آشنایی با فرودگاه اراک و بخش های مختلف آن

اراک که یکی از صنعتی ترین شهرهای ایران است، در حدود 500 هزار نفر جمعیت داشته و دارای یک فرودگاه پر رفت و آمد هست. با ما در مقاله فرودگاه اراک کجاست همراه باشید تا شما را هر چه بیشتر با بخش های فرودگاه اراک آشنا کنیم.

فرودگاه اراک

اطلاعات مهم درباره فرودگاه

این فرودگاه جزو اولین فرودگاه های ایران محسوب می شود. سال اعلام گشایش آن 1317 گفته شد اما با توجه به قدمتش و گفته های عزیزانی که در آنجا زندگی می کردند، احتمال می رود که تاریخ شروع به کار این فرودگاه عظیم خیلی قبل تر بوده باشد. براساس مقاله فرودگاه اراک کجاست، باید بدانید که در سال 1366 عزیزانی که در استان مرکزی بودند، همراه با سازمانهایی سازمان هواپیمایی کشوری شروع به مطالعه در رابطه با احداث ساختمانهای اداری و باندهای پرواز کردند. در شمال شرقی شهرستان اراک و در قسمت کویر میغان در زمینی به اندازه 470 هکتار ساخت فرودگاه شروع شد و در شهریور سال 1378 به اتمام رسید.

فرودگاه دارای بهترین تجهیزات ناوبری و همچنین ماشین های کف ساز بوده و علاوه بر اینها، این فرودگاه دارای گمرک برای تمام پروازهای بین المللی هست. نور برای فرود و پارکینگ، فضای سبز و بهترین نوع سوخت و سوخت گیری و سیستم های قوی کمک ناوبری هم از ویژگی های آن است. این فرودگاه دارای 30000 متر طول و 60 متر عرض بوده و باندش دو فروند هواپیما را در خود جای می دهد. از امکانات دیگر این فرودگاه باید به پلکان جهت تخلیه مسافر، یک دستگاه برای استارت موتور هواپیما، سه تا چرخ و گاری حمل بار، یک دستگاه خودروی حمل پلکان، تسمه نقاله ها برای تحویل دادن وسایل به مسافرها، یک نمازخانه، کتابخانه، فروشگاه صنایع دستی، کافی شاپ، رستوران و...اشاره داشت.

شماره تلفن: 33680029

اطلاعات مهم درباره فرودگاه

هتلهای حوالی فرودگاه اراک

  • هتل امیرکبیر: فاصله تا فرودگاه 23 دقیقه با وسیله نقلیه
  • هتل پیام: فاصله تا فرودگاه 20 دقیقه با وسیله نقلیه
  • هتل آفتاب: فاصله تا فرودگاه 23 دقیقه با وسیله نقلیه
هتلهای حوالی فرودگاه اراک
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با بازار فرش عباسی تهران و بخش های مختلف آن

z.v ، سه شنبه 18 مهر 1402

با ما در این مقاله جالب همراه شده تا بدانید که بازار فرش عباسی تهران کجاست و با بخش های بازار فرش عباسی تهران آشنا شوید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :