معرفی جاذبه های گردشگری پوکت

آژانس مسافرتی پارادیس سیر پارسیان سه شنبه 21 شهریور 1396

در این مطلب از 10 مکان دیدنی در پوکت تایلند برایتان می گوییم، از ساحل ها، معبد و جاذبه های گردشگری پوکت، این شهر ساحلی، سواحل عمومی با اسم هایی سخت دارد که برای لذت بردن از آبی فیروزه ای اش کافیست تا نام دو تا از آن ها را در خاطر نگه دارید یکی ساحل پاتونگ و دیگری ساحل کارون. هر دو این ساحل ها برنامه هایی جذاب برای سرگرم کردن شما دارند، برنامه هایی مانند آتش بازی، نمایش هایی که فرهنگ و آداب و رسوم آن ها را به نمایش می گذارد، سواری با فیل ها و صد البته غرفه هایی که صنایع دستی خود را برای فروش گذاشته اند. اما پوکت جز سواحل زیبا، دو جزیره رویایی با نام های فی فی کوچک و فی فی بزرگ نیز دارد. فی فی بزرگ توریستی است و دارای امکانات رفاهی اما فی فی کوچک تنها توانسته به بهانه غار دیدنی به نام «وایکینگ» کیو، توریست ها را چند ساعتی درخود نگه دارد، البته ناگفته نماند که این جزیره درکل مسکونی نیست. همان طور که می دانید تایلند پر از معابد بودایی ست اما یک معبد بزرگ در پوکت وجود دارد که به جاذبه ای گردشگری تبدیل شده اند، معبد چالونگ. هرچند که گشت و گذار در بازار، بازدید از معبد و عکاسی برای بزرگ ترها جذب هست اما اگر با کودکان همسفر شده اید، نباید از لذت بردن آن ها غافل شوید، بنابراین دست آن ها را گرفته و راهی باغ وحش پوکت شوید.  در ادامه اما به معرفی 5 جاذبه گردشگری پوکت می پردازیم.

جزیره فی فی 

با جزیره فی فی شروع می کنیم، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری پوکت که علاوه بر شنا کردن در آب های فیروزه ای آن، می توانید قایق سواری کنید و یا حتی برای شیرجه زدن از روی صخره های چند هزار ساله آن سوار بر کشتی راهی میانه دریا شوید. این جزیره در فاصله 48 کیلوکتری پوکت قرار گرفته و شما می توانید با یک قایق سواری کوتاه، خودتان را به سواحل زیبای جزیره فی فی و کلوپ های شبانه اش برسانید. اگر هم  بیشتر از خرید و خوش گذرونی اهل ورزش هستید، شنا، قایقرانی و صخره نوردی می تواند برایتان جذاب باشد. البته تمامی موارد گفته شده به اضافه اقامتگاه های لوکس را در فی فی بزرگ می توان پیدا کرد وگرنه فی فی کوچک تنها به واسطه داشتن  یک غار دیدنی به نام «وایکینگ کیو» (Viking Cave) عزیز شده است و گرنه تنها مسکونی هم نیست.

منطقه قدیمی پوکت

اگر مسافر شهر پوکت هستید، بعد از تماشای مغازه های و پاساژگردی در مراکز خرید بزرگ حتما برای تماشای بافت قدیمی شهر هم وقت بگذارید. منطقه قدیمی پوکت آن روی باستانی شهر را نشانتان می دهد، معابد بودایی کوچک و بزرگ، مغازه هایی که صنایع دستی از همه جنس و همه مدل دارند، مراکز خرید شبیه به بازارهای قدیمی، کافه و رستوران های دم دستی و یا سنتی، موزه های شخصی و عمومی را.

معبد وات چالونگ

معبد وات چالونگ یکی از مهم ترین معابد بوایی شهر پوکت هست که در سال 1870 میلادی ساخته شده، ان ها به پاس قدردانی و بزرگداشت دو راهب بودایی که زندگی خود را صرف پرستاری از کارگران معدن کردند. این معبد یکی از بزرگترین معابد بودایی تایلند هست و مانند تمامی بناهای مذهبی برای وارد شدن به آن باید یک سری قوانین را رعایت کرد. قوانین و مواردی ماننند پوشیدن لباس مناسب و درآوردن کفش ها به هنگام ورود. معبد وات چالونگ که معماری چشمگیر و نقش های زیبای آن و 36 مجسمه بودای همراه آن، زیبایی و جذابیتش را تضمین کرده.

پارک موضوعی فانتاسی

اگر همراه با کودکانتان به پوکت سفر کرده اید، از دیدن " فانتاسی " که دیزنی لند جنوب شرقی آسیا محسوب می شود غافل نشوید. فانتاسی درواقع تلفیقی از فرهنگ اصیل تایلندی و استفاده از فناوری های جدید است آن هم برای زنده نگه داشتن داستان های افسانه ای و باورهای این مدت در ذهن نسل های آینده. فانتاسی که یک پارک موضوعی هست به سه بخش مختلف تقسیم شده مثل خرید در دهکده فستیوال، غذا خوردن در رستوران بوفه " گلدن کیناری " و بخش سوم تفریح و سرگرمی به سبک وگاسی در قصر فیل ها.

ساحل لائم سینگ

اگر علاقه ای به سواحل شلوغ تایلند ندارید، ساحل لائم سینگ برایتان حکم یک بهشت زمینی را دارد. این ساحل که در شمال پاتونگ قرار گرفته، خلیجی کوچک و منحنی شکل بین سواحل کاملا و سورین است که آرامشی عجیب دارد. طول ساحل 150 متر است و اطراف آن با نخل پوشیده شده.

اطلاعات تماس شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی پارادیس سیر پارسیان

آدرس : تهران، خیابان بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، نبش کوچه چهارم، پلاک
شماره تماس : 02188760718 - 02141326
وبسایت : www.paradiseagency.ir 
برای اطلاعات بیشتر درباره آژانس اینجا کلیک کنید و برای آشنایی بیشتر درباره تور پوکت، اینجا کلیک کنید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

آژانس مسافرتی پارادیس سیر پارسیان

بیشتر بخوانید

سفر به پوکت | به جاذبه های گردشگری پوکت سفر کنید!

hb ، سه شنبه 5 دی 1396

از زیبا ترین جاذبه های گردشگری تایلند، شهر جزیره ای پوکت می باشد. این شهر یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :