که خواستید با این کافه از بهترین کافه های استانبول تماس بگیرید شماره  +90 212 252 53 46 در دسترس شما می باشد .نشانی آن Cevdet Pasa Caddesi 69 , Kucukbebek می باشد . این آدرس رستوران و کلاب بسیار لوکسی در منطقه ی ببک (Bebek) شهر استانبول است . رستوران Mangerie با رعایت استاندارد بالا و اصول خاص و مدیریت قوی مشتریان خود را در این منطقه ی شلوغ که تعدد کافی و رستوران در آن بسیار زیاد است حفظ کرده است . مردم این کافه را برای ناشتایی ها و برانچ های فوق العاده اش می شناسند . البته وعده های دیگر غذایی را نیز می توان در آن میل نمایید . این کافه هر روز از ساعت 8 صبح تا 12 شب پذیرا مشتریان می باشد . وجود ایوان و چیدمان آن احساس آرامش و لذت خاصی را به شما القاء خواهد کرد .

کافه گالاتا کونک

4_ کومپیر در کرانه اورتاکای  (Kumpir at Ortaköy Shore)

اگر می خواهید به منطقه ای پر از کلاب ها ، کافه ها ، بار ها ،  رستوران ها و در نهایت اگر علاقه مند به گالری های هنری هستید می توانید Ortaköy (( دهکده میانی )) که در میانه تنگه بسفر واقع شده است را انتخاب کنید ، یکی از راه هایی که به ای مکان وجود دارد از منطقه سلطان احمد است که باید به وسیله تراموا به Kabataş بروید و از آنجا به مقصد اورتاکای سوار تاکسی شوید همینطور اگر مبدأ شما میدان تکسیم باشد می توانید یک سره با تاکسی با رد شدن از گذری 4 کیلومتری در کنار مسجد دلمباغچه و همینطور مناطق دیدنی دیگری چون کاخ دلمباغچه ، موزه و نگارستان هنری  Maritime ، اسکله ی بشیکتاش و کاخ Çırağan که همگی در سمت راست جاده قرار دارند و سمت دریا هستند به      Ortakaöyبروید . البته در حین دیدن از این مناطق دیدنی گفته شده خوب است بدانید که کاخ  Çırağan قابل بازدید نیست ولی چشم انداز زیبایی به سمت دریا دارد . اگر از طرفداران میان وعده و یا غذا کومپیر (kumpir) ((سیب زمینی پخته شده با کره و پنیر چدار )) هستید بهترین مکان برای صرف این وعده Ortaköy می باشد ، پنیر چداری که بر روی این وعده غذایی است به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد که از پنیری نیمه سفت و به رنگ زردِ کم رنگ که از شیر پاستوریزه نشده تهیه می شود ، اما به طور کلی چاشنی های کومپیر با توجه به سلیقه شما متفاوت هستند که می توان از چاشنی های معمول به تکه های سوسیس ، قارچ ، سالاد روسی ، مایونز ، سس گوجه فرنگی ، ترشی ، بلال شیرین و ... اشاره کرد . این کوچه همینطور با وجود یکشنبه بازار هایش بسیار معروف می باشد . در منطقه اورتاکای کافه های بسیاری هستند که کومپیر را سرو می کنند پس گزینه های زیادی برای انتخاب در حین قدم زدن در این کوچه در حین دیدن گالری ها و مناطق دیدنی استانبول دارید .

کومپیر در کرانه اورتاکای

5_ چنگل کوی چینارالتی  (Çengelköy Çınaraltı)

چنگل کوی (Çengelköy) در واقع نام منطقه ای قدیمی یعنی سده پنجم میلادی در تنگه ی بسفر است که همچنان سنن و فرهنگ خود را دارا  می باشد وجود تنگه و پل بسفر زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است . یکی از مواردی که این منطقه را معروف کرده و ارزشش را برای مردم بومی بالا برده است فیلم برداری مجموعه تلویزیونی پرطرفدار به نام  Süper Baba می باشد که در دهه 90 میلادی در یک باغ چای فیلم برداری شده است .یکی از موارد دیگری که باعث شهرت این منطقه شده است وجود درخت چناری با 900 سال سن است که سایه ای را از خود بر روی زمینن انداخته و محیطی بی نظیر را خلق کرده است . وقتی می خواهید از این منطقه دیدن کنید همانند یک پیک نیک بی نظیر می توانید با خود بدون همراه داشتن نوشیدنی بیاورید . شما برای دیدن تمام این مناطق همه روزه می توانید به نشانی Cengelkoy Cad . Cinarli Camii Sok . No : 4 , Uskuder تشریف بیاورید . پس برای رسیدن به این منطقه راه هایی وجود دارد که یکی از آن ها گذر از مناطقی مانند Eminönü است و در نهایت سوار قایق شده و به سمت چنگل کوی راهی شوید و اما راه دیگری که وجود دارد باید به Üsküdar در 6 کیلومتری Çengelköy بروید و سپس بعد از آنجا سوار تاکسی شوید و از جاده ی ساحلی که از آن در حال گذر هستید از قسمت آسیایی استانبول لذت ببرید . در نهایت در آخرین حالت اگر در منطقه مسکونی کادیکوی (Kadıköy) اقامت دارید می توانید از اتوبوس های شهری 14M یا 15F  استفاده کنید تا به مقصد برسید .  میان وعده و یا صبحانه ای که در این منطقه مخصوصا برای افراد محلی مرسوم است بورک به همراه چای است که از تمامی مغازه های موجود می توانند خریداری کنند و برای یک میان وعده عالی و صبحانه قبل از کار و یا مدرسه میل نمایند .

چنگل کوی چینارالتی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین کافه رستوران های شرق تهران | خوش ترین لحظات شرقی پایتخت

hb ، جمعه 17 آبان 1398

تهران پر است از کافه ها و رستوران های خوشمزه و باکیفیت که در این مطلب، به معرفی بهترین کافه رستوران های شرق تهران خواهیم پرداخت.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :