انواع سفر در دنیا | رهایی از مشکلات پیش رو در انواع سفر شما

ما انسان ها سفر کردن به منظور دیدن مکان های جدید و بدست آوردن تجربه های جدید را دوست داریم زیرا تغییر در زندگی ایجاد کرده و از احساس یکنواختی دور می شویم. البته سفر انواع مختلفی دارد که هر کدام به دلیل خاصی صورت می گیرد. برخی با هدف تفریح و برخی دیگر با هدف های کاری، برخی با هدف تجاری و بعضی دیگر با اهداف تحقیقاتی و حتی بعضی تنها با هدف سرزدن به اقوام و دوستان صورت می گیرد. اگر قصد هر نوع از سفر را داشته باشید باید انواع سفر را بشناسید و به همین منظور افرادی در شرکت های گردشگری مختلف با ایجاد شرایط لازم در این سفرها به ما کمک و راهنمایی لازم را می رسانند. این مراکز تورهایی برای هر نوع سفر دارند که شما با کمک آن ها می توانید برنامه مناسب سفر خود را انتخاب نمایید مثلا از لحاظ زمان و یا از لحاظ هزینه (سفرهای گران قیمت و یا سفرهای ارزان) و یا سفر خود را بر حسب هدف خود مشخص کنید مثلا سفرهای ورزشی و یا سفرهای زیارتی، سفرهای تفریحی و یا سفرهای تجارتی. همچنین می توانید نوع سفر خود را برحسب افرادی که شما را همراهی می کنند تقسیم بندی کرد به طور مثال سفرهای تکی و یا سفرهایی که با دوستان می روید و یا حتی سفری که به همراه خانواده خواهید رفت. همچنین می توان انواع و اقسام سفر و مسافرت را بر حسب وسیله سفر انتخاب کرد یعنی سفر با اتومبیل شخصی، قطار، کشتی و یا هواپیما که خود می تواند ملاکی برای تعیین انواع سفر در دنیا و راهنمای سفر باشد.

انواع سفر را بشناسید

انواع سفر در دنیا :راهنمای سفر : سفرهای خانوادگی

شاید به جرات بتوان گفت که سفرهای خانوادگی یکی از بهترین و لذت بخش ترین انواع و اقسام سفر و مسافرت می تواند باشد زیرا گذراندن لحظاتی در کنار خانواده و ساختن خاطراتی جدید همیشه می تواند فصل جدید و زیبایی را در زندگی ما ایجاد نماید. اما این را هم باید در نظر داشت که سفر با خانواده دارای شرایط خاص و محدودیت هایی می باشد به طور مثال ساعت استراحت و یا خورد و خوراک که باید در آن همگی با هم هماهنگ باشند و همچنین در انتخاب نوع مکانی که برای بازدید (تاریخی و دیدنی) و یا گردش و تفریح انتخاب می کنید باید سلیقه تمام افراد را لحاظ کرد. همینطور محلی که برای ساکن شدن در آن در مدت سفر در نظر گرفته می شود باید کاملا مناسب یک سفر خانوادگی باشد. سفر در کنار خانواده می تواند با تمام این شرایط مزایایی نیز داشته باشد که از آن دسته می توان به با هم بودن در کنار تمام لذت ها و سختی ها، کمک به یکدیگر و همچنین فراگیری چگونگی در کنار یکدیگر بودن و هماهنگ شدن اشاره کرد. پس قبل از هر چیز بهتر است که انواع سفر را بشناسید تا دچار مشکل نشوید.

سفرهای خانوادگی

انواع سفر در دنیا :راهنمای سفر : سفرهای شخصی و تک نفره

گاهی ما انسان ها به دنبال تنهایی برای خود هستیم و حتی این حالت شامل سفر کردن نیز می شود زیرا دوست داریم لحظات و یا روزهایی را تنها و در خلوت خود به سر ببریم. این نوع سفر می تواند مزایایی برای ما داشته باشد بدین صورت که محدودیت ها را برای ما کمتر می کند و همچنین از لحاظ پیدا کردن جا و یا نوع خورد و خوراک و یا وسیله نقلیه دست ما بازتر است و البته قطعا کم هزینه تر نیز خواهد بود مثلا ما در هر جا که دوست داشته باشیم می توانیم ساکن شویم و یا هر چیزی در هر زمانی که بخواهیم بخوریم و یا هر زمان از هر جایی که دوست داشتیم بازدید کنیم اما گاهی سختی هایی نیز به همراه دارد که در صورت داشتن همسفر می تواند این مشکلات را برای ما در بین انواع سفر در دنیا آسانتر سازد. در سفرهای تک نفره نکته مهم رعایت بیشتر ایمنی است تا کمتر دچار مشکلات و حوادث شویم به طور مثال بهتر است از سفر ما یک نفر دیگر نیز آگاه باشد تا در صورت بروز هر نوع مشکلی به ما کمک کند. از دیگر نکات مهم در سفرهای تک نفره می توان به مواردی اشاره کرد: همراه داشتن کپی از کلیه مدارک خود، همراه داشتن یک کاغذ که آدرس محل اقامت ما روی آن نوشته شده است، همراه داشتن کلید و کیف به طور دائم و همچنین انتخاب محل مناسب برای سفر که شناختی هر چند اندک از آن داشته باشیم. در این مدت بهتر است انواع سفر را بشناسید تا دچار مشکل نشوید.

سفرهای شخصی و تک نفره

انواع سفر در دنیا :راهنمای سفر : سفرهای کاری

این سفرها معمولا از طرف ادارات و یا شرکت ها و کارفرمایان در بین انواع و اقسام سفر و مسافرت برنامه ریزی می شود. همچنین اینگونه سفرها معمولا هدفی مشخص نیز دارند مثلا بازدید از کارخانه و یا شعبه دیگر خود شرکت، ملاقات با مشتری خاص برای انجام معاملاتی در راستای اهداف شرکت، بازاریابی برای کار خود، شرکت در کنگره ها و یا نمایشگاه ها و یا حتی بازدید از روند پیشرفت یک پروژه در حال اجرا و یا سایر موارد که در هر صورت برنامه ریزی آن قبلا و توسط افراد وارد انجام شده است البته گاهی در این سفرها و در خلال انجام کارهایمان و یا در زمان استراحت شاید بتوان اندکی به تفریح و یا حتی بازدیدهای شخصی از مکان های خاص و مورد علاقه خود پرداخت.

سفرهای کاری

انواع سفر در دنیا :راهنمای سفر : سفرهایی که به طور دوستانه انجام می شوند

گاهی مواقع ما سفرهایی را با دوستانمان برنامه ریزی می کنیم. در این سفرها نکته مهم انتخاب دوستانی است که سلایق مشترک دارند تا در طول سفرخود هر چند کوتاه مثلا سفرهای یک روزه با مشکلات کمتری روبرو شویم و بتوانیم در انتخاب محل و نوع تفریح و حتی خورد و خوراک سریع با یکدیگر هماهنگ شویم. برخی افراد به طور کل این نوع سفرها را به هر نوع دیگری از سفرهای کاری ترجیح می دهند.

سفرهایی که به طور دوستانه انجام می شوند

انواع سفر در دنیا :راهنمای سفر : ماه عسل

در این سفر که مختص زوج هایی است که تازه زندگی مشترک خود را شروع کرده اند مقصدهای خاصی انتخاب می شود مانند مکان های رمانتیک. هرچند که برخی از افراد ترجیح می دهند که ماه عسل خود را در مکان های مذهبی و زیارتی بگذرانند، این سفر می تواند یکی از لذتبخش ترین و به یادماندنی ترین سفر در طول زندگی باشد زیرا پس از پشت سر گذاشتن تمام مشکلات پیش از ازدواج و همچنین سختی های مراسم ازدواج نیاز به آرامشی برای ادامه راه دارند که قطعا این سفر برای آن ها فراهم می کند. در این نوع سفرها معمولا همه چیز از پیش تعیین شده است از رزرو هتل های خوب تا محل مورد نظر برای تفریح و حتی نوع وسیله سفر تا دغدغه ای وجود نداشته باشند و لحظاتی را در کمال آرامش در کنار یکدیگر در یکی از انواع سفر در دنیا سپری نمایند.

ماه عسل

انواع سفر در دنیا :راهنمای سفر : سفرهای ماجراجویانه

در این نوع سفر که افراد خاصی نیز آن را می پسندند زمانی خاص را برای دیدن مکانی خاص تر انتخاب می کنند. افرادی که علاقمند به این نوع سفرها هستند معمولا به مکان های دور از دسترس و عجیب می روند تا با دیدن و کشفیات جدید از این محل ها حس هیجان خود را فروکش دهند. حتی امروزه تورهایی نیز برای این نوع سفرها تشکیل می شود اما نکته مهم برای شما این است که باید بدانید این سفرها معمولا در نقاط سخت و صعب العبور و یا خشک و کویری و یا کوهستانی و سرد انجام می شود. در سفرهای ماجراجویانه که از انواع و اقسام سفر و مسافرت می باشد، قدرت بدنی حرف اول را می زند زیرا در صورت نداشتن آمادگی لازم بدنی و جسمانی، قدرت بالا و توان زیاد در طول این سفرها دچار مشکل خواهید شد. البته گفته می شود که بهتر است به طور دسته جمعی و چند نفره به این سفرها رفت. در این سفرها مکان های بکر و دست نخورده را خواهید دید و یا با افراد خاص بومی آشنا خواهید شد و از شگفتی های طبیعت بازدید خواهید کرد. این نوع سفر به دلیل رمزآلود بودن آن و اینکه نمی توان حدس زد چه چیزی در انتظار است می تواند خطرناک نیز باشد و البته سرشار از هیجان.

سفرهای ماجراجویانه

انواع سفر در دنیا :راهنمای سفر : سفرهای جاده ای

برخی سفر کردن با اتومبیل بخصوص اتومبیل های شخصی را به هر نوع سفر دیگر ترجیح می دهند و از مسیر لذت می برند بخصوص اگر در طول سفر با مناظر زیبایی نیز روبرو شوند که در این صورت می توان با گرفتن عکس و یا فیلمبرداری از این مناطق، این لحظات را ثبت کرد اما برخی به دلیل طولانی شدن راه از این طریق علاقه چندانی به این نوع سفر در بین انواع سفر در دنیا ندارند.

سفرهای جاده ای

انواع سفر در دنیا :راهنمای سفر : سفرهای دریایی

این نوع سفر هم قطعا جذابیت خود را دارد البته افرادی که در اثر حرکات کشتی ها معمولا دچار مشکل شده و به گونه ای بیمار می شوند رغبتی به این نوع سفر در بین انواع سفر در دنیا نشان نمی دهند. این سفرها با انواع قایق و یا کشتی های بزرگ و کوچک انجام می گیرد که شاید از بهترین آن ها بتوان به تورهای کروز با کشتی های تفریحی بسیار لوکس با کلیه امکانات تفریحی اشاره کرد زیرا در این تورها مسافران چندین روز را روی آب سپری می کنند و حتی گاهی از جزایر و خشکی های بکر و زیبایی دیدن می نمایند و یا حتی به سرگرمی هایی چون غواصی می پردازند پس بهتر است انواع سفر را بشناسید تا کمتر دچار مشکل شوید.

سفرهای دریایی

راهنمای سفر : سفرهایی که برای آخر هفته در نظر گرفته می شود

امروزه به دلیل محدودیت های زمانی و مشغله های کاری برای تمام افراد خانواده سفر کردن کاهش یافته است و برخی از افراد تنها به سفرهای کوچک آخر هفته بسنده می کنند. این سفرها معمولا یک روزه و گاهی دو روزه هستند و به همین دلیل معمولا مقاصد نزدیکتر برای این نوع از سفر در نظر گرفته می شود. حتی تورهایی برای این نوع سفر وجود دارد تورهایی برای طبیعت گردی و یا دیدن یک مکان تاریخی نزدیک که در محدوده زمانی اجرا می شود. شاید بتوان گفت زمانبندی در این نوع سفرها بسیار مهمتر از سایر سفرها هستند زیرا طوری باید برنامه ریزی کنیم که به موقع به منزل برگردیم تا بتوانیم خود را برای فردای کاری آماده کنیم.

سفرهایی که برای آخر هفته در نظر گرفته می شود

راهنمای سفر : سفرهای زیارتی

هدف از این نوع سفرها سر زدن به اماکن مقدس و متبرکه مانند امامزاده ها، مساجد، معابد و زیارتگاه ها است که امروزه در کشورهای مذهبی و معتقد مانند ایران طرفداران زیادی دارد البته در تمام ادیان سفرهای زیارتی برای جمع شدن در مکانی خاص و در زمانی خاص دیده می شود مانند سفر حج که به عنوان بزرگترین سفر زیارتی می توان از آن یاد کرد. در این اتفاق مذهبی بزرگ میلیون ها نفر از مسلمانان از سراسر جهان به سفر حج می روند. امروزه برای تسهیل این نوع سفرها تورهای زیادی وجود دارد که می توان از آن ها نیز استفاده کرد.

سفرهای زیارتی

راهنمای سفر : سفرهای ورزشی

سفرهای ورزشی مختص دو دسته از افراد می باشد. دسته اول خود ورزشکار است که برای شرکت در مسابقه و یا همایشی ورزشی به این سفر می رود و دسته دوم افراد عادی که دوست دارند در زمان انجام این مسابقات در محل حضور داشته باشند و آن را از نزدیک ببینند. حتی برخی اوقات افراد و یا ورزشکارانی هستند که برای فراگیری و یا آموزش قصد این سفر را می کنند. این نوع سفرها معمولا مسافت های طولانی را شامل می شوند مانند کشوری به کشوری دیگر پس لازم است که انواع سفر را بشناسید.

سفرهای ورزشی

راهنمای سفر : سفرهای دیپلماتیک نوعی از انواع سفر در دنیا

این نوع سفرها همانطور که از نام آن پیدا است مخصوص عوامل دولتی یک کشور می باشد. برای نمایندگان و حکام یا دولتمردان یک کشور بوده که به قصد مسائل سیاسی و دیپلماتیک انجام می پذیرد. معمولا این سفرها اهدافی را دنبال می کند مانند نشست های سیاسی برای حل برخی اختلافات و ایجاد صلح و دوستی، بستن قراردادهای بین المللی بین کشورها، رفع سو تفاهمات سیاسی، عقد قراردادهای دوستانه، بستن تفاهم نامه هایی برای آشنایی بیشتر فرهنگی و یا تبادلات علمی.

سفرهای دیپلماتیک نوعی از انواع سفر در دنیا

راهنمای سفر : تجدید دیدار با دوستان و آشنایان

در این نوع سفرها معمولا نیازی به رزرو هتل برای ساکن شدن نداریم مگر در شرایط خاص زیرا قصد ما دیدار از دوستان و آشنایان است که از ما دور هستند و این دوری می تواند در حد چند شهر و یا حتی کشوری دیگر باشد پس می توانیم چند روزی را در منزل آنان و در کنارشان بگذرانیم. مزیت بزرگ این سفر داشتن یک راهنما است که هم با ما آشنا می باشد و هم با افراد و مکان های محلی که این خود می تواند کمک بزرگی بوده و سفر را برای ما بهتر و آسانتر نماید.

تجدید دیدار با دوستان و آشنایان

راهنمای سفر : کوله گردی

این نوع سفر، سفری ارزان است مورد توجه برخی افراد قرار دارد. این سفر را می توان تنها و یا چند نفره انجام داد بدین صورت که مایحتاج اولیه را در کوله پشتی قرار داده و سفری سبک را آغاز می کنیم البته هر چند که این نوع سفر هزینه کمی در بر دارد اما باید یدانید که مشکلات و سختی های خاص خود را نیز دارا می باشد. در این نوع سفر با طبیعت و مردم محلی و سبک زندگی آن ها و همچنین نوع غذا و خورد و خوراک آن ها بیشتر و بهتر آشنا می شویم. شاید بتوان گفت این نوع سفر به دلیل سختی های خاص خود و هزینه کم برای جوانان مناسب است پس بهتر است که انواع سفر را بشناسید.

 کوله گردی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نکات مهم برای سالم ماندن در سفر و رهایی از مشکلات

سعید حسنی ، چهارشنبه 31 مرداد 1397

تعطیلات، مسافرت و زمانی برای آرامش، سرگرمی و غذاهای خوشمزه فوق العاده می باشد! جای تعجب نیست اگر نگران اضافه وزن و سالم ماندن خود باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :