جاذبه های گردشگری یوتا | لذت سفر به سرزمینی در آمریکا

با ما در یک سفر مجازی به ایالت یوتا در آمریکا همراه باشید. یوتا یک مرکز تفریحی و گردشگری طبیعی همراه با دیدنی های یوتا در آمریکاست که با مناظر فوق العاده و یادبودهایی از دوران گذشته که از جمله جاذبه های گردشگری یوتا هستند، زیبایی منحصر به فردی دارد. هدف ما در این مقاله آشنایی هر چه بیشتر شما با برترین دیدنی های یوتا می باشد.

Utah

پارک ملی آرچز

پارک ملی آرچز خانه بیش از 2000 طاق سنگی طبیعی است. مشهورترین در بین این طاق ها، طاق ظریف خیره کننده ای است که شبیه به یک نعل اسب از زمین سر بر آورده است و تصویری از کوه های دور را نشان می دهد. مسیرهای پیاده روی متعدد و گردش در اغلب طاق های محبوب می تواند، بسیار هیجان انگیز باشد. نخستین مکان ها و مناطق پیاده روی پارک شیطان، طاق ظریف، کوره آتشین، دو قوس دار، پارک خیابان، صخره متعادل، پنجره، طاق شکسته و طاق ماسه سنگ هستند. پارک ملی آرچز تنها در بیرون شهر مواب واقع شده است. پارک به طور قابل توجهی بالاتر از شهر است و می شود از طریق یک راه پر پیچ و خم با دیدگاه های چشمگیر به آنجا رسید و این پارک یکی از برترین دیدنی های یوتا به حساب می آید.

پارک ملی آرچز

دره یادبود (Monument Valley)

پارک دره یادبود قبیله ناواهو یک منطقه متعلق به سرخ پوستان ناواهو در جنوب شرقی یوتا و در نزدیکی ایالت آریزونا است. فیلم ها و تبلیغات های متعددی در این منطقه فوق العاده فیلم برداری شده اند که برای صخره ها، تپه های سرخ زبیایش و صحرایی که آن را احاطه کرده است، مشهور است. رانندگی در این دره 17 مایل است که شما می توانید با رانندگی شخصی در این جاده خاکی از مناظر فوق العاده و بی نظیر آن لذت ببرید. همراه با جاده تعدادی زیادی مناظر مشهور و ساختارهایی بی نظیر برای عکاسی را خواهید دید. برای ماجراجویی دور از این جاده، بازدیدکنندگان اغلب از یک راهنما استفاده می کنند که می تواند توسط مرکز بازدیدکنندگان دره یاد بود تنظیم شود. مناظر عالی و بی نظیری از ورودی پارک تا مرکز بازدیدکنندگان دره یادبود وجود دارد. منطقه متعلق به سرخ پوستان ناواهو تقریبا 27,000 مایل است و در ایالت های آریزونا، یوتا و نیومکزیکو گسترده شده است و یکی از جاذبه های گردشگری یوتا می باشد.

دره یادبود (Monument Valley)

پارک ملی زایان

پارک ملی زایان کمتر از سه ساعت از لاس وگاس فاصله دارد و ویژگی های بی نظیری در ایالت یوتا با صخره های قرمز رنگ، آبشارها و چشمه های زیبایش ایجاد کرده است. آبشارها معمولا در بهار موقعی که آب فراوان است، بسیار چشمگیر هستند. مسافران همه انواع پیاده روی های هیجان انگیز را در این پارک کشف خواهند کرد، از پیاده روی های معمولی در کف دره گرفته تا پیاده روی در منطقه مشهور و سخت فرود فرشته. از بهار تا پاییز بازدید کنندگان می توانند از اتوبوس مخصوص پارک برای بازدید استفاده کنند و در تمام مناطق مهم ایستاده و به دنبال سرپرست گروه به گشت و گذار بروند. سیاحت کردن در پارک بسیار راحت است. جالب ترین مکان پارک در Zion Canyon در امتداد مسیر رانندگی قرار دارد. بلندترین برج ها و تخته سنگ های یکپارچه در اینجا بیشتر از سایر نقاط پیاده روی یافت می شود. بزرگراه Zion-Mount Carmel طولی برابر 11 مایل در سمت راست اتصال دو رود پاین کریک و ویرجینیا دارد و به ورودی شرقی پارک ملی زایان که از برترین دیدنی های یوتا است، می رود.

پارک ملی زایان

پارک ملی کنیون لندز

پارک ملی کنیون لندز نسخه ایالت یوتا از گرند کنیون است. این پارک سه بخش دارد اما بخشی اصلی که جاذبه های گردشگری یوتا را در خود دارد، جزیره ای در آسمان (Island in the Sky) است. این منطقه یک ظاهر باور نکردنی از دره های عمیق و در بالای کوه های برفی دارد. این دره مسلما یک گرند کنیون چشمگیر در نوع خودش است. بخش دیگر این پارک، راه های عقربه ای و مار مانند هستند که نوع سرزمینش با بخش قبلی کمی متفاوت است اما همچنان چشمگیر می باشد. این مناطق کمی دورتر هستند. یکی از برترین دیدنی های یوتا که به راحتی با چند دقیقه پیاده روی قابل دسترسی است، طاق مسا (Mesa Arch) می باشد. معمولا در ساعت های صبح زود، چشم انداز منطقه تحتانی آن بی نظیر است. جاده دیواره سفید که از جزیره ای در آسمان شروع می شود و تا پارک دره زیرش ادامه دارد، بسیار هیجان انگیز است البته توجه داشته باشید، لزوما کاری نیست که هر کسی دوست داشته باشد، انجام دهد. این جاده خاکی پیچ در پیچ همراه با صخره های شگفت انگیز شروع می شود و همچنان که پایین می آید، کاهش پیدا می کند. بازدیدکنندگان می توانند، در سراسر مرکز بازدیدکنندگان جزیره ای در آسمان نگاهی اجمالی به پایین جاده بیاندازند. پارک ملی کنیون لندز خیلی دور از شهر مواب نیست. نقطه اصلی دسترسی به این پارک در ادامه شمال بزرگراه آن طرف پارک ملی آرچز است. منطق سوزن های در مسیر مخالف بزرگراه در جنوب شهر مواب واقع است.

پارک ملی کنیون لندز

پارک ملی برایس کنیون

برایس کنیون در ارتفاع 8000 تا 9000 پایی خانه اغلب مناظر طبیعی جذاب است. یک ویژگی منحصر به فرد این منطقه ستون های محکم سنگی بسته شده است که فقط از کف زمین به صورت یک آمفی تئاتر بزرگ طبیعی سر بر آورده است. صخره های نارنجی رنگ در زیر نور آفتاب می درخشند و درختان سبز رنگ بسیار زیبا با آن ها مقابله می کنند. باتوجه به ارتفاع بالای این منطقه، برف زیادی در فصل زمستان در این حوزه جمع می شود که با شروع بهار سرمایش را پس می دهد. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، زمانی بین ماه های آوریل و اکتبر است. تعداد زیادی مسیرهای پیاده روی به بازدید کنندگان این شانس را می دهد که خودشان را در مناظر طبیعی غرق کنند و به سمت جنگل هایی پوشیده از ستون های سنگی حرکت کنند. اغلب مسیرهای مشهور پیاده روی در این پارک عبارت اند از مسیر حلقوی کشور پریان، مسیر باغ کوئینز، مسیر دیواره، حلقه Bristlecone، مسیر ناواهو، مسیر حلقوی Peekaboo و مسیر پل برج. این مسیرهای پیاده روی بین 1 تا 8 مایل طول دارند و از جاذبه های گردشگری یوتا به شمار می آید.

پارک ملی برایس کنیون

پارک شهر

پارک شهر یکی از مقاصد اسکی در ایالت یوتا و یکی از برترین دیدنی های یوتا است با چندین تپه احاطه شده مخصوص اسکی. تفرجگاه دره عزیز (Deer Valley Resort)، تفرجگاه کنیون و تفرجگاه کوهستان پارک شهر مقاصد مهم اسکی در این منطقه هستند. پارک ورزش های المپیک که در نزدیکی اینجا واقع است، میزبان المپیک زمستانی 2002 بوده است. در حالی که اینجا عمدتا یک مقصد زمستانی است، راه های زیادی برای سرگرمی شما در تابستان نیز وجود دارد.

پارک شهر

یادبود ملی پلکان بزرگ اسکلنتی

این منطقه عظیم با چشم اندازی ناهموار بازدیدکننده کمتری نسبت به پارک ملی بزرگ یوتا دریافت می کند و عینا یک حس دوری را ایجاد می کند. جاده های سنگ فرش شده و خاکی که هر کسی می تواند بدون در نظر گرفتن ماشین دیگری، رانندگی کند، همه بخش های جذابیت یادبود ملی پلکان بزرگ اسکلنتی هستند. منظره شامل ترکیب کنیون، طاق ها، تپه ها، آبشار ها، جنگل ها و بیابان است. مسیر مشهور پیاده روی Lower Calf Creek Falls مناظر شگفت آوری را پیشکش می کند. این یکی از مناطق فوق العاده برای عکس برداری در اسکلنت است. در شرقی ترین بخش پارک، پاریا شهری نزدیک به رودخانه ای به همین نام که در سال 1865 ساخته شد اما در سال 1920 متروکه شد، حضور دارد. علاوه بر این هنوز چندین فیلم وسترن که از منطقه و شهر پاریا که از جاذبه های گردشگری یوتا است، فیلم برداری شده اند، باقی مانده است.

یادبود ملی پلکان بزرگ اسکلنتی

پارک ملی کپیتول ریف

پارک ملی کپیتول ریف یکی دیگر از مناطق بزرگ برای کاوش مناظر طبیعی جذاب در یوتا است. با دره های عمیق و باریک، صخره ها، دیواره های صخره ای، طاق ها و غارها اینجا الهام بخش هر کسی برای پیاده روی و عکس برداری است. با فاصله 60 مایلی از غرب پارک ملی کنیون لندز، کپیتول ریف با دیواره هایی متحد اسفنج مانند در بالای رودخانه فریمونت (Fremont River) واقعا است. چشمگیرترین بخش این پارک Waterpocket Fold است که 100 مایل از شمال تا جنوبش راه است. این خمش زمین شناسی (یک S شکل) بزرگترین نوع این نمونه در ایالات متحده است با انواع مختلف تشکیل سنگ های غیر متعارف و دودکش های فرسایشی. در این منطقه صخره ها توسط فرهنگ فریمونت سرخ پوستی نقاشی شده است و یکی از برترین دیدنی های یوتا می باشد.

پارک ملی کپیتول ریف

یادبود ملی شکاف سدر

همان نیروهای طبیعی که Bryce Canyon را شکل داده اند، همچنین شکاف سدر (Cedar Breaks) را نیز شکل بخشیده اند. این منظره در جنوب غربی یوتا کمی تشکیل شده اما حتی مناظر صخره ای رنگی نیز در قالب یک آمفی تئاتر غول پیکر هستند و بهترین منظره ها برای کسانی است که از راه Rim Drive عبور می کنند. این آمفی تئاتر بزرگ بیش از 2000 پا عمق و بیش از سه مایل قطر دارد. رنگ صخره های ناشی از مواد معدنی موجود در آن است. مسیر Ramparts یک مسیر محبوب به طول 4 مایل در امتداد لبه دشت مسطح است که شما را به سمت جاذبه های گردشگری یوتا و زیبایی آمفی تئاتر شکاف سدر هدایت می کند. با وجود دیدنی کمتر، جالب توجه است که مسیر Alpine Pond، یک مسیر پیاده روی 2 مایلی دایره ای در جنگل های دامنه کوه و تالاب در انتهای آن است.

یادبود ملی شکاف سدر

یادبود ملی پل طبیعی

تنها 100 مایل در جهت جنوب شرقی پارک ملی کنیون لندز، یادبود ملی پل طبیعی (Natural Bridges National Monument) واقع است. اینجا دارای سه پل طبیعی شامل پل های کچینا، Owachomo و Sipapu است. این پل ها از طریق مسیرهای کوتاه پیاده روی که از پارکینگ های سرپوشیده شروع می شود، قابل دسترسی است. همچنین ویرانه های Horsecollar که از سازه های بومیان باستانی آمریکا باقی مانده است، بسیار جذاب می باشد.

 یادبود ملی پل طبیعی

یادبود ملی دایناسور

یادبود ملی دایناسور برای تعداد زیاد فسیل هایی که از دوران زمین شناسی ژوراسیک باقی مانده است، بسیار شناخته شده می باشد که کشف اینجا مانند کشف یک منظره عاشقانه از کوهستان و رودخانه ها، جذاب است. فسیل های دایناسورها را می توان در دیواره صخره ای کارنگی کوارتز (Carnegie Quarry) یافت. تالار جدید معدن سنگ در سمت راست بخش بالایی صخره ساخته شده که اجازه نزدیک شدن و دسترسی به آن ها را فراهم می کند و شرایط مناسبی برای بازدید کنندگان را فراهم می سازد. پیاده روی، قایق رانی و برپا کردن کمپ فعالیت های محبوبی در یادبود ملی دایناسور هستند.

 یادبود ملی دایناسور

مکان تاریخی ملی لبه طلایی

در بخش شمالی دریاچه بزرگ نمک (Great Salt Lake) مکان تاریخی ملی لبه طلایی واقع است. این نقطه ای است که دو راه آهن Union Pacific و Central Pacific بهم می رسند. هر دو نسبتا از مناطقی دور از هم شروع می شوند. یکی از اوماها در نبراسکا و دیگری از ساکرامنتو در کالیفرنیا و در ایالت یوتا به هم می پیوندند. این اولین راه آهن متعارف است که در 10 ماه می سال 1869 کامل شده، موقعی که آخرین لبه، لبه طلایی به طور رسمی در آن رانده شد. مرکز بازدیدکنندگان یک نمایشگاه دارد که اهمیت راه آهن برای ورود به غرب را تشریح می کند. این مکان در اجلاس سران ایالت یوتا به 1776 مایل خط راه آهن پیوست.

مکان تاریخی ملی لبه طلایی

دریاچه بزرگ نمک

دریاچه بزرگ نمک تنها نیم ساعت با اتومبیل از شهر دریاچه نمک (Salt Lake City) فاصله دارد. این دریاچه بزرگترین دریاچه داخلی آمریکا است که در سمت غرب میسیسیپی واقع است و 72 مایل طول، 34 مایل عرض و 50 پا عمق دارد. این باقی مانده یک دریاچه آب شیرین بزرگ به نام Bonneville است. پس از سقوط در سفره آب این دریاچه بدون خروجی باقی مانده و در نتیجه تبخیر کاهش یافته است و در بخش هایی تنها کویری از نمک به جا گذاشته است. ترکیب تبخیر با جریان آب های سطحی غنی از مواد معدنی هدایت شده، محتوای نمک دریاچه را به طور پیوسته افزایش داده و در مرحله ای به 27% رسید. در بخش جنوبی دریاچه یک حمام ساحلی و یک پارک تفریحی نیز وجود دارد. مانند دریاچه مرده در اسرائیل، دریاچه بزرگ نمک نیز به علت شوری فراوان به شناکنندگان اجازه می دهد بدون اینکه شنا کنند، در سطح آب قرار گیرند.

دریاچه بزرگ نمک

معبد مورمون

معبد مورمون در میدان معبد در شهر سالت لیک سیتی واقع است. معبد ساخته شده در نیمه آخر قرن 19 یکی از مکان های مهم در شهر سالت لیک سیتی است. اگرچه این بنا تنها می تواند توسط مورمون ها دیده شود.

معبد مورمون

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری ایسلند و لذت سفرهایی متنوع در سرزمینی دیدنی

سعید حسنی ، چهارشنبه 16 آبان 1397

از ساحل هایی با شن های سیاه و تالاب های منجمد گرفته تا چشم اندازهای مریخی و دهانه های آتشفشانی شبیه به فیلم های علمی تخیلی را در خود جای داده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :